Lichtenštejnská společnost nanoFlowcell AG už před rokem představila elektrickou limuzínu Quant E. Pro letošní ročníku ženevského autosalonu má připravenu další novinku, a to menší elektromobil QUANTiNO s dojezdem 1000 km.
foto: nanoFlowcell AG
Baterie společnost nanoFlowcell AG fungují jako kombinace palivového článku a klasické baterie. Ve dvou nádržích je skladován tekutý elektrolyt, který pak „bateriový článek“ spotřebovává.
QUANTiNO je rozpracováním původního konceptu Quant E. Max. rychlost je omezena 200 km/h a slibovaný dojezd činí 1000 km na jedno „nabití“/natankování elektrolytu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2015: Kia ukáže úspornou převodovku
Autosalon Ženeva 2015: Koenigsegg Regera Hybrid s výkonem přes 1340 koní
Autosalon Ženeva 2015: robotický elektromobil Rinspeed Budii
Zajímavé je, že se firma rozhodla pro nízkonapěťové řešení a voltáž vozu činí pouze 48 V. Takové řešení má podle Nunzia La Vecchii, technického šéfa firmy, řadu výhod. Mimo jiné i rychlejší homologaci.
Auto pak pohání čtyři elektromotory o čýkonu 25 kW, celkem tedy nabízí výkon 100 kW (134 koní). Doplnění pohonných hmot probíhá tak, že se každá ze dvou 175l nádrží naplní jiným typem kapaliny.
Firma nanoFlowcell AG a
Firma nanoFlowcell AG a její QUANT je jen takový legrační podvůdek. Maketa na výstavě, natočená animace a to je asi tak vše.
Vůbec bych tomu nevěnoval
Vůbec bych tomu nevěnoval pozornost. Ten chlápek co zatím stojí, Nunzio La Vecchia, je ego-maniak a podvodník. Viz:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/28239-NanoFlowcell-Quant-Quantino/page3
http://www.blick.ch/news/schweiz/zentralschweiz/nunzio-l-47-erschlich-sich-44-mio-von-goldkuesten-grosi-der-falsche-physiker-und-sein-solar-bschiss-id2477217.html
Taky dost dobře nechápu,
Taky dost dobře nechápu, že tomu furt „novináři“ dělají reklamu. A to nejen hybrid.cz, ale i snad všechny zahraniční weby o elektromobilitě…
tak je toho čím dál
tak je toho čím dál méně o čem psát 😉
kdyby to tak úžasně
kdyby to tak úžasně fungovalo,tak by mohli tesláci gigatovárnu zavřít a nebo vyrábět rovnou tuhle technologii,ánebo už je něco na cestě
Nejsem elektrotechnik,
Nejsem elektrotechnik, takže nevím, nakolik se u napětí 400 V projevuje korónový jev, ale nemohl by i tohle být jeden z důvodu snížení napětí?
…pánové klííííd….
…pánové klííííd…. 100kW je celkový výkon….no rozdělen na 4x25kW….tedy vůči napětí 48V poteče zkrz vodiče max „pouze“ 520A… víme všichni, že je to dost…no už to nebude vodič průměru lidské ruky 😉
Aha, takže namísto jednoho
Aha, takže namísto jednoho tlustého půjdou od baterek 4 o něco tenčí o stejném celkovém průřezu. Tím se to teda vyřešilo.
to bude voltáž jiných
to bude voltáž jiných elektrických zařízení, náhrada 12V rozvodu
Takovej ten koncept od
Takovej ten koncept od stolu?
Vystaví v Ženevě maketu, i když ani neví, kolik to bude stát vyrobit a jestli to bude vůbec fungovat…
Zrovna NanoFlowcell bych z
Zrovna NanoFlowcell bych z tohohle neobviňoval. Ten Quant e-Sportlimousine je zcela funkční prototyp a dostal i homologaci v Německu.
Teda doufám, že se jedná
Teda doufám, že se jedná o šotka, říct, že nižší napětí povede k lehčí kabeláži je přece popření úměry proud x napětí!
Druhý kvadrát proudu u
Druhý kvadrát proudu u ztrát (P = RI2) je ten problém. Čím nižší napětí, tím větší proud, ale ztráty narůstají kvadraticky. Takže musí použit mnohem lepší vodiče.
je to vymysl… nizsi napeti
je to vymysl… nizsi napeti neklade mensi naroky na kabelaz… to je blbej kec, na 48V musite mit proud 2000A na max vykon 100kw zatimco na 300V staci proud 330A takze staci šestkrát!!!!! mensi prurez vodice. Ty klacky na 2000A by musely mit prumer skoro jak ruka 😀 😀 kdyz nekdo pise novinky o elektronice, tak by mel mit aspon zakladni vzdelani o pojmech jako je napriklad proud, napeti, prurez vodice, vykon.
Díky za upozornění,
Díky za upozornění, inkriminovaný odstavec jsme upravili. Čerpáme z tiskové zprávy.
Auto ma 4x elektromotor po
Auto ma 4x elektromotor po 25kW. Predpokladam ze vykon uvadi spickovy. Nejvetsi vykon je potreba na zrychleni, to znamena ze max proud bude kolem 520A po dobu cca 10s z 0-100km/h (autobaterie ma starovaci proud kolem 640A). Pri ustalene rychlosti jsou proudove odbery radove mensi. Treba startovací kabely pro automobily maji prurez cca 16-25mm2 ….
Konečně článek, který
Konečně článek, který ví o čem mluví Vážený pane pisateli, když čtete ty ostatní příspěvky , tak si asi myslíte totéž co já. Kecálkové se baví o elmobilech a nemají ponětí o vodivosti, zátěži vodičů a nakonec ani o elektromotorech. Je to skvělá budoucnost a 1000km dojezd by definitivně položilo výrobu těch pracných a na údržbu náročných současných automobilů i když jsou to některé opravdové skvosty.
Projel jsem se v Nissan -Leaf, který prodávají v Pardubicích. Je to elmobil a i když má nyní dojezd jen 250km,
tak je to paráda. Téměř tichý provoz a ruší vás jen okolo projíždějící auta.Cena za km jízdy – 40 haléřů a nabíjíte doma.Bohužel cena je poplatná novince, Do 2-3let se objeví elmobily podobné jako Quant Quantino za cenu do 300.000 Kč
a oponenti se nebudou stačit divit, pokud se to nestane již dříve.Letní a podzimní autosalony také překvapí.EU se může těšit na zmenšený hluk a zplodiny minimálně na 50% .
A kam se vám v tom
A kam se vám v tom výpočtu poděly ty další tři motory? Těch vašich 520 si ponásobte čtyřma a to je hodnota, na kterou musí být vše dimenzováno, baterií počínaje. Při jízdě po dálnici bude potřeba stále dodávat kontinuálně několik set A. A kdykoliv sešlápnete plyn, vyletí odběr hodně přes kiloampéru. Ono 100kW na auto zase není kdoví jaký výkon.
Probůh na 48V tam musí
Probůh na 48V tam musí téct nějaké kA. To musí mít ztráty jako prase. Není to nějaký hoax?
Toto by mohlo byt
Toto by mohlo byt zaujimavejsie riesenie nez vodik. Podstatne ale je aby bol cyklus uzatvoreny, teda spotrebovany elektrolyt treba uskladnit a precerpat spat do cerpacich stanic, kde by sa dal regenerovat. Ked toto dokazu, tak v tom nevidim ziadny problem. Jedine je tu este otazka nakolko toxicky ten elektrolyt je a co by sa stalo keby unikol do prostredia (napr. pri havarii).
souhlasim, jen ta regenerace
souhlasim, jen ta regenerace by mela probihat primo ve vozidla po pripojeni na standartni 230V sit a ne v nejake cerpaci stanici 🙂
Jiste kdyz to bude mit moznost i tankovani tak proc ne, ale ja chci radeji nabijet doma…
Samozřejmě toto flow
Samozřejmě toto flow článek umožňuje. Půjde to nabít jak doma ze zásuvky tak i přečerpáním 2x200l elektrolytů na pumpě.
to by bylo super samozrejme.
to by bylo super samozrejme. Jakou ma ucinnost takoveto „nabijeni“ ?
Záleží na chemii
Záleží na chemii použitých elektrolytů. Vanadiové články dosahují 100.000 nabíjecích cyklů s účinností 75-80% (nabití/vybití). Loni bylo s použitím „slaných“ elektrolytů dosaženo 84%. Podrobnosti o článcích firmy Nanoflowcell jsem ale ještě nikde nedohledal. Pravděpodobně proto, že jsou v procesu celosvětového patentového řízení… Vůbec se na tomto poli hodně mlží právě kvůli potenciálu patentů.