Autosalon Detroit 2016 otevřel své brány a jsou tu první premiéry. Volkswagen tam představil novou off-roadovou verzi plug-in hybridu Volkswagen Tiguan GTE Active.
foto: Volkswagen
Německý koncern Volkswagen představil koncept plug-in hybridu Volkswagen Tiguan GTE už na autosalonu ve Frankfurtu 2015. Nový Volkswagen Tiguan GTE navazuje na plug-in hybridy Volkswagen Golf GTE a Volkswagen Passat GTE.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen představil e-Golf Touch
Nové SUV do zásuvky je vybaveno 13kWh baterii. Podle NEDC dokáže auto ujet 50 km čistě na elektřinu. Výkon hybridního systému s náhonem předních kol činí 160 kW (z toho 115 kW jde z 1,4l TSI přeplňovaného čtyřválce).
Elektromotor je přímo integrován v šestirychlostní dvojrychlostní převodovce DSG. Vůz je samozřejmě, stejně jako fosilní Tiguan, postaven na architektuře MQB.
Volkswagen Tiguan GTE Active
Na autosalonu v Detroitu 2016 ale Volkswagen představil další verzi svého nejprodávanějšího SUV. Tiguan GTE Active je sportovní off-road odvozenina nového plug-in hybridu, který staví na nejnovější druhé generaci oblíbeného crossoveru/SUV.
Off-roadová Active verze má hybridní pohon řešený jinak než původní koncept GTE. Na přední i zadní nápravě se nachází po jednom elektromotoru. Spalovací motor je stejný, stejně jako DSG převodovka.
Liší se ale výkony. Přeplňovaný čtyřválec je vyladěn na 110 kW, 250 Nm a elektromotory tento výkon doplňují o dalších 40 kW (vpředu) a 85 kW (vzadu). Celkový výkon soustavy činí 165 kW. Zvýšila se i světlá výška, a to o 45 mm na 225 mm.
Řidič má k dispozici speciálně nastavené jízdní vyladění pro kamenitou, bahnitou, písčitou nebo štěrkovou silnici. Tyto lze ale kombinovat navíc s módy jako On-Road, Sport, Snow, Charge a Battery Hold.
Max. rychlost vozu je 195 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí během 6,4 vteřiny. Kapacita baterie je 12,4 kWh, objem nádrže 64 litrů, max. dojezd 933 km. V čistě elektrickém módu ujede Tiguan GTE verze Active pouze max. 32 km.
Dále byla zveřejněna
Dále byla zveřejněna informace že řidiči koncernu Škoda budou moci dobíjet baterii přímo za jízdy dynamem ve švihadlech.