Česká firma vyvinula mobilní zdroj energie z vodíku, nahradí dieselové agregáty

redakce - 21 Září 2020

Česká technologická společnosti DEVINN s.r.o. dnes v Ústí nad Labem představila unikátní zdroj elektrické a tepelné energie na bázi palivového článku H2BASE. Zařízení poháněné vodíkem dokáže nahradit hlučné a kouřící diesel agregáty nebo se může také používat pro nabíjení elektromobilů.

Zařízení poháněné vodíkem dokáže nahradit hlučné a kouřící diesel agregáty nebo se může také používat pro nabíjení elektromobilů.
foto: DEVINN

Výhodou nového řešení H2BASE je snadná transportovatelnost a škálovatelnost. Zařízení se může snadno převést na místa, kde je potřeba energie. Sestavit lze různé množství bloků podle toho, kolik je zapotřebí výkonu a kapacity.

Srdcem systému H2BASE je vodíkový palivový článek, ve kterém probíhá syntéza vodíku a kyslíku. Protony vodíku procházejí membránou palivového článku a elektrony musí „drátem“ okolo – tedy konají elektrickou práci.

Pro pokrytí výkyvů odběru je systém vybaven vlastní vysokonapěťovou baterií. Vodík je uložen v tlakových zásobnících a kyslík se získává ze vzduchu v okolí. Výstupem je elektrická a tepelná energie.

“Základní jednotka mobilního palivového článku H2BASE má půdorys o rozměru jedné euro palety. Právě to umožňuje snadný transport. Zařízení disponuje tlakovým zásobníkem s kapacitou 14 kilogramů vodíku, což představuje ekvivalent zhruba 225 kWh,” představuje parametry systému Karel Souček, vedoucí vývoje ze společnosti DEVINN.

“Taková kapacita odpovídá nabití devíti vozů Škoda Citigo-e iV s baterií 36,8 kWh z 10 na 80 %. Pokud by se systém použil pro dodávky energie v běžné domácnosti, vystačil by více než 50 dní pokrývat chod běžných spotřebičů,” dodává Souček.

Pro větší aplikace s větší spotřebou lze v systému H2BASE spojit více modulů, až do výkonu 100 kW a současně lze připojit i téměř neomezený počet zásobníků s vodíkem.

Systém je univerzální, lze ho používat jako DC rychlonabíjecí stanici pro elektromobily, zdroj tepla nebo samozřejmě jako zdroj elektrické energie (zásuvka 400 V a 230 V). Na rozdíl od diesel generátorů je vhodný i pro použití uvnitř budov nebo v nízko emisních zónách.

Společnost DEVINN chce rozběhnout prodej prvních systémů H2BASE od začátku roku 2021. Mezi předpokládané typické uživatele patří například letní festivaly, sportovní nebo kulturní akce, kde může právě energie produkovaná čistým vodíkem nahradit elektřinu i teplo z diesel generátorů.

Systémy H2BASE lze také využít pro rychlé dobíjení elektromobilů například v místech, kde se testuje zájem o vybudování pevné dobíjecí stanice.

“Další možné aplikace našeho vodíkového systému jsou řešení pro bezemisní zóny, stavebnictví nebo jako záložní zdroj pro datová centra. Naším cílem je nabídnout na trhu konkurenci diesel generátorům. Velkou výhodou vodíku je pak ekologický a tichý provoz, takže neruší své okolí nepříjemným dýmem a hlukem. Náš systém také nemá žádné nebezpečné odpadní produkty. Výstupem je čistá voda,” představuje výhody H2BASE Karel Souček.

Cena produktu se bude pohybovat v jednotkách milionů korun. Konkrétní částka bude stanovena s ohledem na požadovanou konfiguraci dle parametrů výkonu, typu výstupu nebo počtu zásobníků. Volitelná je i forma provozu zařízení - se zásobováním vodíkem, s obsluhou či dopravou.

“Systém H2BASE je navržen s důrazem na dlouhou životnost. Do prvního většího servisního zásahu může běžet minimálně 20-25 tisíc provozních hodin. Do té doby si vystačí s běžnou údržbou ve formě výměny vzduchových filtrů nebo čištění chladičů. Zájemcům se samozřejmě dokážeme postarat o komplexní servis včetně vzdáleného monitoringu,” uvádí Souček.

Systém H2BASE vyvíjela společnost DEVINN dva roky, další rok pak probíhala validace, testování a optimalizace pro finální podobu produktu. Do vývoje investovala desítky milionů korun a využila také podpory z programu Ministerstva průmyslu a obchodu OP PIK - výzva Aplikace.

