Carismo je jednou z prvních služeb u nás, která začala nabízet prodej nových vozů přes internet. Přes prvopočátky v roce 2016, kdy se nejprve zaměřilo na prodej ojetých automobilů, spustilo v únoru letošního roku prodej nových vozů.
foto: Carismo
Cílem služby Carismo.cz je zjednodušit proces nákupu nového automobilu a nabídnout zákazníkům výhodnější ceny. Služba nyní spolupracuje se 150 ověřenými dealery automobilů a v současné době lze poptat skrze Carismo celkově 31 značek aut.
„Nákup nového auta tradiční cestou je často komplikovaný a nepříjemný proces. Zákazník se nejdříve musí zorientovat v nabídce, přičemž například populární Škoda Octavia má 48 možných kombinací převodovky, motoru a standardních výbav. Poté musí získat nabídku od minimálně tří autosalonů, aby si udělal představu o ceně. V Carismo díky online přehledu všech dostupných konfigurací vozů na českém trhu tento proces značně zjednodušujeme a díky spolupráci s prověřenými prodejci jich poptáme více najednou, aniž je zákazník musí osobně objíždět. S Carismo nákup vozu začíná v pohodlí domova nebo kanceláře, což ušetří spoustu času,“ prozrazuje zakladatel služby a CEO Marek Moravec.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla zjednodušuje on-line objednávání aut
Byznys, který přeroste tradiční způsoby prodeje
Již po několika měsících fungování služby se ukazuje potenciál trhu s auto online. „Bez jakékoli zásadní marketingové podpory jsme zprostředkovali prodej skoro tisíce vozů. Pakliže naše odhady jsou správné, měli bychom během prvního roku prodat stejný počet vozů, jako prodá průměrný autosalon. Věříme tak, že během následujících měsíců a let se nám podaří naučit velkou část trhu řešit nová auta přes internet, stejně jako dnes už relativně běžně nakupují elektroniku nebo potraviny online. Již dnes vidíme, že pro lidi je nákup nového vozu online výrazně jednodušší, přehlednější a především příjemnější, protože jim v Carismo umíme poradit s výběrem a specifikacemi,“ doplňuje spoluzakladatel a CTO Jakub Kábrt.
Nákup nového vozu přes Carismo je velmi jednoduchý. Zákazník si vybere základní specifikace vozu, tedy značku, model, motor, paket výbavy, převodovku, barvu, způsob financování, a Carismo následně zašle poptávku již prověřeným autosalonům, které hodnotili dřívější zákazníci.
„V Carismo.cz víme, kteří dealeři dávají zákazníkům zajímavé nabídky a poskytují kvalitní servis. Nyní spolupracujeme se 150 ověřenými dealery, kteří průběžně dostávají od zákazníků hodnocení, a v případě opakovaných problémů s těmito dealery ukončujeme spolupráci,“ prozrazuje Moravec.
Zákazník si následně vybere jednu z nabídek a již s autosalonem dohodne detailní specifikace vozu. Carismo je pro zákazníky službou zdarma, peníze získává za uskutečněné prodeje od zasmluvněných dealerů, případně za zprostředkované operativní leasingy.
Netusim, jak funguji jako prostrednici pri pripadnem
Netusim, jak funguji jako prostrednici pri pripadnem vyjednavani ceny, ale jako katalog a radce s vyberem za mnoho nestoji.
Chybi spousta dulezitych kriterii pri vyberu a to pro mnohe zasadnich, jako je treba typ karoserie nebo rozmery vozu. Kriteria na palivo sice odfiltruji modely, ktere na dane palivo nejezdi, ale u tech, ktere podminku splnuji ukaze ceny od-do pro vsechna paliva. Takze pokud chci treba hybrid, tak mi ukaze auta, ktera se jako hybridy vyrabeji, ale cena od bude typicky za mnohem levnejsi zakladni benzinovou motorizaci. V katalogu se nic nedoctu o parametrech aut, vse je zredukovano na 3 cisla, vykon, spotreba a objem kufru :-/
Konfigurator predpoklada, ze mate nastudovane katalogy vyrobce, volba vybavoveho stupne je popsana strucnou informaci, ze se jednotive stupne vybavy lisi, ale nedovite se v cem.
Jinak se mi web celkem libi, reaguje rozumne rychle a pokud zapracuji na podrobnejsich informacich o vozech, jejich vybavach a vylepsi filtr, tak si myslim, ze mohou mit urcity potencial nejenom pro ty, kteri pres ne chteji poslat nabidku, ale i pro lidi, kteri jeste nemaji jasno v tom jake auto by chteli.
Pokud jde o katalog tak to zkuste u nás na
Pokud jde o katalog tak to zkuste u nás na https://Autohled.cz, zatím to sice také není dokonalé, ale katalog s parametry máme 🙂 jen ty hybridy si zatím odfiltrujete pouze přes spotřebu… Budeme rádi za feedback.
—
—
Chtělo by to trochu doladit ohledně paliv (benzín – CNG),
Chtělo by to trochu doladit ohledně paliv (benzín – CNG), měně znalí by v tom mohli mít trochu hokej.
Eh „prodej aut online“ a stranka, ktera na zaklade poptavky
Eh „prodej aut online“ a stranka, ktera na zaklade poptavky posle poptavku na par dealeru jsou za me teda dve diametralne odlisne veci…
A jak jinak bys to chtěl dělat? Každá značka aut má na
A jak jinak bys to chtěl dělat? Každá značka aut má na trhu určitá zastoupení a hlavně pravidla prodeje.
No uprimne za me je mnohvem vice „prodej pres internet“ bezne
No uprimne za me je mnohvem vice „prodej pres internet“ bezne inzertni servery jako sauto, nebo automodul, kde mate v nabidce konkretni auta (uz I s konkretni slevou), a ne stranka, ktera vas zkontaktuje s delerem, se kterym se pak budete dohadovat (v cem je ta pridana hodnota oproti tomu, kdyz tomu dealrovi napisete rovnou? jako bonus muzete oslovit toho, ktereho mate pobliz bydliste)….
Kolik dostane teda od dealera? Ať vím kde je ta vata.
Kolik dostane teda od dealera? Ať vím kde je ta vata.
Spočítej si kolik tam dělá lidí, kolik mají serverů a
Spočítej si kolik tam dělá lidí, kolik mají serverů a služeb. To cca ponásob 250k(krát malé celé číslo) ročně a pak to vyděl (předpokládanými) prodanými vozy za rok. Opět krát malé celé číslo (musí být v zisku že)… a je to 🙂