Stánek automobilky Toyota na Frankfurtském autosalonu 2013 bude vyhrazen výlučně hybridním technologiím. Odehraje se mimo jiné světová premiéra nového konceptu Yaris Hybrid-R a automobilka bude prezentovat také palivové články jakožto další krok na cestě k maximálně ekologickému vozu s nulovými emisemi.
foto: Toyota
Přestože je technologie hybridního pohonu od Toyoty stará pouze 16 let, již nyní zahrnuje plných 23 modelů prodávaných v 80 zemích celého světa. Ke konci července 2013 pak společnost Toyota Motor Corporation registrovala více než 5,5 mil. prodaných vozů s hybridním pohonem.
Ale to je pouze začátek příběhu. Na autosalonu ve Frankfurtu letos v září odhalí Toyota další možné směřování budoucího vývoje nízkoemisních vozů, či dokonce vozů s nulovými emisemi.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Frankfurt 2013: Toyota představí Hybrid-R
Automobilky v Japonsku společně vybudují síť dobíjecích stanic
Koncept Yaris Hybrid-R
Yaris Hybrid-R je atraktivní koncepční model vytvořený jako ukázka těch nejlepších možností ve vývoji hybridních technologií v zájmu maximálního výkonu a vyššího potěšení z jízdy.
Koncept Yaris Hybrid-R vycházející z třídveřového provedení modelu využívá hybridní pohon kombinující výkonný motor 1,6 l GRE (Global Race Engine) vyvinutý společností Toyota Motorsport GmbH (TMG) se dvěma výkonnými elektromotory, které dohromady zajišťují ‘inteligentní’ pohon všech čtyř kol s využitím elektřiny.
Podobně jako u modelu TS030 HYBRID se energie rekuperovaná během brzdění ukládá do vysokokapacitního kondenzátoru, který je u sportovního vozu obzvláště na místě, neboť vykazuje vysokou energetickou hustotu a schopnost rychlého dobíjení a vybíjení.
Výsledkem je velmi specifický koncepční vůz zaměřený na maximální požitek z jízdy na běžných silnicích i závodních okruzích.
Toyota Hybrid – světový lídr v oblasti hybridních aut
Toyota se již přes 40 let věnuje výzkumu a vývoji ekologicky šetrných řešení mobility. Tato společnost si díky tomu vytvořila významný náskok v konstrukci a výrobě automobilů využívajících systém plně hybridního pohonu.
Díky této technologie staré pouze 16 let se Toyota Motor Corporation již dnes stala světovým leaderem nabízejícím 23 vozů s plně hybridním pohonem, které se prodávají v 80 zemích a regionech celého světa – to je čtyřnásobně více, než dokáže nabídnout kterákoli z konkurenčních značek.
Úhrnné celosvětové prodeje hybridních vozů Toyota a Lexus koncem letošního července přesáhly již 5,5 mil. vozů, z toho přes 10 % našlo majitele v Evropě. Díky této celosvětové flotile bylo možné ušetřit cca 12 mld. litrů paliva a snížit emise CO2 o 34 mil. tun (oproti vozům s klasickým pohonem).
Automobilka navíc do konce roku 2015 plánuje představit 16 nových nebo modernizovaných hybridních modelů.
Palivové články: další krok
Toyota je toho názoru, že řešení otázek energie a emisí nabízená technologií palivových článků FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle) je zatím nejpravděpodobnější cestou k maximálně ekologickému vozu s nulovými emisemi, přičemž vodík by měl hrát roli ideálního nositele energie. Ještě před uvedením sériového vozu (do roku 2015) představí Toyota nejnovější stav vývoje této technologie.