Bavorská automobilka BMW představila elektroskútr C Evolution v Londýně už v roce 2012. Letos na autosalonu ve Frankfurtu je elektrický skútr k vidění opět a brzy se objeví u dealerů. Verze se spalovacím motorem C 600 Sport si získává skvělé recenze. Jak dopadne „elektrika“?
foto: BMW
Elektroskútr BMW C Evolution nabídne výkon 15 koní (krátkodobě boost až na 47 koní) a max. rychlost 120 km/h. Několik šťastlivců mělo již údajně možnost testovat elektrický skútr ve Francii a pochvalovali si zejména excelentní manévrovatelnost.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Rimac představil elektromotokolo pro boháče
Ta je dána zejména nízkým těžištěm, které i přes vysokou hmotnost (celý skútr jsou vlastně jen baterie) dokáže zážitek z jízdy výrazně zlepšit. Zároveň je skútr vybaven regenerativním brzděním, LED světly a ABS. Do standardního vybavení patří i vyhřívané rukojeti.
Dojezd na jedno nabití 8kWh baterie by měl odpovídat zhruba 100 km. Dobíjení z 230V zásuvky trvá zhruba pět hodin. Z nuly na 100 km/h zrychlí skútr za 6,2 vteřiny. Elektroskútr BMW C Evolution by se v Evropě měl začít prodávat v nejbližších dnech či týdnech. Do USA dorazí v roce 2014.
Tak jsem zjistil, že cena
Tak jsem zjistil, že cena bude kolem 15tis. €, tedy přes 400tis. Kč :-(((
http://www.autozeitung.de/auto-news/bmw-c-evolution-preis-elektroroller-marktstart-2014-e-scooter
Při obnažení je vidět
Při obnažení je vidět ,že obrovský akubox tvoří nosnou část, na kterou je přimontováno přední a zadní kolo s pohonem . Jako by to navazovalo na konstrukční řešení BMW R 1200R kdy mohutný motor tvoří nosnou část, na kterou je také přimontován podvozek .
Ten původní koncept vypadal dle mého názoru lépe než připravovaná produkční verze. Bohužel tak to většinou dopadne, že do výroby se dostane jen část myšlenek designera .
BMW Motorrad Concept e
http://www.youtube.com/watch?v=Fdc80PflQ30
8kWh neni nic moc, na skutr
8kWh neni nic moc, na skutr sice fajn, ale treba Zero Motorcycles v modelu ZERO S ZF nabizi 8,5kWh (cena ~280.000Kc) nebo za priplatek 11,4kWh (~320.000Kc). To se BMW moc nepochlapilo 🙂
Ale tak ani BMW i3 neoplyva kapacitou, spise jinyma technologickyma vecma, viz ten jejich CFRP, tak doufejme ze i u toho skutru sazi na jine veci nez jen na baterie, treba by mohli prekvapit cenou :-).
Tak Zero je highend. Tesla
Tak Zero je highend. Tesla mezi elektromotorkami. Ale hodnota 8kWh je skvělá. Je to dvojnásobek oproti tomu co nabízí nejvyšší konfigurace čínských skútrů s 60Ah články a skoro dvou a půl násobek Vectrixu.
Skoda ze cena bude tak 300k
Skoda ze cena bude tak 300k 🙁 Kdyby byl tak za 100k tak bych ho bral.
100k stojí velké čínské
100k stojí velké čínské elektroskútry nebo nižší modely značkových spalovacích. Nečekáte doufám, že tolik bude stát highendový model od BMW? Pokud nasadí cenu na úrovni velkého Burgmana, bude to víc než adekvátní konkurence.
Kromě toho 8kWh akumulátor je masakr. Ten udávaný dojezd 100km bude dosažitelný pro živou jízdu rychlostmi kolem maximálky. Pro běžné městské a příměstské ježdění to může být až dvojnásobek.
Existuje firma co by napsala
Existuje firma co by napsala dojezd při maximální rychlosti (u elektro pohonu)?
Si sám odpovím, zatím o takové nevím (vždy balo ALE), takže když chcou 300k, jenom proto aby to mělo znak BMW na boku, můžou, ale já nebudu ten co to zaplatí.
Stejné jako u elektromobilů, předraží a pak píší „lidé nekupují“, nbu lidé nemají potřebu platit 2x více než musí až na pár srdcařů do elektra a „blbů“ co to kupují protože je to cool.
Podle dojezdů Zero
Podle dojezdů Zero Motorcycles by se dal dojezd BMW odhadnout: 100km při 90km/h a 80km při 120km/h
http://www.hybrid.cz/zero-motorcycles-uvadi-na-trh-nove-elektromotorky