Koncern PSA Peugeot Citroen se na autosalonu Ženeva 2013 chlubí novou technologií HYbrid Air. Po značce Peugeot ji na svém stánku prezentuje také Citroen, a to v prototypu modelu Citroen C3 Hybrid Air.
foto: Citroen
Citroën, který byl průkopníkem v používání filtru pevných části, jako první prodával systém Stop&Start, byl iniciátorem hybridního dieselového pohonu s technologií Hybrid4 a jako první začal prodávat elektromobil, pokračuje ve své ofenzívě a na ženevském autosalonu představuje další technologickou novinku: systém Hybrid Air.
Jde o plně hybridní řešení využívající stlačený vzduch a hydraulický systém. Použité know-how navazuje na mnohaleté inovativní úsilí značky. Tato novinka je v naprostém souladu s leitmotivem značky Citroën: nabízet všem dostupné technologie pro nejrůznější využití.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2013: Peugeot HYbrid Air – hybridní pohon se stačeným vzduchem
Systém Hybrid Air přináší zcela mimořádné výkony, spotřeba je nižší než 3 l/100 km a není nutná žádná přídavná baterie, a přitom nabízí:
- opět o něco menší ekologickou stopu,
- přijatelnější cenu,
- zachovaný prostor v kabině.
Revoluční technologie se obzvlášť dobře hodí pro modely segmentu B, C a pro užitkové vozy.
Na ženevském stánku značky se představuje u nového Citroënu C3, prototypu, který dosáhl rekordně nízké spotřeby 2,9 l / 100 km (69 g CO2 / km) a snížení spotřeby a emisí CO2 o 45 % v městském provozu ve srovnání se spalovacím verzí stejné motorizace.
Citroën představuje na ženevském autosalonu technologii Hybrid Air, což je světově ojedinělá technologie, kterou vyvinula skupina PSA Peugeot Citroën ve spolupráci se skupinou Bosch® s využitím historického know-how konstruktérů značky, kteří hydrauliku v automobilech již dříve využívali.
Již v roce 1955 přišel Citroën u vozu DS s úžasnou inovací. Zvolená technologie využívající stlačený vzduch a vysokotlakou hydrauliku napomáhala současně chodu a ovládání odpružení, řízení, brzdění a poloautomatické převodovky.
V roce 1958 vyrobili inženýři značky prototyp hybridního vozu 2 CV, který využíval stlačený vzduch a hydrauliku pro podporu akce spalovacího motoru. Projekt se nikdy nezrealizoval kvůli nezájmu trhu a technologiím, které nebyly v té době dostatečně přizpůsobené pro sériovou výrobu.
V roce 2013 znamená technologie Hybrid Air převrat v automobilové výrobě.
HYBRID AIR: BENZÍN + STLAČENÝ VZDUCHU
Technologie Hybrid Air se opírá o spojení několika již osvědčených mechanismů a technologií: benzínového motoru Puretech, systému skladování energie ve formě stlačeného vzduchu, sestavy dvou motorových hydraulických čerpadel a automatického převodu využívajícího planetovou převodovku.
Skupina PSA Peugeot Citroën podala během vývoje projektu 80 patentů. Celý systém řídí program, který na základě způsobu jízdy řidiče optimalizuje energetický výdej. K dispozici jsou 3 režimy:
režim Air s nulovými emisemi, klasický režim, kdy pracuje jen spalovací motor, kombinovaný režim, využívající jak výkon spalovacího motoru, tak sílu stlačeného vzduchu.
TECHNOLOGIE PRO VŠECHNY ZÁKAZNÍKY
Mimořádné výkony
Systém Hybrid Air upravený pro vůz Citroën C3 VTi 82 snižuje spotřebu paliva o třetinu na rekordní hodnotu 2,9 l/100 km ve smíšeném režimu a emise CO2 činí 69 g/km. Při jízdě ve městě se spotřeba paliva snižuje o cca 45 %.
