Elektroskútr BMW CE 04 je podle bavorské automobilky tichá revoluce, která píše novou kapitolu městské mobility na dvou kolech s elektrickým pohonem.
foto: BMW
Ve zkratce
- Trvalý výkon 15 kW, maximální výkon 31 kW. Verze se sníženým výkonem: 11 kW a 23 kW.
- Kapacita baterie 60,6 Ah (8,9 kWh), dojezd přibližně 130 km (verze se sníženým výkonem: 100 km).
- Zvýšená jízdní stabilita díky kontrole prokluzu systémem ASC (Automatic Stability Control). DTC (Dynamic Traction Control) jako volitelná výbava.
- Výkonný brzdový systém s ABS. Systém ABS Pro s regulací i v náklonu jako volitelná výbava.
- Barevný 10,25palcový TFT displej s integrovanou mapovou navigací a rozsáhlou konektivitou ve standardní výbavě.
Elektroskútr BMW CE 04 představuje finální sériové provedení navazující na sérii koncepčních motocyklů, která začala v roce 2017 představením konceptu BMW Motorrad Concept Link a pokračovala téměř sériovým strojem BMW Motorrad Definition CE 04, představeným v roce 2020.
NEPŘEHLÉDNĚTE Husquarna představila koncept elektromotorky a elektrického skútru – vypadají opravdu cool!
„BMW CE 04 je naše nová elektrická hvězda určená do měst,“ řekl o novém elektroskútru BMW CE 04 šéf automobilky Oliver Zipse. Díky elektrickému pohonu, pokrokovému designu a inovativním řešením konektivity spojuje nový skútr dopravní a komunikační funkce navržené přímo pro městské prostředí.
S maximálním výkonem 31 kW má nové BMW CE 04 silný motor a nabízí mimořádnou radost z jízdy. Na klasickou disciplínu „rozjezd na semaforu“ z 0 na 50 km/h potřebuje jen bleskových 2,6 sekundy.
foto: BMW
I ve snížené výkonové třídě vozidel L3e-A1 je k dispozici hnací výkon 23 kW. Maximální rychlost obou verzí je 120 km/h, což je dostatečná hodnota pro rychlý přesun nejen ve městě, ale i na hlavních silnicích a dálničních tazích.
Nové BMW CE 04 má dostatečnou kapacitu baterie s hodnotou 60,6 Ah (8,9 kWh), což zajišťuje dojezd přibližně 130 km (verze se sníženým výkonem: 100 km). To umožňuje každodenní bezemisní jízdu ve městě, v příměstských oblastech i menší zábavné výlety po práci nebo o víkendu s klidem a bez starostí.
Nové BMW CE 04 má elektromotor s permanentním magnetem umístěný v rámu mezi baterií a zadním kolem. Jde o obdobný motor, jaký se používá například v BMW 225xe Active Tourer. BMW Motorrad provedlo rozsáhlé jízdní testy, jejichž cílem bylo vyvinout specifický účinek rekuperace pro každý jízdní režim. To znamená, že potřebný výkon a jízdní vlastnosti jsou k dispozici v každé situaci na silnici.
Lithium-iontovou baterii lze nabíjet pomocí integrovaného nabíjecího zařízení z běžné domácí zásuvky, z nabíječky Wallbox nebo na veřejné nabíjecí stanici. Při zcela vybité baterii trvá její nabití z běžné zásuvky v ideálním případě 4 hodiny a 20 minut.
S rychlonabíječkou, která je k dispozici jako volitelné příslušenství a jejíž výkon dosahuje až 6,9 kW (standardní úroveň je 2,3 kW), se doba nabíjení při zcela vybité baterii zkrátí na pouhou 1 hodinu a 40 minut. Pokud je úroveň nabití baterie pouze 20 %, trvá její nabití rychlonabíječkou na 80 % jen 45 minut. V závislosti na trhu se s BMW CE 04 standardně dodává nabíjecí kabel pro běžné zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW.
