Škoda Vision 7S: odvážný koncept českého elektromobilu

Škoda Auto v Praze ohlásila nový designový jazyk, nové logo i velké investice do elektromobility. Ukázala také naživo koncept Vision 7S. Podívejte se na něj blíž.

Sedmimístnou studií Vision 7S dává Škoda Auto poprvé konkrétně nahlédnout do nového designového jazyka značky Škoda, který se vyznačuje robustním vzhledem, funkčností a autentičností. Vision 7S je také prvním vozem Škoda s matnou barvou karoserie. Vzhled interiéru dotvářejí udržitelné materiály a interaktivní povrchy. Baterie s kapacitou 89 kWh umožňuje dojezd více než 600 km v režimu WLTP.

Škoda Vision 7S - koncept elektromobilu Škoda Auto

Nový designový jazyk se prezentuje maskou Tech-Deck Face na přídi, robustní spodní částí karoserie a aerodynamickými liniemi střechy, které zaručují nízkou spotřebu. Prodloužený prostor pro cestující na první pohled naznačuje velkorysou nabídku místa v interiéru.

Škoda Vision 7S - koncept elektromobilu Škoda Auto

Velmi výrazným prvkem studie Škoda Vision 7S jsou robustní přední a zadní nárazníky, které jsou vyrobeny z odolných recyklovaných kusů starých pneumatik. Stejný materiál byl použit i na obložení podběhů kol a vytváří tak robustní vizuální akcent.

Škoda Vision 7S - koncept elektromobilu Škoda Auto

V předním nárazníku se nachází sedm vertikálně uspořádaných otvorů pro přívod vzduchu, kterými je vzduch veden k chladiči a brzdám. V zadním nárazníku má pak Vision 7S devět vertikálních výdechů vzduchu. Uprostřed předního a zadního nárazníku je umístěn ovládací prvek lakovaný v zářivě oranžové barvě. Lze jej vytáhnout jako háček a v případě potřeby zvenčí bezpečně přerušit tok vysokonapěťového proudu ve voze.

Škoda Vision 7S - koncept elektromobilu Škoda Auto

Vysoká pozice Tornado linie odděluje robustní spodní část karoserie od bočních oken a svým rozsahem zdůrazňuje mohutnou výraznou boční linku. Pod ní se nachází rozšířené, výrazné čtvercové podběhy kol. Kola mají průměr 22″ a aerodynamické ráfky jsou téměř zcela uzavřené.

Škoda Vision 7S - koncept elektromobilu Škoda Auto

Mezi podběhy kol, nad bočními prahy, jsou další otvory pro výdech vzduchu, jež mají krycí mřížky. Slouží i jako stupátko pro nastupování do portálových dveří s protisměrným otevíráním. Těmito mřížkami je ven odváděn teplý vzduch vznikající při chlazení vysokonapěťové baterie. Plochá linie střechy se směrem dozadu mírně svažuje a přechází do výrazného střešního spoileru, který zajišťuje výbornou aerodynamiku.

Škoda Vision 7S - koncept elektromobilu Škoda Auto

Výrazným prvkem je trojúhelníkový D sloupek zasahující do zadní části vozu, který má ve spodní části nový nápis Škoda. Příď vozu a páté dveře zdobí osvětlený nápis Škoda. Matná metalická barva v světlém odstínu zelená Explorer podtrhuje minimalistický vzhled studie Vision 7S.

Materiály použité v interiéru neobsahují kůži, většina z nich pochází z udržitelných zdrojů a díky chytrým kombinacím materiálů jsou velmi odolné. Jedním z příkladů je podlaha studie Vision 7S, která je rovněž vyrobena z recyklovaných kusů starých pneumatik. Udržitelné jsou také ozdobné prvky v interiéru. Ty jsou natřeny jemnou matnou kovovou vrstvou a šetří tak cenné přírodní zdroje. Použité látky jsou vyrobeny ze 100% recyklovaných polyesterových přízí.

