Síť rychlodobíjecích stanic společnosti ČEZ se pomalu, ale jistě rozrůstá. Po Praze, Plzni, Hradci Králové, Vrchlabí a Kladně přibude jedna také v Brně. Půjde tak už celkově o čtvrtou rychlodobíjecí stanici v Brně.
Nová rychlodobíjecí stanice ČEZ v Brně se bude nacházet v areálu společnosti AAA Auto v Brně (49.1855336N, 16.6488211E). Slavností spuštění se chystá na 27. ledna 2015. Předpokládáme, že půjde o stejný typ nabízející konektory CHAdeMO, Combo2 a Mennekes, který má ČEZ také na ostatních místech republiky.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
ČEZ otevřel v Hradci Králové rychlodobíjecí stanici pro elektromobily
Nové rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v Praze, Plzni, Hradci Králové a Kladně
Oteření nové stanice spolu s ostatními elektromobilisty pochopitelně vítáme. Bohužel, stále chybí klíčová stanice zhruba uprostřed dálnice D1. Během letošního roku by se nicméně majitelé elektromobilů Tesla Model S měli dočkat prvních rychlodobíječek Supercharger v České republice.
Plány nabíječek ČEZu
Plány nabíječek ČEZu jsou z 11/2011. Viz videa na jejich facebooku. Ale 150 nabíječek v síti po ČR není dodnes, jen čtvrtina. Rychlonabíječky v počtu 5 ks jim trvalo namontovat celý rok 2014, do té doby měli 1 před svým sídlem v Praze. I těch 5 je pouze Praha a okolí a neustále v roce 2014 nějaké nejely. Naposledy ta před jejich sídlem začátkem 1/2015. Na Moravě a ve Slezsku nemají vůbec nic, prostě ČR končí pro pražáky Hradcem Králové. Dál jsou lvi.
V Ostravě, kde jsou stále jen 3 pomalé nabíječky, de facto obyčejné zásuvky, co máte doma, jen navíc s Mennekes typ2, mi byla v komunikaci s ČEZem rychlodobíječka slíbena už 4x. Poslední avizovaný termín z prosince 2014, 15.1.2015 opět marně vypršel. Nicméně dnes vím, kde ta nabíječka skončila, je od včerejška v Mladé Boleslavi. Takže je fajn, že si Pražáci mohou nasosat rychle v Praze, pak v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí, když si jedou do Pece do svých apartmánů polyžovat. Zbytek republiky stejně reálně neexistuje, což dokládá fakt, že od Sedlce-Prčice na východ a od Ostravy na jih ČEZ nabíječku nepotkáte nikde žádnou 🙁 (propagační u Dukovan neberu, tu tam mají pro svůj elektromobil a je mimo trasy).
K Brnu jen jediná otázka – bude veřejná nebo jakmile večer AAA Auto zavře brány, tak bude zavřeno i pro nabíjení? Možná Vám to připadá jako hloupá otázka, ale třeba rychlodobíječka Nissanu v Pardubicích tak de facto funguje. I když tato je soukromá, přesto veřejně přístupná, když máte PIN k jejímu zprovoznění. Ten Vám dají jen v kanceláři autosalonu na vyžádání. No a když je autosalon zavřený máte smůlu. Nissan podle komunikace s nimi už má 3 rychlonabíječky (Plzeň, Kladno, Praha, Kolbenova 9) a do konce roku 2015 jich chce mít v ČR 10.
Radovane, řekl bych, že
Radovane, řekl bych, že už to začínáte přehánět.
No já i chválím, když
No já i chválím, když mám proč. A dělám to daleko raději. Dobré věci si to zaslouží dvojnásob.
Ale když jsem zákazníkem ČEZ Elektromobilita, když pro podpis smlouvy a čip jsem musel osobně z Ostravy až do Prahy, když platím pravidelně měsíční paušál a služby ke mně ne a ne dorazit, tak mám právo být nespokojen. Měl jsem jistá očekávání stran rozvoje sítě v ČR, zejména na Moravě, bohatě živená veřejnými vystoupeními představitelů, a ta prozatím nebyla naplněna. Až budou, velmi rád pochválím a doporučím.
Jistě, stejně to dělá i PRE (Pražská energetika), ale tam mi rovnou řekli, že rozvíjet se mimo Prahu nebudou. A jediná dobíječka v Ostravě bude jediná ještě dlouho. Možná napořád. Ale zase byla karta zdarma a poplatky přišly až později a jen při využití nabíječky za čas na ní dobíjením strávený.
Ovšem třeba rakouský Wien energies, který by se dal s PRE srovnat typem a velikostí, nejenže bryskně elektronicky komunikoval v angličtině, ale jako cizinci mi poslal vše z Vídně do Ostravy elektronicky a později poštou kartu a návratový formulář s poštovným zdarma. Použití rychlodobíječky ve Vídni mi pak neúčtoval vůbec, vše bylo gratis.
Slovenští Greenway komunikovali elektronicky a telefonicky, vše se vyřešilo emailem. Ano, musel jsem tam volat, když to trvalo už dlouho, ale pak bylo vše obratem a došel i přístupový PIN a aktuální mapa se seznamem dobíječek. Dobíjení do konce životnosti vozu zdarma, prakticky přístup jako Tesla.
Rakouská Ella komunikovala elektronicky a zatím největší a nejkomplexnější dobíječku elektromobilů ve Stockerau, jakou jsem kdy viděl, poskytla gratis bez přístupových omezení.
Východoslovenské elektrárny, patřící myslím pod RWE, zase komunikovaly elektronicky a prakticky totožné sloupky, jako má ČEZ z hlediska zásuvek, dávají zdarma bez ohledu na nabíjení a bez přístupových omezení. Vše poslaly obratem s vysvětlením a mapou dobíjecích stojanů.
Zklamal přeshraniční projekt Smartrics (Rakousko, Slovensko, Maďarsko), který prakticky nekomunikuje a spí.
Jak vidíte, prošel jsem toho už mnoho a mohu porovnávat. Proto si myslím, že mám právo být nespokojen. Jsem zákazník. Ovšem dnes jsem hovořil telefonicky se zástupcem ČEZu, dozvěděl se nějaké podrobnosti a vypadá to na dobré cestě, dokonce možná budeme spolupracovat. Raději tvořím než bořím.
A co Jihlava??
A co Jihlava??
Je to sice čtvrtá
Je to sice čtvrtá dobíječka ale první Combo2
to mate recht, aspon ze
to mate recht, aspon ze tak…
Díky konečně za věcnou
Díky konečně za věcnou poznámku 🙂
Je fajn, že v Brně jsou už 4 rychlodobíječky. Pořád to je málo pokud elektromobilů mají být ve městě stovky kusů…takže přibudou další. I na D1, i v Jihlavě i v Olomouci. Více detailů únor/březen 🙂
Je škoda vlastně slyšet, že když se někde instaluje stanice, tak člověk má pocit, že je stále všechno špatně… Tak snad se najdou i jiné názory uživatelů elektromobilů…
Fajn večer všem…
AAA Auto? No to bude
AAA Auto? No to bude vypadat.
Chudáci lidi.
Doufám že ještě nemají borce kterej umí přepisovat data v elektromobilech.
U nich bych se skoro bál,
U nich bych se skoro bál, aby mi mezitím, co tam nabíjím, nevyměnili motor za motor z cirkulárky 😉
No to snad ne,myslíš že
No to snad ne,myslíš že by to zvládli?
Že by to byly takový borci?
To je fakt, to bych je zase
To je fakt, to bych je zase přecenil 😉
Je to starý plán už z
Je to starý plán už z léta roku 2012… 🙁
Praha, 20. června 2012 – Společnost AAA AUTO zahájila projekt dlouhodobého testování aspektů obchodu s ojetými elektromobily. Dnes byla v pražské centrále AAA AUTO spuštěna první dobíjecí stanice, druhá se připravuje v Brně, postupně budou následovat další vhodné pobočky.
www aaaauto cz/cz/tiskove-zpravy/aaa-auto-zahajuje-pripravu-na-obchodovani-s-pouzitymi-elektromobily-spousti-prvni-dobijeci-stanici-praha/article.html?id=33706
proc v Brne proboha?
proc v Brne proboha? 😀
jakoby 3 rychlodobijecky nestacily… Podivejte se treba na Olomoucko nebo treba Ceske Budejovice, kde neni ani jedna…
PS: na dalnici D1 by tento rok uz mela taky vyrust 🙂
To je jen pro vybranou
To je jen pro vybranou klientelu ČEZU.
Kde mají nakoupené služební vozidla.
Ty jsi to asi ještě nepochopil.
mate naprostou pravdu…
mate naprostou pravdu… nepochopil a nestydim se za to 🙂
V areálu AAA – opravdu
V areálu AAA – opravdu úžasné umístění. To jako že si mezi tím, než se mi nabije auto, můžu koupit nějakou ojetinu? 😉
Je to dobré Pí áR.
Je to dobré Pí áR. Starají se o blaho lidí = solidní firma. Bohužel hodně lidí takto uvažuje.
Ano ano, je to dobré PR,
Ano ano, je to dobré PR, dost možná i nějaký ten daňový odpočet, ale díky postavení a množství aut kolem je to i logická a rozumná volba.
Za pár let by v AAA mohli prodávat valnou část elektromobilů.