ČEZ otevřel v Hradci Králové tucet nových nabíječek

Retail Park Hradec Králové nově nabízí hned 12 dobíjecích stojanů pro elektromobily. Část stanic ČEZ výhledově vymění za ultrarychlé.

Jednoduché a pohodlné dobíjení elektroaut bez čekání a dalších komplikací nabízí 12 nových stojanů v Hradci Králové, jejichž provoz dnes slavnostně odstartovali zástupci společností Retail Park Hradec Králové, McDonald´s ČR a ČEZ. Rychle rostoucí počet míst, která jsou obdobou velkých čerpacích stanic a umožňují najednou dobíjet šest a více elektroaut, je důkazem, že elektromobilita stahuje náskok zavedených paliv ve všech oblastech. Ještě rychlejší čerpání bezemisní energie umožní výměna části stojanů za ultrarychlé stanice, ke které dojde na přelomu roku.

Jednička na východě Čech a jedno z největších dobíjecích míst v České republice. To je vizitka dnes zprovozněné dvanáctky dobíjecích stojanů umístěných v areálu královéhradeckého Retail Parku u restaurace McDonald´s. Řidiči tu doplní většinu kapacity baterií za desítky minut, brzy to však půjde rychleji. V plánu je výměna až čtyř stanic za stojany o výkonech 180 kW a vyšších

SOUVISEJÍCÍ: ČEZ chce být uhlíkově neutrální do roku 2040

„V Consequ chceme udávat trendy a současně jít příkladem v podpoře nových udržitelných technologií, což se odráží i u nemovitostí v majetku fondu Conseq realitní, OPF. Je jasné, že se blíží doba, kdy u nás bude při cestě za nákupy a zábavou parkovat několikanásobně více elektroaut než dnes. Díky těmto stanicím jsme na ně připraveni. Klíčová poloha Retail Parku v blízkosti dálnice D35 a příjezdu od Pardubic nám také umožní přivítat nové zákazníky, kteří spojí dobíjení se zastávkou v našem obchodním centru,“ věří Jaroslav Opat, jednatel Retail Parku Hradec Králové a asset manažer fondu Conseq realitní.

„V McDonald’s víme, že udržitelnost je klíčová pro naši budoucnost, a proto se snažíme podnikat kroky, které vedou k ekologičtějším řešením. Je pro nás důležité, jakou stopu na planetě zanecháváme, a jsme si vědomi toho, že i zdánlivě nepatrná akce může mít díky naší velikosti velký vliv na životní prostředí. V našich restauracích využíváme tepelná čerpadla, nízkoenergetické vybavení v kuchyních, začínáme využívat fotovoltaiku i dešťovou vodu, Už více než 22 let je pro nás samozřejmostí třídění odpadu po našich zákaznících a jeho následné energetické a materiálové využití. Do širokého okruhu našich aktivit směřujících k udržitelnému provozu naší sítě restaurací patří logicky i rozvoj zázemí pro elektromobilitu. Zákazníkům nabídneme rychlé doplnění energie pro ně samotné i pro jejich vozy. V osmi krajích České republiky je nyní řidičům elektromobilů k dispozici celkem 43 stojanů u 17 restaurací. Rádi bychom pokračovali ve spolupráci s ČEZ ve výstavbě i v dalších lokalitách, zejména ve městech a u dálnic,“ říká Ivana Prosecká, ředitelka financí a developmentu McDonald´s ČR.

„V posledních měsících opět výrazně rostou počty elektromobilů v České republice, jen za letošek přibylo přes čtyři tisíce elektroaut a hybridů. Přestože auta většinou dobíjejí doma a ve firmách, tlak na obsazenost veřejných dobíjecích stanic se výrazně zvyšuje. Odpovědí provozovatelů sítí proto musí být dobíjecí huby, které umožní čerpat energii najednou šesti a více e-autům a řidičům dají potřebnou jistotu, že na čerpání energie nebudou muset dlouhé minuty čekat. Jedině tak se elektromobily stanou rovnocennou alternativou i pro cestování na delší vzdálenosti,“ je si vědom Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.

Na území Královéhradeckého a Pardubického kraje ČEZ nabízí řidičům elektromobilů služby 67 veřejných dobíjecích stanic (z toho 52 o výkonu 50 kW). Kromě krajských metropolí Hradce Králové a Pardubic je elektromobilisté najdou také v České Třebové, Hlinsku, Chrudimi, Jaroměři, Jičíně, Rychnově nad Kněžnou, Svitavách, Trutnově, Ústí nad Orlicí, u dálnice D11, budoucí D35 a na dalších místech.

