Koncept elektromobilu Volkswagen I.D. Buggy posouvá myšlenku legendárních plážových bugin do věku elektrické mobility.
foto: Volkswagen
Volkswagen poprvé představí koncept I.D. Buggy, další z rodiny elektromobilů I.D., na 89. mezinárodním autosalonu v Ženevě (7.–17. března 2019). Paralely mezi plážovými buginami minulosti a novým konceptem I.D. BUGGY zkracují období pěti dekád na pouhé mrknutí oka: všechny buginy ze 60. let se vyznačovaly vysokým stupněm modulární variability – jejich základy tvořil podvozek legendárního Brouka a vzadu posazený čtyřválcový boxer.
Malosérioví výrobci překryli podvozek a motor Brouka krytem vyrobeným z plastu vyztuženého skelným vláknem (GFRP), čímž se zapsaly do historie automobilového průmyslu. I.D. BUGGY navazuje na tento kultovní koncept technickými možnostmi moderní doby.
Základ v tomto případě tvoří progresivní platforma MEB. V podlaze vozu je integrována vysokonapěťová baterie. V případě I.D. BUGGY má tato lithium-iontová baterie kapacitu 62 kWh. Napájí vzadu umístěný elektromotor o výkonu 150 kW / 204 k a poskytuje dojezd kolem 250 km (WLTP). Charakter sportovní I.D. BUGGY je diktován elektromotorem, který dává maximální točivý moment 310 N.m ihned z nulových otáček.
To znamená, že elektromobil vždy posílá na zadní nápravu dostatečný výkon, a to i v terénu. Při plné akceleraci na zpevněném povrchu dosáhne koncept rychlosti 100 km/h za pouhých 7,2 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Jako alternativu k pohonu zadních kol lze případně přidat další elektromotor pro přední nápravu a vznikne tak pohon všech kol.
foto: Volkswagen
Volkswagen Group v Ženevě ukazuje, jak způsobit převrat v nabíjení a jak jej v budoucnosti realizovat kdekoli – ať už na pláži, festivalech, ve městě nebo kdekoli jinde: na autosalonu poprvé představí flexibilní rychlonabíjecí stanici. Tu lze postavit dočasně nebo instalovat natrvalo. Díky DC technologii rychlého dobíjení s maximálním výkonem 100 kW lze baterie v modelech Volkswagenu s platformou MEB dobít na 80 % kapacity za pouhou půlhodinu.
Abyste cítili vítr ve vlasech, byly záměrně odstraněny dveře a pevná střecha. Proto odolný a minimalistický design interiéru charakterizují nepromokavé materiály. Koncept je tradiční dvoumístný vůz, nicméně I.D. BUGGY lze také přestavět na vůz s uspořádáním sedadel 2+2.
foto: Volkswagen
Karoserie z kompozitních materiálů, tvořená konstrukcí složenou z hliníku/oceli/plastu, je samonosná. Díky modulární konstrukci lze horní část karoserie oddělit od platformy MEB. Jasný signál pro malosériové výrobce a start-upy: stejně jako v minulosti nabízí Volkswagen s konceptem I.D. BUGGY příležitost pro externí výrobce.
Nabídka: na tomto základě můžete postavit plážovou buginu s nulovými emisemi pro novou éru – ať už pro Santa Barbaru v Kalifornii, Yalong Bay v Číně nebo St. Peter-Ording v Německu. Obecně lze říci, že platforma MEB má rovněž potenciál stát se novým technickým základem pro e-mobilitu pro mnoho automobilek. Pozadí: Volkswagen na začátku roku 2019 poprvé oznámil, že má v plánu MEB zpřístupnit konkurenci jako platformu pro elektromobily.
foto: Volkswagen
Předzvěst modelu I.D.? Zároveň I.D. BUGGY demonstruje široké spektrum bezemisní mobility, kterého lze dosáhnout díky modulární platformě pro elektromobily od společnosti Volkswagen. Koncept I.D. BUGGY je ukázkový příklad, že existuje také prostor pro bezemisní vozy s omezenou výbavou – jakéhokoli typu – v budoucí produktové řadě rodiny I.D.
O rodině mluvíme záměrně. Po modelu I.D. (kompaktní třída), I.D. BUZZ (dodávka), I.D. CROZZ (SUV) a I.D. VIZZION (sedan) je nová I.D. BUGGY pátým konceptem založeným na platformě MEB, který Volkswagen použil, aby potvrdil rozmanitý charakter rodiny I.D.
Tak mě se to líbí. Elektromobil nemusí být jen taková
Tak mě se to líbí. Elektromobil nemusí být jen taková převrácená lžička. Naopak. Rozmanitost, která za každou cenu nemusí podléhat jen aerodynamice je fajn. Věřím, že většina konceptů VW nezůstanejen koncepty. A je to dobře. Že to bude více“žrát“. No dnes také úplně každý nesleduje jen spotřebu.
Žabák Kermit na kolech.
Žabák Kermit na kolech.
A bude aj lunarne vozidlo ako koncept?
A bude aj lunarne vozidlo ako koncept?
Poriadny elektromobil ešte nevyrobili, ale zbytočných
Poriadny elektromobil ešte nevyrobili, ale zbytočných kokotceptov na@erú plnú prdel. Je mi z nich do plaču …
Design se mi líbí, byť nejsem cílovka (nemám pláž)
Design se mi líbí, byť nejsem cílovka (nemám pláž) 😉
Dojezd mi na udávanou kapacitu 62kW/h přijde dost malý.
Ten dojezd je přece na písku 🙂
Ten dojezd je přece na písku 🙂
No jo! Tak to sedí 😉
No jo! Tak to sedí 😉
https://www.citroen.fr/vehicules-neufs/citroen/nouvelle-citroen
https://www.citroen.fr/vehicules-neufs/citroen/nouvelle-citroen-e-mehari.html#_150_13
https://www.youtube.com/watch?v=NjZWs1doJvY
a pretože je to sezónne auto, má funkciu HIBERNÁCIA.
Přesně. To co koncern PSA už pár let nabízí v elektrice
Přesně. To co koncern PSA už pár let nabízí v elektrice běžně (klasicky kromě ČR) nám VW ukazuje opět jako koncept + kecy navrch.
Jinak je to okopčená Škodofka z roku 1974
http://www.auto.cz/skoda-buggy-se-vyroby-nakonec-nedockala-skoda-muzeum-120821.
To už se raději mohli pochlubit tím výtvorem svých vysokoškoláků Škoda Element https://ecomento.de/wp-content/uploads/2017/06/Skoda-Element-Elektroauto-Buggy-5.jpg a https://www.kues-magazin.de/wordpress/wp-content/uploads/2018/12/Azubisbaueneinenbuggy-702×336.jpg