Bezpečnost na silnicích se nejlépe daří zlepšovat Estonsku

redakce - 18 Červen 2020

Estonsko, Řecko, Litva, Lotyšsko a Portugalsko od roku 2010 nejvíce snížily počet usmrcených v silničním provozu.Cíl EU snížit do roku 2020 počet úmrtí na silnicích o polovinu nebude pravděpodobně splněn.

Cíl EU snížit do roku 2020 počet úmrtí na silnicích o polovinu nebude pravděpodobně splněn. A to i přesto, že ve 27 členských zemích EU bylo v roce 2019 v důsledku dopravních nehod usmrceno historicky nejméně osob. Celkově nehody nepřežilo 22 659 osob, každý den tak v průměru nepřežilo nehody 62 osob, tj. přibližně jeden obsazený zájezdový autobus.
foto: vainodesositis, licence Pixabay

Pobaltské státy spolu s Řeckem a Portugalskem byly podle nové zprávy o pokroku dosaženém v oblasti snižování počtu úmrtí na silnicích v Evropě od roku 2010, kterou zveřejnila Evropská rada pro bezpečnost dopravy, nejlepší země v EU.

Estonsko získá letošní ocenění ETSC Road Safety Performance Index (PIN) na online akci dnes v 11 hodin. Tento pobaltský stát má nyní úroveň úmrtnosti na silnicích (počet usmrcených na milion obyvatel) srovnatelnou s Nizozemskem.

Úspěch je odrazem významných investic a strategického vedení v oblasti bezpečnosti silničního provozu v posledních několika letech.

Francie, Švédsko a Německo prokázaly v posledních devíti letech neuspokojivý pokrok s relativně mírným snížením počtu úmrtí. Bulharsko a Rumunsko zůstávají nejhoršími evropskými zeměmi, v posledních letech také dosáhly podprůměrného snížení.

EU a její členské státy se dohodly na cíli snížit počet úmrtí na silnicích o polovinu v průběhu deseti let do roku 2020. Tento cíl s největší pravděpodobností splněn nebude, a to i při zohlednění výrazného poklesu usmrcených na silnicích, ke kterému v několika zemích v posledních měsících došlo v důsledku pandemie Covid-19.

Antonio Avenoso, výkonný ředitel Evropské rady pro bezpečnost dopravy, uvedl: „Zatímco pokrok v celé Evropě byl za posledních devět let zklamáním, některé země potichu procházejí revolucí v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Jsme potěšeni, že letos udělíme cenu Estonsku za jeho pozoruhodný pokrok.“

„Aby členské státy dosáhly nových cílů pro rok 2030, budou muset výrazně přidat. Aktuální reakce na pandemii Covid-19 však naznačují cestu vpřed – ve městech se začalo více chodit a jezdit na kolech, dále došlo ke změnám infrastruktury a snížení rychlostních limitů, což vše může mít pozitivní dopad na následky dopravních nehod. Pokud se však po krizi vrátíme k původním scénářům, mohou být dopady naopak ještě horší než dříve. Již se objevily náznaky, například časté překračování rychlosti, které jen přidává práci již i tak přetížené policii a složkám záchranného systému.“

Bezpečnost silničního provozu v Evropské unii může být v následující dekádě podpořena novou legislativou, týkající se minimálních bezpečnostních standardů, která byla schválena v roce 2019 (pozn. Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/2144 ze dne 27. listopadu 2019).

Hodně však bude záležet na podrobných technických standardech, které se aktuálně zpracovávají. ETSC se obává především o požadavky na inteligentní přizpůsobení rychlosti (ISA) v nových vozidlech a standardy zlepšující přímý výhled řidiče z nákladních vozidel – u obou existuje riziko zmírnění na základě lobby výrobců vozidel.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Počet smrťáků a težkých zranění poklesl od roku 1993 skoro 2,5x
https://www.mdcr.cz/getattachment/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Silnice-2019-historicky-nejmene-tezkych-zraneni,/png-(1).png.aspx

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Řekl bych, že naší dálnici D1 výrazně prospělo ve snížení počtu dopravních nehod, snížení rychlosti na 80km/h doplněné úsekovým měřením.
Možná je škoda, že úsekové měření nemůže provozovat i soukromá společnost. Byl by to dobrý bussiness. V naší vesnici minimálně v prvních letech, než by mnoho řidičů začalo používat při řízení mozek.

