Od ledna do srpna 2021 bylo v Česku zaregistrováno 1463 nových vozidel s pohonem na LPG a 1604 nových elektromobilů. Alternativy mají zatím celkem 4,3% podíl.
V průběhu ledna až srpna 2021 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 147 659 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 16 449 registrací více, tj. +12,5 %. „Elektrická a plynová vozidla si v součtu připsala 6 354 registrací, meziročně o 2 502 více (tj. +65 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i. (CDV).
Frič dále upozorňuje, že oproti elektrickým vozidlům, která registrují dnes již desítky značek, dominuje v LPG registracích jedna. Dacia v letošním roce registrovala 1 278 LPG vozidel, 87 % nově registrovaných vozidel tak nese logo Dacia, se 177 registracemi následuje Renault, 8 vozidel pak registroval Fiat.
Nejvíce nových osobních elektrických vozidel v uplynulých 8 měsících registrovala Škoda (539 BEV + 881 PHEV), následoval Mercedes-Benz (100 BEV + 389 PHEV) a Seat (291 PHEV). Nejregistrovanějším plug-in hybridním vozidlem byla Škoda Octavia (569 ks), bateriovým elektrickým pak Škoda Enyaq iV (459 ks).
Zároveň už jsou v Česku registrována tři auta na vodík. „Ke dvěma testovacím vozidlům Hyundai Nexo a Toyota Mirai přibyla další Toyota Mirai, která však již byla určena zákazníkovi,“ doplňuje Ing. Lukáš Kadula, který se projektům z oblasti čisté mobility v CDV věnuje.
Registrace nových čistých osobních automobilů v období leden-srpen 2021:
2 708 PHEV vozidel (plug-in hybrid), 1,83% podíl,
1 604 BEV vozidel (bateriové elektrické), 1,09% podíl,
1 463 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), 0,99% podíl,
577 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), 0,39% podíl,
2 FCEV vozidla (elektrické s palivovými články),
tj. 6 354 čistých* osobních automobilů, 4,3% podíl.
Registrace ostatních vozidel:
Lehká užitková vozidla: 257 CNG, 59 BEV a 1 PHEV
Nákladní vozidla: 41 CNG, 1 BEV a 1 PHEV
Autobusy: 44 CNG, 4 PHEV a 2 BEV
zdroj: Centrum dopravního výzkumu
https://www.auto.cz/video-martin-vaculik-a-omlazena-dacia-duster-podivejte-se-na-srovnani-s-predchudcem-140741
Benzin konečně 57Kč/litr 2022 !! češi ví LPG čezké je prostě hezké :)))
https://tn.nova.cz/auto/clanek/443851-nemecko-se-chysta-razantne-zdrazit-benzin-dotkne-se-to-i-vyrazne-ceska
Docela by mě zajímalo, který týpek si pořídil tu Toyotu Hindenburg Mirai 😎
Respekt!
Tenhle
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/vodikove-mesto-ostrava-halda-jan-svetlik.A200907_569634_ostrava-zpravy_woj
https://www.novinky.cz/auto/clanek/v-dolni-oblasti-vitkovic-v-ostrave-je-k-videni-toyota-mirai-prvni-prodany-kus-u-nas-40369646
Je neuvěřitelný, jak po tolika letech masírky se ty elektromobily pořád neprodávají. 1% 😀
Je neuvěřitelné, že po tolika letech dotovaného provozu u plynových aut, která stojí o pár procent víc, než běžný spalovák, tak že je v prodeji předběhnou i auta jednou tak drahá. 😀
A kde získám dotaci na LPG? Eletromobili jsou dotovány z ceny prodeje spalováků, jak jsou dotovány LPG?
Elektormobil letos není dotovaný a to ani pro firmy. LPG mají minimální spotřební daň, jsou na tom tedy jako EV, ale stojí 2x tolik. Enyaq je auto s jednou nejvyšších marží, nepotřebuje dotaci.
LPG jsou dotovány 15Kč za litr odpadního LPG
https://kcc-hho.webnode.cz/lpg/
Elektro jsou dotovány z 5 na 15 až 20Kč / kWh 2022 …. ;)))
https://kcc-hho.webnode.cz/business/germany/
Paráda LPG jaký typy nový/přestavby ?? A potom by mě ještě zajímalo jaké že 1.604 BEV se v období leden-srpen 2021 registrovalo ??
už to vidím 539 BEV pak Škoda Enyaq iV 459 ks no a těch zbývajících 80 bylo jako co??
V případě LPG jde vždy o nová tovární auta. V případě BEV jde o Enyaq iV, pak jsou to elektromobily Volkswagen (193) a Hyundai (178) a Tesla (139).