Na univerzitě v Cambridge předvedl tým CUER (Cambridge University Eco Racing) svůj závodní solární vůz. Projekt pojmenovaný Bethany se zúčastní závodu World Solar Challenge v Austrálii, který se odehraje letos v říjnu. Účastníci musí urazit 3000 km vyprahlou pouští. Tým CUER bude závodit proti dalším týmům z celého světa. Jejich solární vozítko přitom dokáže vyvinout rychlost až 100 km/h, váží pouze 160 kg a jeho povrch se skládá z 6 m2 solárních článků s tou nejvyšší účinností. Celkem využívá 50x méně energie než klasické benzinové auto a má potenciálně nekonečný dojezd. Tělo vozítka se skládá z uhlíkových vláken, pod „kapotou“ se pak skrývá řada dalších pokročilých technologií, které snižují tření, zvyšují účinnost a bude možné je využít také u budoucích elektromobilů. „V době, kdy je celý automobilový průmysl nucen hledět do budoucnosti bez uhlíkových emisí je náš stroj skvělým příkladem obrovského potenciálu elektromobilů,“ komentuje novinku Anthony Law, manažer týmu.
Související články
5 Comments on “Bethany – solární auto z Cambridge”
Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Kolik to bude stát? FV
Kolik to bude stát? FV panely nejsou zrovna levné… Já sázím víc na normální elektromobily neby hybridy
Tohle je samozřejmě
Tohle je samozřejmě školní, spíše vědecký projekt, u kterého cena nehraje tolik roli. Nicmén technologie zde vyvinuté a vyzkoušené se pak mohou postupně dostat do běžných automobilů a masové výroby, díky čemu by cena mohla jít výrazně dolů.
V tom máte pravdu,
V tom máte pravdu, minimálně se mohou zlepšit FV panely které bychom si dali na svoje střechy nebo aspoň jako doplnkový zdroj.A v akumulátorech taky může být pokrok.Hlavní je, že to zkouší a hledají cesty.
Keby tak už vynašli tie
Keby tak už vynašli tie sklá so solárnymi článkami…
Co sa ale stane s autom, ked
Co sa ale stane s autom, ked fukne vietor. Inak sa uz tesim na dobu, ked sa rodinky budu vozit v tzchto autach po nasich mestach.