Bridgestone investuje do chytrých továren

redakce - 23 Červenec 2019

Bridgestone EMEA bude investovat 36 milionů eur do digitalizace svých výrobních procesů a vytváření chytrých továren budoucnosti.Zaměstnance Bridgestone v oblasti EMEA navíc čeká v rámci nové investice rozšíření jejich kvalifikace, aby mohli ovládat nejvyspělejší digitální technologie, což následně povede k vyšší efektivitě využívání zdrojů a vyšší spokojenosti zaměstnanců.

Zaměstnance Bridgestone v oblasti EMEA navíc čeká v rámci nové investice rozšíření jejich kvalifikace, aby mohli ovládat nejvyspělejší digitální technologie, což následně povede k vyšší efektivitě využívání zdrojů a vyšší spokojenosti zaměstnanců.
foto: Bridgestone

Společnost Bridgestone bude díky tomuto projektu od roku 2019 schopna rychleji a flexibilněji reagovat na měnící se požadavky zákazníků. Její výroba bude zároveň méně náročná na spotřebu energie a bude vytvářet méně odpadu.

Projekt chytrých továren s rozpočtem 36 milionů EUR zajistí transformaci veškerých výrobních procesů, od výroby polotovarů přes dodávky energií, údržbu a monitoring výroby až po plánování výroby, v osmi evropských výrobních závodech – v Polsku, Maďarsku, Španělsku, Itálii a Franci. Realizace projektu přinese úspory energie, zvýšení efektivity, snížení množství odpadu a zjednodušení procesů.

Jako první bude spuštěn dílčí projekt „Chytrá energie“, který optimalizuje spotřebu energie ve výrobních závodech a související náklady. Plány počítají se snížením spotřeby energie o cca 10 procent. Systém „Chytrá energie“ propojí výrobní plány se spotřebou energie a pomocí modelů bude optimalizovat energetickou náročnost výroby pneumatik.

Digitalizace výrobních závodů umožní ukládání dat o výrobě pneumatik. Inženýři Bridgestone v Římě a Tokiu budou moci tato data analyzovat a využívat při vývoji nových a vylepšených modelů pneumatik. Konstrukce nových modelů pneumatik budou předávány výrobním závodům v digitální podobě, což zkrátí dobu výroby prvních sérií nových pneumatik na polovinu.

Digitalizace sehraje významnou roli také ve zvyšování efektivity výroby v závodech společnosti Bridgestone díky chytré údržbě zařízení výrobních závodů. Umělá inteligence bude analyzovat data a předpovídat riziko poruchy strojů.

Systém bude pomocí senzorů zaznamenávat a následně analyzovat klíčové parametry strojů a automaticky navrhne potřebnou údržbu, aby se předešlo nákladným selháním techniky. Tento nový proces také pomůže optimalizovat plánování pravidelné údržby.

Investice do chytrých továren rovněž pomůže snížit množství odpadu, produkovaného společností Bridgestone EMEA po celé Evropě. Data o výrobě budou odesílána do cloudové databáze a speciální algoritmy budou na jejich základě hledat souvislosti mezi výrobními parametry a vlastnostmi vyrobených pneumatik.

Výsledky budou automaticky předávány týmům v příslušných závodech, které budou moci okamžitě přijmout nápravná opatření a významně snížit počet vadných výrobků.

Navíc dojde k výraznému zjednodušení logistických procesů ve výrobních závodech Bridgestone. Zavedení technologie chytrých materiálů umožní odborníkům ve výrobních závodech digitálně sledovat a řídit přemisťování nachystaných materiálů a polotovarů. Tím se značně zjednoduší plánování výroby a administrativní procesy, od vytváření směsí až po skladování.

Bridgestone EMEA se připravuje na budoucnost

Tato investice ve výši 36 milionů USD následuje po úspěchu předchozích iniciativ společnosti Bridgestone, zaměřených na digitalizaci procesu výroby pneumatik. Mezi ně patří například EXAMATION.

EXAMATION je výrobní technologie společnosti Bridgestone, která je založena na umělé inteligenci a vyznačuje se vysokou produktivitou. EXAMATION zaznamenává a kontroluje 480 parametrů kvality pneumatiky. V rámci tohoto procesu je shromážděno 700 MB dat u každé pneumatiky.

Investice budou doprovázet školení zaměstnanců výrobních závodů, jejichž předmětem bude správné ovládání nejmodernějších digitálních technologií a maximální využívání potenciálu investic. Inteligentní přehledy a zjištění, poskytované chytrou továrnou, jim umožní lépe řídit a optimalizovat výrobní procesy a v neposlední řadě přispějí k větší autonomii a spokojenosti zaměstnanců.

Adolfo Llorens, viceprezident společnosti Bridgestone EMEA, odpovědný za výrobu, k tomu poznamenal:

„Tento projekt chytré továrny důkladně připraví společnost Bridgestone EMEA na budoucnost. Nejenže budou naše procesy ještě efektivnější a trvale udržitelnější, ale také povedou k lepším produktům. Například digitální stroje, které budeme používat, kontrolují parametry kvality vyráběných pneumatik pomocí algoritmů, čímž vylepšíme ukazatel rovnoměrnosti kvality o 15 procent. Opravdu se už nemohu dočkat, jak se tento projekt bude v následujících čtyřech letech vyvíjet.“

Zpět na HybridPřidat komentář

No posledni dobou mam hlavne pocit, ze Bridgestone masivne investuje hlavne do PR :-D

Obrázek uživatele Kuk

off
Méně drátů = více automatizace.
Tesla u modelu S má 3 km drátů, u modelu 3 1,5 km drátů a u Y chtěj mít jen 100 m. Roboti si s drátama moc netykaj.
https://electrek.co/2019/07/22/tesla-revolutionary-wiring-architecture-robots-model-y/?fbclid=IwAR1LnaWK7xUy6YyNWLZjSukSLqUDG_YFF7z6ExVY89WE1gUdzjLN6brcQeE

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

O tom automobilky bajily v dobe, kdy jsem byl na vysoke (takze davno pred Teslou) a dodneska skutek utek. Tak uvidime, jestli se jim zadari lip. Uz to melo byt v TM3, ale odpiskali to, zrejme to neni takova trivka.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Co jsem četl, tak Musk to chtěl mít s hromadou dalších revolučních věcí v TM3, ale rozmluvili mu to, protože pokud by to dopadlo jako s TMX, tak než by vyjela první "dokonalá" TM3 z výrobní linky, tak už by tu Tesla nebyla. Takže nakonec šli tou jednodušší "tuctovou" cestou a rozhodně to bylo rozumné řešení. Teď mají už zase prostor pro trochu riskování a více zkušeností, tak to snad zvládnou s ne moc velkým zpožděním.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

To uz mu mozna rozmluvili podruhe, matne si pamatuju nejake zminky o sbernici z doby, kdy teprve ukazovali skateboard bez kastle. Ale ruku do ohne za to nedam, uz je to davno.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

off
Ford válcuje média se svým elektrickým F150, který utáhne celý vlak.
https://www.greencarreports.com/news/1124171_electric-ford-f-150-prototype-shown-towing-a-freight-train

Takže píár oddělení vede jedna nula, ale šéf vývoje na otázku kdy elektrický F150 přijde na trh odpovídá že prý až později až po hybridní verzi. Ale samozřejmě jsou lídři a všechny převálcujou vo tom žádná :D
https://finance.yahoo.com/video/ford-unveils-electric-f-150-143025787.html

Takže Fordík láká na elektrický prototyp, ale na trh podstrčí jen polospalováky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?