Na první generaci elektromobilu Nissan Leaf si Japonci ověřili, že o elektromobily je zájem. Teď uvádějí druhou generaci a chystají se nabídku rozšířit.
foto: Nissan
Kategorie SUV je dnes tím, co hýbe automobilovým světěm. Malá, velká, hlavně když SUV. Ví to Škoda, ví to i Nissan.
I proto se šušká, že snad už příští měsíc na autosalonu v Tokiu představí nové plně elektrické SUV založené na podvozku nového Leafu. Mělo by jít jen o málo větší auto, než je úspěšný Nissan Qashqai.
Na trh ale podle magazínu Autocar.co.uk nepůjde dřív, než v roce 2019. Hádáme, že proto, že bude muset využít plánovanou větší (zřejmě 60kWh) baterii Leafu.
Kromě SUV ale Nissan údajně připravuje i nový plně elektrický sedan. Cílem je nabízet celou rodinu elektromobilů, podobně jako to dělá Tesla a další.
Live Stream Archive: New Nissan LEAF World
Live Stream Archive: New Nissan LEAF World Premiere
https://www.youtube.com/watch?v=v7QxQGHx0Uo
Nevíte někdo jestli se nechystá také nová verze NV200e? Z
Nevíte někdo jestli se nechystá také nová verze NV200e? Z toho by mohlo rodinné auto vyrůst. Jinak ten Byd vypadá Bydně;-)
Aspoň kdyby teď dostal 30 kWh baterii… a facelift s 40 kWh
Aspoň kdyby teď dostal 30 kWh baterii… a facelift s 40 kWh do roku 2019.
Už od začatko to mělo bejt 60 kWh a ne tadle trapárna.
Už od začatko to mělo bejt 60 kWh a ne tadle trapárna.
Souhlasím, že tam měla být i větší baterie.
Souhlasím, že tam měla být i větší baterie. Nesouhlasím, že je to trapárna.
Podívej se na to z jiné strany. Jdi dnes a kup nové auto do milionu Kč tak, aby mělo alespoň kWh baterii a dostal jsi ho ještě v příštím roce.
Hyundai – malá baterie
VW – hmm blízko, ale malá baterie, prý dobrý auto, ale dost drahý
Opel Ampera – hmm , ale kdy Ti ho dodají???
Tesla 3 – dnes objednáš a za 3 roky dostaneš – možná
BMW – malá baterie, drahý
KIA – malá baterie
Renaut ???? neprodává se u nás
Víš tedy Ty o něčem lepším, než vypadá, že bude NISSAN?
je jasné – i zde je otázka kdy přijde na náš trh a zda na něj nebudou pořadníky, jako na Hyundai a Amperu…. Ale rozhodně to není Trapárna……
Doplňuji,, aby mělo alespoň 40 kWh baterii (nevepsalo se mi
Doplňuji,, aby mělo alespoň 40 kWh baterii (nevepsalo se mi tam číslo 40)
Uvést v roce 2018 na náš trh elektro auto za míč se
Uvést v roce 2018 na náš trh elektro auto za míč se 144km/h je prostě bez diskuze trapárna. To už radši slevněnej současnej Leaf s 172km/h.
Nissan je banda idiotů, když to dávno nezvýšili na 30kWh.
Nissan je banda idiotů, když to dávno nezvýšili na 30kWh.
BMW začne masivně vyrábět elektromobily … až 2025
BMW začne masivně vyrábět elektromobily … až 2025 :))))
zpravy.aktualne.cz/ekonomika/bmw-zacne-masivne-vyrabet-elektromobily-do-roku-2025-chce-mi/r~4d246cdc93e611e7b4dc0025900fea04/
Tou dobou chtějí mít přes 10 modelů. Nicméně další
Tou dobou chtějí mít přes 10 modelů. Nicméně další elektromobily kromě již představených mají jít na trh v roce 2020, konkrétně BEV X3.
az za tři roky. no to je bída na to že se v tom štourají
az za tři roky. no to je bída na to že se v tom štourají už 40 let 😉
Jo, to se nehádám. Zajímavej bude rozhodně ten Jaguár,
Jo, to se nehádám. Zajímavej bude rozhodně ten Jaguár, kterej se chystá na trh do půl roku.
To jo, bude, ale tak za 3 miliony ….
To jo, bude, ale tak za 3 miliony ….
Tedy konkurence Tesly 😉
Tedy konkurence Tesly 😉
Bez sítě SC? To bude jen drahá sranda kolem komína 😉
Bez sítě SC? To bude jen drahá sranda kolem komína 😉
V podstatě ano, 90kWh baterie, 400k, nabíjení 90 minut z DC
V podstatě ano, 90kWh baterie, 400k, nabíjení 90 minut z DC 50 KWh a základní model by se mohl dostat kolem 100 tis. EUR. Určitě na to budou dlouhý fronty. Zvláště majitelé Aston Martin se určitě těší jako doplněk k jejich vozovému parku to celkem sedne.
To bude pidi SUV i proti modelu Y.
To bude pidi SUV i proti modelu Y.
jojo SUV letí i v USA.
jojo SUV letí i v USA.
My přece víme, jaká auta chceme, tak automobilky to
My přece víme, jaká auta chceme, tak automobilky to určitě musí vědět taky. Jen nechápu, na co pořád čekají. Copak vážně nejde vyrobit třeba úplně normální rodinné kombi se slušným kufrem, slušnou baterií a za rozumnou cenu?
Dnes už baterie nestojí tolik, aby to nebylo možné.
Jsem rád za každou novinku, ale nový Leaf je pro mě trošku zklamání. Přece si nebudeme nalhávat, že to je hezké auto. Ano, je to lepší, ale hezké auto přece vypadá jinak. Nebo jsem vážně nějakej divnej?
No baterky jsou porad dost drahe, na nejakz pouyitelnz kombik
No baterky jsou porad dost drahe, na nejakz pouyitelnz kombik potrebujete řekl bych tak minimalne 60 kWh a takova baterka stoji podobne jak vyroba celého spalovacího kombi stredni tridy….
Dnešní cena je cca 190,- USD x 60 kWh = 11.400,- USD x 21,80
Dnešní cena je cca 190,- USD x 60 kWh = 11.400,- USD x 21,80 Kč = 248.520,- Kč.
To už není přece žádná tragédie.
No a spalovaci oktavka kombi ma koncovou cenu bez dane od cca
No a spalovaci oktavka kombi ma koncovou cenu bez dane od cca 330, to moc prostoru nedava…
A hlavne koncova cena je ještě na mile vzdalena vyrobni cene
A hlavne koncova cena je ještě na mile vzdalena vyrobni cene soucastek ye kterzch to auto je….
To je pravda, 330 je nesmysl, ale ať takový kombík stojí
To je pravda, 330 je nesmysl, ale ať takový kombík stojí 600, nebo naloženej 800 a nebudou to stíhat vyrábět.
No tak ono casem bude, ono je treba si uvedomit, ze priprava
No tak ono casem bude, ono je treba si uvedomit, ze priprava bezneho spalovaciho modelu, na hotove platforme (tj to nejjednodussi co muze byt mimo faceliftu) trva 5 let I vice. Je to tak narocne predevsim ne kvuli tomu, ze by nekdo nevedel jak to auto navrhnout a vyrobit, ale predevsim kvuli navazujici logistice vsecho tak, aby vse klapalo jako hodinky, s mminimalnimi naklady apod. Kdyz chcete vyrabet EV tak musite vytvorit uplne novou cast dodavatelskeho retezce a dosahnout tam stejne efektivity aby se dala cena vyrobku udrzet na nizke urovni, a to logicky zabere jeste vice casu, nez nejake kosmeticke upravy davno znamych dilu…
Souhlas.
Souhlas.
Len bohužial cena 190usd/kWh je cena pre automobilku…tebe
Len bohužial cena 190usd/kWh je cena pre automobilku…tebe to predaju o 10-15% drahšie a štát si ukradne ešte DPH..čiže sme na 250 za kWh.
Ideálně nějaké MPV jako je třeba Peugeot 5008. Nebo VW
Ideálně nějaké MPV jako je třeba Peugeot 5008. Nebo VW Touran.
Pobavilo mě, když Hasala na náplavce v rozhovoru s Dejdarem označil Teslu X za MPV. Asi v reakci na antiSUV kampaň Pražského magistrátu.
Tak ono to X prostorem bude bliz typickemu MPV nez typickemu
Tak ono to X prostorem bude bliz typickemu MPV nez typickemu SUV (alespon tak pusobi, vevnitr jsem nesedel).
Pravda je, že je to uvnitř prostorné téměř jako v MPV. V
Pravda je, že je to uvnitř prostorné téměř jako v MPV. V prostřední řadě na šířku je, ale místa určitě méně než třeba ve zmíněném Peugeotu 5008 co má manželka. K ní se nám vejdou pohodlně vedle sebe tři dětské sedačky. Do Tesly X nikoli.
I označení sportovně užitkové vozidlo mi na ní sedí více než multifunkční víceúčelové vozidlo.
Jenže kde nic není ani smrt nebere a tak musí holt asi holka zaskočit za oba segmenty. 🙂
Někdo označuje Xko jako krosover mezi SUV a MPV, ale mě je
Někdo označuje Xko jako krosover mezi SUV a MPV, ale mě je to šumák.
Mě taky. Ale spíš bych ho zařadil mezi typický SUV,
Mě taky. Ale spíš bych ho zařadil mezi typický SUV, takže mě to pobavilo.
Mně zaujala až ta poslední verze se sklápěcíma
Mně zaujala až ta poslední verze se sklápěcíma sedačkama, tu měli vyrobit jako první 😉
Uplne idealne 7 mist se sklapeci i prostredni radou.
Uplne idealne 7 mist se sklapeci i prostredni radou.
Naprostý souhlas. Nemožnost sklopit opěradla druhé řady
Naprostý souhlas. Nemožnost sklopit opěradla druhé řady sedadel považuji za vážnou slabinu sedmimístného Modelu X a je dobře, že tenhle nesmysl už vyřešili. Sice za cenu manuálního ovládání zadních sedaček, ale to bych klidně oželel.
Takhle to dopadne, když se design nadřadí praktičnosti. Doufejme, že se z toho Tesla poučila a příště podobnou chybu už neudělá.
Váš vážně tolik trápí, že se vám auto nelíbí?
Váš vážně tolik trápí, že se vám auto nelíbí?
Mám rád hezká auta, takže mě vždycky bude líto, když
Mám rád hezká auta, takže mě vždycky bude líto, když jakákoli automobilka investuje do vývoje a do výroby něčeho, co má do hezkého auta daleko.
Obecně mohu říci, že až na malé výjimky mám se všemi japonskými, asijskými a americkými vozy vážný problém. Vesměs jsou to auta bez tváře. Cítím to tak a příčinu neznám.
Já jsem také dost povrchní. Bohužel bych si zřejmě auto
Já jsem také dost povrchní. Bohužel bych si zřejmě auto co se mi nelíbí nekoupil. A když tak jen když bych musel, protože bych třeba na jiné neměl. Ale taková Mazda 6 v červené je podle mne pecka. I trojka je dobrá. No nic pro mne.
Leaf 2 je moc pěkný auto, až na to že je to spíš Leaf
Leaf 2 je moc pěkný auto, až na to že je to spíš Leaf 1,5 :)))
Kombík pánové z Nissanu Kombík, to je to co Evropa pořád
Kombík pánové z Nissanu Kombík, to je to co Evropa pořád chce.
Jedinej elektro kombík slibuje Alza, ale je to spíš
Jedinej elektro kombík slibuje Alza, ale je to spíš kombíček :))
Byd E6
https://www.alza.cz/byd-e6-d5097102.htm#discussionPosts
Na Future Port Prague e6 stojí, nic moc tedy a ceny údajně
Na Future Port Prague e6 stojí, nic moc tedy a ceny údajně 1,5 mil.
https://imgur.com/a/lrR3q