Bazarové elektromobily Tesla Model S stojí víc než nové

Redaktoři magazínu Forbes si povšimli zajímavého vývoje. Bazarové elektromobily Tesla Model S jsou podle aktuálních statistik dražší, než kolik stojí objednat si tohle elektrické auto přímo u automobilky Tesla Motors. Divíte se?

V Tesla Motors se mohou radovat: jejich bazarové elektromobily se prodávají dráž, než auta přímo z továrny
foto: Tesla Motors

„Použité zboží“ v podobě elektromobilu Tesla Model S může být na bazarovém trhu dokonce VÝRAZNĚ dražší, než kolik stojí auto přímo od automobilky Tesla Motors. Forbes to zjistil na základě statistických dat z webu iSeeCars.com.

Podle nich se použitý Model S průměrně prodává za necelých $100 000. To je výrazně víc, než kolik stojí základní verze ($70 000) a dokonce i víc než kolik stojí nejvyšší verze ($90 000). Navíc, udávané ceny jsou bez federální ($7500) a případných státních či lokálních dotací (dalších několik tisíc dolarů).

Na druhou stranu, většina inzerovaných Modelů S je dražší 85kWh verze. A navíc, pokud si online postavíte svůj Model S a zaškrtnete veškeré příplatkové příslušenství, dostanete se na cenu $130 000. Lidé, kteří si taková auta kupují, si alespoň nějaké příplatkové příslušenství téměř vždy zaplatí.

Jak trefně poznámenávají kolegové z magazínu Gas2.org, za vysoké ceny bazarových elektromobilů Model S mohou především „netrpěliví bohatí lidé“. Těm se nechce čekat několik týdnů na dodání nového elektromobilu přímo z továrny Tesla, a tak raději zaplatí víc za použitý vůz.

Navíc, jen málokdo se chce své Tesly nedlouho po zakoupení zbavit, a tak je to celé prostě jen otázka nabídky a poptávky. Nabídka je nízká a ceny tak mohou šplhat do závratných výšek. Forbes poznamenává, že pro Teslu je to pochopitelně dobrá zpráva: o auto je zjevně vyšší zájem, než zatím dokáže automobilka uspokojit.

Stejně tak se ale mohou radovat i ostatní výrobci jako BMW, které už na letošek chystá svůj podobně naceněný plug-in hybrid BMW i8.

16 Comments on “Bazarové elektromobily Tesla Model S stojí víc než nové”

  1. Nechápem kde sa stal
    Nechápem kde sa stal problém vo výpočtoch, ale jasne píšete, že vybavená Tesla stojí 130 tisíc, zatiaľ čo priemerná cena „bazárových“, ktoré budú predpokladám častokrát mať najazdených iba pár míľ, stoja ako v priemere 100 tisíc, čo je presne o 35% menej. I sami píšete, že tie bazárované nie sú základnej výbave.

    Rovnaký efekt je samozrejme i u ktoromkoľvek inom aute, teda že predajná cena v bazáre sa odvíja od skutočnej nákupnej a nie od základnej, však to by bola pekná hlúposť kúpiť si napr. bavoráka za dva milióny a vychádzať z toho, že bazárovaný sa predáva drahšie, lebo v základnej cene stojí milión a ten bazárovaný až 1.3 milióna…teda podľa tejto logiky sú všetky autá v bazároch drahšie 😀

    Preto fakt nechápem čo to má zase byť toto celé za sprostý marketingový hnoj, ktorý tu pravidelne kopírujete z amerických bulvárnych webov…fakt nechápem koho sa tu snažíte oblbnúť.
    Nehovorím, že tunajšie „publikum“ je nejaké inteligentné, ale také hlúpe ako to americké určite nie je a toto vám len tak niekto nezožerie…obzvlášť tu na hybrid.cz je veľmi veľa nadšencov medzi čitateľmi (teda nie bežné „ovečky“) a takýmto bulvárom si ich teda nezískate.

      1. No práve, že ja tiež
        No práve, že ja tiež Tesle fandím, aj keď nie som k nej úplne nekritický a neznášam tie ich nezmyselné prirovnania Tesly ku všetkému možnému vo väčšine prípadov výrazne neporovnateľnému, ale najviac ma štve kopec hlúpej reklamy, čo na Teslu vymýšľajú a keď ju ešte tuto Hybrid.cz vezme cez kopirák, no to ma už ide fakt poraziť 😀

        K čomu je reklama, ktorá ľudí znechutí? Tesla je v istom ohľade bezkonkurenčné auto a osobne si myslím, že nepotrebuje žiadnu reklamu, veď sa to predáva samé. Ale keď tak, tak aspoň relevantnú.

        1. k je zkratka od tisice,
          k je zkratka od tisice, stejne tak M je zkratka od milionu a G je zkratka od miliardy.

          Mozna jste si toho jeste nevsiml, ale jeden kg ma 1000g. Jeden km ma 1000m a jeden kV ma 1000V…

          Stejne tak, by Vam mohlo dojit, ze se jedna o ceny v dolarech a ne korunach, ale to bych asi chtel moc. Vam asi 130.000Kc prijde primerena cena za novy Model S ze? 😀

          1. Vážený, ujišťuji Vás,
            Vážený, ujišťuji Vás, že s předponách (násobcích) se vyznám a v korunách také.O to nejde, jak jste nepochopil vy.Jde mi o nesmyslné zkracování a zjednodušování češtiny tam, kde to buď není vhodné (váš případ) nebo nesprávné (např. stálo mně to dva litry…).Proto mi poněkud vadí vaše rádoby světácké vyjadřování ceny v kilokorunách.Chápete?

      1. Dokonca neviem o tom ze by s
        Dokonca neviem o tom ze by s tym niekto robil problem.. Ten magor čo tu utočil a tvrdil že tesla sa neda predať si neuvedomil jednu vec. Ak je to vozidlo riadne zaplatene stava sa vylučným vlastnictvom nového majitela. A vlastnictvo čohokoľvek je v USA svatá vec. Je chranené ústavou usa. Ako majiteľ možete s akoukoľvek vecou narabať tak ako uznáte za vhodné pokiaľ samozrejme priamo neporuš´íte ďalšie zákony. A proti ústave USA nepojde ani tesla mot. To by skončili veľmi veľmi rychlo

      2. hmm, dejte mi jeden odkaz,
        hmm, dejte mi jeden odkaz, ktery by tvrdil, ze dealeri delaji problemy pri prodeji ojetych aut, ktere jsou ve vlastnictvi uzivatelu… ja zatim nic takoveho nevidel, ale rad bych si o tom precetl neco vic, asi o tom vite vic jak ja…

        dealeri samozrejme delaji Tesle probly pri prodeji novych aut, ale ne pri prodeji ojetych, kde jiz neni Tesla zapojena do transakce.

Napsat komentář