Nové a moderní technologie přináší do aut celou řadu chytrých systémů a vychytávek, které by měly usnadnit řízení vozidel a zvýšit bezpečnost vozidel. Pro malé autoservisy to však znamená velké náklady.
foto: Crest Communications Ostrava
V nově vyrobených automobilech je množství technologií, které například používá sám automobil – brzdění do 30 km/h nebo asistent pro jízdu v koloně. Dále jsou tu technologie, které jsou v součinnosti s řidičem, třeba automatické udržování se v pruhu, automatický parkovací asistent a spoustu dalších funkcí a vychytávek.
Nové vozy a technologie v nich dokáží řidičům usnadnit život. Ale jen do doby, než je potřebujeme opravit nebo seřídit. Pak mohou nastat problémy s tím, na který autoservis se vlastně obrátit.
Ne každé „servisní místo“ umí dané technologie seřizovat a opravovat. Málokdo si uvědomuje, co je například zapotřebí při pravidelném servisu přední kamery ve voze, který má systém hlídání jízdy v pruzích.
A nejde jen o čelní kameru, další senzory jsou také na ostatních částech auta. Na autoservisy je v jistém smyslu vyvíjen tlak, aby uměly opravit všechny závady. K tomu je však potřeba nejen vybavení, ale také mnoho hodin profesionálních školení.
„Bez průběžného odborného vzdělávání totiž mnoho automechaniků obsluhuje tyto technologie nesprávným způsobem, čímž může dojít k nepřesnému nastavení. Naše servisní sít v tomto ohledu vychází autoservisům vstříc a provádí s mechaniky pravidelná odborná školení,“ říká Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto a dodává:
„Naši mechanici ze sítě ProfiAuto Service se v současnosti například často setkávají s opravami právě již zmíněných předních kamer nebo nejmodernějších světel, včetně nastavení jejich fungování.“
Tyto moderní technologie však začínají dělat starosti menším autoservisům. Pokud chtějí držet krok s ostatními, je potřeba, aby investovali čím dál více peněz do školení, technologií a vybavení pro opravy.
Schůdnější cestou pak může být specializace, stejně jako se to pomalu začíná prosazovat v některých okolních zemích. Další možností je potom spojení do větších celků a sítí, díky čemuž budou mít výhodu silného partnera, a tím lépe obstojí nástupu „digitální revoluce“ i rychlejší komunikace se zákazníky.
„Mobilní technologie jsou všeobecně možností, jak propojit automobil s řidičem. A nejen s ním. V naší servisní síti máme aplikaci, díky které se řidiči objednají do autoservisu z práce nebo pohodlí domova. Najdou v ní nejbližší autoservis z naší sítě, vyberou si zde druh servisní prohlídky, opravy a termín, který se jim hodí. Toto je jedna z věcí, co je v dnešní době samozřejmostí, jak lidem pomoc při komunikaci s autoservisem a řízením svého času,“ říká Jindřich Krejčí, ředitel sítě ProfiAuto.
Tak tak se zlatýma českýma ručičkama. Doufám, že budu
Tak tak se zlatýma českýma ručičkama. Doufám, že budu majitelem BEV, budu mít možnost jezdit ho servisovat i jinam, než k neschopným zlodějům do značkového servisu. Se spalováky, jak služebními tak soukromými, jsem si jejich “umění” užil až až.
PabloKovalli
Aladdin, Baba Jaga,
PabloKovalli
Aladdin, Baba Jaga, Drakula
https://www.youtube.com/watch?v=GD1IEEsgNQY&t=53s
https://www.youtube.com/watch?v=fBJRivbn7oE
https://www.youtube.com/watch?v=pzjvgUqs4pQ
Off:
Novým majitelem elektrárny Počerady bude od roku 2024
Off:
Novým majitelem elektrárny Počerady bude od roku 2024 skupina Sev.en Energy. Společnost ČEZ nevyužila opci, aby prodej odvolala. Prodejem získá dvě miliardy korun.