“Za vývojem technologie stojí parta asi dvaceti nadšených vývojářů a techniků ze středních a severních Čech. Dlužno dodat, že je to celé zaštítěno majitelem DEVINN a v současné době investorem do nových technologií – Lubošem Hajským,” doplňuje na závěr Souček.

Společnost DEVINN vznikla v roce 2014. Patří mezi etablovaná vývojová pracoviště v automobilovém průmyslu. Realizuje například projekty pro Škoda Auto. Významnou oblastí jsou vlastní projekty na pomezí automotive a energetiky.

Jedním z velkých projektů na vodíkové bázi je mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily. Jedná se tedy o podobný systém jako H2BASE, ovšem integrovaný přímo do vozidla.

Řadu subsystémů si vývojáři sami vyvinuli – např. baterie, DC/DC měnič, řídící a zobrazovací jednotky. Mezi vývojové produkty společnosti patří i segment LED světlometů pro motorsport.

V nadcházejících obdobích se DEVINN zaměří na vodíkové aplikace v dopravě či jako formu ukládání energie. Součástí dalšího vývoje bude také důraz na softwarové aplikace, které nabídnou snazší podporu používání vodíkových technologií v běžném životě – např. dobíjení elektromobilů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Cipísek D

Trevor Milton se "zlobí" :)))

https://www.youtube.com/watch?v=8OMQu0kAQ9o

... nejspíš z verandy svýho suprbaráku za $32.5 mega....

https://www.latimes.com/business/real-estate/story/2019-11-14/nikola-motor-head-trevor-milton-2000-acre-utah-ranch

pro všechny kdo máte "nějakou pozici..." :))))D

https://youtu.be/P6LEpp3CBtk?t=556

https://hindenburgresearch.com/nikola/

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK

Obrázek uživatele honza.t

Lithium nakupujeme od Číňanů, ale použité končí na skládce. Recyklace se nevyplatí
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/lithium-nakupujeme-od-cinanu-ale-pouzite-konci-na-skladce-re/r~62c166ecb15911ea842f0cc47ab5f122/

Antičínský detox za 340 miliard. USA rozjíždějí obří projekt recyklace baterií
https://www.euro.cz/byznys/recyklace-baterii-v-usa-ma-odvratit-bezpecnostni-riziko-zavislosti-na-cine-1440197

Česká firma nic nevyvinula---jen rebrandovala cizí výrobek a teď ho vydává za svůj vývoj. Možná vyvinuli tu krabici, do které moduly naskládali a zapojili je vlastnoručně vyvinutými kabely-toť vše. Jako bývalý zaměstnanec o tom vím celkem dost:)

Takze uz mate na stole vypoved? Zrejme loajalni kus ...

bývalý zaměstnanec asi výpověď dostat nemůže, nebo jo?:)

Jo o uz je byvaly, tak to se omlouvam :) Ze je v te krabici Siemes?

Off. Doslova příšerné.
https://youtu.be/2dw5rAF_tyY
Vydržel jsem to až do konce ale tolik polopravd a nesmyslů aby jeden pohledal.
Pan je v podstatě popírač klimatické změny. Pak jeho názory dávají částečně smysl. Hrůza.

Pan neni popirac klimaticke zmeny. Pan o klimaticke zmene vubec nemluvi. Ale tesi me, ze uz vy enviromentalisti aspon nepouzivate pojem globalni oteplovani. Co vam na tom konkretne vadi, ja jsem zatim nenarazil na nic, co by nemelo racionalni zaklad?

Jinak pro vasi informaci jezdim EM docela hodne.

Obrázek uživatele Kuk

Klima řešíš jen ty a Greta, užijte si to.
My tu řešíme jedy, prach a karcinogeny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele honza.t

V 4:30 hovoři o kilmatické změně Formulace je taková jako by sám tomu nevěřil Mluví o přírodovědcích Jenže počasí potažmo klima dlouhodobě sledují měří klimatologové
( Pražské Klementinum provádí souvislé měření záznam od roku 1775 )

Ano, tak to je.

