Boris Johnson se v roce 2008 poprvé stal starostou Londýna. O čtyři roky později byl zvolen znovu. Mezi místními obyvateli se těší obrovské popularitě. Aktivně totiž řeší nejpalčivější problémy britské metropole, mezi které patří také doprava.
foto: Foster + Partners
Dlouhodobě kritická situace v oblasti dopravy se v Londýně v posledních letech začala výrazně zlepšovat. Už v roce 2003 tam řidiči musejí platit za vjezd do centra města. Zvýhodněna jsou vozidla, která nevypouštějí tolik emisí – hybridní auta a elektromobily.
Boris Johnson se na tomto úspěchu rozhodl stavět dál a zaměřil se na podporu dalších forem dopravy. Intenzivně se tak věnuje hromadné dopravě a především také cyklistice. Už v roce 2010 přišel s návrhem vytvořit v Londýně „cyklistické superdálnice“.
Nechci být KVERULANT, ale
Nechci být KVERULANT, ale nějak mi to nesedí s tímto článkem z 29.5.2014:
http://www.autorevue.cz/chteli-se-prodanit-k-ekologii-skoncili-s-nejvyssimi-emisemi-v-eu
Líbí se mi to. toto je
Líbí se mi to. toto je projekt, který by měl naději nejenom v městě tipu Londýn, ale vlastně všude.