Špatná zpráva … ;-(
To je ta nejspinavejsi (dosud) Cezka elektrarna?
To je ta nejspinavejsi (dosud) Cezka elektrarna?
Ano, to je ona. „Dosud“ v tomto případě bude asi ještě
Ano, to je ona. „Dosud“ v tomto případě bude asi ještě dost dlouho…
Já se z těch DEBILŮ ZKORUMPOVANÝCH snad poseru! Opravdu
Já se z těch DEBILŮ ZKORUMPOVANÝCH snad poseru! Opravdu dost špatná zpráva. Uhlobaroni si už dělají co chtějí:
https://a2larm.cz/2018/11/cez-je-ctvrta-nejspinavejsi-firma-v-eu/
Dalsi odstavena JE, tentokrat Philippsburg v DE. 2011 jich
Dalsi odstavena JE, tentokrat Philippsburg v DE. 2011 jich meli 17 a dnes uz jen 6. A nevypada to, ze by meli tmu a bidu. Jen bidne Cezko a BabiszemanStB nam melou houwna.
off
Proč je palmový olej tak levný? Dopady produkce
off
Proč je palmový olej tak levný? Dopady produkce kontroverzní suroviny.
https://www.businessinsider.com/why-palm-oil-is-so-cheap-2019-11
Off
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/20073-akumulace
Off
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/20073-akumulace-elektriny-tema-roku-2020-na-tzb-info
Hezký počin i úvodní povídání, už se těším na
Hezký počin i úvodní povídání, už se těším na další články pana Zilvara.
Off
Radosti s elektromobilitou v Thajsku. Bjorn si koupil MG
Off
Radosti s elektromobilitou v Thajsku. Bjorn si koupil MG EV a v jeho rodné vísce mu instalují wall box a připojují 400 V vedení i když ho vlastně jeho MG nemůže naplno využít. Dělá to přímo MG a má na to od státu příspěvek.
https://youtu.be/I5TfbO2LCk8
Velmi zajímavej poznatek je, že díky velmi pomalému provozu a tím i průměrné rychlosti budou mít malobaterkáče v Asii vlastně větší dojezd a tím i užitnou hodnotu než jinde ve světě, protože i na velký vzdálenosti budete mít malou spotřebu. Bjorn měl při ujeté vzdálenosti 75 km průměrnou rychlost cca 45 km. Celkem pozitivní pro adopci elektroaut i skůtrů v daném regionu. Menší baterka = nižší cena + menší druhotný emise na stejný počet osobokilometrů. Což bude velký posun oproti spalovacím popelnicím, které nonstop zamořují i když jen stojí či poskakují v zácpě.
Spleť tých kablov kde-kade je dost hustá :-/
Spleť tých kablov kde-kade je dost hustá :-/
Ale v lete pri pomale rychlosti zase zere klima hodne energie.
Ale v lete pri pomale rychlosti zase zere klima hodne energie. Cim pomaleji jedu, tim dele musi chladit. Asi tam bude vysoka vlhkost a horko a klima musi bezet celou dobu. Je to stejny efekt jako u nas v zime s topenim.
Tuk tuk, mopedy, skútry ani elektrokola klimatizaci nemají.
Tuk tuk, mopedy, skútry ani elektrokola klimatizaci nemají. I dodávky a další větší vozy tam jezdí otevřené, dokonce mívají na okně jen primitivní řídkou síť z pár drátů, aby tudy nevypadly věci či lidi.
Hodne bude zalezet na socialnim postaveni ridice a image
Hodne bude zalezet na socialnim postaveni ridice a image znacky auta. Nekdo jezdi bez klimosky a vse otevrene a nekdo je ve sve limuzine oddeleny od nizsich vrstev. Kravata a oblek vyzaduji prijemne teploty. Z vlastni zkusenosti vim, ze klimoska je mi proti srsti, ale pri ceste do prace a na sluzebni ceste byla klimoska dobra i v CR. A na dovolene i v exotickych destinacich byla vypnuta. Kdyby platilo to co pisete, pak by thaisky auta byla seriove bez klimosky. Asi tomu tak nebude.
V Nemecku je garantovana cena za vykup elektriny z OZE omezena
V Nemecku je garantovana cena za vykup elektriny z OZE omezena na 20 let. Prvni takove FVE byly postaveny 2001 a po roce 2021 uz nebudou mit zadne vyhody. V Cezku se cezky experti rozhodli samozrejme po cezku a stanovili podporu na celou dobu zivotnosti vyrobny. Nemci asi na Cezky experty nemaji. V Cezku se vzdy najde nejake cezke specificke reseni. Pitomci sobe, nebo jak je to napsano v ND?
Kdepak pitomci, to je státem posvěcené tunelářství. Teď
Kdepak pitomci, to je státem posvěcené tunelářství. Teď hradní Jitrnice a Bureš lobují za to samé, ale v pro jádro.
Přesně tak, s tím lobbingem za jaderný tunel.
Přesně tak, s tím lobbingem za jaderný tunel.
Svedsko odstavilo 30.12.2019 JE Ringhals. A v prosinci 2020 je
Svedsko odstavilo 30.12.2019 JE Ringhals. A v prosinci 2020 je na rade dalsi. Uz se nevyplati, jsou ztratove. Z puvodnich 12 jich je dnes 7 a za rok uz jen 6. Neni to narizena likvidace, ale ekonomicka. Mozna by to nekdo mel rict u Straku ve Strakovce. Vrchni Straka Babis to nebude rad slyset.
Další externalita související s JADERNOU ENERGETIKOU v
Další externalita související s JADERNOU ENERGETIKOU v ČR:
Těžba uranu skončila, škody jdou do desítek miliard korun
Vyvezením posledního vozíku smolince z uranového dolu Rožná I dnes (27.4.2017) skončila těžba uranu v Česku. Těžba a zpracování uranové rudy po sobě zanechaly škody velkého rozsahu. Stát na jejich sanace musel od roku 1989 vynaložit již více než 40 miliard korun a dalších 60 miliard ještě vydá, připomíná ekologické sdružení Calla.
https://www.denik.cz/ekonomika/tezba-uranu-skoncila-skody-jdou-do-desitek-miliard-korun-20170427.html
Pro ty méně chápavé příznivce jaderné energetiky: tyhle náklady nejdou z pokladničky provozovatele elektrárny, ale z pokladničky nás všech.
Ted je ale otazka, kolik z teto astronomicke sumy pripada na
Ted je ale otazka, kolik z teto astronomicke sumy pripada na palivo do JE a kolik na vojenske jaderne bomby. Problem je, ze ten uran byl zpracovan v CCCP a ty palivove tyce se sem privezly. Vlastne by tu sanaci meli zaplatit soudruzi z Ruska, jakoz to vrchni iniciatori a dozorci tezby uranu v CSSR. KSČ spolu s KSSS nam nadelili hezkdy darecek. Meli by ten odpad odvezt rusaci do ruska na vlastni naklady.
Jak se ty miliony tun kyselin a chemikálií za ta léta
Jak se ty miliony tun kyselin a chemikálií za ta léta nasbírají, to jsou neuvěřitelná čísla. Že o tom, kde vezmou palivo nové jaderné bloky, nebyla nikde ani zmínka. Natož tak, co by obnášelo otevření nového dolu na rudu a závodu na obohacování paliva. Přitom ve státní koncepci energetiky před rokem 2010 bylo snad osm lokalit těžby a se závodem na palivo měl pomoci vítězný dodavatel jaderných bloků. To vše jaou ale drobnosti, proč tím dnes blbnout hlavy lidu, že?
