Česko dá firmám dotace na nákup elektromobilů

České ministerstvo průmyslu a obchodu zadotuje firmám všech velikostí nákup elektromobilů. V rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK) na ně dá 80 milionů korun.

Dotace na firemní nákup elektromobilu bude v Česku platit mimo jiné i pro Nissan Leaf
foto: Nissan

Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo dne 7.3.2016 I. výzvu programu podpory Nízkouhlíkové technologie (Prioritní osa 3, Specifický cíl 3.4 OP PIK). Příjem žádostí o podporu bude zahájen 1. dubna 2016 (12:00) a ukončen dne 31. července 2016 (23:59).

Jedná se o kolovou výzvu, tj. soutěžní typ, kde budou jednotlivé projekty porovnávány mezi sebou a výběr projektů bude proveden až po zhodnocení všech projektů.

Peníze půjdou jak na pořízení elektromobilů, tak i pořízení neveřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v rámci podnikatelského areálu pro vlastní potřebu (až 50 000 Kč).

Dotace na nákup elektromobilu platí pouze pro užitkové a osobní vozy nižší a střední třídy. Dotace činí 50 %/60 %/70 % způsobilých výdajů pro velký/střední/malý podnik. Z podpory jsou vyloučeny sportovní, luxusní a terénní elektromobily.

Minimální výše dotace je 70 000 Kč, maximum pro jednu firmu činí tři miliony korun. Zúčastnit se mohou zájemci z celé ČR vyjma Prahy.

Není to moc, ale pro začátek alespoň něco.

MPO

21 Comments on “Česko dá firmám dotace na nákup elektromobilů”

  1. Chci do firmy pořídit
    Chci do firmy pořídit Leafa, obepsal jsem firmy co vyřizují dotace, jestli to může někdo zpracovat, překvapila mě tato odpověď, opět dotační program jen pro některé..

    Dobrý den,

    Dle prozatímních informací byste obdržel dotaci ve výši 125 000 Kč. Je nutné počítat s administrativní zátěží, proto příliš nedoručujeme využít této dotace pro nákup jen 1 automobilu, protože se klientům nevyplatí. Kdybyste chtěl pořizovat více vozů, mohlo by to být zajímavější.

    1. Dobrý den,
      dotace se

      Dobrý den,

      dotace se vyplatí i na jeden automobil.

      Nissan Leaf je v cenové kategorii 700 až 750 tis. Kč a proto je výše dotace 182 tis. Kč pokud je žadatelem malý podnik, 156 tis. Kč je-li žadatelem střední podnik a 130 tis. kč je-li žadatelem velký podnik.

      Pokud se budeme bavit o osobním elektromobilu v ceně nad 750 tis. Kč (BMW i3, VW eGolf), je dotace na automobil 196 tis. Kč je-li žadatelem malý podnik, 168 tis. Kč, je-li žadatelem střední podnik a 140 tis. Kč je-li žadatelem velký podnik.

      K tomu je možné pořídit i nabíjecí stanici, tam je minimální výše dotace 50 tis. Kč, avšak podniku se nevyplatí kupovat dobíjecí stanici na střídavý proud, tu s mnohem nižšími náklady nahradí běžná 5 kolíková zásuvka. Vyplatí se koupit z tohoto titulu rychlodobíjecí stanici na stejnosměrný proud, která může stát okolo 750 tis. Kč (50 kW) a je na ni určená vysoká míra dotace 70 % pro malý podnik, 60 % pro střední a 50 % pro velký.

      Náklady na studii proveditelnosti, která je hlavním dokumentem potřebným k žádosti o dotaci (asi 30 až 35 stran) jsou taky uznatelné a žadatel na ni získá dotaci 70 %, 60 % nebo 50 % zase podle velikosti projektu.

      Dodavatele elektromobilu a dobíjecí stanice je nutné vybrat na základě výběrového řízení.

      Pokud plánujete elektromobil pořídit, dotace pomůže snížit počáteční náklady. Rozhodně se vyplatí pro ty podniky, které elektromobilitu plánují do budoucna a chtějí si pořídit rychlodobíjecí stanici.

      1. Já jsem oslovil 3 firmy,
        Já jsem oslovil 3 firmy, které se zabývají zpracováním dotazí a jednoho prodejce a prakticky všichni mi řekli že pro jeden elektromobil se to nevyplatí.. Má tady někdo kontakt na firmu, která je schopná studii proveditelnosti společně se všemi podklady vybavit?