Myslím, že v dnešním stavu D1 je průměrná rychlost 80 km/h a nehody tam stejně jsou, tedy spíš je to lidma, někdy mám pocit, že se v některých dnech lidi úplně pomátli...

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele M.Krupka

Takovým dnem je dle mého pozorování pátek odpoledne.

No to bývalo, teď je to každý den, už se tam fakt nedá jezdit, asi to je utajená dohoda mezi ŘSD a ČD, aby se zvýšila obsazenost vlaků.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Krueger

To na obrázku hoří elektroAudi? ;)

Obrázek uživatele runner42

To na obrázku hoří 40 let staré Audi 100 s najetým milionem a půl kilometrů.

Super auto proti kterému jsou stávající elektromobily naprosto podřadná ubohost.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Krueger

Nemáš i WIN toho auta? Ověřil bych si jestli nemá stocenej tachak milion a půl se mi zda málo na kvalitní německy vůz :)

Obrázek uživatele PaRi

Dle zkušeností svých a svého okolí, tak spíš než výška sankce funguje rychlost, s jakou k sankci dojde. Je docela představitelné, že v Estonsku, které má silný e-government, vám dojde zpráva o stržení pokuty vzápětí, co jste to okotlili kolem radaru.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (8800 km)

V Cezku zije mozny hrisnik docela dlouho v nejistote, zda ho vyfotili nebo ne. Kdyz jedu jednou/dvakrat do roka po prazskem okruhu, tak se musim obavat nekolik mesicu zda neco dojde. Jako mimoPrazak se tam citim byt v pasti. Bud jedu vsude pomalu a brzdim ostatni, nebo to valim jako ostatni a v danem miste kde to neznam, mistni zpomali a me to vyfoti. Pro me je jizda v Praze stresujici, diky fotopastim. Soustredim se vic na kamery nez na provoz.

Pořid si Genevo detektor radarů a máš klid :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Nemam s dektektorama radaru zadne zkusenosti, tak se asi hloupe zeptam, jak to bude s detekci radaru, tere maji v cumaku auta s adaptivnim tempomatem? Ty prehlizi? Pamatuji si, ze cca pred 7mi lety jsem s jednim Rumunem projizdel z Bykureste do Cluje a tomu detektor pipal kolem kazde benzinky, tvrdil, ze to delaji samooteviraci dvere. Proto me napadl problem s radarama v autech.

Genevo je dnes úplně jinde a falešných poplachů je naprosté minimum, samozřejmě jednou za čas se s tím setkáte, ale velmi málo. Detektor umí detekovat nejen všechny úsekové meření a upozorňuje během jízdy i na to, že překračujete rychlost (klasicky zapomenete na úsekovku když telefonujete) ale detekuje i ty stacionární radary nebo v autech. Řada úsekových měření neměří totiž jen úsek, ale měří na začátku nebo na konci i reálnou rychlost auta třeba Praha Strakonická apod. Samozřejmě upozorňuje i na kamery na červenou.

Já používám tento, před lety byl jeden z nejlepších, ale výrobce neustále zdokonaluje, takže dnes je to takový základ.

https://www.genevo.com/cz/genevo-one-s/

Datábaze se aktualizuje měsíčně.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Diky a jeste dotaz, je to legalni, nebo to musi clovek pred hlidkou schovavat?

Ne, je to naprosto legální a schválené s certifikací. Zakázané jsou prostředky, které ruší měření, tedy antilaserové systémy.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

A dokaze toto detekovat i laserove mereni?

Částečně ano, ale je to k ničemu, asi jako alarm v bytě, sice víte že vás vykrádají, ale je vám to k ničemu :)

Jeden čas jsem používal antilaserový systém a jednou za rok mě to zachránilo od pokuty. Od té doby co mám EV, tak to nepoužívám, už se mi to nechtělo montovat.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Pravda v elektronizaci jsme "100" let za Estonskem.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km


10% sleva na produkty EVmotionVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol