Autosalon Ženeva 2015: nová verze elektromobilu Nissan e-NV200

Díky rostoucí poptávce firemních zákazníků oznámil Nissan, že urychluje uvedení nejnovějšího modelu v řadě elektromobilů – sedmisedadlové verze plně elektrické dodávky e-NV200.

Nissan urychluje uvedení modelu e-NV200 v provedení pro více pasažérů na trh. O verzi se sedmi sedadly mají zájem dopravci VIP, hotely, taxislužby i soukromí zákazníci.
foto: Nissan

Sedmisedadlovou verzi revoluční dodávky, která pokrývá poptávku zákazníků po elektromobilu schopném přepravit více cestujících, plánoval Nissan již od vzniku vozu.

Elektromobil Nissan e-NV200 Evalia představuje univerzální řešení s nulovými emisemi pro vozové parky taxislužby, kyvadlové dopravce i početnější rodiny. Řidičům, kteří častěji převážejí náklad a sedm sedadel využijí jen příležitostně, je určen Nissan e-NV200 ve verzi Combi, který lze rovněž specifikovat s větším počtem sedadel.

Ředitel společnosti Nissan pro elektromobily Jean-Pierre Diernaz k uvedení modelu řekl: „Uvedení velkokapacitní verze Nissanu e-NV200 jsme plánovali již od počátku. Na základě poptávky na trhu jsme ale její spuštění urychlili o několik měsíců, abychom vyšli vstříc zákazníkům. Nissan dostává objednávky od taxislužeb, přepravců VIP, hotelů i soukromých uživatelů, kteří se o koupi tohoto mimořádně flexibilního a kapacitního vozu zajímají.“

Sedmisedadlová verze elektromobilu Nissan e-NV200 má dvě sedadla vpředu, tři uprostřed a dvě v zadní řadě. Druhou i třetí řadu sedadel lze sklopit, což poskytuje prostor pro přepravu většího množství zavazadel a činí z nové verze vozu do značné míry všestranný model pro firemní i soukromé využití.

Druhá řada se sklápí dopředu a třetí řada se skládá do stran. Po sklopení je k dispozici nákladový prostor o objemu 2,94 krychlových metrů, což stačí na přepravu tří nesložených jízdních kol.

Se všemi řadami sedadel činí objem zavazadlového prostoru uzavřeného krytem 443 litrů a po střechu pak celých 870 litrů, takže současně lze přepravovat sedm cestujících a velký objem zavazadel.

Aby měli cestující větší pohodlí, je sedmisedadlová verze vozu vybavena přídavnou klimatizací v zadní části, která v interiéru vozidla zajišťuje rovnoměrnější teplotu i pasažérům sedícím ve třetí řadě.

Nový model se dodává se systémem rychlého dobíjení CHAdeMO. Jde o dnes nejčastější dobíjecí systém v Evropě, který disponuje více než 1 500 nabíjecími stanicemi. Díky možnosti rychlého nabití si řidiči mohou prodloužit cestu nebo vykonat více krátkých cest za den, pokud si vůz rychle dobijí.

Některé firmy, které model e-NV200 využívají, například společnosti Taxi Electric v Nizozemsku či C&C Taxis ve Velké Británii, si již instalovaly vlastní stanice pro rychlé nabíjení, aby dosáhly vyšší flexibility i využitelnosti vozu.

Dodávková a pětisedadlová verze modelu e-NV200 byly uvedeny loni v létě a obě se od té doby dočkaly velmi pozitivního přijetí. Objednávky přicházely nejen od taxislužeb po celé Evropě, ale i z velkých vozových parků, například od společností DHL Express v Itálii či APM (společnost skupiny Maersk).

Jean-Pierre Diernaz není zájmem překvapen a konstatuje: „Výhody jsou zřejmé. Elektřina je jako palivo daleko levnější než nafta, a to i přes nedávný pokles cen. Údržba vychází o 40 procent levněji a vozidlo je tišší, elegantnější a rychlejší než jeho ekvivalent se vznětovým motorem.“

Na pódiu ženevského autosalonu bude vedle e-NV200 stát nová verze modelu Nissan Leaf, který v roce 2014 zaznamenal rekordní prodej s růstem o 33 procent. Na oslavu toho, že elektromobil Nissan Leaf je již čtvrtým rokem nejprodávanějším čistě elektrickým vozem ve světovém měřítku i v Evropě, byla uvedena jeho limitovaná série, která je vybavena působivými 17″ koly a nadstandardní výbavou.

Tato limitovaná série vychází z výbavy Acenta a nabízí zákazníkům dva typy dobíjecích kabelů, což jim umožňuje využívat jak dobíjecí stanice vybavené standardními domácími zásuvkami, tak rychlejší dobíjecí stanice v kombinaci se standardně instalovanou palubní nabíječkou o výkonu 6,6 kW, díky níž se při použití kompatibilního 32ampérového zdroje napájení ze zcela vybité baterie za čtyři hodiny nabije na maximum.

tisková zpráva

7 komentářů u “Autosalon Ženeva 2015: nová verze elektromobilu Nissan e-NV200”

    1. Články pro Hybrid.cz
      Články pro Hybrid.cz teprve chystám. O Nissanu eNV200 bude až koncem března, kdy ho povezu vrátit zpět z Ostravy do Prahy. Ke chvále Nissanu a pohaně ČEZu nutno předeslat, že dobíjecí kabel Nissanu Mennekes 32A byl OK. Nefunkční byla zásuvka Mennekes na dobíjecím stojanu ČEZu na Herálci. 7 hodin života v…….. I když jsem měl sebou notebook a pracoval díky pochopení obsluhy v prodejně ČS Agip.

    1. Tak to me na zacatku taky
      Tak to me na zacatku taky ukazuje na displeji 175 km dojezd….
      Rok jsem jezdil s Fluence Z.E. Ten má totožné články jako Leaf, jen jinak poskládané. A dojezd v létě taky max 130km. Nikdy jsem ale nezkoušel dojezd třeba městskou rychlostí 50km, to by mohlo být díky odporu vzduchu lepší. Pokud na to ale budu dupat tak je to naprosto nereálné, to mi nikdo nevymluví. Jednou jsem v HK stal na nabijecce spolu s leafem, ktery po dobiti do 90% na chademu zapojoval jeste obycejny kabel, aby v pohode dojel ho Prahy a to je od nabijecky k nabijecce cca 115 km. Kdyby mel leaf skutecne dojezd 170 tak by asi nestalo za to cekat na dobyti zbylych 10% dalsi pul hodiny…

    1. Baterie stejná jako v
      Baterie stejná jako v případě klasické verze Nissan e-NV200, resp. Nissan Leaf, tedy 24 kWh. Dojezd tedy kolem 150 km v závislost na podmínkách – počasí, zatížení. Cena zatím ohlášena nebyla, ale pro srovnání NISSAN e-NV200 COMBI stojí v ČR od 902 660 Kč.

    2. Dojezd spíše kolem 100km.
      Dojezd spíše kolem 100km. Papírových 180km je z říše přání i když Vám určitě prodejce bude tvrdit, že někteří zákazníci to běžně jezdí. Je to ale nesmysl, i těch 150 by byl velmi dobrý výsledek, leč nereálný. Pokud vypnete v zimě topení ujedete max. 120. Pokud si v celku dynamickou jízdu budete užívat najedete 80.

Napsat komentář