    1. Tak to by teda nešlo! To
      Tak to by teda nešlo! To bychom přece opsali fungující věc z Estonska! Čeští politici a úředníci nejsou žádní sráči, mají vždy vlastní řešení, naši zlatou střední cestu! Žádné přebírání vyzkoušených receptů! My jsme inovativní ekonomika!
      P.S. A vždycky to musí být nastaveno tak, aby se přitom dalo podvádět a krást. A to by na jednom výběrovém řízení na nabíječky a troše stavebních prací bylo moc nápadné. :-(((

  2. projekt, „dotace“ dle meho
    projekt, „dotace“ dle meho cili hlavne na kuryrni a taxi sluzby ve mestech, tedy presne to kam momentalne prodavane EV v dane kategorii cili, vubec bych se nedivil kdyby to bylo vypsane ucelove primo pro nejake „firmy“ ktere podobnou sluzbu hodlaji v dohledne dobe rozject v mensich mestech 🙂

  3. Tady jsou „způsobilé
    Tady jsou „způsobilé výdaje“:
    h t t p://download.mpo.cz/get/55025/62866/649746/priloha008.pdf

    Řádově jde tedy opravdu asi o 20% z ceny vozu. V projektu, jež žádá o dotaci, se ale hodnotí jeho inovativnost, dopad na rovnost příležitostí, ekologii apod..
    Projektu se musí zajistit propagace, stránky apod..

    Takže si moc neumím představit, že se přihlasí jen někdo, kdo chce prostě obměnit firemní vozy (inovace 0) a dostane to..

  4. někde sem četl,že
    někde sem četl,že většina tesel prodaných v čr jsou firemní
    kdybych měl firmu taxi,tak určitě chci některej z těch
    dálkovejch vozů,co sou na seznamu,haha
    kolik je EV na které se dotace nevztahuje????
    sakra,takhle na rychlo mě napadá jen tesla,to je divný
    vidím,že zase trocha peněz nekterých autovýrobců
    změnila majitele

    1. Já to naprosto chápu, by
      Já to naprosto chápu, by se mi taky nelíbilo, kdyby si někdo koupil závoďák s dotací nebo Tesla model X a dostal na to 2Mil dotaci. Tomu se myslím rozumně zabránilo.
      Co se týká modelu S, tam by se dalo možno filtrovat až v rámci žádostí, třeba někdo přijde s opravdu zajímavým použitím v rámci firmy, tak aby to dávalo smysl. Pravdou je, že v aktuální nabídce chybí cokoli s větším dojezdem, takže najít pro takové auta využítí kromě dojezdu do práce a zpět bude podle mě oříšek.

      1. Ono to s tou dotací vůbec
        Ono to s tou dotací vůbec není tak slavné, jak se to tváří. Míra podpory 50-70% zní sice hezky, ale je to jen chyták, protože když si přečtete výzvu i její přílohy, tak se dozvíte, že auta jsou rozdělena do kategorií podle pořizovací ceny, např. kategorie I 450-499 tis, atd., poslední kategorie je 750 tis. a víc. Nevím, jestli existuje nějaké e-auto, které se nachází v nižších kategoriích (vzhledem k tomu, že se musí jednat o auto nové), většina jich bude v kategorii nad 750 tis. a k této kategorii je pevně daná výše způsobilých výdajů 280 tis. Až z této částky dostanete dotaci 70% pro malou firmu, takže reálná dotace z ceny vozu se pohybuje lehce přes 20%, čím je auto dražší, tím je % dotace nižší. Ale pořád to použitelné je, přeci jenom 20% dotace není 0%.

  5. Nedalo mi to:
    Prosazování

    Nedalo mi to:

    Prosazování genderové rovnosti v oblasti výzkumu a inovací
    ———————————————————-
    Celková alokace zdrojů činí 9 000 000 EUR.

    Částka určená na jednotlivá témata:
    Téma 1: 2 000 000 EUR
    Téma 2: 1,5 – 2 300 000 EUR

    Zdroj: http://www.dotacni.info/horizont-2020-prosazovani-genderove-rovnosti-v-oblasti-vyzkumu-a-inovaci/

    Tak na co si tu hrajeme?

  6. Dokázal by někdo udělat
    Dokázal by někdo udělat aktuální seznam vozů, na které by se dotace měla vztahovat ? Protože rozdělení do „tříd“ není pokud vím nijak zákonem ošetřeno… tj. co takový BMW i3 ? bude tam patřit Tesla model 3? jak velký je tedy vlastně výběr ?
    Díky moc.

    1. Ve výzvě se píše, že se
      Ve výzvě se píše, že se jedná o tyto třídy dle SDA (Svaz dovozců automobilů): mini, malé, nižší střední, střední a MPV. Chybí tedy vyšší střední, luxusní, sportovní, terénní a SUV (dle těch tříd, které jsou k nalezení na stránkách SDA). V seznamu jsem našel tyto elektromobily:
      Peugeot ION, BMW i3, Nissan LEAF a Opel Ampera. Pak jsou v těch podporovaných třídách ještě VW UP, Golf, Kia Soul a Nissan NV200, ovšem bez uvedení el. verze.
      Jestli text ve výzvě znamená, že jsou podporována pouze tato vyjmenovaná vozidla a jiná ne, přestože by do nějaké podporovatelné třídy patřila (Renault Zoe), netuším. S Teslou S ani X nepočítejte, ale Tesla 3 by se do vyšší střední nejspíš vešla.

Napsat komentář