Cenově dostupná nabídka
Technologie Hybrid Air, která funguje bez přídavných baterií, umožňuje nabízet vůz za atraktivní cenu na evropských i mezinárodních trzích. Tato technologie je funkční při všech klimatických či jízdních podmínkách, aniž by to mělo vliv na její účinnost.
Může se používat v Evropě, ale i na všech trzích, kde je značka Citroën přítomna. Snadno se přizpůsobí pro osobní i lehké užitkové vozy, obzvlášť účinná je u vozů ze segmentů B a C.
Technologie bez kompromisů
Zabudování technologie Hybrid Air nemá žádný vliv na prostornost, což se týká zejména zavazadlového prostoru. Volba především mechanického systému zjednodušuje údržbu a usnadňuje recyklaci po vypršení životnosti vozu.
Skutečné potěšení z řízení
Toto snížení spotřeby paliva a emisí CO2 přináší i výrazné zlepšení pocitů při řízení, a to díky:
automatické planetové převodovce, která funguje zcela plynule, zlepšení výkonnosti díky zvýšení točivého momentu a výkonu ve smíšeném režimu, systému Stop&Start s reverzním alternátorem, který funguje i jako startér, Výsledkem je zcela transparentní fungování celého systému.
C3 HYBRID AIR NA AUTOSALONU ŽENEVA
Návštěvníci ženevského autosalonu si budou moci prohlédnout novinku z dílny Kreativní technologie, vůz C3 Hybrid Air. Vystavený prototyp nabízí několik specifičností:
Zcela nové pneumatiky Michelin® se specifickým rozměry (165/50 R 18) snižující spotřebu o téměř 0,2 l / 100 km. Tyto pneumatiky se vyznačují velkým průměrem a menší šířkou, což je synonymum pro snížení valivého odporu, hmotnosti a hlučnosti.
Použití specifických barev a materiálů, s anýzovým zabarvením kol, vnějších zpětných zrcátek a lišt světlometů.
Prototyp bude odpředu dozadu prosvícen systémem „Car Scan“, díky němuž bude možné si prohlédnout vnitřek technologie Hybrid Air. Tato animace dokonale odpovídá duchu Kreativní technologie značky.
No nevim. Jakym zpusobem se
No nevim. Jakym zpusobem se stacuje vzduch? Spalovanim benzinu? Nebo to nekde doma nahusti kompresorem? Pokud kompresorem, tak se pouze akumuluje a prevadi elektricka energie vznikla spalovanim uhli v elektrarnach, takze v tom zas takovou ekologii nevidim.
Myslim, ze zajimavejsi by bylo elektropulzni stepeni vody a vznikly vodik prohanet palivovym clankem a vzniklou elektrinou pohanet elektromotor a sebe…
Teda jaký to mozek. Ten by
Teda jaký to mozek. Ten by se mohl vystavit v Louvru.
elektřina=>vodík=>elektřina=>pohon
Ne ne. Silově je
Ne ne. Silově je elektřina=>vodík=>elektřina=>pohon samozřejmě nesmysl.
Ale musíte rozlišovat řízení-iniciace.
Něco jako princip: Dám malou elektrickou energii do jiskry, ta zapálí benzín, ten vytvoří větší energii pro pohon a část energie pro další jiskru. Výsledkem procesu je přeměna benzínu na sílu.
U elektropulzního štěpení vody se používá minimální energie pro vnik reakce vody. Nejedná se o klasickou elektrolýzu vody SS napětím, to je samozřejmě neekonomické. Používá se 5 jehlových VN impulzů a pak časová mezera před další sérii impulzů. Délky impulzů a mezery se musí vyladit tak, aby byly v rezonanci s nádží-reaktorem, aby byla účinnost co nejvyšší. Pak získáte více energie z vodíku než jste vložil do impulzů pro jeho iniciaci.
A kde se ono perpetum mobile
A kde se ono perpetum mobile dá koupit?