Zvláštní důraz byl kladen na další vylepšení ovládání. Struktura menu ovládání funkcí vozidla a infotainmentu byla ještě více zjednodušena. Velmi intuitivní je ovládání pomocí volně stojící centrální dotykové obrazovky a tlačítek s haptickou odezvou, kterými se ovládají důležité nebo často používané funkce.

Elektromobil Škoda Vision 7S nabízí cestujícím dvě různé konfigurace interiéru. Otočná centrální dotyková obrazovka a posuvné ovládací prvky poskytují správnou atmosféru pro řízení a odpočinek. V režimu Jízda jsou všechny ovládací prvky v základní poloze blízko řidiče a centrální 14,6″ dotykový displej je otočen vertikálně, aby byl v dosahu a bylo možné snadno pracovat s informacemi.

Režim Relax lze aktivovat při nabíjení nebo při zastávce na odpočinek stisknutím tlačítka ve středové konzole. Při tomto režimu dochází k proměně interiéru elegantním synchronním pohybem. Volant a přístrojová deska se posunou dopředu dále od řidiče a spolujezdce a dojde tak k vytvoření velkorysého prostoru.

Sedadlo řidiče a spolujezdce se otočí směrem dovnitř a sklopí se dozadu, což zajišťuje více pohodlí a také volný výhled na centrální obrazovku pro cestující na zadních sedadlech. Sedadla ve druhé řadě se také sklopí dozadu. Cestující tak mohou sedět ještě pohodlněji a lépe sledovat obrazovku, která se v tomto režimu otáčí do horizontální polohy pro optimální zobrazení zábavního obsahu.

U modelu Vision 7S tým Škoda Design od základu přepracoval rozhraní HMI s důrazem na vyvážený poměr mezi dotykovým, tedy manuálním, a digitálním ovládáním prostřednictvím obrazovky vozu. Vše bylo navrženo s cílem zjednodušit uživatelský zážitek. Ovládací prvky jsou intuitivní, takže řidič vždy snadno najde a použije funkci, kterou potřebuje. V režimu Jízda má řidič k dispozici pokročilý head-up displej s virtuální realitou, který zobrazuje nejdůležitější informace o jízdě. Další informace poskytuje virtuální kokpit s 8,8″ displejem.

Škoda Vision 7S - koncept elektromobilu Škoda Auto

Nový volant má dva masivní paprsky na 12. a 6. hodině. Nový nápis Škoda je umístěn uprostřed. Věnec volantu má zploštělou horní a spodní část, což zajišťuje dobrý výhled na virtuální kokpit s 8,8″ displejem. Pro nejdůležitější funkce během jízdy jsou k dispozici speciální rolovací kolečka s haptickou odezvou, která jsou pro snadnou orientaci označena barevnými akcenty v zářivě oranžové barvě. V režimu Relax může řidič ovládat složitější funkce prostřednictvím integrovaného touchpadu na spodním paprsku volantu.

Škoda Vision 7S - koncept elektromobilu Škoda Auto

Středu interiéru dominuje velká otočná obrazovka s úhlopříčkou 14,6″, která je největší, jaká kdy byla na palubě vozu Škoda. V režimu Jízda je obrazovka ve vertikální poloze pro optimální rozdělení zobrazovaných informací, přičemž horní část obrazovky je vyhrazena důležitému vizuálnímu obsahu, jako jsou mapy a navigační pokyny.

Spodní část je velmi pohodlně dosažitelná a ovladatelná, což podporuje ergonomicky umístěná opěrka rukou v horní části středové konzole. Uživatel si může upravit množství zobrazovaných informací, a to jednoduchým posunutím nahoru nebo dolů. Prostřednictvím widgetu nabídky lze posouváním vybírat různé funkce.

Do volně přiřaditelné plochy lze například umístit obraz z dětské kamery. Zbývající plochu lze využít ve vysokém rozlišení například pro mapu navigace. Jednotlivé aplikace určené například pro přehrávání filmů nebo hraní her lze nejlépe využít v režimu Relax s obrazovkou otočenou do horizontální polohy. Protože jsou v tomto režimu posunuta sedadla dozadu a vzdálenost od obrazovky je větší, lze infotainment systém ovládat také prostřednictvím chytrého telefonu.

