Autosalon Frankfurt 2013: elektroskútr BMW C Evolution

Bavorská automobilka BMW představila elektroskútr C Evolution v Londýně už v roce 2012. Letos na je elektrický skútr k vidění opět a brzy se objeví u dealerů. Verze se spalovacím motorem C 600 Sport si získává skvělé recenze. Jak dopadne „elektrika“?

Elektrický skútr BMW C Evolution jde konečně do prodeje. Bohužel, cenu zatím neznáme.
foto: BMW

Elektroskútr BMW C Evolution nabídne výkon 15 koní (krátkodobě boost až na 47 koní) a max. rychlost 120 km/h. Několik šťastlivců mělo již údajně možnost testovat elektrický skútr ve Francii a pochvalovali si zejména excelentní manévrovatelnost.

auto elektroskútr BMW C Evolution elektrický skútr

foto: BMW

Ta je dána zejména nízkým těžištěm, které i přes vysokou hmotnost (celý skútr jsou vlastně jen baterie) dokáže zážitek z jízdy výrazně zlepšit. Zároveň je skútr vybaven regenerativním brzděním, světly a ABS. Do standardního vybavení patří i vyhřívané rukojeti.

Dojezd na jedno nabití 8kWh baterie by měl odpovídat zhruba 100 km. Dobíjení z 230V zásuvky trvá zhruba pět hodin. Z nuly na 100 km/h zrychlí skútr za 6,2 vteřiny. Elektroskútr BMW C Evolution by se v Evropě měl začít prodávat v nejbližších dnech či týdnech. Do USA dorazí v roce 2014.

8 Comments on “Autosalon Frankfurt 2013: elektroskútr BMW C Evolution”

  1. Při obnažení je vidět
    Při obnažení je vidět ,že obrovský akubox tvoří nosnou část, na kterou je přimontováno přední a zadní kolo s pohonem . Jako by to navazovalo na konstrukční řešení BMW R 1200R kdy mohutný motor tvoří nosnou část, na kterou je také přimontován podvozek .
    Ten původní koncept vypadal dle mého názoru lépe než připravovaná produkční verze. Bohužel tak to většinou dopadne, že do výroby se dostane jen část myšlenek designera .

    BMW Motorrad Concept e
    http://www.youtube.com/watch?v=Fdc80PflQ30

  2. 8kWh neni nic moc, na skutr
    8kWh neni nic moc, na skutr sice fajn, ale treba Zero Motorcycles v modelu ZERO S ZF nabizi 8,5kWh (cena ~280.000Kc) nebo za priplatek 11,4kWh (~320.000Kc). To se BMW moc nepochlapilo 🙂
    Ale tak ani BMW i3 neoplyva kapacitou, spise jinyma technologickyma vecma, viz ten jejich CFRP, tak doufejme ze i u toho skutru sazi na jine veci nez jen na baterie, treba by mohli prekvapit cenou :-).

    1. 100k stojí velké čínské
      100k stojí velké čínské elektroskútry nebo nižší modely značkových spalovacích. Nečekáte doufám, že tolik bude stát highendový model od BMW? Pokud nasadí cenu na úrovni velkého Burgmana, bude to víc než adekvátní konkurence.

      Kromě toho 8kWh akumulátor je masakr. Ten udávaný dojezd 100km bude dosažitelný pro živou jízdu rychlostmi kolem maximálky. Pro běžné městské a příměstské ježdění to může být až dvojnásobek.

      1. Existuje firma co by napsala
        Existuje firma co by napsala dojezd při maximální rychlosti (u elektro pohonu)?

        Si sám odpovím, zatím o takové nevím (vždy balo ALE), takže když chcou 300k, jenom proto aby to mělo znak BMW na boku, můžou, ale já nebudu ten co to zaplatí.

        Stejné jako u elektromobilů, předraží a pak píší „lidé nekupují“, nbu lidé nemají potřebu platit 2x více než musí až na pár srdcařů do elektra a „blbů“ co to kupují protože je to cool.

Napsat komentář