Obrázek uživatele Kuk

off
Šéfík Nikoly si nahrabal miliony či miliardy, koupil barák za 31 milionů a utek z firmy pod odhalení že nemaj ani houno, ani technologii a to co maj stejně jelo z kopce samospádem. :)))
SEC už si brousí nože a podívá se mu na zoubek.
Mimochodem celou továrnu ve Fremontu si Tesla koupila za 41 milonů. Té jen tak pro srovnání. ;-D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Cipísek D

nj slušnej barák za $32.5 million
https://www.latimes.com/business/real-estate/story/2019-11-14/nikola-motor-head-trevor-milton-2000-acre-utah-ranch

14.09.2020 us ministerstvo spravedlnosti se připojilo k SEC

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK

Obrázek uživatele Kuk

off
O kolik let je Tesla napřed aneb rozbor toho co Sandy Munro vyprávěl v nějakém korejském čatu.
https://youtu.be/u88Nqe0pIO0

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Off.
Tesla nezačne s velkovýrobou svých baterii zrovna brzy.
https://electrek.co/2020/09/21/tesla-high-volume-battery-cell-production-wont-start-2022-elon-musk-cybertruck-semi-roadster/

2022 Elon time. Takže nejdříve 2023?

Electrec preskakujem, ale Elon písal "...but what we announce will not reach serious high-volume production until 2022"

Viď. tweet:
https://twitter.com/elonmusk/status/1308148212876812289
a taktiež tento tu je dôležitý:
https://twitter.com/elonmusk/status/1308149191684710400

Predpokladal by som, že vyrábať začnú čo najskôr, ale aby mali dostatočný objem na pokrytie všetkých vozidiel, to chvíľu potrvá.

Pre zaujímavosť, Panasonic v GF Nevada teraz robí na všetkých linkách články čisto LEN pre automotive a články do storage nakupujú inde.

Obrázek uživatele Kuk

Dokážeš to rychlejc? Esli jo tak se nech zaměstnat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A to jsem jeste optimista. Asi jako FSD? To uz museli zacit prodavat na bazi predplatneho, ponevadz ta vecna betaverze za 8000 USD se asi moc neprodavala.

Ted jsem koukal do Tesla app. FSD stoji 7500 EUR. A nove je mensi verze bez rozpoznavani semaforu a stop znacek za 3800 Eur. V Evrope je smart summon omezeny jen na kratke vzdalenosti. Jinak ten "levny" FSD umi to co ten drahy.

A snad maji taky zacit nabizet predplatny?

To je mozne, ale takovou nabidku tam nevidim. Mozna ze by to mohl byt model, jak nalakat lidi ke koupi FSD. Vyzkouset, presvedcit a koupit.

Koukám, že se to tu dotazy jen hemží. Taky jeden přidám. Jak dlouho firma gearantuje, že H2 v nádržích zůstane a jaké jsou denní/týdenní/měsíční úniky?

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

Může takový generátor pak být v uzavřených prostorách?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No tak například v JE jsou taky takové úniky celkem běžné. Vodík není koronavirus o kterém nic nevíme. Stačí na to udělat nějaké odvětrání a stanovit předpisy. Možná by stačilo jen nějaké oxidační činidlo a uzavřený okruh pravidelně kontrolovat. Možností jak to řešit je víc.

---

hariprasad

Zakladam s.r.o. na odbjer te odpadni ciste H2O, gdo se prida? Diky dotacim to bude na trhu masakr.
A az s dalsim apgrejdem to bude mit H2 nadrze mimo misto provozu, pojede to treba i v podzemních garazich a vody bude dost.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Obrázek uživatele Kuk

Jak “čistá” je ta čistá odpadní voda? Neobsahuje nějaké mňamkové kovy z palivového článku nebo z katalyzátoru?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jedna takova piksla muze mit maximalne 14kW vykon. Za ty miliony by bylo baterek az az. Ten vodik bude ze zemniho plynu, ze ano.

porovnavas zdroj energie s akumulaci jen s akumulaci coz jsou baterie, tedy nesmysl

tohle je generator, takze jedine s cim se to da porovnavat je treba benzin/diesel generator, bude tedy zalezet na cene tohoz arizeni pri danych vykonech, a predpokladam ze to bude notne drazsi nez podobne vykonny benzin/diesel generator

Jedna stranka je technicka a druha stranka je uzivatelska. Pochybuji ze si nekdo bude vybirat podle toho, zda se jedna o akumulator nebo generator. Uzivatel potrebuje zarizeni, ktere mu da elektrinu kterou pozaduje za maly peniz. H2 generator je malo flexibilni a potrebuje vzdy vyrovnavaci baterku. Aby mohl nekam ulozit elektrinu v pripade, ze spotreba je nizka. A kdyz je potreba vykon vyssi nez je generator schopen dodavat. Takze se zde bavime vzdy o bateriovem ulozisti. A to h2 zarizeni umi dobijet baterky. Za hodne velkou cenu.

