Renault prodal už 50 000 elektromobilů Zoe

Francouzská automobilka Renault hlasí už 50 000 prodaných elektromobilů Renault Zoe celkem. Díky domácímu odbytu jde o jedno z nejprodávanějších elektroaut v Evropě.

V Evropě patří Renault Zoe k nejprodávanějším elektromobilům
foto: Renault

Jen za uplynulý rok 2015 prodal Renault 18 500 elektromobilů Renault Zoe. Doma ve Francii má Zoe tržní podíl kolem 55 %. V celé Evropě je to asi 20 % mezi čistými elektromobily.

Renault podle všeho brzy chytá navýšení výroby. Za uplynulý rok vyjelo z továrny 20 000 kusů. Letos plánují Francouzi prodat 35 000 těchto aut.

S výkonem 88 koní, max. rychlostí 135 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 13,5 sekundy nepatří Zoe právě mezi elektromobily s nejlepšími specifikacemi.

Doma ve Francii je ale možné ho koupit doslova „za babku“, obzvlášť když ho vyměníte za starý diesel. V Česku se zatím Renault Zoe neprodává a nevypadá to, že by se v dohledné době měl začít prodávat.

14 Comments on “Renault prodal už 50 000 elektromobilů Zoe”

  1. Kdyz mam vlastni baterii a
    Kdyz mam vlastni baterii a starim klesne kapacita, tak ji pouziju na domaci zalohu u fotovoltaiky. Kdyz ji mam pronajatou, tak utru nos a mam prazdne ruce.
    Ta slavna zaruka od Renaultu pry neni nic moc. Jsou pripady, kdy zakaznik dostal repasovanou a mela mensi kapacitu nez nova, ale porad byla v jejich zarucenych hodnotach. Jenomze v zarucnich podminkach stoji, ze zaruka se vztahuje na procenta kapacity kterou baterka mela pri montazi.
    Takze kdyz bude dalsi zarucni vymena, tak dostanete jeste mensi kapacitu a zarucena kapacita se snizi a tim zaruka je poskytnuta na malou kapacitu.
    Pronajem je lumparna a Renaulta nikdy!!!!

  2. Já bych ten pronájem
    Já bych ten pronájem baterek v principu zas tak neodsuzoval. Když pominu Tesly a jejich záruku, tak čeho se u EV nejvíc bojíte, že vám odejde?
    Tlumiče? Ty odejdou tak jako tak.
    Brzdy? Ty odejdou, sice později, ale taky.
    Ovšem to jsou cenově přijatelné položky.
    Baterka je to. A navíc je relativně drahá, tedy aspoň prozatím.

    Jeden známý si pořídil e-UPa na operativní leasing a tím mi „nasadil brouka do hlavy“. Já platím úvěr, on platí leasing. Mně až odejde baterka, tak budu muset pořídit novou. On, až mu odejde baterka, tak mu leasingovka dodá nové auto nebo mu nechá vyměnit baterku a jede dál. Otázka je, co je lepší, resp. naopak, co je menší zlo. Nemůže mě těšit ani to, že na rozdíl od toho známého jednou bude EV můj, protože za pár let bude za slušné peníze neprodejný, zvlášť v nastávajícím období, kdy mají na trh přijít EV s řádově 2-3násobným dojezdem.

    Takže jak jsem napsal už na začátku, já bych ten pronájem baterek v principu zas tak neodsuzoval. Otázkou je jen to, jak má která společnost nastavené splátky a další podmínky pronájmu baterky. Samozřejmě pokud jsou splátky přemrštěné, tak je to ekonomický nesmysl.

    1. jj taky jsem uvazoval u EV o
      jj taky jsem uvazoval u EV o operativnim leasingu, a Francouzi maj k tomu v pripade Zoe sakra dobrej duvod, a to jak zakaznici co si takto relativne levne muzou doprat EV v podobe ZOE a prodejce zas muze zaplnit svuj nasledny bazar (v CR treba Skoda Plus (veskery koncern) kam miri vetsina skodovek na operak od Skodovky, ma to tak i Mercedes) takze pokud Renault nabizi neco podobneho, tak on sam si pak muze ty auta repasovat celkem levne a dal je prodat

      ja takto zvazoval kombika CLA SB v benzinu a automatu, tedy auto za cca 1 milion, a bez jakychkoliv starosti proste za 2 roky zaplatim 245 tisic bez dane ktere si stejne odectu, a muzu najet 40 tisc km naprosto bez starosti, servis varianty Excelenet, tedy neresi se nic a jen se do toho leje palivo a jezdi (to auto za 2 roky na cene klesa o vice nez 250 tisic), nabizet tohle Tesla u 3ky tak do toho jdu hned

  3. PRONAJEM BATERIE, jedna z
    PRONAJEM BATERIE, jedna z nejvetsich svinaren co vymysleli evropske automobilky. A pekne na tom jeste vydelavaji a hlavne na havarkach. Tyto nabourane auta jsou pak uplne nepouzitelne, protoze nemaji baterku. Automobilka ju odebere a vyhodne nabizi jako repas. Nova baterka je cenove absolutne nedostupna. Priklad: Smart-EV cena nove baterie 530tis.CZK

    1. Já měl dojem, že už i
      Já měl dojem, že už i Renault Zoe lze koupit včetně baterie, určitě v Británii, divil bych se, že doma ve Francii nikoliv…

      Problém je ovšem s ojetinami – ten, kdo si ho koupil i s baterkou, si ho asi spíš drží a trh ojetin je údajně zaplaven variantou s pronájmem. A když se tato vlastnost v inzerci ještě zamlčí/zamlží, cena vypadá super 🙂

      Jinak mně se ten systém pronájmu baterie taky zdá jako nevýhodný kočkopes – buď to auto chci, tak si ho koupím i s baterkou, abych pak nemusel nic platit. Nebo si vezmu na „operativní leasing“ celé auto i s baterkou, když mi víc vyhovuje pronájem…

      Něco jiného by byl pronájem „rozšiřovače baterie“, o tom už se tady diskutovalo. Jenže to by pak ty přídavné baterky provozovateli dlouho ležely ladem a na některé víkendy, svátky a zejména letní prázdniny by se musely rezervovat půl roku dopředu 🙂 Tyhle výkyvy v poptávce jsou značné – jako uživatel carsharingu to vidím naprosto zjevně 😉

Napsat komentář