Autosalon Ženeva 2018: Škoda představí vlastní koloběžku

Patentovaný skládací mechanismus umožňuje koloběžku jednoduše umístit pod podlahu zavazadlového prostoru vozů Škoda Octavia a Škoda Superb, nad dojezdové náhradní kolo.

Koncept koloběžky s logem ŠKODA je nejnovějším prvkem ‚Simply Clever‘ pro trvale udržitelnou mobilitu v městském prostředí.
foto: Škoda

Nová studie Škoda koloběžky představuje praktické i efektivní řešení pro takzvanou „mobilitu poslední a první míle“, tedy cestu od auta z parkoviště ke konečnému cíli cesty či na zpáteční cestě k vozu. Umožňuje tak k životnímu prostředí šetrnou, pohodlnou a nekomplikovanou mobilitu na cestě do práce, za nákupy nebo domů.

Koncept koloběžky s logem ŠKODA je nejnovějším prvkem pro trvale udržitelnou mobilitu v městském prostředí.

foto: Škoda Auto

Patentovaný ‚Simply Clever‘ skládací mechanismus koloběžky je typickým prvkem pro značku Škoda. Umožňuje totiž její umístění pod podlahou zavazadelníku modelů Škoda Octavia a Škoda Superb, aniž by tím došlo k omezení využitelného objemu zavazadlového prostoru.

Díky novému uspořádání úložného prostoru se složená koloběžka bez problémů vejde pod podlahu zavazadlového prostoru nad náhradní kolo, vedle klíče na kola, zvedáku, boxu s nářadím a sady náhradních žárovek. Ve složeném stavu měří koloběžka pouze 41 centimetrů na výšku a 48 centimetrů na délku.

Koncept koloběžky s logem ŠKODA je nejnovějším prvkem pro trvale udržitelnou mobilitu v městském prostředí.

foto: Škoda Auto

Koloběžka vyrobená převážně z hliníkové slitiny váží samotná pouze pět kilogramů, přičemž má nosnost až 100 kilogramů. Kvalitní kuličková ložiska a kola z polyuretanu zaručují svižný a komfortní zážitek z jízdy. Pogumované rukojeti řídítek umožňují agilní a bezpečné ovládání. Tvary a uspořádání barev nesou nezaměnitelný rukopis designu značky Škoda.

tisková zpráva

37 Comments on “Autosalon Ženeva 2018: Škoda představí vlastní koloběžku”

  1. Škoda dělá vodrážedlo a IKEA dělá jízdní kolo. Je
    Škoda dělá vodrážedlo a IKEA dělá jízdní kolo. Je celkem vychytaný jak dizajnově tak konstrukčne. Přední disková brzda, kevlarovej řemen, nízký těžiště. Akorát s tou dvourychlostní automatickou převodovkou je dobrý maximálně tak pro holandský kopečky. No prostě dobrý jen do Poděbrad, Hradce či Pardubic 😀
    https://youtu.be/D6bNR08apxs

  2. Je vidět, že to navrhoval nějaký designer, co na
    Je vidět, že to navrhoval nějaký designer, co na skládací koloběžce nikdy nejezdil, maximálně si prohlédnul nějaký levný kousek pro děti.
    Třeba rukojeti řidítek, které se zasunují do takhle úzkého středního dílu budou mít strašnou vůli, což v kombinaci s oddělávací spodní částí, podezřelým skládáním za předním kolem a dalším kloubem v půlce stupátka, zaručuje vratký, drnčící bazmek, na kterém se budete bát už při rychlosti 10 km/h, takže v kombinaci s časem ztraceným skládáním/rozkládáním bude stejně rychlejší na místo dojít…

    Trochu je taky problém, že koloběžka se ze zákona považuje za jízdní kolo, takže nesmíte jezdit po chodníku, jenže kolo musí mít dvě nezávislé brzdy, což tohle fakt nemá, takže legálně nesmíte ani na silnici. Takže k čemu to je?

  3. Musim se priznat ze me ani nenapadlo ze to je odrazedlo a ne
    Musim se priznat ze me ani nenapadlo ze to je odrazedlo a ne E-kolobrnda, marne sem tak v clanku hledal dojezd a kapacitu aku :-))) tvl to si z nas dela Šáde kozy??? To si manageri mysli ze jsme banda tupcu? Nemam slov…TRAPARNA !!!

    1. A obyvatelé periferií Stuttgartu budou nadšeni – stejně
      A obyvatelé periferií Stuttgartu budou nadšeni – stejně jako obyvatelé periferií Prahy díky modrým zónám.
      Není složité problém z bodu A přesunout do bodu B, ale najít řešení, které není na úkor ostatních.
      A to kolobrnda rozhodně není 🙂

        1. Na e-koloběžce řeším celé město, nákupy, kamkoli,
          Na e-koloběžce řeším celé město, nákupy, kamkoli, někdy i ve dvou … Nedám na ní dopustit. A je to ten stroj, co mi otevřel oči, co vlastně elektromobilita je schopna přinést nejen do měst. A k tomu super poježděníčko.

  4. Takže budete tahat ve spalováku dalších 5kg navíc.
    Takže budete tahat ve spalováku dalších 5kg navíc. 🙁

    To není ekologie, ale marketing a zelený rádoby ekologicky se tvářící nápis na tom nic nezmění.
    Kolik pak energie a surovin se spotřebuje na výrobu takové koloběžky,
    kterou vozíte v kufru pro případnou potřebu …

    Drobnou útěchou by byla alespon ekoloběžka dobíjená z rekuperace při brždění toho spalováku.. využití energie, menší opotřebení brzdových destiček a následně méně prachu ..

  5. Takže budete tahat ve spalováku dalších 5kg navíc.
    Takže budete tahat ve spalováku dalších 5kg navíc. 🙁

    To není ekologie, ale marketing a zelený rádoby ekologicky se tvářící nápis na tom nic nezmění.
    Kolik pak energie a surovin se spotřebuje na výrobu takové koloběžky,
    kterou vozíte v kufru pro případnou potřebu …

    Drobnou útěchou by byla alespon ekoloběžka dobíjená z rekuperace při brždění toho spalováku.. využití energie, menší opotřebení brzdových destiček a následně méně prachu ..

  6. Takže budete tahat ve spalováku dalších 5kg navíc.
    Takže budete tahat ve spalováku dalších 5kg navíc. 🙁

    To není ekologie, ale marketing a zelený rádoby ekologicky se tvářící nápis na tom nic nezmění.
    Kolik pak energie a surovin se spotřebuje na výrobu takové koloběžky,
    kterou vozíte v kufru pro případnou potřebu …

    Drobnou útěchou by byla alespon ekoloběžka dobíjená z rekuperace při brždění toho spalováku.. využití energie, menší opotřebení brzdových destiček a následně méně prachu ..

  7. „Vítejte na zákaznické lince asistenční služby Škoda.
    „Vítejte na zákaznické lince asistenční služby Škoda. Pokud jste zůstali na cestě s nepojízdným autem, stiskněte jedničku“

    „Nadzvedněte dno zavazadlového prostoru a dále postupujte podle návodu. Přejeme šťastnou cestu“V1

      1. Noooooo, ještě sirky, provázek a nůž. Další čtyři
        Noooooo, ještě sirky, provázek a nůž. Další čtyři kámoše a bude vás pět :-)))
        Fakt si nejsem jistej, jestli to zvedne prodejnost. Ale možná jo – za rok aspoň deset chlapů na kolobrndě potkám !
        A možná by to chtělo na zimu skládací lyže – aby byly pořád po ruce a nepřekážely !!!

Napsat komentář