článok je od počiatkumylný!
veď „hentamtie“ app sa
článok je od počiatkumylný!
veď „hentamtie“ app sa nenastavujú v akomsi …
ak najväčší podvodník potom, ako mu prišli na podvodnú aplikáciu, nedokáže niečo funkčné dodať. viď články o golfe osem, o BEV iD3, …
takže práve malé (garážové) servisy budú mať žatvu – kasňu opravia za normálnu cenu a do aplikácií nebudú vŕtať.
Já si myslím, že, bohužel, STK mafie aktuálně
Já si myslím, že, bohužel, STK mafie aktuálně fungující systém “bumážku za prachy”, ještě chvíli udrží v chodu. Když potkávám na cestách výsledek dosavadních investic státu do téhle oblasti, je to tristní pohled.
Ani ne tak pohled, jako spíše smrad. 🙂
Ani ne tak pohled, jako spíše smrad. 🙂
off
Takže Ghosn prchnul ve futrálu na basu či jiné
off
Takže Ghosn prchnul ve futrálu na basu či jiné hudební aparatury a pak soukromým letadlem do Istanbulu a odtamtud další soukromým érem do Bejrůtu. No to je bžunda, té úplně jak bondovky. Dobře vytřel Japoncům zrak. :)))
https://www.theguardian.com/business/2019/dec/31/carlos-ghosn-escaped-japan-hiding-in-a-musical-instrument-case
https://bit.ly/2tiBh2f
Je něco shnilého v automobilovém průmyslu, když jedni
Je něco shnilého v automobilovém průmyslu, když jedni musí instalovat podvodný software a druzí musí utíkat před justicí.
To je spíš feudální zdřevnatělá antihumánní japonská
To je spíš feudální zdřevnatělá antihumánní japonská justice. Se stejným hrůzou se musel potýkat anglický provozovatel tokijské bitkoinové burzy, kterou mu hakli a vykradli.
A to je konkretne kto, ten anglicky prevadzkovatel tokijskej
A to je konkretne kto, ten anglicky prevadzkovatel tokijskej bitkoinovej burzy?
No předce Mark Karpeles, CEO Mt Gox. A pardon nebyl to
No předce Mark Karpeles, CEO Mt Gox. A pardon nebyl to Angličan, ale Francouz.
Former Mt Gox CEO Reflects on Incarceration in Japan While Facing More Prison Time
https://news.bitcoin.com/former-mt-gox-ceo-reflects-on-incarceration-in-japan-while-facing-more-prison-time/
Ano, Karpeles je francuz. Nabuduce si nepliest hrusky s
Ano, Karpeles je francuz. Nabuduce si nepliest hrusky s jablkami.
A mimochodom on si za to moze sam, podla vysledkov vysetrovania jeho pocitace boli zabezpecene velmi slabo, dobre to vedel a potom, ked mu to hackli, tak to vedome skryval a snazil sa situaciu ututlat. Jednoducho totalny diletant, ktory svojou neprofesionalitou pripravil kopec ludi o obrovske peniaze.
Za dalsie ta sprava z januara je stara, ziadne vazenie ani dalsi trest mu nehrozi, navyse to vyzera tak, ze mu velka cast tych bitkoinov ostane a to aj napriek tomu, ze nikdy neboli jeho a pripravil o nich druhych ludi. Vo vysledku mu ostane cca 1.4 miliardy USD. Takze ziadna hroza feudalnej antihumannej japonskej justicie, ale darcek pod stromcek o akom sa nam moze len snivat. ak tu vobec je nejaka obet toho justicneho systemu, tak su to ti, ktori doverovali MtGoxu a obchodovali tam, lebo teraz nedostanu nazad ani to, na co maju narok.
Je to asi tak, ako keby dnes skrachovala banka a ty, ako zakaznik s milionom na ucte, by si dostal 15 tisic odskodne, ale celemu manazmentu, ktory sa o ten krach pricinil, sud prisudi pol miliona z tvojich penazi. Parada, co?