Pro rychlé nabíjení z domácí nabíječky Wallbox nebo na veřejné nabíjecí stanici je potřeba nabíjecí kabel Mode 3. Stejně jako u automobilů BMW, jsou i pro BMW CE 04 k dispozici řešení BMW Charging, která zajišťují maximální flexibilitu zásluhou různých řešení a nabídek pro nabíjení doma, na cestách i v práci.
Systém ASC pro kontrolu trakce je standardní výbavou nového BMW CE 04 a je srovnatelný s automatickou kontrolou stability u motocyklů BMW se spalovacím motorem. ASC v případě prokluzu zadního kola okamžitě odpovídajícím způsobem omezí točivý moment motoru. Systém DTC (Dynamic Traction Control), který je k dispozici jako volitelná výbava, přináší ještě větší bezpečnost jízdy. Umožňuje ještě bezpečnější akceleraci, zejména v náklonu.
Při vývoji BMW CE 04 kladlo BMW Motorrad velký důraz na to, aby jezdci poskytlo možnosti individuální volby mezi maximální efektivitou a maximální radostí z jízdy. Proto je elektrický skútr BMW CE 04 standardně vybaven třemi jízdními režimy – „ECO“, „Rain“ a „Road“. Jako volitelná výbava je k dispozici také dodatečný jízdní režim „Dynamic“, který skútru umožňuje ještě rychlejší akceleraci.
Hlavní rám má trubkovou ocelovou konstrukci. Pro přední kolo je použita teleskopická vidlice s průměrem trubky kluzáku 35 mm. Vedení zadního kola zajišťuje jednostranné kyvné rameno. Vzadu se o odpružení a tlumení stará plně zakrytá pružinová vzpěra. Nové BMW CE 04 je vybaveno pneumatikami s velkorysým rozměrem, vpředu 120/70 R15 67H a vzadu 160/60 R15 56H.
Vpředu se o bezpečné zpomalení stará dvoukotoučová brzda, jíž vzadu pomáhá jednokotoučový systém. Systém BMW Motorrad ABS navíc zajišťuje vysokou úroveň aktivní bezpečnosti. Systém ABS Pro, který je k dispozici jako volitelná výbava, jde ještě dál: pomocí snímače bočního náklonu může ABS Pro regulovat také brzdění v zatáčkách, tedy v náklonu, čímž poskytuje nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti.
foto: BMW
Nový elektroskútr BMW CE 04 je standardně vybaveno 10,25palcovým barevným TFT displejem s integrovanou mapovou navigací a konektivitou. Jeho vynikající čitelnost, přehledné menu a vysoce integrovaná koncepce ovládání staví nové BMW CE 04 na špičku v segmentu skútrů. Nový 10,25palcový barevný displej poprvé umožňuje zobrazit navigační mapu přímo v přístrojovém panelu, takže není potřeba žádný další displej.
Koukám, že zrychlením na semaforu to těžce nestíhá
Koukám, že zrychlením na semaforu to těžce nestíhá trojčata, vývojově 13 let stará auta. Já mám 0-50 za 2 sekundy.
Klasika. Design navrhoval nějaký hipster, kterej skůtr
Klasika. Design navrhoval nějaký hipster, kterej skůtr viděl akorát na obrázku a těžko s ním jezdil po městě.
Proč je nad zadním kolem ten nevyužitý prostor. Kam si má jako člověk dát helmu? Nosit jí pořád sebou?
A kam si má pověsit tašku s nákupem či aktovku?
Skůtr do města nemá ten kasický design jen tak pro nic za nic.
Lépe bych to nenapsal. Zlatý EON Emax 120.
Lépe bych to nenapsal. Zlatý EON Emax 120.
8.9KWh teda žádný zázrak, vzhledem k tomu co to bude
8.9KWh teda žádný zázrak, vzhledem k tomu co to bude stát. A co třeba takové DC dobíjení?