Případně vidět funkční (to nemyslím YOUTUBE), že bych si ho doma postavil?
Nejedna se o perpetum
Nejedna se o perpetum mobile.
U klasického auta vlozite malou energii do jiskry a z benzinu se uvolni mnohem vice energie než bylo vloženo do jiskry a taky to neni perpetum mobile. Jiskra pouze iniciuje reakci benzínu.
U elektropulzní fůze je to stejné, jenom se musí vědět jakým způsobem to provést.
Vyhledejte si na youtube/google heslo „Stan Meyer“…
Ano, to jsem
Ano, to jsem hledal.
Výsledek hledání je spousta krásných teorií a celkem 0 (slovy nula) fungujících prototypů.
Ten jeho nápad jde proti entropii. A entropii naposledy překonal bůh slovy Budiž světlo.
Takže otázka zůstává, kde se dá zhlédnout fungující prototyp (podle Meyera jde o tak jednoduchou věc, že ji může každý mít i doma v garáži). Já si ho shlédnu, okopíruju, modifikuju a začnu ho prodávat.
1. Někdo kdo přemýšlí
1. Někdo kdo přemýšlí přoč něco nejde, což je většina, nebo
2. někdo kdo přemýšlí jak to udělat aby to šlo.
Proč není vidět fyzický prototip? Na to se zeptejte ropných lobistů…
Indicie a dokumenty o tom jsou, jak s tím kdo naloží je jeho věc.
Ale za předpokladu, že jste typ 2. který přemýšlí jak to udělat aby to šlo a zajistíte si vzácný čas a máte dostatek peněz na experimenty což dnes nemá skoro nikdo, a povedlo by se Vám to podle indicií a vlastního výzkumu vyrobit, pak Vám to musí ještě homologovat státní zalobovaný šiml, takže až sem se dostat je skoro nemožné.
Spíše je cesta z druhé strany, až se to mocní milostivě rozhodnou uvolnit, tak pak se budou dít věci.
Ovšem s přístupem 1., neviděl jsem to na vlastní oči tak to nemůže fungovat a ve fyzice jsme to nebrali, se nikam dál neposuneme, což je bohužel většinový pohled a pokud někdo nevystoupí z řady a nepostaví to, tak se nic nezmění.
Základem je experimentování a zkoumání, jedině pak se mohou dostavit výsledky.
Ale to my tady teď nevyřešíme, takže uvidíme co nám čas přinese.
Jsem zakomplexované číslo
Jsem zakomplexované číslo 2.
Ten Meyerův princip štěpení vody je natolik jednoduchý, že ho lze otestovat v ceně do 20 000kč (navrhnout takovouto elektroniku pro pulzy umím a připojit k počítači také, zbylé součástky jsou levné). Chytrých lidí, kteří by do toho šli je spousta. Ohledně ropné lobby – tohle by si doma spousta lidí klidně pořídila „načerno“. Mít energii zadarmo tomu se nedá odolat. Takže moje otázka zůstává – jaktože dosud neexistuje ani jeden funkční prototyp.
A prosím vynechte konspirační teorie – tahle myšlenka je tak jednoduchá, že se nedá zablokovat její šíření.
Ä vynechte i patentové právo – to Vám nebrání danou myšlenku otestovat, brání Vám jen komerčně to použít.
Treba v tomto dokumentu mate
Treba v tomto dokumentu mate od 17 minuty ukazany realny reaktor v cinnosti.
youtube.com/watch?v=a9tcCau-fyw
A este ak to postavia na
A este ak to postavia na spalovanie CNG…tak to bude mať také nízke naklady na prevádzku ako elektromobil…
V tomto je buducnost
V tomto je buducnost hybridov. Ma to vela vyhod v porovnani s bateriami, aj zotrvacnikom. Pri sikovnom rieseni by vedeli vyuzit na zohrievanie vzduchu aj teplo z vyfuku.