Za letošní první pololetí řidiči e-aut na stanicích v obou krajích odebrali celkem asi 280 MWh ekologické energie, což bylo meziročně o 41 % více. Při využívání sítě se uživatel před dobíjením identifikuje RFID kartou nebo pomocí aplikace FUTUR/E/GO. Ta zefektivňuje dobíjení díky spárování mobilního telefonu s dobíjecí stanicí, vyhledá nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální doby dojezdu nebo ukáže aktuální obsazenost jednotlivých stojanů. Více než 80% sítě ČEZ tvoří dnes dobíjecí stojany o výkonu 50 kW, které jsou umístěny i u Retail Parku v Hradci Králové. Umožňují nabíjet všechny typy elektromobilů a doplnit většinu kapacity jejich akumulátorů v řádu desítek minut.

zdroj: tisková zpráva

51 Comments on “ČEZ otevřel v Hradci Králové tucet nových nabíječek”

  1. Stejně nerozumím tomu, že řetězec Lidl postavil nabíjecí stojany bez dotací a nastavil ceny 6,90kč za DC dobíjení. Vysvětlili nastavení cen tak aby pokryli alespoň náklady na
    dobíjení. Podle čeho to nastavil Čez? když ten to staví z dotací a cenu má 15kč za DC.
    To má Lídl lepší cenu za Kwh než Čez??

        1. Koudelka, Tvoje žvásty nečtu, ale udělám výjimku a pro hlupáka názorné vysvětlení. Dotace jsou peněžitým darem ze strany státu a není to nic špatného. Jelikož je tento web o dopravě, tak dotovaná je třeba veřejná hromadná doprava. Stejně tak jsou někde dotovány elektrická auta, nebo k nim potřebná infrastruktura. Můžeš vystoupit z EU, Ty pomatená ojrodotace. 😉 😉

          1. tvl nebo jak že se to menuješ Tvoje žvásty nečtu, ale udělám výjimku a pro hlupáka názorné vysvětlení. Dotace jsou peněžitým „darem“ ze strany €U a není to nic špatného. Samozřejmě že nic není zadarmo dokonce ani členství a jednoho dne tok peněz z €U skončí a budou to chtít samozřejmě v nějaké formě z5t nejsou úplně pitomí jako Ty pomatená uopice 😉 😀

            1. LžiKoudelko, samozřejmě, že nic není zadarmo. Z českého rozpočtu se dotuje například již zmiňovaná doprava, zdravotnictví nebo školství.
              No a světe div se, dotaci třeba na pořízení nového kotle můžeš odmítnout nebo o nějakou dotaci vůbec nežádat.
              🇨🇿+🇪🇺=💗 Můžeš vystoupit z EU, Ty pomatená ojrodotace.😀

              1. ja nevystupuju z eu klidně si vystup ale hlavně s tím nevotravuj čugůne. každopádně rozdelovani dotaci v rámci členství států v eu není zadára, takže šlo vo to tvl jesi tech 12 vysloužilejch 50kW dobíječek co se za 20cku moc asi nebudou využívat stály za těch 12 * 600.000 Kč 😉

                1. Před vstupem České republiky do EU v roce 2004 bylo slovo dotace neznámým pojmem. Neotravuj LžiKoudelko.😉

                1. Já si naopak myslím, že vybrané zdravotní pojištění náklady nepokryje. Např: program na podporu zubních lékařů v oblastech s omezenou dostupností zdravotních služeb atd. Web MZČR.

  2. Off
    zajímavost: Rozhovor s šéfem Pražské burzy o energetické krizi

    Že za vysoké ceny energií může Green Deal? Na to zapomeňte. Rusko si připravovalo páku dlouho, říká šéf burzy
    https://archiv.hn.cz/c1-67108250-vypnout-energetickou-burzu-je-jako-vypnout-fotbal-v-televizi-kdyz-prohravate-nic-to-neresi-rika-jeji-sef

    pro odemčení zde https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid01MybT6oBXh9AND4PR8NNHhHvgEmK61ZPCu4YshKdSZdsP5pqpUjzSCV6n9d8dfMDl&id=595657861

    “Ceny elektřiny na pražské energetické burze jsou jako na houpačce. V pondělí stála megawatthodina během dne rekordních více než tisíc eur, pak spadla na zhruba 750 eur a v úterý bylo minimum na 560 eurech. Analytici se shodují, že ceny vystoupaly tak vysoko, že za ně už stejně skoro nikdo neobchodoval. Politici navíc oznámili, že trh s energiemi prostě přestal fungovat a je potřeba systém změnit. Šéf pražské burzy David Kučera, který ji vede od jejího vzniku v roce 2007, ale tvrdí, že trh stále funguje a burzy s energiemi i současnou krizi přežijí. „Odchod ze společného evropského trhu s elektřinou se podle mě rovná czexitu,“ říká v rozhovoru po HN.”

        1. je dobře že tam tu tranzitní perifériji oživili (za €vropský prachy…;) dá se tam dobře levně nadlábnout v BilbaŠmaku 😉 sice 12x50kW za 13/15Kč no je to dost soudluzi, ale každopádně chtělo by to za nabíječkama postavit ochrannou bezpečnostní zeď !! pro trochu soukromí 😉 vedle myčka gůt, a škoda těch stromů co pokáceli, neva byli to šunti, ale vysázet nový !! a HLAVNĚ : SOLÁRNĚ MAXIMÁLNĚ ZASTŘEŠIT 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

        2. Panely dela Vietnam, Indie a prakticky cela jihovychodni Asie. Kdyby byla pred 2 roky velka poptavka, tak by byly i dnes vetsi dodavky. Bohuzel pitomci porad rvou fve neeeee. A tak kdyz je najednou chteji vsichni, tak samozrejme nejsou. Bojovnici proti fve zapricinili nynejsi nedostatek. Bravo, mate v hlave metan.

        1. Je rozdil, zda mate cely rok cenu 500 eur/mwh, nebo 3/4 roku za 100 a 1/4 za 500. Fve se da z velke casti predpovidat. Navic se tady bavime o spotmarket.
          Kdo pestuje rajcata, ma je v lete skoro zadarmo a v zime je musi take draze kupovat. A pak jsou homo-panelakus a ty je kupuji cely rok a zavidi a ty keriky by nejradeji rozslapali.

          1. Tak jakou cenu dokáže garantovat ten producent elektřiny z FVE pro obchodníka, na rok dopředu?

            Protože já jako zákazník nepůjdu do takového obchodu, kde mi obchodník řekne že v létě to bude za levno a v zimě o „něco“ dražší. Chci jasnou nabídku.

            Už chápete, co myslím?

      1. nešlo odolat 😉 🙂 😀 TESLA HUNGER STRIKE NORWAY 27-28.08.2022
        https://www.hybrid.cz/skoda-vision-7s-odvazny-koncept-ceskeho-elektromobilu/comment-page-1/#comment-298166
        POMOZTE NÁM SPOJIT SE S ELONEM Norsko je zdaleka zemí číslo 1 pro Teslu na světě. Jsme kanárci v uhelném dole 😉 Jsme skupina nespokojených norských majitelů Tesly…. Věříme, že pokud bude Musk upozorněn na naše trable .. 😀

          1. všici vědí co lentilka před pár lety psal to už neukecáš 😀 a je z toho nasrrr… 😉

            V chladném počasí auto nestartuje
            Kliky dveří se v chladném počasí neotevřou
            Intenzivní skřípavý zvuk
            V teplém počasí auto nestartuje
            „Bubliny“ v sedadlech
            Uvolněné přední sedadlo
            Víko kufru naplněné dešťovou vodou
            Autopilot nefunguje správně
            Internet je pomalý a nefunguje tak, jak by měl
            Stěrače nefungují (dost dobře)
            Auto skřípe, když míjíte zpomalovací hrboly a jiné hrboly na silnici
            Dekorativní lišty se uvolní
            Světla nefungují správně
            Dveře přestanou správně fungovat
            Dveře, které se samy otevírají
            Počítač nefunguje
            Žluté okraje kolem obrazovek
            Okna, která se úplně nezavřou
            Systémy se samy resetují
            Problémy s nabíjením
            Snížený výkon
            Problémy s rzí na nových autech (zejména Model 3)
            Špatná kvalita laku znamená, že auto musí být přelakováno
            Bylo vám slíbeno bezplatné nabíjení po celou dobu životnosti vozu, ale nové nabíjecí stanice se do vozu nehodí
            Nižší výdrž baterie, kterou Tesla tvrdí
            Problémy s klimatizací
            Ne všechny problémy se vyřeší při servisu vozu
            Tesla slibuje, že vás bude kontaktovat, ale vy od nich neslyšíte
            Na telefonu musíte dlouho čekat, než se Tesla ozve

      1. To je fascinující.
        Přesně víte, jak to bude v Rusku, co si kdo u nich myslí a kolik mají ve skladech jaké výzbroje, zatímco nevíte, jestli se bude v našich školách za tři měsíce topit nebo jestli budou u nás od nového roku jezdit vlaky.

        Mě je u pr***e co se děje v Rusku nebo dalším sovětském státě Ukrajina. Zajímá mě můj dvorek.

                1. Může být. Ale cizí chyby a omyly nijak nezmírňují tvoji nepříčetnost👎

Napsat komentář