Toyota v Los Angeles představila nový koncepční vůz „Future Toyota Adventure Concept“ (FT-AC) pro aktivní životní styl. Model je určen pro nejrůznější výpravy, ať již po zpevněných cestách nebo v terénu.
foto: Toyota
TISKOVÁ ZPRÁVA
„FT-AC je vytvořen pro outdoorové nadšence, kteří chtějí během víkendu vyrážet na výpravy do neznáma,“ komentoval Jack Hollis, viceprezident a generální manažer divize Toyota. Cestovatelům všeho druhu FT-AC připomíná, že úžasným zážitkem může být samotná cesta – nejen její cíl.
Na první místo staví model všestrannost a současně vyzývá cestující, aby si každou výpravu zpříjemnili přizpůsobením vozidla na míru. FT-AC počítá s tím, že každá výprava je svým rozsahem i charakterem jedinečná, a proto naplňuje potřeby různých životních stylů, osobních preferencí, nebo dokonce generací.
Zcela jedinečné zážitky
Smělý a odvážný design konceptu FT-AC již na první pohled odráží sebejistý charakter stávajících vozů SUV a pick-upů Toyota. Velká široká maska chladiče v černém odstínu je lemována účinnými LED světlomety.
Za nevlídného počasí nebo nepříznivých podmínek osvětlují cestu mlhová světla, která je dokonce možné z držáku vyjmout a používat jako přenosnou svítilnu. Mlhová světla lze navíc upevnit na horské kolo a vypravit se na noční jízdu.
foto: Toyota
Ve spodní části karoserie je FT-AC vybaven dvojicí háků pro případné vyproštění vozidla. Spodek vozu pod krátkým předním i zadním převisem chrání kryty, aby vás na cestě zbytečně nezpomalily nečekané kameny, vyjeté koleje či jiná překážka.
Konstrukce FT-AC vychází z dlouhého rozvoru a širokého rozchodu kol ke zdůraznění sebejistého postoje tohoto vozu. Extra široké lemy blatníků chrání boky karoserie a zdánlivě se vznášejí nad 20″ koly s mohutnými terénními pneumatikami, které impozantní vzhled vozu ještě akcentují. Pozoruhodné obutí v kombinaci s velkorysou světlou výškou FT-AC nabízí řidiči mnohem více možností, kam se s tímto vozem vydat.
Robustní střešní nosiče v loveckém stylu umožňují převážet nejrůznější outdoorové náčiní. LED poziční světla v předních rozích zajišťují dostatečné osvětlení kolem vozidla, a podle potřeby tak mohou osvětlovat terén vpředu nebo fungovat jako přisvětlení pro kamery zabudované do bočních zpětných zrcátek.
Infračervené kamery v bočních zpětných zrcátkách dokáží zaznamenávat průjezd terénem a podobně jako mlhová světla je můžeme z vozidla vyjmout, aby žádná zábava nezůstala nezdokumentována.
Zabudovaný Wi-Fi hotspot automaticky odesílá záznam do cloudového úložiště, kde lze v reálném čase upravovat a zveřejňovat příspěvky pomocí mobilního zařízení. Wi-Fi konektivita dokonce cestovatelům umožňuje vysílat živé přenosy z výpravy všem fanouškům a odběratelům.
K lepšímu rozhledu v noci napomáhají dozadu otočená LED světla na střešním nosiči, opět s možností ovládání prostřednictvím mobilního zařízení. Vzadu pak najdeme i pokrokově řešený integrovaný nosič na kolo s funkcí výsuvu, abyste tento užitečný prvek výbavy mohli kdykoli během několika sekund bezpečně schovat. A konečně, celá posádka může využívat lokační funkce FT-AC k nasměrování zpět na základnu.
Předpokládané schopnosti
Ačkoli je FT-AC v této fázi pouze designovým cvičením, vůz je pojat jako veskrze schopný prostředek se zážehovým pohonným ústrojím, které zahrnuje i pokrokové vektorování točivého momentu a systém pohonu všech kol.
Hnací moment je tak možné vždy nasměrovat na správná kola, což vozu propůjčuje mimořádnou ovladatelnost a skvělé záběrové schopnosti. Dále jsou zde různá nastavení odezvy pro jízdu v terénu společně s uzávěrkami diferenciálu, které řídí trakci a odezvu škrticí klapky ve prospěch co nejlepšího záběru každého z kol a dynamičtějších jízdních schopností.
Koncept FT-AC by mohl nabídnout hybridní ústrojí příští generace, spojující nízkou spotřebu paliva s robustním pohonem všech kol, aby si řidiči mohli vychutnat ještě více výkonu, skvělou odezvu a pozoruhodnou spotřebu paliva – bez jakýchkoli kompromisů.
Boze to sou promo kecy.
Boze to sou promo kecy.
Ta vyndavací světla měli Návštěvníci na Nivě.
Chtěl
Ta vyndavací světla měli Návštěvníci na Nivě.
Chtěl jsem napsat už před 30ti lety, ale to je blbost, budou je mít až na 400 let.