Nová Škoda Superb GreenLine: spotřeba 3,7 l/100 km

Nová Škoda Superb nadchne nejnižšími hodnotami spotřeby. To platí zejména pro novou verzi Škoda Superb GreenLine, kterou automobilka na letošním poprvé představí veřejnosti. Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI 88 kW spotřebuje pouhých 3,7 l/100 km a
emituje (ve verzi hatchback) jen 95 g CO2/km. Snížení spotřeby bylo dosaženo díky technickým úpravám motoru a optimalizaci aerodynamiky.

Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW spotřebuje pouhých 3,7 l/100 km a
emituje (ve verzi hatchback) jen 95 g CO2/km. Snížení spotřeby bylo dosaženo díky technickým úpravám motoru a optimalizaci aerodynamiky.

foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

Se spotřebou pouhých 3,7 l/100 km a emisemi CO2 (ve verzi hatchback) ve výši pouhých 95 g/km definuje Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW ve verzích hatchback i kombi nová ekologická měřítka ve svém segmentu. Na jedno natankování nádrže má ‚zelená’ verze nové vlajkové lodi značky Škoda dojezd více než 1.780 km.

Nová Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW je vybavena manuální šestistupňovou převodovkou. Motor 1,6 TDI je – stejně jako všechny motorizace modelu Superb – sériově vybaven systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. Verze GreenLine má navíc ještě delší převodové stupně a SCR (Selective Catalytic Reduction/selektivní katalytická redukce).

Kromě toho provedla Škoda na modelu Superb GreenLine aerodynamické úpravy. Škoda Superb GreenLine se dočkal aerodynamického „doladění“ karoserie, podvozku a podlahy. Podvozek je o oproti standardnímu Superbu o 15 mm snížený. Superb GreenLine má spoiler na pátých dveřích, Superb Combi GreenLine má spoiler na zadní výklopné stěně u hrany střechy.

Všechny tyto úpravy přináší podstatné zlepšení aerodynamických vlastností modelů Superb GreenLine a tím i nižší hodnotu koeficientu aerodynamického odporu: Superb GreenLine dosahuje hodnoty 0,263, Superb Combi GreenLine pak 0,275.

Škoda Superb GreenLine dosahuje kombinované spotřeby pouhých 3,7 l nafty na 100 km a emituje pouze 95 g CO2 na 1 km jízdy. Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW tak ve verzích hatchback a kombi definuje nová ekologická měřítka ve svém segmentu. Na jedno natankování nádrže (66 l nafty) má Superb GreenLine maximální dojezd více než 1.780 km.

Za účelem splnění různých emisních standardů na celém světě používá Superb pro úpravu výfukových plynů oxidační katalyzátor a filtr pevných částic.

Obsah oxidů dusíku v případě modelu Superb GreenLine snižuje systém SCR, využívající redukčního činidla AdBlue – tedy synteticky vyrobeného 32,5procentního roztoku čisté močoviny a demineralizované vody – které se používá k úpravě složení výfukových plynů automobilových vznětových motorů a snižuje nejen obsah oxidů dusíku, ale také šetří pohonné hmoty.

Sériově dodávaná 16″ kola (volitelně 17″) jsou osazena pneumatikami se sníženým valivým odporem. Vůz Škoda Superb GreenLine lze identifikovat mj. díky plaketce GreenLine na pátých dveřích. V sériové výbavě jsou navíc mj. skla s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu (SunSet) a mlhovky s funkcí Corner.

Varianta GreenLine bude v nabídce pro výbavové verze Active, Ambition a Style. Názvem GreenLine označuje Škoda již od roku 2008 vždy nejúspornější, samostatnou variantu příslušné modelové řady s nejnižší spotřebou.

Cesta, po které se Škoda ubírá, je jasně definovaná: mobilita, šetrná k životnímu prostředí, musí zůstat dostupná – ve prospěch zákazníků i životního prostředí. S uvedením nové generace modelu Škoda Superb přešla automobilka koncem května v Evropě u své kompletní modelové palety na moderní a ekologické motory, splňující emisní normu EU6.

Všechny modely značky Škoda jsou tedy nyní nabízeny s nejmodernějšími benzinovými a naftovými motory koncernu Volkswagen, vybavenými mimo jiné i systémem start–stop a rekuperací brzdné energie.

tisková zpráva

27 komentářů u “Nová Škoda Superb GreenLine: spotřeba 3,7 l/100 km”

  1. dnes byla reklama na nejaky
    dnes byla reklama na nejaky peugeot se spotrebou 3,1 l/100km. Nechapu proc cesi nadavaji na Skodovky, kdyz ta firma prispiva obrovskou castkou k HDP. Bez Skodovky by to tady bylo Rumunsko nebo Bulharsko. Asi by jste jezdili na osliku nebo pekne pesky. Ja mel nekolik Skodovek a pokazde byl velmi spokojen. ted mam neco z dovozu a nic moc. Priste zase Skoda.

    1. My na Skodu nenadavame 😀
      My

      My na Skodu nenadavame 😀

      My mame skodovky radi. A to az do chvile, nez nas nekdo zacne nutit v nich jezdit, nebo si je nedej boze koupit.

      A ted vazne – Skoda dela kvalitni auta, ale rozhodne neni zadnym prukopnikem v oblasti design/technologie/uzitna hodnota. Proste normalni tovarna, ktera prevezme osvedcene a otestovane technologie od jinych a aplikuje je do aut tak, aby se maximalizoval zisk a minimalizovalo jakekoli riziko. A to je to co nam tady na tomto webu tak strasne vadi – tenhle web je zameren na prulomove technologie, na napady, ktere lidstvo nekam posunou. PR clanek plny lzi tady pochopitelne zvedne vlnu nevole.

  2. Víte proč se tato
    Víte proč se tato škodovka neprodává v USA?

    Protože tam musí u auta uvádět skutečnou spotřebu a pokud ji auto nedosahuje, tak ten rozdíl platí automobilka. No a ono je to znát – při nájezdu 300 000 km, už ta reálná spotřeba může být jinde i o 3000 litrů a to už se na zisku projeví.

  3. Myslím, že hodně Čechů
    Myslím, že hodně Čechů nadchne toto auto už jen tím, že je to Škoda. Což je škoda, ale je to bohužel tak. Přál bych všem co si toto sqelé auto (a podobné marketingové nesmysly) koupí, aby jim na stk za 4 roky chtěli těch 95g CO2 změřit… Tak bohužel pane, průměr máte mimo limit uváděný výrobcem, takže si to dejte do pořádku a přijeďte do měsíce.

  4. snížit výkon mé 130KW
    snížit výkon mé 130KW 2TDI, tak takovou spotřebu taky dosáhnu
    již nyní jsem schopen jezdit za 5 litrů s přehledem, reálně dokážu i 4L.

    znovu podovod jménem rakovina
    až bude plně elektrický, tak mám zájem, zatím Škoda jen podvádí planetu, jako všechny rakovinotvorné automobilky

        1. Vtip je to, že toto (tzv.
          Vtip je to, že toto (tzv. rekuperace) již má octavia první generace a jsou to jen PR keci. Škoda, že pán z němec Škodovku brzdí.
          Aerodynamické prvky by měli být v základu, nechápu proč se nemontují do každého auta. Cena by byla asi vyšší, ale ta skutečná určitě ne o moc.

Napsat komentář