Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) na konci června převzal od zástupců společnosti Siemens poslední soupravu metra typu M1. Byla tak dokončena dodávka celkem 53 moderních vlakových souprav, které jsou nasazovány na linku metra C.
foto: DPP
Konstrukci a výrobu vozů metra si DPP u společnosti Siemens objednal v celkem čtyřech sériích v letech 1995-2007. Siemens následně soupravy dodal dle smlouvy v letech 2000 až 2011.
Soupravy mají minimální životnost 30 let, jejich technické řešení umožňuje dosažení úspor ve spotřebě elektrické energie. Výhodou moderních souprav je i jejich nižší hmotnost, díky níž dochází k nižšímu opotřebení kolejového svršku.
„Soupravy typu M1 tvoří významnou část našeho vozového parku. V posledních 10ti letech se staly nedílnou součástí pražské MHD. Kromě nezbytného komfortu pro naše zákazníky přinášejí i významné provozní úspory, zejména ve spotřebě elektrické energie,“ uvedl generální ředitel DPP Martin Dvořák.
Sestavení vozových skříní a jejich vystrojení probíhalo u souprav M1 v závodě společnosti Siemens na pražském Zličíně. Odtud byly soupravy následně přesunuty do depa DPP na Kačerově, kde u poslední série došlo i k jejich dokončení a následnému oživení. Dodavatel souprav zde také od roku 2005 zajišťuje jejich pravidelnou údržbu a servis.
Doprava v Praze: dokončení obchvatu, trasa D metra
Na letište Praha Ruzyně povede tramvaj
Rozhovor: Jan Maj, šéf divize Siemens Mobility, o budoucnosti železnice
„Jsme schopni Praze dodat další moderní a provozně velmi úsporné soupravy včetně zabezpečovacího a napájecího systému. Na plánované trase D by mohly jezdit plně automatizované průchozí soupravy bez strojvedoucího tak, jak je to již běžné v mnoha evropských městech,“ řekl Ing. Jan Maj, ředitel divize Mobility skupiny Siemens v České republice.
Základní technická data souprav metra Siemens M1:
Počet vozů v jednotce | 5 |
Šířka vozu | 2 712 mm |
Délka vlaku přes spřáhla | 96 660 mm |
Hmotnost vlaku | 133 t |
Maximální rychlost | 80 km/h |
Počet sedadel | 224 |
Počet míst k stání (8/m2) | 1240 |