Autosalon Ženeva 2018: Škoda Vision X je CNG hybrid, kombinuje elektřinu a zemní plyn!

redakce - 22 Únor 2018

Na Mezinárodním autosalonu v Ženevě 2018 představí Škoda mimo jiné světovou premiéru studie Škoda Vision X. Ta nabídne pohled na budoucí vývoj modelové palety značky Škoda. Studií Škoda Vision X představí česká automobilka nejen svou vizi moderního crossoveru, ale i třetího modelu úspěšné rodiny vozů SUV.

Studií Škoda Vision X představí česká automobilka nejen svou vizi moderního crossoveru, ale i třetího modelu úspěšné rodiny vozů SUV.
foto: Škoda

Společnost Škoda Auto se pilně připravuje na budoucnost. To plně potvrzuje i prezentace české automobilky na letošním Mezinárodním autosalonu v Ženevě 2018 (8.–18. března 2018).

Základem stánku značky Škoda je tunel inovací, kde návštěvníci pomocí interaktivních obrazovek získají podrobné informace o studii Vision X. Na pravé straně tunelu zájemci uvidí chytrá řešení, která bude vůz poskytovat.

Prostřednictvím příběhu se bude možné seznámit s praktickým použitím aplikací Škoda Auto DigiLab, longboardem a dalšími novinkami studie. Na opačné straně tunelu se budou představovat povrchy interiéru vozu i vysoká kvalita použitých komponentů.

V tunelu inovací se mohou návštěvníci seznámit s materiály použitými na exteriéru vozu. Kromě toho zde Škoda představí své aktuální služby spojené s konektivitou a mobilitou.

Na konci tunelu inovací pak mohou návštěvníci interaktivně prostřednictvím obrazovek a tabletů získat podrobné informace o studii Škoda Vision X.

Emocionálně laděná studie klade důraz na trvale udržitelný rozvoj v automobilovém průmyslu a agilnost. Studií Škoda Vision X představuje česká automobilka nejen svou vizi moderního crossoveru, ale i třetího modelu úspěšné rodiny vozů SUV.

Studie přináší designový jazyk modelů SUV, typický pro značku Škoda, do dalšího automobilového segmentu. Studie Vision X také disponuje krystalickými designovými prvky, které odkazují na tradici českých sklářů.

Novinkou je velký dotykový displej, který nabízí nový systém ovládání v oblasti infotainmentu a konektivity.

Obzvlášť inovativní je koncepce hybridního pohonu, která kombinuje čtyřválcový přeplňovaný motor poháněný CNG (stlačený zemní plyn) s elektrickým pohonem, což zaručuje velmi nízkou spotřebu a nízké hodnoty emisí.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Pomerne výživná diskusia. Osobne považujem spojenie EE a CNG za veľmi dobrý nápad. CNG je v porovnaní s benzínom podstatne ekologickejšie. A napr. väčšina fanatických podporovateľov áut na vodik nevie, že možno až 80% H2 je produkované z NG.

Obrázek uživatele Radovan

Je to možná lepší než benzín + elektřina nebo nafta + elektřina, ale je to pořád spalování, kravál, smrad a vibrace. A těch jedů je tam také dost, jen je neměříme.
Pouze musím upozornit na to, že nejde o CNG+elektřinu, ale jak jsme u prolhaných dinosaurů zvyklí, jde o benzín+CNG+elektřinu. Vlastně 3 pohony v jednom voze. Tím asi nepotěším nadšence pro CNG.
A co je vůbec nejhorší, pro fanatické podporovatele vodíku, vodík je tam jen místo akumulátoru a vyrábí elektřinu pro vodíkový elektromobil! Některým to raději neříkejte, zhroutil by se jim H2 svět. Oni by raději vodík spalovali.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Vďaka za rozumný názor. EV je fakt skvelá vec. Na jednom autosalóne som do takého ako máte aj vy posadil manželku a prvýkrát v živote som videl ako jej žiarili očičká počas šoférovania. Vývoj ale neprebieha skokom, a ani prechod na EV. Zatiaľ sú najväčšie prekážky baterky a relatívne vysoká cena. S rastúcim podielom EV bude pravdepodobne klesať aj cena ropy (v skutočnosti je jej podstatne viac ako nás strašia), čo zníži konkurenčnú výhodu EV. Takže klasické spalováky tak skoro neskončia. 1-2 roky som na hybridy tiež pozeral s pohŕdaním, ale na druhej strane plug-in hybridy (dojazd na EE do 100 km) sú solídny kompromis pre menej solventných. Denné jazdenie do práce temer výhradne na EE, a na dlhšie štreky idem tým istým autom. V priemere na 100 000 najazdených km bude cca 80-90 000 na EE - priemerné emisie celkom akceptovateľné. A za dostupnú cenu za auto.