Opravdu si nehodlám pamatovat detaily o každém individiu o
Opravdu si nehodlám pamatovat detaily o každém individiu o které zakopnu v médiích.
Šlo mi to, že on popisoval okolnosti svých 12ti měsíců které strávil v Japonské vazbě v době kdy Ghosn byl terpve zavřenej a nebylo jasné čemu všemu je vystaven. Výsledky jeho kauzy jsou mi šumák. Coiny jsou na začátku a todle jsou důsledky divokého vývoje.
Bylo by dobre zjistit jak se stavi mlada generace k vyberu
Bylo by dobre zjistit jak se stavi mlada generace k vyberu vyucnich oboru a technickemu studiu. Kdo muze poskytnout info, zda se uz snizuje zajem o studium spalovacich pohonu a naopak zvysuje zajem o elektropohony.
Nevím jak mladí, ale opravdu schopní lidi už ani nemaj
Nevím jak mladí, ale opravdu schopní lidi už ani nemaj zájem pro dinosaury pracovat i když je přeplatěj protože vědí, že jsou to těžkopádný mološi, kde je jakejkoliv progres dopředu zabitej. To poznal už Porše když před lety nabíral lidi na vývoj Tukana. Proto taky celej vývojoveh tým i3 a i8 od BMW okamžitě odešel poté co bylo jasné že BMW už žádnej další vývoj této řady nechystá, tedy okamžitě po uvedení i3 na trh. 😉 Dizanér i3 šel do FF a poté co se FF zhroutil teď dělá Canoo, šéf vývoje a zbytek inženýrů stvořili Byton a teď radši odešel zachránit pro změnu to FF. Srovnejme si kde se teď ve vývoji nachází Canoo a Byton s tím co chystá BMW a je vám hned jasný která bije. BMW úplně ustoupilo od naprosto progresivního konceptu a techňologií teď jen překopává svoje tradiční sedany a nejspíš i SUV na elektriku. Byton stvořil regulérni EV se všema novejma fíčurama a krejzy megadisplejem a Canoo začíná rovnou tam, kam se chce Elon teprv dopracovat, tedy v autonomích vozech na zavolání, které si budete jen pronajímat.
Zikmund Winter, Zlatá doba měst českých: „Od
Zikmund Winter, Zlatá doba měst českých: „Od kloboučníků oddělili se v 16. století (v Praze as od r. 1523) k samostatnosti šmukýři a pernaři, kteří zdobili klobouky mužské i ženské hedvábnými i zlatými „šmuky“a peřím; jim příbuzní byli ohanečníci, kteří ženskému pohlaví strojili z peří oháňky (fochry).“
Autoopravna Praha: Hledá se operátor diagnostických systémů… 🙂
Tak aby bylo jasno. Fedrpuše nebudou! 😀
Tak aby bylo jasno. Fedrpuše nebudou! 😀
Cožpak fedrpuše a fochry, ale takový ohanečník, ten se
Cožpak fedrpuše a fochry, ale takový ohanečník, ten se hlavně musel umět ohánět…
Asi to znamena konec „zlatych“ ceskych rucicek, ktere vam ze
Asi to znamena konec „zlatych“ ceskych rucicek, ktere vam ze dvou totalnich bouracek slepi auto. Uz jim doufam odzvoni. Leda ze to auto dostane STK za uplatek a majitel nebude potrebovat aby vse fungovalo. Hlavne ze se toci kola.
Zlatý voči, když si český, bulharský, polský ručičky
Zlatý voči, když si český, bulharský, polský ručičky poradili s přetáčením elektronických tacháčů, kradením aut s imobililizérama či kradením bezklíčovejch aut poraděj si s bastlením elektroaut z různejch dílů, tak jak to dělá třeba Rich Rebuilt nebo to dělaj rusáci či Ukrajinci. Koumáků s noutbůkama je hromada.