Nové Audi A8 urychluje proces elektrifikace v širokém měřítku. Nová generace vlajkové lodi bude mít elektrifikovaný pohon poprvé v sériové výbavě. Motory budou totiž vybaveny částečně hybridním systémem (tzv. „mild hybrid“).
Pro zákazníky to znamená vynikající kultivovanost běhu a ještě vyšší výkony při současně nižší spotřebě paliva. Základem je elektrická síť s napětím 48 V, která v novém modelu Audi A8 nalezne, poprvé v sériové výrobě, uplatnění jako hlavní elektrická síť.
NEPŘEHLÉDNĚTE Nové Audi A8 je v ČR, také jako hybrid
Částečně hybridní pohon se skládá ze dvou hlavních komponentů: generátoru, který zároveň zastává funkci startéru, a lithium-iontových akumulátorů. Kapalinou chlazený generátor BAS (Belt Alternator Starter) pracuje s napětím 48 V, je poháněn řemenem a doplňuje konvenční pastorkový startér.
Ten se v novém modelu Audi A8 používá už pouze ke spuštění studeného motoru. Sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 10 A.h a napětím 48 V je uložena v zavazadlovém prostoru a slouží částečně hybridnímu systému MHEV (Mild-Hybrid Electric Vehicle) jako zásobník energie.
Přínosy generátoru/startéru BAS jsou pro řidiče nejvíce patrné v situacích, v nichž se vůz například přibližuje k červenému semaforu, nebo přijíždí ke kruhovému objezdu.
Pokud změní semafor během zpomalování barvu na zelenou, nebo se řidič může zařadit do vzniklé mezery na kruhovém objezdu a uvolní pedál brzdy, dojde k okamžitému spuštění spalovacího motoru. Automobil bez prodlevy zrychlí. To je možné pouze díky generátoru s funkcí startéru, který je trvale spojený se spalovacím motorem prostřednictvím řemene.
Nové poháněcí ústrojí výjimečným způsobem kombinuje hospodárnost s komfortem. Čtvrtá generace A8 umožňuje nehlučnou setrvačnou jízdu v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h. Automobil se může tímto způsobem, s kompletně vypnutým motorem a bez emisí, pohybovat po dobu až 40 sekund.
Jakmile řidič opět sešlápne pedál plynu, zajistí BAS rychlé a velmi komfortní opětovné spuštění motoru. Funkce start-stop přichází navíc ke slovu již při 22 km/h.
Komfortní funkce start-stop v novém modelu Audi A8 se od dosavadních systémů výrazně odlišuje. Luxusní limuzína s vysokým stupněm síťového propojení dokáže rozlišovat mezi různými dopravními situacemi.
Jakmile se jízdní pruh před vozidlem uvolní, BAS komfortně a rychle spustí spalovací motor a Audi A8 se může rychle rozjet. Po dlouhém stání a při požadavku intenzivního chlazení interiéru dojde k mimořádně komfortnímu spuštění motoru.
Novinkou je předvídavé komfortní spuštění motoru. Jakmile se vozidlo před vozem Audi A8 rozjede, dojde ke spuštění motoru už v okamžiku, kdy je ještě sešlápnutý pedál brzdy. V tomto případě dojde řídicí jednotka k závěru, že řidič bude spontánně následovat dopravní kolonu.
Nové Audi A8 disponuje velmi rozvinutým systémem řízení poháněcího ústrojí, které umožňuje dosažení vysoké úrovně hospodárnosti. Systém zpracovává jak údaje o průběhu trasy, tak i informace ze síťově propojené soustavy senzorů, k níž patří také přední kamera.
Systém řízení poháněcího ústrojí se na základě toho rozhoduje, zda A8 pojede setrvačností, nebo přejde do režimu rekuperace kinetické energie. K zpětnému získávání energie dochází nejen při brzdění či brzdění motorem, ale i při setrvačné jízdě v situacích, kdy by se Audi A8 dostalo příliš blízko k vpředu jedoucímu vozidlu.
