Americká společnost Zero Motorcycles představuje na domácím trhu nové modely svých elektromotorek pro rok 2013. Pět nových strojů představuje výrazný kvalitativní skok proti svým o rok starším předchůdcům. Vyšší výkon, dojezd a rychlejší dobíjení, to jsou hlavní motivy nové modelové řady.
foto: Zero Motorcycles
Nabídka elektromotorek společnosti Zero Motorcycles se dnes rozpíná od čistě enduro záležitostí typu Zero FX (nahrazuje model Zero X), pres silniční Zero S, streetově-dirtový mix Zero DS až k entry-level jezdítku Zero XU a off-road krosce Zero MX.
Trojice elektrických motorek FX, XU a MX přichází do roku 2013 se zajímavou novou fíčurou, a to vyměnitelnými bateriemi. Můžete si objednat, jestli ve své motorce chcete jeden nebo dva moduly po 2,8 kWh, které jsou navíc plně vyměnitelné během pár desítek vteřin.
Zero XU – elektromotorka do města
Nové stroje od Zero Motorcycles pro rok 2010 – výkonnější, barevnější
Pokud model FX vybavíte 5,6 kWh, dočkáte se výkonu 44 koní při hmotnosti 125 kg, max. rychlosti 140 km/h a max. dojezdu 112 km ve městě, 50 km při rychlosti 115 km/h a 70 km při rychlosti 90 km/h.
Model Zero S nabízí výkon 54 koní, max. rychlost 152 km/h a kapacitu baterií 8,5 kWh nebo 11,4 kWh. Větší kapacita vystačí až na 220 km ve městě, rychlostí 115 km/h ujede 112 km, rychlostí 90 km/h pak 140 km.
Zero DS je streetová motorka říznutá dirtem, neboli supermoto. Max. rychlost 152 km/h zůstává zachována, díky odolnějším pneumatikám a zvednuté výšce ale nabízí o něco nižší dojezd na jedno nabití: 201 km ve městě podle standardu UDDS, při 115 km/h pak 100 km, 90 km/h pak 125 km.
Začátečnický model XU nabízí stejnou konfiguraci baterií jako FX nebo MX, výkon je 28 koní a max. rychlost 125 km/h. Kroska Zero MX vám s 5,6kWh baterií vystačí až na 140 minut řádění na trailech, případně intenzivních 35 minut na okruhu. Výkon je 54 koní, max. rychlost 140 km/h.
Pro všechny modely elektrických motocyklů Zero lze nyní využít také rychlodobíjení pomocí standardu CHAdeMO. Jde ovšem o příslušenství za příplatek. Dodávky prvních elektromotorek modelové řady 2013 začnou vUSA v lednu 2013. Objednávat je možné už od 2. října.
Ceny elektromotorek Zero Motorcycles:
Zero S
* MSRP: (ZF8.5) $13,995* | €13,995** | £11,695**
* MSRP: (ZF11.4) $15,995* | €15,995** | £13,495**
Zero DS
* MSRP: (ZF8.5) $13,995* | €13,995** | £11,695**
* MSRP: (ZF11.4) $15,995* | €15,995** | £13,495**
Zero FX
* MSRP: (ZF2.8) $9,495* | €9,495** | £7,995**
* MSRP: (ZF5.7) $11,990* | €11,995** | £9,995**
Zero XU
* MSRP: (ZF2.8) $7,995* | €7,995** | £6,995**
* MSRP: (ZF5.7) $10,490* | €10,495** | £8,995**
Zero MX
* MSRP: (ZF2.8) $9,495* | €9,495** | £7,995**
* MSRP: (ZF5.7) $11,990* | €11,995** | £9,995**
* MSRP = maloobchodní cena v amerických dolarech, neobsahuje cenu za dopravu, daně či registrační poplatky.
** Zahrnuje produkt, dopravu a DPH. Můžou se zde ale objevit další poplatky za dopravu či registraci pro provoz na silnici.
Vypadato dobře.Na jakou
Vypadato dobře.Na jakou skupinu se muže tyhle mašiny řidit?
Skvele parametre. S-kova je
Skvele parametre. S-kova je dokonca i velmi pekna a s ozubenym remenom. Este keby bola trochu lacnejsia a teda dostupnejsia aj pre menej zarabajucich… 🙂 Snad sa najde aj importer a predajca u nas doma, aby clovek nemusel riesit prihlasovanie…
Ahoj lidi,
no do p****e to
Ahoj lidi,
no do p****e to se mi hodne pozdava!!! Vysvetlite mi nekdo, prosim, proc to stoji stejne v dolarech jako v eurech (model zero S)? Pri prepoctu to hazi skoro 100000 CZK rozdil. Za 270t bych to koupil! Za 360t uz to je moc:(.
A sorry, necetl jsem
A sorry, necetl jsem hvezdicky. I tak ale 100 tisic za dovoz. Hruza.
v tech 100000 je krome
v tech 100000 je krome dovozu zapocitana i dan, ktera zrejme tvori vetsinu teto sumy.
Přestože je to po vzoru
Přestože je to po vzoru krosek ze 70. let, kulaté světlo modelu FX mi moc vzhledné nepřipadá. Osobní názor.
Jinak bezva věc. Spalovací motorky z Japonska tohle stály v 90. letech. I nejlevnější 600ccm nešla pod 200 tisíc. Pak přišla asi pásová výroba či co a takové moto se dá dnes koupit za 130 tisíc Kč. Těším se, až to stejné bude platit i pro Zero Motorcycles. Zatím máme ceny 90. let shora a pokud člověk na tom nebude v našich tepelných podmínkách denně dojíždět, splácet se mu to bude dlouho, nebo bude nejvýše šul nul. Ale za ten pocit to stojí, o tom žádná! 😉
Na motorky sice moc nejsem,
Na motorky sice moc nejsem, ale ta Zero S vypada docela hezky a taky uz i pouzitelne 🙂