U dálnice D1 v Praze otevřena nová CNG stanice

Společnost Bonett Gas Investment spustila do provozu svou 12. veřejnou plnicí stanici . Stlačený zemní plyn mohou motoristé naplnit do svých vozidel u čerpací stanice Agip v Praze 4 – Šeberově, v ulici Na Jelenách 1122. Plnicí stanice je situována 300 metrů od exitu 2 dálnice D1.

Stanice je plnohodnotně implementována do stávající čerpací stanice pohonných hmot Agip, na které si mohou zákazníci zakoupit mimo jiné i občerstvení nebo umýt vozidla v moderně vybavené myčce.
foto: Bonett

Nová samoobslužná CNG stanice, která byla spuštěna do provozu v pátek 16. ledna, je vybavena jedním výdejním stojanem se dvěma koncovkami pro plnění osobních a dodávkových vozů (typ NGV1).

Stanice je otevřena nonstop, platit je možné pomocí platebního terminálu CNG platební kartou, CNG kartou, hotovostí nebo nejvýhodněji kartou Bonett EUROGAS CNG.

„Vloni jsme vyrostli o 100 %, a i letos budeme pokračovat v posilování naší sítě. Toto je naše druhá stanice u dálnice D1 a druhá stanice v Praze. Každý, kdo jede na Brno nebo z Brna, má možnost zde natankovat CNG bez zdlouhavého zajíždění do města,“ řekl Václav Holovčák, místopředseda představenstva Bonett Gas Investment.

„Brzy budeme otevírat další CNG stanice například ve Svitavách, Vyškově a Klatovech. CNG je i přes dočasný pokles cen ropy výhodnější a úspornější, počet CNG vozidel bude dále růst,“ dodal Holovčák.

Růst CNG v roce 2014 psychologicky podpořila především Škoda Auto se svojí Octavií G-TEC. Roste i počet CNG tahačů, které na CNG jezdí. CNG je stále úspornější než benzín nebo nafta.

Společnost Bonett Gas Investment provozuje největší sít plnicích stanic CNG v ČR. V roce 2014 jí vzrostl prodej CNG o 100 procet a překonal hranici 5 milionů metrů krychlových CNG.

Pro rok 2015 počítá Bonett s výstavbou dalších 10 až 15 stanic CNG, na konci 2016 by měla mít síť Bonett minimálně 40 CNG stanic v České republice a řádově 5 až 10 projektů na Slovensku.

Celkové investice jsou předpokládány ve výši 400 až 500 milionů korun. Bonett je i největším dodavatelem technologií CNG v ČR, svým zákazníkům předpokládá společnost dodat v příštích letech desítky stanic.

tisková zpráva

15 Comments on “U dálnice D1 v Praze otevřena nová CNG stanice”

  1. Dobrý den,
    rád bych touto

    Dobrý den,

    rád bych touto cestou požádal uživatele vozů s jakýmkoliv alternativním pohonem o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma Technicko-ekonomické hodnocení alternativních paliv automobilu.

    Vyplnění dotazníku zabere řádově 5-6 minut Vašeho času. V případě, že si najdete čas na vyplnění mého dotazníku, uvádím zde link: https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/alternativni-automobilova-11/.

    Děkuji předem za ochotu a vyplnění dotazníku.

  2. Vzhledem k tomu kolik do
    Vzhledem k tomu kolik do toho někdo leje a jak moc to stále propaguje se to asi hned tak snižovat nebude a pokud do toho dokopali šhadewagen tak to musí být celkem solidní páka…
    Akorát si myslím že nikdo nečekal že benál spadne na tak nízkou fin hranici…

  3. Mě by zajímala nějaká
    Mě by zajímala nějaká kalkulace, proč je zemní plyn oproti elektřině tak drahý. Myšleno jako palivo do auta samozřejmě.
    Vždyť elektřina se z velké části vyrábí z uhlovodíků, u nás je to třeba jen z uhlí víc než 50% procent.
    Přitom když beru jen výrobu elektřiny například v paroplynové elektrárně v Ledvicích (uhelné jsou na tom ještě hůř), tak tam má být účinnost přeměny paliva 57%, což je sice lepší než nějakých 30% co dostaneme použitím primo v autě, jenže…
    Musí se ještě počítat s tím, že elektřinu vyrobenou v elektrárně:
    – několikrát transformujeme (cca 3x ???)
    – nabijeme do baterie
    – vybijeme baterii
    – použijeme v elektromotoru
    Když budu optimista, a budu počítat že každý stupeň má účinnost 90%, nepočítaje v to ztráty vedním čtvercem naptětí, sníží se mi původních 57% na:
    =0,57*0,9*0,9*0,9*0,9*0,9*0,9= cca 30%.
    Takže účinností jsem si nepolepšil, možná naopak !
    Tak čím je ten cenový rozdíl ? Daň ? Ztráta plynu dopravou z velké dálky ? Nebo se dodavatel plynu (včetně distributorů v jednotlivých státech, viz Ukrajina) na tom nabalíkuje ? Nebo naopak cena elektřiny není tržní, a nějakým způsobem jí všichni dotujeme ? A pak ještě šéf ČEZu řekne že budoucnost energetiky vidí v mikrogeneracích, které jak známo používají zemní plyn. Plánují snad získávat plyn levněji od „spřáteleného“ Izraele z Leviathanu ?
    Samé otázky, málo odpovědí…

  4. 2.plnici stanice v
    2.plnici stanice v Praze…Tak to jo…To je fakt uspech…Nejvíce se mi libi na všech tech zdejších clancich a oficiálních stanoviscích ty presvedcive optimisticke predpovedi, jak se budou masove v budoucnosti prodávat auta na CNG !! Poroucime vetru desti…Huraaaaa..To uz neni info, ale dogmaticka propaganda…

            1. Příště aspoň nerejpej
              Příště aspoň nerejpej do ostatních za to, když tě upozorní na nějakou tvojí osobnostní vadu, kterou si evidentně neuvědomuješ. Nyní třeba tu, že se máš neustále potřebu bránit a navážet se do ostatních i v situacích, kdy evidentně taháš za kratší konec provazu 😉

              Btw. Ano, mám respekt k diskutujícím, kteří diskutují slušně a umí uznat chybu, ne k diskutujícím, kteří se chovají jak hulváti a chybu uznat neumí. Já ji uznat určitě umím, když mi někdo dokáže se mýlím 😉

Napsat komentář