Starosta Boris Johnson by rád Londýn a zejména tamní dopravu významně proměnil. Mimo jiné silně podporuje rozvoj cyklistiky. Jízda na kole v britské metropoli stoupla na rekordní úrovně.
foto: TfL
Londýnský dopravní podnik (TfL) začal s měřením cyklistiky ve městě teprve v roce 2000. V posledních pěti čtvrtletích počet jízd na kole v Londýně neustále stoupal, až se v posledním čtvrtletí dostal na absolutní rekord.
Za rok 2014 bylo v Londýně uskutečněno 10 023 987 cest na kole, což bylo o 25 % víc než v roce 2013. Extrémně oblíbené jsou veřejné půjčovny jízdních kol. Boris Johnson navíc potvrdil, že i nadále bude podporovat rozvoj „cyklistických superdálnic“ napříč Londýnem.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Geniální nápad: rukojeť kola jako navigace
Londýnský dopravní podnik navíc začal měřit i oblíbenost, resp. využití kol přímo v centru města, kde se vybírají poplatky za vjezd. Odhalil, že každý den se tam uskuteční na 170 000 cest na kole. To je zhruba 16 % veškeré dopravy v centrální části Londýna.
Ben Plowden, šéf strategie a plánování pozemní dopravy TfL potvrdil, že cílem podniku je udělat z cyklistiky integrální součást londýnské dopravy – tak jako se to daří ve Vídni, Paříži a dalších kontinentálních metropolích.
Výsledkem jsou enormní investice do infrastruktury pro cyklisty, které nejenže pomáhají zlepšit dostupnost, pohodlí a bezpečnost, ale navíc dále podporují růst oblíbenosti cyklistiky. Klíčové je také vybudování dvou cyklistických superdálnic z východu města na západ a ze severu na jih.
Tyto dálnice pro jízdní kola budou nejdelší cesty vyhrazené pouze pro kola na světě. V Londýně je dnes ve více než 700 veřejných půjčovnách k dispozici přes 10 000 kol. Další stovky stanic a tisíce kol mají přibývat v následujících letech.
co ine maju robit, ked im
co ine maju robit, ked im znemoznili inu individualnu dopravu ?
Mylsím, že v Londýně je
Mylsím, že v Londýně je to zrovna docela na místě. Mají dobře propracovaný systém hromadné dopravy a kdyby si každý z okolí Londýna, nebo z jeho okrajů usmyslel, že pojede do centra autem, tak by to tam asi byl jeden velkej štrůdl. Naopak když jsem byl v Londýně, tak me překvapilo, kolik aut v centru jezdí.