Elektrická dodávka Renault Kangoo Z.E. s dojezdem 270 km

Už 13. ledna 2017 představí Renault na autosalonu v Bruselu novou verzi své elektrické dodávky Kangoo Z.E. Slibuje zvýšení dojezdu až na 270 km NEDC, tedy asi 200 km reálně.

Elektrická dodávka Renault Kangoo Z.E. u nabíjecí stanice
foto: Renault

V současné době má elektrická dodávka Renault Kangoo Z.E. certifikovaný NEDC dojezd 170 km. Za měsíc chce francouzská automobilka představit v Bruselu novou verzi s dojezdem 270 km, resp. 200 km reálně.

Už před pár měsíci ukázal Renault na autosalonu v Paříži novou verzi elektromobilu Zoe s 41kWh baterií. Elektrické Kangoo logicky následuje s tím, že výroba by měla začít krátce po představení v polovině ledna.

Electrek.co

34 Comments on “Elektrická dodávka Renault Kangoo Z.E. s dojezdem 270 km”

    1. Ahoj,
      není to moc, ale

      Ahoj,
      není to moc, ale mých devadesát procent najetých kilometrů během dne a roku se odehrává do vzdálenosti 80 km.
      Mám za 4 měsíce najeto 8000 km .Větší vzdálenosti kombinuji é-Nvéčko -vlak .Jen by to chtělo mít možnost dobíjet na nádražích.Netvrdím , že mne ten dojezd někdy neomezuje, ale je to jen záležitost rychlonabíječek.

  1. No, výborně. Jenom tak
    No, výborně. Jenom tak dál.

    Cokoliv s reálným dojezdem 150-200km je už použitelný a dá se s tím pracovat. Kor pro pošťáky po městě.

    A jelikož se aua nabíjí u dep, které už tak mají nižší tarif, na pravidelné rozvozové a svozové linky bych řekl, že se to blíží dokonalosti.

  2. nejvice vtipne je, ze
    nejvice vtipne je, ze Renault CR uz priznal, ze EV bude v CR prodavat, ale jen tomu kdo se vyslovne zepta na tiskovem oddeleni. Odsividne proste ty EV prodavat nechteji a az bude ta dotace od statu na EV tak milostive neco prodavat zacnou. Jinak o tom, ze by Renault zacal v CR EV prodavat ani vidu ani slechu.

    Cekal bych nejakou masaz na web strankach, neco kam muzete dat alespon email, ze vas o novinkach budou informovat. Nejake materialy, atd atd. Vzdy vsechno toto pro ostatni zeme maji. Predelat to do cestiny snad neni problem.

    Vzdyt podle mne, kdyz se lidi zeptate co je to Renault ZOE tak nikdo nebude vedet o cem je rec. Pokud by na to sla reklama, tak se o tom zacne alepson mezi lidma vic povidat a rada lidi si rekne – hele mamo. To je jako ta nase fabie s kterou jezdis do prace. Oni nam na to daji 250.000,- dotaci od statu. Nechtela by si se na to jit podivat? ;o)

    1. Dva prodejci Renault ČR mi
      Dva prodejci Renault ČR mi potvrdili, že rozhodně v roce 2017 se v ČR žádné EV prodávat nebudou. O spalováky je prý tak enormní zájem, že budou od nového roku zdražovat. Dacia už ani nemá v TV ani reklamu. Prodají vše, co jim sem dovezou.
      O EV ZOE a vůbec o elektromobilitě nevěděli vůbec nic :-(.
      Jinak v Rakousku se dá ZOE 41kWh koupit včetně baterie za 31 890€ s daní = cca 861 000Kč.
      renault.at/content/dam/Renault/AT/downloadcenter/zoe/PL_ZOE.pdf

      1. jen doplnim, ze uvadite cenu
        jen doplnim, ze uvadite cenu bez dotace. Maji tam myslim 3 druhy dotace na jedno auto. ;o) celkem to vychazi 5000 nebo 6000 eur sleva. Ekologicka sleva myslim 4000 eur. mestska sleva 1000 eur a jeste nejaka podle regionu. V inzeratech na mobile uz se prodavaji – dodani 2/2017 s tim, ze aby bylo auto zajimave, tak ceny jsou inzerovane rovnou po techto slevach. Nekde v textu to pak pitvaji, jak k cene dosli.

        1. S civilní verzí Berlinga
          S civilní verzí Berlinga jsem maximálně spokojen už 9 let, mám ji v plné výbavě včetně (tehdy) manuální klimy a tempomatu. Bohužel má to auto jediné velké minus – benzínový motor. A Frantíci ho sice prodávají i v elektrice, ale za šílené peníze a jen u nich doma. Do okolí pouze pracovní verze.

    2. No tak ono uvedeni kazdeho
      No tak ono uvedeni kazdeho modelu na trh neco stoji, u EV navic vyrazne vice nez u spalovaku (nutnost uprav v servisech, nove vybaveni, nova skoleni, technici apod), a investovat do neceho takove, kdyz odhadujete ez to budete prodavat jednotkach az desitkach kusu proste nema smysl..

      1. mluvime bohuzel oba o necem
        mluvime bohuzel oba o necem jinem. To ze prodavat EV servis, skoleni, … neco stoji je jasne. O tom jsem ale nic nepsal.