kazdy zakaznik ma jine potreby, kdyby pro to nebyl trh, asi by se vodikove generatory nedelali, jak jsem psal niz, ve svete je prez 100 firemktere delaji ruzne elektricke generatory na ruzna paliva presne na miru zakaznikum, a ocividne se ty firmy uzivej, tedy asi o ty generatory zajem je ;) to ze zrovna ty o to zajem nemas neznamena pro ty ostatni nic ;)

Já to pochopil tak,že to vyrábí elektrickou energii, to baterka nedokáže, ta ji umí jen akumulovat. V místě kde neni elektřina mi je po vybití k ničemu.

Obrázek uživatele ozana

Vodík taky není žádný zdroj, je to spíše médium pro přenos energie kterou musíte vložit do jeho výroby. V podstatě je to akumulátor energie.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,75% všech bitcoinů který kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Uplne zbytecne vysvetlovat. Taky je zase blalolu v diskuzi individui, kteri vubec nechapou o co jde.

Kdyz za tu horentni cenu koupite 2 baterky, tak je muzete odvezt k nabijeni a menit. Elektrina je vsude. Vodik by se take musel dovazet. Vodik je jen v Neratovicich. To se muze rozvoz docela prodrazit.

rekl bych ze tohle bude urcene spise do mist kde je OZE s generatorem vodiku ktery se nasledne bude dat vyuzivat prave pro tento generator, tedy pro odpirace baterek a uctivace vodiku

u tech nabijecek to zminuji myslimz amerne, tedy modelova situace kdy je nekde na poli/hale fotovoltaicka elektrarna s dostatecnym vykonem ale slabou pripojkou do site, tedy majitel takove elektrarny prichazi o prostredk ktere se netlaci do site, takze k tomu ma moznost dokoupit treba akumulaci v podobe baterii, nebo elektrolizer vodiku s nadrzema, a tohle zarizeni mu da pak moznost ten naakumulovany vodik elektrolizou zuzitkovat postupne zase jako elektrinu, nebo muze zrejme vyuzit i samotny vodik, to bude zalezet na kazdem, ocekavam ze takoveto reseni bude vhodne spise pro vetsi provozy, kde ta cena nemusi bejt az tak rozdilna od systemu kde budou jako akumulace pouzite baterie

Elektrina-vodik-elektrina je hodne nevhodny kolobeh. Ztraty budou kolem 60%. A draha sranda. Baterky maji vyssi ucinnost a jsou cenove vyhodnejsi. H2 kolobeh muze zamrznout.

Přesněji na výrobu 1kg H2 elektrolýzou je třeba 9l vody a 60kWh. Ten výsledek 14kWh z 1kg vodíku v tomto cyklu je žalostný: účinnost uložení a znovuzískání el. energie do H2 vychází 23%.

Diky za upresneni. A kdyz se to musi jeste ulozit do baterky a pak zpet, tak kde je nejaky efekt? To je uz lepsi generator na cng, nebo lpg. Ale baterky s fve jsou nejlepsi reseni.

to 100%, presto se zakaznici najdou

Proč se to tedy tak neprovozuje, vozit tunove baterky a menit je napr. na hudebnich akci, nebo na horske samote v zime? Zde se priveze par kilo vodiku nejakym picupem a mate vystarano. A kde by jste chtel 500 kWh baterku dobíjet? U sousedů 3 km daleko ve stodole z 230V zasuvky?

3f zasuvky jsou snad i v kazde stodole. V okruhu 3 km asi vodik nenatankujete. Navic pres den muzete dobijet z prenosne fve. Vodik si jen tak neudelate. Nebojte, baterky se rozsiri mnohem vic a drive nez h2 pitomosti.

elektryzery vodiku se samozrejme koupit daji, a to od malejch domacich treba pro "cisteni" vody po prumyslove velke kde to umi zajistit stovky kg vodiku za hodinu

vesmes i Formule E nejede na elektrinu ze "zasuvky" v miste konani zavodu, ale vozi si sebou elektricke generatory pohanene glycerinem, vlastne oni tim pohani cele zazeni danych zavodu Formule E, nevozej sebou nesmyslne tisice tun nabytych baterek, ale prave generatory ktere vazi dohromady jen desitky tun i s tim palivem pro ne, a to ze nekde je nejaka zasuvka vesmes nikoho nezajima, protoze ta zasuvka by to taky nemusela utahnout ;)

Ze to nekdo dela, neznamena ze to je nejlepsi. Cas ukaze. H2 je pitomost.

u nekterych technologii bude a je vodik odpadnim produktem, a pokud se zuzitkuje tak to pitomost neni a nebude ;) vodik ma mozna mensi vyuzitelnost, ale vyuzitelnost ma a mit bude

Obrázek uživatele Kuk

Bacha v Neratovicích je pěkně špinavej! Proto ho tam z dováželi rakovinometem z Ostravy. He he. Navíc ta čerpačka má jen poloviční tlak, takže si naplníš jen půlku nádrže. :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ten kamion z Ostravy spotrebuje asi vic nafty nez doveze energie ktera se da z toho h2 vyrobit. Meli by vyrabet vzducholode. Pri priznivem vetru by to plulo zadarmo.

Je to velmi zajímavé jenom bych rád věděl kolik stojí 1kWh vyrobené elektřiny.

---

Renault Zoe ZE50 FVE 4,55 kWp

pisou 14kg vodiku a cca 225kWh, takze budeme realnejsi a pocitejme 14kg vodiku na 200kWh, pri cene cca 10 eur za kg vodiku to mame 140 eur na 200kWh, tedy za kWh to mame cenu cca 0.7 eura za kWh, takze cca dvacka za kWh

otazkou je na kolik prijde kWh z podobne vykonneho benzin/diesel generatoru

a nasledne jaka je porizovaci cena takoveho generatoru, ta bude asi rozhodujici a predpokladam hodne ve prospech benzin/diesel generatoru

jinak firem ktere delaji generatory elektriny na ruzna paliva dle pozadavku zakazniku je po svete spousta, nejake jsou i v CR

Tak to musí být opravdu silné ekologické přesvědčení. Lidi se mě nejčastěji ptají "kdy se ti to EV a FVE vrátí?" Já říkám, že asi za 12 let. Mají mě trochu za blázna ale budiž. U H2 vehiclu bych musel říct, že nikdy a to by mě asi rovnou nechali odvézt. :-)

---

Renault Zoe ZE50 FVE 4,55 kWp

tak ano H2 auto se nema sanci dnes zaplatit, vodik je proste draha sranda a udrzba vodikove infrastruktury dnes jeste drazsi sranda

to kde se vodik realne muze a vypklaci je kuprikladu lokalni zeleznice s vlastni vyrobou vodiku pomoci OZE, vychazi to vesmes levneji nez elektrifikace trati a nez provoz dieselovyvh lokalnich souprav

Obrázek uživatele Kuk

A jakou bude mít uhlíkovou stopu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tady nekdo nepochopil; princip co?

Tak nam popiste jakym zpusobem se ten h2 ziskava a kolik energie se zbytecne vyplaca.

Jde o akumulaci energie z obnovitelnych zdroju

Pekna ptakovina. OZE neni zadny nadbytecny zdroj, ale da se zuzitkovat mnohem lepe v EV nebo v rozvodne siti. Beztak se h2 ziskava ze zemniho plynu. Elektrolyza je draha.

OZE neni nadbytecny zdroj?

OZE je uzitecny zdroj. Ale jak pro koho. Pro energetickou mafii je to urcite bozi trest a muka.

Přesně tak s tím božím trestem. A tak jim patří nenežrancům.

Ale kdepak, mafie je chytrá a boží trest dokázala proměnit na zisk kouzelným měřením fází. Představte si město kde je dost FVE. Je noc a město odebírá 100 MW od distributora. Vyjde slunce a co se stane? Odběr od distributora spadne na nulu, město je soběstačné a živí se samo. Ale distributor vesele inkasuje až 2/3 energie dál. Není to geniální? Stát drží hubu protože z toho má taky dost.

---

Renault Zoe ZE50 FVE 4,55 kWp

Cezko je proste specificky stat. Jak uz tvrdil o2 pri kritice, ze Cezko ma nejdrazsi mobilni sluzby.

No jo ale pak se nemůžou divit, že se lidem do FVE na střechách nechce. Buďto si musí koupit drahý asymetrický měnič aby je distributor neojebával a nebo prostě nic neušetří. Nejhorší když si koupí symetrický s baterkou. To udělá distributorovi největší radost. Jsme jediný stát na světě kde FVE dodávají i v noci a nikomu to není divné.

---

Renault Zoe ZE50 FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele Kuk

To jsem zvědav na uhlíkovou stopu tohoto řešení a míru dotací, které to bude potřebovat?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol