Během dvou let Uber dramaticky změnil trh individuální dopravy v Praze a stejně tak ovlivnil i to, co od těchto služeb zákazníci očekávají a vyžadují.
foto: Uber
TISKOVÁ ZPRÁVA
Potvrzují to nejen názory odborníků, včetně děkana Fakulty dopravní ČVUT, Prof. Svítka, ale vyplývá to i z exkluzivního průzkumu veřejného mínění společnosti TNS Aisa pro Uber, který mapoval názory reprezentativního vzorku populace v Praze a Brně.
Dopravní problémy podle Pražanů
Obyvatelé hlavního města jednoznačně potvrdili, že nejpalčivějším dopravním problémem metropole je nedostatek míst na parkování (84 %), resp. cena za parkování (44 %) a každodenní dopravní zácpy (83 %).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V Praze bude spuštěn volný carsharing CAR4WAY
Individuální smluvní přepravu vnímají podle průzkumu TNS Aisa Pražané jako pohodlný a komfortní (39 %) a zároveň rychlý (39 %) doplněk veřejné dopravy. Téměř polovina (46 %) respondentů totiž považuje hromadnou dopravu z mnoha důvodů za nedostupnou.
Z reprezentativního průzkumu společnosti TNS Aisa také vyplynulo, že Češi jsou výrazně nespokojení s úrovní služeb, které nabízí tradiční taxislužby. Každý třetí zákazník, který někdy využil smluvní přepravu, má negativní zkušenost s taxikáři.
Nejzásadnější výhrady směřují na nízkou kvalitu, resp. nedostatečnou úroveň poskytovaných služeb. Více než čtvrtina zákazníků smluvní přepravy v hlavním městě považuje za vážný problém i předražení jízdného, přičemž poukazují zejména na nedostatečnou transparentnost v oblasti cen.
Přitom se nabízí efektivní kontrola díky moderním technologiím využívajícím signál GPS. Až 92 % všech účastníků průzkumu navíc tvrdí, že v případě negativní zkušenosti s řidičem tradičních taxislužeb neví, kam má problém nahlásit, resp. jak by takovou situaci řešili.
Pražané si cení férové ceny a zákaznické podpory
Obyvatelé české metropole v reprezentativním průzkumu veřejného mínění jednoznačně potvrdili, že chtějí vědět, kolik budou platit za své cesty. Právě transparentnost jízdného (jasné stanovení ceny) je pro ně zásadní zárukou kvality poskytovaných přepravných služeb.
V této souvislosti Pražané (85 %) jednoznačně věří spíš GPS navigaci a kontrole jízd přes aplikaci připojenou k GPS. Taxametr je zárukou férových cen jen pro necelou polovinu (41 %) respondentů.
„Moderní technologie stále více pronikají do každodenního života a významným způsobem mění modely našeho chování. Uber je toho názornou ukázkou, neboť za dva roky dokázal ovlivnit způsob přepravy řady obyvatel i návštěvníků Prahy, a to především díky své jednoduchosti a transparentnosti,“ potvrzuje prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, dr. h. c., děkan Fakulty dopravní ČVUT.
Na vnímání kvality má podstatný vliv také chování řidiče v průběhu jízdy, znalost města, resp. trasy jízdy. Naopak „záruku“ kvality obyvatelé hlavního města nevidí ve svezení se novým vozem, při komunikaci s řidičem v průběhu jízdy nebo jak je řidič oblečen.
Pozitivní vztah Čechů k Uberu
Co se týče služeb společnosti Uber, Pražané oceňují příznivé ceny (68 %), dobrou zkušenost (55 %), chválí aplikaci samotnou (47 %), rychlost (43 %) a spolehlivost (38 %). Podle zjištění TNS Aisa se Uber za dva roky od startu stal nejpopulárnější mobilní aplikací pro sjednání individuální přepravy osob v Praze (nejen poměrově ale i v absolutních číslech).
Popularitu aplikace potvrzuje i zájem řidičů o spolupráci s Uber, která díky využití moderních technologií zajišťuje snadnější propojení poskytovatelů služeb a zákazníků. O tento úplně nový trh pracovních příležitostí se zajímá téměř každý desátý Pražan a obyvatel Brna.
Ve skupině respondentů, kteří znají Uber, je to dokonce jedna pětina Pražanů. V případě jihomoravské metropole by až 39 % jejích obyvatel chtělo spolupracovat s Uber jako partnerský řidič. Mimochodem právě v Brně Uber registruje velký zájem veřejnosti, aby také v tomto městě začal nabízet své služby.
„Uber, stejně jako jiné platformy založené na principu sdílené ekonomiky, nabízí historicky nejefektivnější propojení strany nabídky se stranou poptávky. Díky tomu je efektivněji využíván a vytěžován kapitál, tedy třeba auto v garáži, i ekonomické zdroje, kupříkladu řidičova pracovní síla. To vše vede k menšímu plýtvání v celé ekonomice,“ zpřesňuje význam a vliv Uberu Lukáš Kovanda, hlavní ekonom finanční skupiny Roklen Fin a populární autor ekonomické literatury.
Budoucnost dopravních technologických platforem v Česku
Z exkluzivního průzkumu veřejného mínění společnosti TNS Aisa pro Uber také vyplývá, že Pražané (85 %) by si přáli, aby magistrát Hlavního města Prahy více spolupracoval se soukromými společnostmi na vývoji a rozvoji dopravních řešení městské dopravy.
Téměř polovina (49 %) respondentů směrem k magistrátu směřuje i požadavek vstřícnějšího přístupu ke společnostem typu UBER. Celkově mimořádně pozitivní hodnocení společnosti Uber potvrzuje i odpověď na otázku, zda by měl Uber zůstat v Praze (80 % odpovědí ano), resp. začít působit i v jihomoravské metropoli (79 % respondentů chce, aby Uber působil v Brně).
Mi Uber zablokoval
Mi Uber zablokoval bezduvodne ucet a neni proti tomu odvolani. Jen si zmenit cislo a to delat nebudu. Takze diky bohu za ostatni zpusoby prepravy!
Je to zajímavé, ale pod
Je to zajímavé, ale pod tuto tiskovou zprávu bych se, jako zákazník, rovnou podepsal. To se mi přitom prakticky zatím vůbec nikdy nestalo.
Taxíky v Praze (i dalších městech) jezdím až od doby, kdy to mám díky Uberu, Liftago a dalším aplikacím plně pod kontrolou (čas jízdy, čas příjezdu, cenu, vzdálenost, vozidlo, řidiče, platbu bezhotovostně). A samozřejmě až když není zbytí, protože metro tam nejede a jiná MHD řídce či vůbec.
Vídíte jak zákazníci
Vídíte jak zákazníci milují tu přepálenou srandaznačku?? 😉
drsnysvet.cz/nasrany-zakaznik-roztriskal-zbozi-applu-za-stovky-tisic/
Zrovna přišel Gůgl s
Zrovna přišel Gůgl s novejma levnejma telefonama 😀