NAIAS, tedy severoamerický autosalon v Detroitu, je v plném proudu. Letos je to zase spíš o té síle, ale i šetrná auta tu mají své místo. Pochopitelně se zde objevil například elektromobil BMW i3. Zástupce bavorské automobilky potvrdil jako datum uvedení na americký trh květen 2014.
foto: BMW
Elektromobil BMW i3 vstoupil na evropský trh během listopadu a daří se mu. Podle Iana Robertsona, šéfa marketingu BMW, má už celosvětově přes 11 000 objednávek. První dodávky auta v USA začnou v květnu 2014.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
CES 2014: BMW i3 s automatickým podélným parkováním + robotické auto
Základní cena elektromobilu BMW i3 v USA začíná na $41 350. Pokud si zákazník bude přát vůz doplnit o REx (range-extender, čímž se z auta de-facto stane plug-in hybrid), zaplatí $45 200. Plně vybavená verze auta s range-extenderem pak vyjde na $56 025.
Ja osobne som presvedčený,
Ja osobne som presvedčený, že BMW chcelo autom dokázať, že elektromobilita pre bežných ľudí ešte dostupná nieje.
Keby chceli preraziť, nedajú tam baterky ako má každý iný elektromobil. Tvrdenia o ľahkej konštrukcii a pod. su len snahy o originalitu a zvýraznenie aké prekýžky nás ešte čakajú. pritom mohly kludne použiť obyčajnú konštrukciu a hlavne podla mna ide o najškaredšie BMW počas celej histórie tejto značky.
Ja ako nadšenec pre alternatívne pohony neďakujem značke BMW za podporu, ale práve naopak…..kritizujem ich za pokus ukázať svetu, že tadialto cesta nevedie. V podstate ma riadne naštvali nepoužitelným i3 a predraženým i8.
este ma napada, ci to nie je
este ma napada, ci to nie je len vyhovenie nariadenia EU, pokial take existuje a ak ano, od akeho roku zavazuje EU vyrobcov k seriovej vyrobe aspon jednej serie alebo mnozstva, bezemisnych aut ?
Hodnotit vzhled čehokoliv,
Hodnotit vzhled čehokoliv, je silně individuální, každý na to má „jiné oči“.
Že zde jde o nejošklivější BMW v historii této značky jsem četl již několikrát – ale tohle může tvrdit tak maximálně člověk, kterého paměť je schopna sáhnout asi tak 2 roky nazpět – a těchto lidí je prý většina (?!).
V mých očích – což třeba takové BMW 700 nebo BMW Isetta, to byly podle mne „ty pravé krasavice“ v historii probírané německé značky aut – a stejně to byly prodejně úspěšné typy ve své době.
Elektromobilita není, a ještě nějaký čas nebude pro běžné lidi dostupná. V tomto směru shledávám počin BMW dobrý a logický – oni nechtějí prorazit (ve smyslu vyrábět více elektromobilů než „spalováků“).
Obdobné s tou dostupností produktu to bylo v začátcích i s mobilními telefony — kdo z nás si kolem roku 1995 koupil telefon vážící 3 kg, schopný provozu jen ve velkých městech a na dálnici D1, za cenu 45.000,-Kč (anebo ještě více) ???
No a jak je to dnes, s mobilními telefony ? (každý nechť zhodnotí situaci sám)
S elektromobily to stejný boom nebude, ale kolem 15% trhu automobilů časem získají, věřím tomu.
Proti gustu žádný
Proti gustu žádný dišputát, a přesto se zde o něm dišputuje o 106. Popravdě, stejně jako nedávno v případě nové Dacie Lodgy, se mi ten design velmi líbí a připadne mi aktuální. Nikoliv jen „nějaký“. Takový „nějaký“ design měly třeba dlouhou dobu Renaulty Thalia, kde se sice s časem zaoblovalo a tu se přidala nová chromová lišta apod. Ale celek byl nešťastný. Lodgy i i3 jsou od počátku nová robustně a zároveň dynamicky zející auta, jež bych klidně v domácí stáji přivítal.
BMW je na druhou stranu
BMW je na druhou stranu potřeba pochválit, že cenovka i3 je „na dnešní poměry“ velmi agresivní a obzvláště v zemích s vysokou dotací to musí být opravdu zajímavá nabídka. A dalo by se z toho usuzovat, že BMW má opravdu snahu si z trhu e-mobility něco utrhnout.
ma iba 22 kWh akumulator.
ma iba 22 kWh akumulator. zaujimave to zacne byt s 74 kWh.
a z toho navíc BMW i3
a z toho navíc BMW i3 využívá pouze 18,8 kWh.
fu, to je celkom malo.
fu, to je celkom malo. davnejsie som videl niekde priemerny prepocet spotreby na hodinu jazdy pri cisle 21kW. EV1 ver.1 mal tusim 16,5 kWh PB akumulator, a po viacero cykloch a urcitom case, zvladal cca 40 mil na nabitie. novy alebo to bola ver.2 mal tusim v praxi 60 az 90 mil na pocitaci dojazu.
v beznom uzivani uzevatelovi ukazovalo cca 3/4 a dojazd skakal pri 35 milach.
Zajímalo by mě,jaký
Zajímalo by mě,jaký výkon má extender. Neví to někdo?
Je to spalovací motor,
Je to spalovací motor, původem z motocyklu, dvouválec BMW 650 cm3, max. výkon 25 kW. Kolik je výkon elektrického generátoru, nevím, ale bude to jistě méně. Na samotný extender to auto asi nepojede, slouží pouze „k oživení baterie“ – tedy prodloužení dojezdu vozu při zesláblé baterii.
BMW udělalo „škaredé“
BMW udělalo „škaredé“ elektroauto s vědomím, že si jej koupí jen pár nadšenců a budou mít klid od zelených spotřebitelů. A konečně budou mít argument, že lidé elektro nechtějí, ale zatím to vypadá, že nebudou stíhat vyrábět. 😀
Možno to bude tým, že to
Možno to bude tým, že to „škaredé“ je len v tvojej hlave 😉
Možno to bude tým, že to
Možno to bude tým, že to „škaredé“ je len v tvojej hlave 😉
Na to jak je to ošklivé
Na to jak je to ošklivé auto se to prodává dobře, holt ten modrobílý znak na kapotě je pro mnohé cennější než vlastní technika.
si nedokážu představit co by to znamenalo za světový obrat kdyby model S vydalo BMW. Hezké auto, velký dojezd, relativně rozumná cena a k tomu prestiž zavedené značky. By nestíhali plnit objednávky ani kdyby toho vyrobili 300 000ks ročně(alespoň vzhledem k tomu co za ošklivku dokáží prodat teď)
Jinak proti BMW nic nemám(dokonce ho vlastním)
Já si ho okoukal a osahal v
Já si ho okoukal a osahal v Německu a neskutečně se mi líbí. Uznejme, že vzhled je subjektivní záležitost a ze 7 miliard lidí na světě se najde pěkná hromada, jejímž očím tento design bude chutnat:). Jinak souhlas a držím BMW palce k ještě větším prodejům!
myslim ze im vadi toy
myslim ze im vadi toy vzhlad, a chyba maskulinita v vzhlade.
odhliadnuc od toho je to auto pekne. hlavne vzhladom k tomu ake skarede auta som uz videl a neslo o toy prolem.
To auto je špatné len pre
To auto je špatné len pre jedincov, ktorým sa prestal v troch rokoch vyvíjať mozog a jednoducho sa im páči celý život práve to čo videli keď mali 3 😛
Ano, je třeba tento model
Ano, je třeba tento model zařadit do designové síně slávy po bok takových velikánů jako je SsangYong Rodius, Fiat Multipla, Pontiac Aztec.
Už předchozí generace 6er, nebo předminulá generace 7er o zapsání do této síně statečně bojovali, nakonec jim ale jejich naděje nevyšly.
Naštěstí zákazníci a
Naštěstí zákazníci a prodeje auta sami ukáží (bez zdejších názorů diskutujících) kde je asi „většinová pravda“. A tak jak se v Evropě těžko prodávají americká auta, tak jen čas ukáže, kde je pravda.
VW Golf také všichni od nepaměti stále kritizují a zatím se ho ve všech řadách vyrobilo a hlavně prodalo nejvíc na světě. Proto počkejme na elektriku z VW. To pak bude proti ostatním palba na trhu.
RomanS: Bohužiaľ takéto
RomanS: Bohužiaľ takéto predstavy máš iba ty, pretože BMW by nikdy nevydalo auto s čínskym LCDčkom namiesto palubovky 😉
PS: Nič proti Tesle, len takéto dementné porovnania nemusím…
No vidíte a já mám
No vidíte a já mám představa o tom jak má vypadat elektromobil, aby se prodával je právě ta TESLA s tím čínským LCD a i3 mi přijde jako by jí navrhoval někdo hodně sjetý, nic proti megaautomobilce BMW 😉
A proto vyrábí BMW auto s
A proto vyrábí BMW auto s designem hračky pro děti… No snad vědí co dělají.