        Jde mi o to, ze importer CR po zjisteni ze budou dotace najednou prohlasil, ze se EV v CR prodavat bude (mam to potvrzene a verim ze prodejci jeste nic nevi. Mam to pismne od importera). Druhy duvod byl, ze nyni lze zoe koupit i s baterkou coz predtim neslo. Propagace ale proste 0.

        Zoe napr v rakousku ci nemecku inzeruje, reklamuje, … Internet je plny nabidek uz noveho Zoe 400 s dodanim 2/2017. Prodejci je berou ve velkem na sklad a veri ze s tou dotaci jim budou trhat ruce.

          1. To mate pravdu. Reklamni
            To mate pravdu. Reklamni akce neni levna. Info na webu by ale nebylo drahe a clovek by si rad neco precetl v cestine ci prolistoval ceskou pdf brozurkou. ;o)

            Dotace mimo obce zatim schvalene nejsou. Vsichni ale veri, ze v prubehu roku 2017 budou, protoze penez je tam vic nez dost a obce nemaji sanci je vycerpat. Jestli si nekdo koupi dva e-golfy pro obec a sluzby obce na zkousku, tak to ten budget ani nepozna.

            Udajne nechaji bezet dotaci pul roku pro obce a protoze zadani o tuto dotaci neni casove ani pripravou narocne, tak za tu dobu snad pozadaji vsechny obce, ktere o tom alespon uvazuji. Uvidi, ze jim zbylo skoro vsechno a tak program otevrou pro vsechny.

      1. Asi jste nepochopil NEDC.
        Asi jste nepochopil NEDC. Ten je dělaný s baterkou, která tam bude. Takže nás nemusí vůbec zajímat, jaká je tam baterka.
        A jestliže lehčí, aerodynamičtější auto, které v NEDC ujede 300 km, má reálný dojezd 200 km, tak těžší krabice typu Kangoo těžko ujede v reálu tutéž reálnou vzdálenost, když dle NEDC má ještě nižší dojezd 270 km.

        1. NEDC se mi nelíbí tak asi
          NEDC se mi nelíbí tak asi jako většině z nás, každopádně s hmotností, aerodynamikou i dalšími parametry počítá.
          Nejlepší je příklad: vemte si třeba eNV200, normovaný dojezd 179km, reál léto cca 130km, zima 90-100km. Analogicky, když si odvodíte normu a reál u této dodávky, můžete se dostat na zmiňovaných 150-200km.

      1. Tak asi mě bavorák
        Tak asi mě bavorák ošidil. 🙂
        S tímhle jsem přijel dneska domů: http://bit.ly/2hml41K
        Jestli Vám to přijde jako dojezd 200 km…

        V servisním menu mi baterka ukazuje kapacitu 29,5 kWh.

        Při teplotách kolem +5C jezdím po městě s průměrem 21 kWh/100km. Při teplotách při -5C jsem jezdil kolem 23 kWh/100km.
        Jezdím na ECO PRO, zrychluji normálně, maximálně se snažím jezdit na tempomat, brzdy prakticky nepoužívám, jen rekuperuji.
        Z toho si asi lehce spočítáte reálný dojezd…
        Hodně z toho sežere topení. Mám rychlostní průměr 33 km/h. Tj. 100 km ujedu za 3 hodiny. Tepelné čerpadlo žere 2,25 kW a to nejede vždy, občas funguje i přímotop. Takže tipuji spotřebu topení celkem okolo 2,5 kW. Za 3 hodiny to je 7,5 kW, což by odpovídalo spotřebě auta 13-15 kWh při normálních teplotách.

          1. Vždyť píšu, že je to o
            Vždyť píšu, že je to o tom topení. (Jinak topím na 20C)
            Jestli ujedete 100 km v kuse za hodinu a kousek, tak z té vaší spotřeby ukousne topení 2-3 kWh (a asi i míň, protože to jedete v kuse a po chvíli je auto vyhřáté)
            Já jezdím denně min. 5-8 jízd, auto se znovu vyhřívá z +5 na +20 C a těch 100 km ujedu za 3 hodiny oproti vám. Takže topení u mě sežere výrazně víc na 100km než u vás.

            1. Jo, ale ten výpočet i tak
              Jo, ale ten výpočet i tak neseděl. To je jedno. Podle mě vám to topení sežere víc, než jste spočítal. Protože 7,5 kWh na topení za tři hodiny dává 2,5 kWh na topení za hodinu (což bych bral jako reálnou hodnotu). A pak by spotřeba byla stále vysokých 19 kWh/100. Ale v pohodě. Ono jestli jste měl studenou baterku, tak se nedivím. To nefunguje rekuperace, takže ve městě průšvih.

              EDIT: Kecám, už blbnu. Máte pravdu.

        1. tepelné čerpadlo má
          tepelné čerpadlo má spotřebu 400-500W. Tu vysokou spotřebu na topení máte kvůli stále zaplému přímotopu, který má příkon 3-4kW – dle typu auta. Mě osobně pomohlo, když jsem při popojíždění po městě nastavil teplotu na 16stC (nejnižší co u mě jde), pocitově to vyjde nastejno jako např. 23st, ale přímotop jede jen pár minut. Pak když vyjedete dál, tak postupně můžete jen po stupních přidávat (pokud vám je chladno), protože při teplotách kolem nuly, to většinou tep. čerp. zvládne bez nutnosti spínání přímotopu.

Napsat komentář