Obrázek uživatele Radovan

Stačila jediná věta - Základem stánku značky Škoda je tunel inovací - což v Čezku chápeme zcela jasně a slovíčko tunel už si osvojují i v cizině. Možná časem bude tak časté, jako robot. Ale i tak jsem to dočetl. A zeptal se: Proč?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hm naozaj Kefalín, čo je to také ta agilnost? ..klade důraz na trvale udržitelný rozvoj v automobilovém průmyslu a agilnost...

Spalovací motor čistě na CNG jde normálně vyrobit a provozovat, takže jako hybrid s elektřinou to nezní špatně, na dlouhé trasy rozumné.
Doteď jsou všechny CNG ve spojení s benzínem, ale pouze kvůli obavám z hustoty plnící sítě CNG. Motor pouze na CNG by šel vyladit ještě lépe než jako bivalentní s benzínem.
Ale zase zástavba baterií a nádrží na CNG, to není úplně jednoduché jako baterie a elektronika.
Už tu byly horší nápady. Třeba Peugeot a jeho diesel elektro hybrid. Na papíře dobrá spotřeba dieselu na přední nápravě a elektro s motorem na zadní. Ovšem po pár letech nesmysl z hlediska emisí i servisu.
Kdo ví, co bude z dnešních nápadů out za pár let.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

s Šáde CNG budete leda v servise jako doma :)))))))

hybrid.cz/sedm-mytu-o-vozech-na-stlaceny-zemni-plyn#comment-129734

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CNG hybrid sčítá nevýhody obou dvou pohonů. CNG pohon je dražší, nádrže jsou objemné jako baterky, jejich tlakování netrvá o mnoho kratší dobu než rychlodobíjení baterek, dojezd není o mnoho větší než u nově uváděných elektromobilů. Zkrátka kromě marketingového benefitu - že se o tom na autosalonu bude mluvit, nedává to technicky ani ekonomicky příliš smysl.

Tak hybrid cng elektřina je třeba srovnávat zase s hybridem, ne s čistým ev.
Rozhodně není motor na cng dražší než klasický benzínový.
Tankování cng na dojezd 400km jsou 3 minuty, nabíjení baterie na stejný dojezd při dnešní nejlepší technologii minimálně 30 minut.
Zástavba obou pohonů do auta komplikovaná je, to ano.
Ale je to jedna z možností jak udělat čistější mobilitu dostupnou pro vice lidí.
Čisté ev taky není pro každého.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

od novoti čisto CNG je fiat multipla, v podvozku 4* veľké nádrže. k tomu "prirobiť" ešte elektropohon a batérie na dojazd iks km ... je viac ako menej divné.

Off topic:
Včera jsme si v NISSAN J.P.N. Cars Brno Slatina vyzkoušeli nový Leaf 2 40kWh. Super!!! Ve skutečnosti je auto ještě mnohem hezčí než na fotkách. :-)

Pěkně sedí v zatáčkách, viditelně míň náchylný na boční vítr.
E-pedal super, zvykl bych si na to. Velké plus pro mě je, že zachovali "joystick" na řazení, nechtěl bych klasickou řadící páku, jakou mají automaty. Mínus, aspoň pro mě - od digitálního tachometru se bohužel vrátili k analogovému, ale to už se vědělo předem. Kufr je viditelně větší než u předchozí verze. Na nějaké detailnější zkoumání nebyl čas.

Celkové hodnocení 1* a opravdu velice dobrý dojem z jízdy. :-)

Akorát jsem zvědavý, kam chtějí příští rok nacpat baterku 60kWh. Že by články s větší energet.hustotou?

---

Nissan Leaf 24kWh, 170.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to se dobře poslouchá, za 14 dní ho budu mít garáži

gratulace! tak doufáme, že se zde, nebo lépe na elektroforum objeví zkušenosti :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kolik pak km obetovali na tu jizdu? Mestem ci i mimo?

Trasu jsem si zvolil sám, cca 14 km, část norm.silnice, část dálnice, část město.

---

Nissan Leaf 24kWh, 170.000 km

Nekombinuje to spíš elektřinu, zemní plyn a benzín pro start?

Spis bych si tipnul rozsireni stavajiciho CNG pohonu o neco jako mild hybrid od Audi (?).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Simply claver, nebo complicated stupid.

"Complicated stupid" tenhle PR článek dokonale vystihuje. Krom turba bych přidal třeba proměnlivé časování rozvodů, vyspělou automatickou převodovečku a pár dalších ropáckých fičůr, ať je co servisovat a má z čeho po 250t km kýpat olej. Jednoduchosti a spolehlivosti elektromotoru se tu někdo bojí jak čert kříže!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Srandamobilka co nemá na roboty kuka ani už na votroky kovo :) Prostě jenom umí vižnvole holt šáde echt germány šit :))))))))

Přirovnal bych to ke klobáse kterou svět ještě neviděl a poupravil bych nadpis: Škoda Vision X bude (možná) CNG hybrid, kombinuje elektřinu a zemní plyn! aneb další oblbovátka na papír na výstavku a do šuplíku :-)

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby tam byla poměrně tichá mikroturbína na mobilní výrobu elektřiny, to by teprve bylo skutečně zajímavé.
Takhle to vypadá jen jako krkolomné nepříjemné řešení vnucené velkým arabským akcionářem VW státem Katar.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím že mikroturbíny mají poměrně mizernou mechanickou účinnost, horší než pístový motor.

Tichá turbína. Lol

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

starí ľudia už nevnímajú vysoké tóny ...

Plynoprd hybrid s křížem po fůnuse.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na pojem plynoprd ma autorska prava pan Radovan. Neopicte se, kdyz na na nej nemate.

Obrázek uživatele Radovan

Nemá, tak dobrej není ve vymýšlení přiléhavých názvů. Myslím, že duchovním otcem je předseda APEL Jaromír Vegr. Já to jenom slyšel a líbí se mi to. Jak sračkomety, tak plynoprdy :-) Je to takové miloučké a přitom přesné a výstižné.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Hrdě se hlasím k odkazu Radovana ať už to vzal kdekoliv. Opičit se budu a rád a před Radovanou elektrickou aktivitou a aktivismem se skláním. Sice je místy trochu militantní, ale stále s nadhledem :)
Rakovinemet a spalovací popelnice jsou také velmi výstižné a navíc pravdivé výrazy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off on

A je tady, volné objednávání Tesly M3 pro všechny ostatní rezervanty začalo.
https://electrek.co/2018/02/22/tesla-model-3-orders-non-owners/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda vižn xyz bude mít i ňáky cingrlátka. To puosťe supr, uďo :DDD

Na konci tunelu inovací je CNG. Tak to je super. Právě jsem dokoukal poslední díl autosalonu a opravdových inovacích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jinak výživná diskuzička o krávovině CNG nedávno na HYBRID.cz ;)

hybrid.cz/sedm-mytu-o-vozech-na-stlaceny-zemni-plyn#comment-129734

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter