Volkswagen zahájil se strategií „TOGETHER 2025“ největší transformační proces ve své historii. Cílem koncernu Volkswagen je stát se celosvětově vedoucím poskytovatelem trvale udržitelné mobility. Novinky si připravil o pro autosalon Ženeva 2017.
foto: Volkswagen
V předvečer 87. ročníku Ženevského autosalonu představil koncern Volkswagen 500 hostům další konkrétní výhled na budoucí svět mobility, který bude utvářet. Jen v letošním roce se na cestu za svými zákazníky na celém světě vydá 60 nových modelů vozidel napříč všemi koncernovými značkami.
Koncern Volkswagen bude nadále pracovat na velkých tématech budoucnosti, která jsou vyjádřena také ve strategii „TOGETHER 2025“. „Se vší důsledností bude urychlován vývoj elektrické mobility,“ píše se doslova v tiskové zprávě.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen chystá elektrickou dodávku e-Transporter
Do roku 2025 přijde na trh více než 30 vozidel s čistě elektrickým pohonem. Kromě nové obchodní oblasti se zaměřením na řešení mobility se stanou novými hlavními kompetencemi koncernu Volkswagen akumulátorová technika, autonomní jízda a umělá inteligence.
Na řešeních pro digitální svět zítřka již v rámci koncernu pracuje 37 kompetenčních center a digitálních laboratoří po celém světě – od San Francisca přes Barcelonu a Berlín až po Peking.
Sedric: perspektivy mobility ve vzdálenější budoucnosti
Automatizovaná jízda je důležitou hlavní kompetencí pro budoucnost, na které koncern Volkswagen usilovně pracuje.
„Značky Volkswagen a Audi jsou již dlouho průkopníky autonomní jízdy. Pro nás z toho vyplývá ambice podílet se na vývoji a realizaci také dalších evolučních stupňů na cestě k samořízenému automobilu a uvést je pro naše zákazníky do sériové výroby. Jsme přesvědčeni o budoucnosti této techniky a o jejím dlouhodobém revolučním potenciálu,“ řekl Müller.
Předseda představenstva oznámil, že koncern bude v nadcházejících letech investovat do této klíčové technologie několik miliard eur. Navíc získá do svých služeb nejlepší odborníky a spojí síly jednotlivých koncernových značek.
foto: Volkswagen
Koncern Volkswagen poskytuje nyní v Ženevě poprvé konkrétní výhled na nejvyšší stupeň automatizované jízdy (Stupeň 5) v podobě studie Sedric – prvního koncernového autonomního automobilu.
Stačí stisknout tlačítko „OneButton“ a vozidlo přijede pro své cestující – s čistě elektrickým pohonem, kompletním síťovým propojením a zcela autonomně. Veškeré jízdní funkce vykonává chytře a samostatně – bez volantu, pedálů a přístrojové desky.
„Jsme přesvědčeni o tom, že zcela automatizovaná vozidla zlepší život v našich městech, zvýší ochranu životního prostředí i bezpečnost. Sedric poskytuje první konkrétní výhled tímto směrem. Je průkopníkem a nositelem nápadů pro autonomní jízdu. Mnoho prvků a funkcí tohoto koncepčního vozu se objeví v nadcházejících letech ve vozidlech našich značek,“ uvedl Müller.
Studie ilustruje nové sebepojetí koncernu Volkswagen
Sedric je však více než jen studií, je prvním koncepčním vozem koncernu Volkswagen. Na jeho vývoji a vzniku spolupracovalo středisko Volkswagen Group Future Center v Postupimi s Volkswagen Group Research ve Wolfsburgu. Sedric ukazuje, jak může v budoucnosti fungovat nový systém integrované mobility.
„Aby nedošlo k nedorozumění: Volkswagen Group nebude ani v budoucnosti vyrábět žádné vlastní automobily. To zůstane i nadále úkolem pro naše značky, které v tom vynikají. Ale náš koncepční vůz symbolizuje nové sebepojetí a novou formu spolupráce i předávání know-how v rámci koncernu,“ objasnil na závěr předseda představenstva.
Koncern Volkswagen bude v budoucnosti intenzivněji fungovat jako iniciátor a inkubátor nápadů, hledět do vzdálené budoucnosti a propojovat kreativitu, kompetence i znalosti v rámci koncernové rodiny, aby je měly všechny značky k dispozici. Výsledkem bude ještě rychlejší zavádění inovací do výroby ve prospěch zákazníků.
Ideální BEDNOBUS na rozvážku ŠÁDEVOTROKŮ po fabrice !
Ideální BEDNOBUS na rozvážku ŠÁDEVOTROKŮ po fabrice ! Hned sním do KVÁSIN !! Votroci u brány tam na ně už denodenně čekají k rozvážce po halách na šichtu! Komu by se chtělo denně chodit 1,5 km tam a 1,5 z5t ?!
PS: Ani bórdy ani SEGWAJ jim NEDALI :)))
od šraněk až na haly ;))
https://www.youtube.com/watch?v=5wQT451L2V8
není ani kde parkovat :)))
https://www.youtube.com/watch?v=xlm-95xUDMY
hele jak se tam masírujou mladý ichtlové :)))
https://www.youtube.com/watch?v=bm0UlcA9rrQ
Takova pitomost. Podobna myslenka jako kdyby jsme se meli
Takova pitomost. Podobna myslenka jako kdyby jsme se meli vystehovat z vlastnich bytu a domu a bydlet v hotelech a porad nekde jinde.
Ten design je fakt prakticky. V zime funguje jako hrabac snehu, uvizne v kazdem vymolu a parkovani na chodniku asi take nepujde. Leda ze by to melo variabilni svetlou vysku podvozku.
Lidi se nikdy nevzdaji touhy ridit nejake poradne auto. Kdyz budou takove nesmysly jezdit po meste, tak za mestem vzniknou okruhy, kde si kazdy pujci auto a bude jezdit tam.
Kdyby ty potvory nevlastnili obcane, ale firmy, tak by se ty kabiny moc nekradly, to je jedine plus.
víš co oni VW hlavně myslí nejdřív sami na sebe a tak
víš co oni VW hlavně myslí nejdřív sami na sebe a tak tadle kraksna je primárně určena k rozvážce ŠÁDEVOTROKŮ z parkoviště po halách jejich závodů ;))) Až pak PR lidovka do města snad jim to nežereš 😉
Pojízdný šifonér.
Nechci tvrdit, že robotizace nemá
Pojízdný šifonér.
Nechci tvrdit, že robotizace nemá budoucnost, ale proč všechna auta pro budoucnost musí mít takto podivné futuristické vzezření? Poněkud to vypadá jako kříženec VW Transporteru a Siemensovic Taurusa.
Plasty dotažené takto nízko to vozidlo v podstatě vylučují ze silničního provozu, stačí malá nerovnost, zapomenuty kámen, díra, špatné vyrovnání dilatační spáry mostu či jen vyfrézovaný úsek a o ty plasty auto příjde. Možná je to dobré na testy v hale, ale venku to budou chtě nechtě muset od země zvednout, tak rovné silnice nikde ve světě nejsou a asi ani nikdy nebudou. Ano, dala by se asi dělat spojovaná oceloasfaltová vozovka, ale cena a náročnost by byla zřejmě značné.
Nevím, koncept na mne nepůsobí dojmem jako něco solidního, něco co by mělo jít ven, ale jako hračka na hraní designérů. Inženýrům by zřejmě stačil holorám z trubek, který by na ježdění po fabrice stačil.
off
Irsko úplně zařízne fosilní paliva
off
Irsko úplně zařízne fosilní paliva 😀
https://futurism.com/ireland-passes-historic-legislation-set-to-be-the-first-nation-to-completely-cut-fossil-fuels/
Za automobilku či koncern mluví činy a ne nějaké PR
Za automobilku či koncern mluví činy a ne nějaké PR představy.