Škoda Vision 7S - koncept elektromobilu Škoda Auto

Nová středová konzole je vybavena šesti dalšími tlačítky, kterými se řidič dostane přímo do nabídky infotainmentu, telefonu, nastavení vozidla, navigace a aplikací. Šesté tlačítko může být přiřazeno uživatelem. Pod nimi jsou tři velké otočné ovladače, přičemž dva krajní jsou určeny pro ovládání klimatizace, prostřední pak ovládá obsah obrazovky, lze jím přibližovat mapu navigace či procházet seznamy atd. Pod nimi jsou dvě tlačítka pro přepínání mezi režimy Jízda a Relax a rolovací kolečko vyhrazené pro ovládání hlasitosti. Stejně jako ovládací prvky na volantu jsou tlačítka a ovladače pro snadnou orientaci označeny barevnými akcenty v zářivě oranžové barvě.

zdroj: tisková zpráva, foto: Škoda Auto

50 Comments on “Škoda Vision 7S: odvážný koncept českého elektromobilu”

  1. TESLA HUNGER STRIKE NORWAY 27-28.08.2022 😉 🙂 😀
    https://www.teslahungerstrike.com/home
    Hladovka většiny se točí kolem špatné kvality jako : skřípání vozu, zatékání vody, mizerná funkce stěračů či světel, nesprávná funkce světel či asistenčního systému Autopilot, uvolněná sedadla, samovolné otvírání dveří, nedovírání elektrických oken…. tvl zapoměli na divno/protikliky !! 😀 😀 😀 😀

    ílonova mlasknutí : „Na radu dobrého přítele pravidelně držím půst a cítím se zdravější…“

    😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

    1. To jsou věci, které zmiňují i uživatelé tady v ČR, nic nového. Fandové to Tesle stejně odpustí, protože má přeci 10 let náskok a je nejlepší, takže takové prkotiny jako nefungující aut. stěrače nebo přepínání dálkových světel (to bylo výživné video jak to „funguje“), atd. nemá cenu řešit.

      1. jo aha takže tys tady o tom jako že četl článek jo?? 😉
        V chladném počasí auto nestartuje
        Kliky dveří se v chladném počasí neotevřou
        Intenzivní skřípavý zvuk
        V teplém počasí auto nestartuje
        „Bubliny“ v sedadlech
        Uvolněné přední sedadlo
        Víko kufru naplněné dešťovou vodou
        Autopilot nefunguje správně
        Internet je pomalý a nefunguje tak, jak by měl
        Stěrače nefungují (dost dobře)
        Auto skřípe, když míjíte zpomalovací hrboly a jiné hrboly na silnici
        Dekorativní lišty se uvolní
        Světla nefungují správně
        Dveře přestanou správně fungovat
        Dveře, které se samy otevírají
        Počítač nefunguje
        Žluté okraje kolem obrazovek
        Okna, která se úplně nezavřou
        Systémy se samy resetují
        Problémy s nabíjením
        Snížený výkon
        Problémy s rzí na nových autech (zejména Model 3)
        Špatná kvalita laku znamená, že auto musí být přelakováno
        Bylo vám slíbeno bezplatné nabíjení po celou dobu životnosti vozu, ale nové nabíjecí stanice se do vozu nehodí
        Nižší výdrž baterie, kterou Tesla tvrdí
        Problémy s klimatizací
        Ne všechny problémy se vyřeší při servisu vozu
        Tesla slibuje, že vás bude kontaktovat, ale vy od nich neslyšíte
        Na telefonu musíte dlouho čekat, než se Tesla ozve

        1. Tady ne. Obávám se, že kritika Tesly tady moc není vítána.

          Video o (ne)funkčnosti přepínání dálkových světel natočil a pěkně demonstroval Bjorn ne videu na YT.

          Špatnou funkčnost stěračů, asistentů a AP zmiňují uživatelé třeba na fdrive v diskusi několikrát.

          Špatné slívováni na novém aute prezentovaném novinářům bylo vidět na videu na fdrive, přímo z US.

      1. POMOZTE NÁM SPOJIT SE S ELONEM Norsko je zdaleka zemí číslo 1 pro Teslu na světě. Jsme kanárci v uhelném dole 😉 Jsme skupina nespokojených norských majitelů Tesly. Věříme, že pokud bude Elon Musk upozorněn na naše trable, situaci vyřeší…. 😀

        Nj to jsou důsledky vymlasknutí 2018 pozitivní servisní přístup kapůt přitvrzujeme 😀

  2. Včera jsem omylem ukradl cizí auto.
    Sednul jsem do „kamarádovy oktávky“, která byla ve skutečnosti Octavií 3 našeho klienta, který dorazil na jednání s obchodníkem.
    Dojel jsem si na oběd a při cestě zpět mi volala recepční, že pánovi ukradli auto. Že je něco špatné mě napadlo už před obědem, protože auto nešlo kamarádovým klíčem zamknout.

    Docela slušný trapas.

    Vážená Škodovko, až budete příště „zjednodušovat uživatelský zážitek“, zkuste nebýt úplní kreténi a zachovat základní funkce. Třeba že k nastartování vozidla je potřeba klíč.

    1. Vážený Runnere, než začneš psát další fantazie tak si zkus zjistit základní informace. K tomu abys nastartoval jakoukoliv škodovku s Kessy potřebuješ klíč ve voze. Pokud si ho tam neměl, tak se ti pravděpodobně zdál další z tvých vlhkých snů…
      s pozdravem kretén ze Škodovky

      1. Jistě, takto bych to očekával a takto to funguje v normálním autě.
        V uvedené Octavii 3 to ovšem tak nefungovalo, takže buď jste kreténi, kteří to takto mají úmyslně, nebo kreténi, kteří nezvládnou sw implementaci ani takto triviální funkcionality.

        Jelikož klient opětovně dorazí příští týden, jsem ochoten ti to natočit a poskytnout i VIN vozidla. Samozřejmě za nějakou kompenzaci, řekněme 100 tisíc za můj čas a ladění vašich průserů. Ok?

          1. Vzal jsem od kámoše klíč a papíry, přišel jsem k cizímu autu který bylo jinak stejný jako kámošovo, vzal jsem za kliku, nic necvaklo, auto bylo odemčené. Nasedl nastartoval čudlíkem, dojel na oběd, vypnul auto, auto nešlo zamknout ani na klice, ani na klíči (logicky, nepatřil k autu). Najedl se, nasedl, nastartoval, přijel do podzemích garáží kde už čekal majitel, auto vypnul, majitel ho klíčem co měl celou dobu u sebe zamknul a šel z garáží zrušit policajty.
            Bez klíče nešlo auto odemknout a zamknout. Odemčené šlo ale bez problému bez klíče nastartovat a jezdit s ním, aniž by se cokoliv dělo – nic auto nehlásilo.
            Jelikož jsem se celou dobu domníval, že mám ten správný klíč, byl jsem během oběda v klidu. Zpětně jsem si uvědomil, že protože to auto nešlo zamknout, ale šlo nastartovat, mohl s ním během oběda kdokoliv odjet.

            Jestli to je vlastnost nebo chyba navím, každopádně je to škodovácké trapáctví tak jako tak.

            1. Tak pokud to takto funguje, je to opravdu trapas a především velká bezpečnostní chyba. Jasně, auto si má majitel zamykat, ale i odemčené auto by nemělo jít nastartovat bez klíčku. Můj Lexus jasně identifikuje klíč v autě/mimo auto a podle toho se i chová, takováto situace by nastat nemohla zcela určitě.

              1. Ano, moje normální auto pozná klíč vně, unitř i v zavazadlovém prostoru (aby se předešlo situaci, že si tam klíč odložíte v jinak zamčeném autě a kufr zavřete).

