Přední bavorská automobilka se aktuálně i v České republice snaží propagovat svůj nový elektromobil BMW i3. Právě ten proráží legendární značce cestu k elektrické budoucnosti. Magazín Autocar.co.uk aktuálně zjistil, že elektrifikace je pro BMW zcela klíčová.
foto: BMW
Redaktoři Autocar.co.uk zpovídali Herberta Diesse, člena správní rady BMW zodpovědného za vývoj nových technologií. Ten řekl, že dříve nebo později budou muset být všechny modely modely automobilky více nebo méně elektrifikovány – ať už do formy hybridů nebo čistých elektromobilů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW i a Schneider Electric nabízí kompletní řešení pro elektromobilitu
Diess britskému magazínu řekl, že hlavní motivací bude pro BMW vždy potěšení z jízdy. „Ne každý chce jezdit autobusem nebo vlakem,“ říká Diess doslova. Tahle filozofie je ale dnes podle něj pod obrovským tlakem – automobilový průmysl patří mezi nejvíce regulované.
Evropa podle něj patří k oblastem, kde jsou tyto regulace nejpřísnější. Včetně těch zaměřených na ochranu životního prostředí, které jsou právě důvodem proč se dříve či později elektrifikace dočká většina modelů.
Pořad se na diskuzích
Pořad se na diskuzích omílá cena akumulátoru a el.motoru. Ale opomíjí se to, co je mezí akumulátorem a el.motorem.
( motor management system, battery management system) Ty výkonné polovodičové komponenty, které přenášejí velké proudy a řídí tok energie. Sofistikovaný systém řízení vybíjení/rekuperace/dobíjení. Mě by zajímalo kolik to stojí. Popřípadě kolika procenty se podílí na celkové ceně vozu ?
Pevně věřím že Tesla motors postaví novou mega továrnu na baterie, protože rozšířování výroby o další modely bez dostatku akumulátorů nemá smysl. Už tet dosavadní dodavatelé sotva uspokojí poptávku. To bude další evoluce v tomto odvětví protože se sníží cena článků .
http://www.hybrid.cz/tesla-nestiha-vyrabet-chce-postavit-nejvetsi-tovarnu-na-li-ion-baterie
http://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-je-zivotnost-baterii-pro-elektromobily-mame-dobrou-zpravu/
http://elektrickevozy.cz/clanky/baterie-elektromobilu-mate-predstavu-o-velikosti-muzeme-ji-nahradit/
http://elektrickevozy.cz/clanky/nemecke-firmy-spolupracuji-na-vyvoji-nove-li-ion-baterie/
určitě to nebude dražší
určitě to nebude dražší než elektromotor. BMS i měnič každý hádám tak 20tisíc Kč
eskutr.cz/cs/bms-systemy/276-bms123-system-2-255-clanku.html
Nevím jak ty systémy pro
Nevím jak ty systémy pro správu baterie, ale řídící jednotky k el. motorům jsou z výrobního pohledu rutina stejně jako elektromotory samotné. Nejdražší položkou na tom není hardware, ale to, co si výrobce naúčtuje za firmware.
Tak to bude mnohem více o
Tak to bude mnohem více o řád více .Tu cenu co tipujete to je tak na scootra s 4kw motorem a možná na eAixam který má asynchronní elektromotor o výkonu: 4 kW.
http://www.scootland.cz/skutr-eon-e-max-50/nahradni-dily/elektro/
http://www.evcgroup.cz/eaixam.html
Normální Auto potřebuje mnohem výkonnější komponenty.
Stačí se podívat například na průmyslové měniče pro stacionární elektropohony .
http://www.elektromotory-obchod.cz/obchod/frekvencni-menice/
Stručný výčet elektromobilů s údajem výkonu motoru.
Peugeot iOn motor 47 kW,Romster přestavba EVC R7 motor 65 kw ,Nissan leaf motor 80kw ,BMW i3 motor disponuje 125 kw
Tesla S má například u nejslabší verze výkon motoru 225 kW a u nejsilnější 310 kW .
O řád to při sérové
O řád to při sérové výrobě nebude
Kusová přestavba:
– Cena elektromobilu bez akumulátorů …… od 130 000 Kč
– Instalace Battery boxů ………………. 24 000 Kč
– Battery Management System ………. 34 450 Kč
– Elektroinstalace ……………………… 12 000 Kč
– Sada akumulátorů LiFeYPO4 160 Ah TS (42 ks) ……… 205 000 Kč
pro ty vyšší výkony to může stát tak 2x 60(až 100)tisíc.
Na tomto sdělení je
Na tomto sdělení je nejzajímavější pro mě to, jakým způsobem se nyní tyto velké automobilky, které dosud seděly jako žáby na elektromobilním prameni, poperou s lidskou opatrností.
Dokud jsme stáli jako parta nadšenců a bláznů s transparenty a holou kůži na trhu my jednotlivci, a, slovy Milouše Jakeše, jako kůl v plotě, bez slova zastání od automobilek, bylo těžké nevypadat jinak. Nyní ty transparenty přebírají velcí hráči.
Mám však strach, že bez přístupu Tesly, která se rozhodla nenavlékat drahý a smysluplný pohon do levných a nesmysluplných aut, tyto zavedené automobilky spíše zavdávají na potvrzení svých původních dogmat, a to těch, že e-mobilita nemá smysl.
Jak se to vezme. Cílem by
Jak se to vezme. Cílem by mělo být aby elektrický pohon drahý nebyl. A v zásadě pro to existují některé předpoklady už dnes. Ve srovnání s se spalovacím motorem a spoustou podpůrných systému bez kterých by nemohl fungovat, komplikovanou x-stupňovou převodovkou je elektromotor s konstatním převodem jednoduchý (a velmi spolehlivý) systém. Problém jsou baterie a než se dostanou (doufejme, že dostanou) na patřičnou úroveň výkonu i ceny bude to stát ještě hodně úsilí a peněz. A ty peníze musí někdo dodat. U tradičních automobilek to mohou být ti, kteří kupují jejich klasická auta, pokud generují patřičný zisk. Tesla je závislá na těch, kteří jsou ochotni kupovat drahé elektromobily už dnes a mají na to (!!). Takže je jen logické, že jejich první modely cílí na movitou klientelu a menší lacinější modley přijdou až po té co dostatečně vydělají na jejich vývoj.
S lidskou opatrností si
S lidskou opatrností si poradí snadno. Jako už mnoho let zdržují elektromobilitu posilováním pochybností veřejnosti pomocí masivního marketingu, a jak je vidět, celkem se to daří, tak svou klientelu, masivním marketingem přesvědčí, celkem snadno o tom, že čas pochybností skončil a je třeba nakupovat. Konec konců, tento článek vychází právě z takových marketingových luhů a hájů.