Všechna tato opatření se projevují nejen zvýšenou úrovní komfortu, ale také úsporami při doplňování paliva. Částečně hybridní pohon modelu A8 totiž snižuje spotřebu paliva v reálném provozu až o 0,7 litru na 100 kilometrů.
Nové Audi A8 bude mít světovou premiéru 11. července na první akci Audi Summit v Barceloně.
Tohle mne vážně dostalo: „Pokud změní semafor během
Tohle mne vážně dostalo: „Pokud změní semafor během zpomalování barvu na zelenou, nebo se řidič může zařadit do vzniklé mezery na kruhovém objezdu a uvolní pedál brzdy, dojde k okamžitému spuštění spalovacího motoru. Automobil bez prodlevy zrychlí. To je možné pouze díky generátoru s funkcí startéru, který je trvale spojený se spalovacím motorem prostřednictvím řemene.“ přesně opak toho, k čemu by tam měl být právě elektromotor. AUDI, ÚPADEK DÍKYTECHNICE.
Nechteli byste napsat souhrnny clanek o jednotlivych typech
Nechteli byste napsat souhrnny clanek o jednotlivych typech hybridu?
12 amerických států vyhrožuje Trumpovi soudem, uvolní-li
12 amerických států vyhrožuje Trumpovi soudem, uvolní-li přísné ekologické limity
zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/tucet-americkych-statu-vyhrozuje-trumpovi-soudem-uvolni-li-prisne-ekologicke-limity-1333551
Ty baterky maji asi tolik energie jako 15 tabletu. 480Wh.
Ty baterky maji asi tolik energie jako 15 tabletu. 480Wh. Hlavne ze se to zapocita jako vyrazne snizeni emisi a spotreby.
VW, AUDI a Co. jedou porad ve velkem podvadeni.
Tenhle typ hybridu víc batereks nepotřebuje. Akorát by
Tenhle typ hybridu víc batereks nepotřebuje. Akorát by zabíraly místo a zvyšovaly hmotnost.
Neustálé vypínání palivového motoru nesnáším, na
Neustálé vypínání palivového motoru nesnáším, na přerušovaný běh má být elektromotor.
Fakt ten popis vypadá jako enormě zvětšený poslední léta zcela prokázaně otravný a reálně nešetřící systém start-stop.
AUDI – náskok díky technice. To je vážně trapas.
AUDI – náskok díky technice. To je vážně trapas.
Suzuki swift už podobný systém nabízí.
Suzuki swift už podobný systém nabízí.
Proč někdo znovuvynalézá kolo a ještě špatně?
Proč někdo znovuvynalézá kolo a ještě špatně?
Ono by to bolo pre nich veľmi ponižujúce prebrať HSD od
Ono by to bolo pre nich veľmi ponižujúce prebrať HSD od Toyoty (respektíve Lexusu).
Tohle nemá s HSD prakticky nic společného, je to mild
Tohle nemá s HSD prakticky nic společného, je to mild hybrid, který používá už dávno spoustu jiných automobilek. Je to jenom takový vylepšený start-stop, nic víc.
A už vůbec nechápu jak by se ten systém měl podílet na
A už vůbec nechápu jak by se ten systém měl podílet na „ještě vyšších výkonech“
Je to zbytečně překomplikované. Proč neudělají pohon na
Je to zbytečně překomplikované. Proč neudělají pohon na přední kola spalovákem a na zadní kola elektromotory. Odpadly by kardany, haldex spojky, diferáky, spousta hmotnosti, zjednodušila by se stabilizace, bylo by to spolehlivější.
Ale hlavně, proč se snaží u auta, které primárně neslouží k přepravě, ale k uspokojení ega o snížení spotřeby z 12 na 11?
souhlas. ale i treba ford a nektere americke automobilky maji
souhlas. ale i treba ford a nektere americke automobilky maji docela propracovane hybridy. akorat to ma jine nazvy.