BMW se chystá rozšířit výrobu elektrických aut

Jen před pár dny jsme psali, že BMW prodalo za 1. čtvrtletí 2017 téměř 20 000 aut do zásuvky. Úspěch chce automobilka dál podpořit rozšířením výroby elektrických aut.

Nová řada plně elektrických vozů BMW iNext bude stavět na poznatcích a zkušenostech se současnou řadou BMW i
foto: BMW

Velké plány na rozšíření výroby elektromobilů už oznámili jak Volkswagen, tak Daimler. Teď se přidává i další velká německá značka, BMW.

První elektrické auto značky Mini, plug-in hybrid Mini Cooper S E Countryman ALL4, se bude od roku 2019 vyrábět v továrně BMW v Lipsku (tam se nyní vyrábí BMW i3). O rok později tamtéž přibude i nově připravovaný SUV elektromobil BMW X3.

Elektromobil BMW iNEXT se má vyrábět od roku 2021 v továrně Dingolfing. Narozdíl od jiných výrobců jako je GM a jeho elektromobilu Opel Ampera-e/Chevrolet Bolt, který z větší části vyrábí jihokorejská LG Chem, sází BMW spíše na vlastní výrobní kapacity.

Připravované elektromobily řady iNext mají přinést další zásadní inovace, kromě jiného autonomní řízení. BMW díky nim významně postoupí do další fáze elektrifikace svých produktů.

BMW už dokonce na nevyhnutelně elektrickou budoucnost připravuje své zaměstnance. Do roku 2025 má být 20-25 % nově vyrobených vozů BMW částečně nebo plně na elektřinu.

4 Comments on “BMW se chystá rozšířit výrobu elektrických aut”

  1. ???
    Nechápu. BMW začalo s mini elktromobilem BMW i3, a teď

    ???
    Nechápu. BMW začalo s mini elktromobilem BMW i3, a teď chce přidat zase Mini.
    Žádný německý výrobce drahých automobilů ne a ne prorazit s velkým elektroautem, po kterém trh jejich tradičních milionářských zákazníků tak touží, vůči Tesle buď sportovní auto co vydrží v závodním módu podstatně déle než 10 minut, nebo prostě jen auto perfektně lícující a s luxusním interiérem.
    Přitom na luxusním menším trhu s obřími maržemi by mohli prorazit rychle, a ani by nevadilo, že musí draze nakupovat baterie od jiných, protože by to v celkové ceně takových aut jednoduše schovali.

    1. No možná právě proto že už pak nebude cesty zpět. Aby
      No možná právě proto že už pak nebude cesty zpět. Aby takový vůz měl šanci proti Tesle tak v prvé řadě musí mít srovnatelný dojezd a rychlost dobíjení. K tomu pak proti Tesle navíc ještě špičkovou kvalitu zpracování, které německým výrobcům zákazník neodpustí.

      Tesla ukázala, že o vozy této kategorie s takovouto elektrovýzbrojí zájem je a v konečném důsledku je to asi první kategorie, která má šanci spalovací motor úplně vypudit. Také lze očekávat že o toto provedení bude ihned velký zájem a automobilka nebude stíhat vyrábět. Zákazník je bude tlačit k tomu aby urychleně navyšovali výrobu což pro zavedenou automobilku nebude úplně ekonomické. Už jen pro to že jak půjde nahoru výroba elektro tak stejnou rychlostí jim půjde dolů výroba luxusních spalovacích motorů a převodovek. Podle mne tak toto otálení dává pro automobilky živené prodeji vozů vyšších tříd ekonomický smysl.

    2. Ta výdrž „v závodním módu podstatně déle než 10 minut“
      Ta výdrž „v závodním módu podstatně déle než 10 minut“ je přímo úměrná dojezdu, tzn. v „limuzíně“ můžete mít dnes buď jedno nebo druhé.
      Technika nám toto dnes umožní skloubit pouze ve speciálních závodních vozech typu Tesla Roadster nebo jako byl Audi R8 e-tron. Tzn. většinou je tam posádka velmi omezena (pouze dvě plnohodnotná sedadla bez zavazadlového prostoru).

Napsat komentář