                Začínám se děsit toho, až nám Škodovka dodá toho jednoho Superba, co máme rok a tři měsíce objednaného a zaplaceného. Co to bude za softwarový paskvil na kolech.

                1. Řekl bych, že přesně popisujete situaci když manželka zapomene svůj klíč v autě. Chlap přijde se svým klíčem, nastartuje a jede. Ničeho si nevšimne, teprve až vystoupí tak nejde auto zamknout.

                2. @visper:
                  To se taky stává. Manželka má svůj klíč v kabelce a kabelku nechá v autě. Já se snažím zamknout, ale auto pípá jako upozornění na klíč uvnitř.
                  Pokud je klíč mimo dosah a zkouším zamknout, tak se nic neděje, auto nepípá. A taky hláška na displeji je v obou případech jiná.

                  Tak či tak, Škodovka to má špatně SW ošetřené.

                3. Tak to by chtělo příště zkontrolovat, zda není druhý klíč ve voze. Jelikož to nevíš a nazýváš mě kreténem, stále si o tobě myslím, že jsi kretén spíš ty. Tolik k tomuto tématu.
                  Samozřejmě až poskytneš důkaz, že jsi celému koncernu po 20 letech používání systému Kessy našel zásadní bezpečnostní chybu, které si žádný kretén před tebou nevšiml, tak se ti budu hluboce klanět a líbat nohy…do té doby seš pořád ten samý primitivní kretén, jakého tě znám z místní diskuze…

                4. Khal-EV, ty jsi dobrý. Vy máte fatální chybu ve firmwaru řídící jednotky, ale já jsem primitivní kretén.

                  S podobně arogantním přístupem lidí ve Škoda Auto se nelze divit, že je Škodovka na odstřel a impotentní dodávat zaplacená auta déle než rok.

                5. Tak vy mate auto zaplacene dopredu? 15 mesicu dopredu a nevite kdy bude? Od takoveho financniho genia bych tohle necekal. Nepsal jste ze u koncernu vse rusite a prechazite k Alfa Romeo?

                6. Ano, je zaplacené 15 měsíců. Což má dvě výhody.
                  1) jeho cena je smluvně zafixovaná a veškerá zdražení, kterých proběhlo již několik, se nás netýkají. Na tom bude krvácet Škodovka.

                  2) třetím měsícem čerpáme výhodu náhradního vozidla zdarma, které nám nedodržením termínu dodání je prodejce povinován a které budeme máme k dispozici do okamžiku skutečného dodání. Na tom krvácí prodejce.

                  Fakticky tedy jezdíme autem, které nám bude teprve nové dodáno. Pokud by tato situace trvala tři roky, sjezdíme náhradní auto prodejce a dostaneme to objednané auto zadarmo.

                7. Takže ty jsi poskytnul na dva až tři roky škodovce bezúročnou půjčku a těšíš se z toho jak bude škodovka krvácet tím, že ti to nemůže zdražit? To zní logicky 🤔

                8. Na první pohled by to tak mohlo vypadat, ale zapomínáš na dvě věci.

                  Tato půjčka bude navýšena na úroveň tržní ceny vozidla v okamžiku dodání. Není tedy „bezúročná“, naopak je inflací a růstem dalších nákladů úročena přímo brutálně.

                  Zadruhé my už auto užíváme. A není úplně podstatné, že to není to objednané. Veškeré náklady na toto náhradní vozidlo jsou ztrátou prodejce a naším ziskem.

                9. A zdražila škodovka o inflaci? Nebo zdražila tu konfiguraci aspoň o 15%, abys měl to samé co za tři roky na termínovaném účtu? Řečí tvého kmene o obětované příležitosti, kdybys místo toho nakoupil soláry, máš za tři roky půlku zpět 😂

                10. Dobře, tak tedy polopaticky názorný modelový výpočet pro Škodu Superb.
                  Uhrazená pořizovací cena v červenci 2021 – 1.000.000 Kč
                  Cena po zdražení v září 2021 – 1.042.000 Kč
                  Cena po zdražení v prosinci 2021 – 1.089.000 Kč
                  Cena po zdražení v červenci 2022 – 1.157.000 Kč
                  Předpokládaná cena podle trendu inflace v prosinci 2022 – 1.280.000 Kč
                  Předpokládaná cena (při zpomalení inflace a bez umělého navyšování cen spalovacích vozidel) v červenci 2024 – nejméně 1.400.000 Kč

                  Cena zapůjčeného vozidla v červenci 2022 – 1.000.000 Kč. Zůstatková cena zapůjčeného vozidla v červenci 2024 po najetí 120 tisíc km – 400 tisíc Kč.

                  Celková ztráta Škoda Auto a prodejce, a zisk klienta, tedy činí za 24 měsíců 400 tisíc Kč (rozdíl kupní a tržní ceny v okamžiku dodání) + 600 tisíc Kč (amortizace zapůjčeného vozidla), tedy celkově 1.000.000 Kč.

                  Zisk kupce z pořízení nedodaného vozidla činí za 24 měsíců 100%. To je naprosto luxusní kšeft. Tedy ne pro chípající Škodovku.
                  V obchodě je ještě jedna pozoruhodnost, která ho činí vysoce bezpečným. V případě poklesu cen vozidel a ojetin se sníží tržní hodnota vozidla v okamžiku skutečného dodání, ale stoupá zisk z ušetřeného půjčovného a z amortizace zapůjčeného vozidla.
                  Naopak v případě zvýšení cen vozidel a tedy snížení zisku z půjčovného stoupne naopak zisk z navýšení tržní ceny dodaného vozidla.

                  Škodovce se lze už jen smát.

            1. Tvrdil jste, ze kamarad ma stejnou Octavku, tak zkuste protipokus, zda se bude chovat stejne. Uz ted rikam, ze s ni bez prislusneho klice neodjedete. Tak bude celkem jasne, ze je pes zakopany nekde jinde a ne ve Skodovce ve vyvoji. Jinak ty klice pochazi od subdodavatelu, jako u jinych automobilek. Ostatne by mel pan radeji zajet do servisu a ne cekat na nejake nataceni a ukazovani na webu.

                1. Tak to je opravdu špatné. Jen se mi nechce věřit, že to je vlastnost, spíš nějaká porucha vada. Ale u dvou kusů? Co vám na to řeknou v servisu, to by mě zajímalo.

                2. Tupec42 je zrejme pribuzny s Mr. Bean. Ten vyzaruje nejake elektromagneticke pole a rusi vsechny systemy. Tupec42 spadnul na zemekouli spolu s Beanem z nejake cizi galaxie.

                3. Marek> mě neřeknou nic, nejsou to moje auta. U toho dnes jsme si všimli, že požaduje OTA update. Což může a nemusí souviset.

                4. OTA u Octavky muze byt akorat pro navigaci. Pochybuji, ze Skodovka muze OTA aktualizovat software nebo firmware ridicich jednotek. Tesla ma samokoncipovanou centralni jednotku a Skoda ma spoustu ruznych jednotek od ruznych dodavatelu. Ne, tam se nic neda zmenit. Ustupovou cestu mate odriznutou, na OTA se fakt nemuzete vymluvit.

          1. Logika nemoznosti zamknout s klicem uvnitr je proto aby se nedalo zamknout bez moznosti odemknout. Kdyz auto zjisti, ze klic mate venku, tak proc by nemelo jit zamknout? Zalezi na logice. Klic venku, true zamkni, else nezamkni. Klic uvnitr, true nastartovat, else nestartuj. Kdyby tam byly ruzne dalsi kombinace, tak by treba neslo nastartovat s klicem uvnitr a kdyby manzelka stala vedle auta s 2. Klicem a chtela zamavat pri odjezdu.
            Problem u ruznych aut je, ze klic je potreba jen pro nastartovani, nikoliv pro jizdu. Jednou jsme prijeli domu, ja vystoupil s klicem v kapse a zena odjela na nakup bez klice. Tam uz bez klice ani nezamkla ani nenastartovala.

Napsat komentář