Volkswagen už nééé vodvařený dízlblejt ten chlap je
Volkswagen už nééé vodvařený dízlblejt ten chlap je slizkej :))))
Námět na hodnotnější reportáž : Američanka viní Teslu
Námět na hodnotnější reportáž : Američanka viní Teslu z obtěžování a nepřátelského prostředí vůči ženám
http://ekonomika.idnes.cz/tesla-celi-obvineni-z-haraseni-a-diskriminace-zen-fbg-/eko-zahranicni.aspx?c=A170306_090746_eko-zahranicni_nio
https://www.theguardian.com/technology/2017/feb/28/tesla-female-engineer-lawsuit-harassment-discrimination
Nj., asi ji „neobtěžovali“ ti správní krasavečci, kvůli
Nj., asi ji „neobtěžovali“ ti správní krasavečci, kvůli kterým se doma hodinu fintí, to nasere …
Je fAKT že težce předřený a zároven nabuzený chlapy
Je fAKT že težce předřený a zároven nabuzený chlapy kerý ílon cepuje si někde musejí odfouknout…. No a co nadělaj když jsou permanentně v práci…. Asi by tam měli najmou nějakou profesionálku ;))
JJ, nějakou rozkuřovačku, ale nesměla by být hezčí než
JJ, nějakou rozkuřovačku, ale nesměla by být hezčí než ty kolegyně …
To nestojí za řeč, jen fakt že si stěžuje na složení
To nestojí za řeč, jen fakt že si stěžuje na složení vedení ukazuje, že problém bude někde jinde. Zřejmě, podle toho co guardian píše, je ve firmě dlouho a moc nestoupá, tak je frustrovaná. Možná si tak také chce přijít k penězům na odškodnění, také by nebyla první takovou osobou v USA.
Bohužel těchto typů je v USA a po světě moc, nebudu tvrdit že, jestli na ni opravdu z nějaké plošiny, přechodu nebo čeho, v hale pohvizdovalo X chlapů, sexuální obtěžování není problém, ale je obtěžování a obtěžování, bohužel v současnosti jsou některé sto vydávat za obtěžování i pozdravy.
Podržíš dveře a už tě žalujou.
Podržíš dveře a už tě žalujou.
No právě…
To je ten problém. Nedivil bych se kdyby
No právě…
To je ten problém. Nedivil bych se kdyby obrovské množství problémů USA bylo způsoben něčím co má Freudovské vysvětlení.
A jeste min bych se divil, kdyby vetsina (nerikam, ze vsechny)
A jeste min bych se divil, kdyby vetsina (nerikam, ze vsechny) tech historek byly „urban legends“… Nikdy jsem podobne zkusenosti neslysel z prvni ruky od lidi, co tam skutecne ziji/pracuji.
Mozne to je ze jsou to jen urban legends, ale na druhou
Mozne to je ze jsou to jen urban legends, ale na druhou stranu, myslim ze ta padesatka statu ma dost vazne problemy freudovskeho razu. Znate reddit? (Mimochodem ma zajimavy subredit futurology) Co tam americani resivaji, minimalne co se tyka redeni feminacistek jak se jim rika a podobnych skupin, bz mohlo byt celkem pravda.
Ale i kdyby to nakrasne byly Urban legends, dopady na psychiku a spolecnost mohou byt znacne, ne mensi nez u fake news. (nehlede na podivne chovani americanu, kteri provadi obrizku v podstate plosne, prosim to je v Bibli, na kterou mnohde nedaji dopustit, psane ze kdo neni obrezany se nema nechavat) Legendy mohou vyvolat strach strach povede k deprivaci a frustraci a ta k nepeknym cinum.
Nicmene chovani pani o ni take neco rika. O tom ze v USA existuje poptavka po honu na carodejnice svedci i nedavna kauya PewDiePie a vytrhavani veci z kontextu. Byl bych celkem nerad, kdyby se podobnymi hovadinami nakazila i spolecnost v Ceske republice.