Autosalon Tokio 2017: Nissan ukázal, jak budou znít jeho elektromobily v budoucnosti

Nissan na autosalonu v Tokiu představil dva nové koncepty a oznámil vstup do seriálu závodů Formule E. Ukázal také, jak budou znít elektromobily budoucnosti.

Nissan na tokijském autosalonu zrychluje tempo elektrifikace – představuje nové koncepty vozů s nulovými emisemi a oznamuje účast ve Formuli E
foto: Nissan

Nissan jako světový lídr v oblasti elektromobilů a tvůrce světově nejprodávanějšího elektromobilu Nissan Leaf, využil mezinárodní platformu tokijského autosalonu k prezentaci své vize elektrické budoucnosti.

Po zářijovém světovém představení nového Nissanu Leaf a uvedení svého nového „elektrického ekosystému“ na nedávné akci Nissan Futures 3.0 tato japonská automobilka na autosalonu v Tokiu prezentovala dva plně elektrické koncepční vozy (IMx a Leaf Nismo).

Oba vozy zákazníkům poodhalují nejnovější a chystané inovace spojené s vizí Inteligentní mobility Nissan. Dokládá to záměr firmy udržet si vedoucí pozici v segmentu elektromobilů a naplňovat příslib značky vyjádřený sloganem „Vzrušující inovace“.

Firemní závazek učinit elektrickou mobilitu skutečně vzrušující potvrzuje oznámení Nissanu, že se v sezóně 2018–2019 zapojí do seriálu závodů Formule E.

Kromě premiéry svého nového konceptu představil Nissan na autosalonu v Tokiu technologii „Canto“ – budoucí zvuk elektromobilů Nissan.

„Důležitým prvkem Inteligentní mobility Nissan je to, jak se vozidlo začleňuje do společnosti. A v tom hraje důležitou roli zvuk,“ uvedl Daniele Schillaci, výkonný viceprezident globálního marketingu Nissan.

„Technologii „Canto“ jsme vyvinuli, abychom zvýšili bezpečnost chodců a přinesli charakteristický zvuk Nissanu – energický a sebejistý, autentický pro naši značku a vyjadřující naši jedinečnou pozici na trhu elektromobilů.“

Název „Canto“ je odvozen z latinského „zpívám“. Barva a výška tónu se mění podle toho, jestli vozidlo zrychluje, zpomaluje, nebo couvá. Zvuk se zapíná při rychlostech do 20 až 30 km/h, v závislosti na požadavcích příslušného trhu.

Primárním cílem technologie „Canto“ bylo především vyvinout výstražný zvuk. Má však také obohatit zvukové prostředí typických městských ulic o charakteristický projev značky Nissan.

Zvuk bude hlasitý natolik, aby byl jasně slyšitelný, a přitom příliš nerušil chodce, obyvatele a cestující. Nissan je průkopníkem v oblasti zvuků vozidel už od roku 2010, kdy uvedl svůj „Systém zvukové signalizace pro chodce“.

Inteligentní mobilita Nissan představuje přístup této automobilky k tomu, jak jsou vozidla poháněna, řízena a integrována do společnosti.

tisková zpráva

20 Comments on “Autosalon Tokio 2017: Nissan ukázal, jak budou znít jeho elektromobily v budoucnosti”

  1. Není bez zajímavosti, že zvuk půleného elektromobilu
    Není bez zajímavosti, že zvuk půleného elektromobilu od
    této firmy je zcela odlišný . A to jak v oblasti intenzity , kde je intenzita zhruba poloviční, tak v oblasti frekvence, kde je zvuk o oktávu nižší. Půlený elektromobil je ve všech ohledech jedinečný a unikátní. A nejen ve zvuku ale především
    orginálním designem , který vznikl rozpůlením elektromobilu.
    Jak ukázal opravdu velký zájem veřejnosti , půlený elektromobil si rychle našel nové zájemce v segmentu, který v tomto portfoliu na trhu doposud citelně chyběl.
    Půlený elektromobil s
    nižší pořizovací cenou si zachoval vysokou kvalitu technologického zpracování i atraktivní design, jak bylo
    vidět v i v nedávno zveřejněném článku o půlených elektromobilech .
    O skutečný rozruch se však postarala jedna orginální návrhářská firma.
    Ta ihned začala k půleným elektromobilům dodávat barevné pastelové ale také vícebarevné pláštěnky zdobené motivem půleného elektromobilu.
    Vysoce moderní pláštěnky jsou nabízené jak klasické
    pro vytvoření deštového stínu pro celou jednu osobu přepravovanou v půleném elektromobilu, tak
    také pláštěnky půlené , s poloviční účinnou plochou.
    To co by se někdy mohlo zdát málo praktické nebo málo využitelné má jiná měřítka ve světě užitého umění. Půlený elektromobil s moderními doplňky tak ukazuje, jak průmyslový design snadno může stát uměleckým artefaktem.Můžeme si tedy už jen přát, aby všechny tyto novinky byly brzy k vidění i na našich silnicích.

  2. když už tu trpíme ty agresivní reklamy Amazonu…
    když už tu trpíme ty agresivní reklamy Amazonu… 😉

    Amazon hlásí rekordní zvýšení příjmů o 34 %, Jeff Bezos je opět nejbohatším člověkem planety

    connect.zive.cz/bleskovky/amazon-hlasi-rekordni-zvyseni-prijmu-o-34–jeff-bezos-je-opet-nejbohatsim-clovekem-planety/sc-321-a-190226/default.aspx

        1. Jenze on ma pravdu, zkousel jsem to nekolikrat a nikdy jsem
          Jenze on ma pravdu, zkousel jsem to nekolikrat a nikdy jsem obrazek nevidel. Vzdycky se progress bar „odpoctu do stahovani“ zasekne cca na 90% a tak uz zustane. Kdyz kliknu na „stahnout pomalu“ pod nim, tak to rekne, ze vsechny sloty jsou obsazene…

          EDIT: v praci to nezkusim vubec, firemni blokator server radi do kategorie „pornography“…

  3. Ten zvuk by sedel pro nejakou rychlost kolem 70-100 km/h. Pro
    Ten zvuk by sedel pro nejakou rychlost kolem 70-100 km/h. Pro rychlosti do 20-30 km/h je naprosto nevhodny. Proc nepouzijou prirozeny zvuk „zpivajicich“ tyristoru a nezesili to. Prazska tramvaj vydava takove zvuky, ktere jsou jaksi sympaticke a dobre slysitelne.

    1. Jasně.
      A General Electric nemůže být lídrem v oblasti

      Jasně.
      A General Electric nemůže být lídrem v oblasti velkých tryskových motorů, i kdybyž jich vyrábí nejvíc na celém světě a špičkově modernizuje, protože ve skutečnosti prodává dnásobně víc dalšího zboží než jenom motory.

      1. týbrdo nejsem vševědoucí ale každopádně ty nadnesený
        týbrdo nejsem vševědoucí ale každopádně ty nadnesený snažíc davsměrující ne-li manipulující keci už dost vzdálený od pravdy o málem bohu NISSAN jsou někdy jaksi nervy drásající jako že krasavce LEAFa1dničku mám narozdíl od většiny lád 😉 ale GE od trapáka Edisna manyfakingbang dvakrát nemusim přiznávám se vinen PS: měli ho vydědit z firmy a očistit se takhle souzavoly a Tesla byl 1000x větší borec :))))))