Tak na skutru do mesta nechcete vozit nekolik metraku baterek.
Tak na skutru do mesta nechcete vozit nekolik metraku baterek. Na motorce/skutru jsou i jine limity nez cena.
Taková moderní 9 kWh NMC baterie pro motocykl se spolehlivě
Taková moderní 9 kWh NMC baterie pro motocykl se spolehlivě vejde do 50 kg, pokud ji nenavrhuje úplný břídil. Jinak tahle BMW legrace váží 231 kg.
Jinak zapojení baterie je 40s1p s 60Ah články, tedy nominální napětí je obskurních 148 V, čímž je automaticky vyloučena možnost DC nabíjení přes CCS.
Srovnatelny spalovaci skutr cca 300-400 ccm, bude vazit cca
Srovnatelny spalovaci skutr cca 300-400 ccm, bude vazit cca 180-190 kg. Napr. nova Honda Forza 350 vazi 182 kg, ma trvaly vykon 21kW, max rychlost 137km/h a dojezd pres 300km. Takze 230kg je tady o cca 50 kg vic, coz je na obratnost hrozne znat. Pokud by jste pridali dalsich 50kg baterek pro zvojnadobeni dojezdu, tak se dostavate na hmotnost velkych cestovnich motorek, ktere opravdu nejsou vhodne do mesta.
Osobne mam do mesta Runner ST 200, 14.5 kW, 145 kg a 195 cm delky a nemam za co vykonejsiho to nahradit, pokud nechci pridat 30-50kg a 20-25cm delky, coz oboji vylucuje pohodlny mestky provoz.
To je právě problém těhle BMW skútrů, ale třeba i
To je právě problém těhle BMW skútrů, ale třeba i Vectrixe, že to hmotnostně i rozměrově do města nepraktické a na ježdění mimo město to nemá dostatečně velkou kapacitu.
Ano, na dnešní poměry mělo být toto BMW buď o těch 50
Ano, na dnešní poměry mělo být toto BMW buď o těch 50 kg lehčí, nebo mělo mít při této hmotnosti dvojnásobně velkou baterii s DC rychlonabíjením. Konkurence to už nějaký pátek umí, tedy se od BMW jedná o stejný přístup jako u i3, kde nekonvenční design dostal přednost před užitnými vlastnostmi.
Ten skútr má i tak skoro čtvrt tuny. To do města fakt
Ten skútr má i tak skoro čtvrt tuny. To do města fakt nechcete. Zero je lehčí a má skoro dvojnásobek kapacity. Livewire taky při srovnatelné hmotnosti a oba jmované jsou výkonově někde jinde.
Myslím, že ty elektrické skútry a motorky se ve větších
Myslím, že ty elektrické skútry a motorky se ve větších počtech u nás prosadí dříve než klasická BEV.
Začalo to elektrokoly a pokračovalo elektro koloběžkami a teď se právě prosazují ty skútry.
Jen tak dál, vývoj to postupně dotáhne až k těm BEV.
To by mohlo klidně začít jak bude dost baterek i v Evropě, odhad rok 2025.
🙂
s jazdným dosahom okolo komína je vstavaná mapa to
s jazdným dosahom okolo komína je vstavaná mapa to najdôležitejšie! prípadne max rýchlosť v metskej premávke, zmienka o diaľnici ….
EK pokutuje jen €875 mega Daimler BMW Volkswagen Audi
EK pokutuje jen €875 mega Daimler BMW Volkswagen Audi Porsche, vytvořily totiž kartel omezující vývoj a zavádění systémů kontroly emisí u dízlpopelnic …
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ek-vymerila-za-kartel-pokutu-875-milionu-eur-ctyrem-nemeckym-automobilkam/2061618
… Daimler se pokutě vyhne, páč poctivě práskal… :)))))))
ano eletrobrambora je dlouhodobě trapná … :))
ano eletrobrambora je dlouhodobě trapná … :))