Autonomní vozidla Hyundai budou vybavena novou generací radarových systémů

redakce - 21 Květen 2018

Velmi výkonný radarový systém s vysokým rozlišením umožní funkce precizního prostorového snímání a komunikace mezi vozidly.auto autonomní vozidla radar

Vyspělá radarová platforma Metawave WARLORD používá pouze jednu anténu místo dosavadních stovek antén.
foto: Hyundai

Hyundai Cradle, dceřiná firma společnosti Hyundai Motor Company pro rizikové investice a podnikání v oblasti otevřených inovací, realizuje investici do společnosti Metawave Corporation s cílem vyrábět inteligentní radarové systémy pro autonomní vozidla.

Metawave zásadním způsobem mění techniku radarového snímání chytrými radarovými systémy, které využívají adaptivní metamateriály (konvenční materiály s pozměněnou strukturou, která jim dodává jedinečné elektromagnetické vlastnosti, jež se v přírodě nevyskytují) a umělou inteligenci.

Hyundai důkladně zkoumá nové technologie, jako je právě třeba vysokovýkonný radarový systém Metawave s funkcí prostorového snímání, pro budoucí autonomní platformy.

„Nová generace radarové techniky dokáže využívat vyspělé algoritmy pro detekci objektů a jejich identifikaci,“ řekl John Suh, viceprezident společnosti Hyundai CRADLE. „Nový radarový systém s umělou inteligencí, která zvětšuje rozlišení a přesnost, bude přelomovou technologií.“

Základními komponenty systému snímání okolí u současných automobilů s funkcí autonomní jízdy jsou tři senzory: kamera, LiDAR a radar. Kamera je senzorem s největším rozlišením, ale „nevidí“ objekty ve vzdálenosti více než 50 metrů. LiDAR prodlužuje dosah na cca 150 metrů s relativně vysokým rozlišením snímání.

Kamera i LiDAR jsou senzory, které ovlivňuje špatné počasí i znečištění silnic. Radarový senzor pracuje na nižší frekvenci a „vidí“ objekty ve velké vzdálenosti dříve a za všech povětrnostních i provozních podmínek. Současné radarové senzory mají omezenou šířku zorného pole při snímání vzdáleného okolí a postrádají dostatečné rozlišení pro rozeznávání objektů.

Pro zpracování komplexních digitálních signálů je zapotřebí velký počet antén a drahých čipů. Tento druh systému vyžaduje značné množství času a energie, takže je neefektivní. Vyspělá radarová platforma Metawave WARLORD používá pouze jednu anténu a díky svým ultra rychlým a precizním reakcím si dokáže poradit s komplexností analogového prostoru.

Anténa systému WARLORD sama určuje tvar a směr radarového signálu pomocí úzkých svazků paprsků, metod hlubokého učení a algoritmů umělé inteligence. To umožňuje rychlé rozpoznávání objektů na základě podrobného bodového modelu okolí ve formátu 4D, který vzniká pomocí fúze dat z jednotlivých senzorů.

„Investice společnosti Hyundai představuje další důležitý milník ve vývoji naší společnosti a je jedním z důkazů našeho rychlého rozvoje, v jehož rámci umožníme využívání radarového systému WARLORD s dlouhým dosahem snímání a funkcemi umělé inteligence v autonomních vozidlech,“ řekl generální ředitel společnosti Metawave Maha Achour, PhD.

„Díky našemu talentovanému týmu odborníků na milimetrové vlny a metamateriály jsme jako první představili elektronicky snímající metamateriálovou anténní sestavu pro autonomní jízdu, používající frekvenci 77 GHz. Tato technika bude klíčovým faktorem pro Hyundai a další přední výrobce automobilů, kteří se snaží nabídnout ještě lepší zážitky z cestování automobilem.“

Vývoj autonomních automobilů Hyundai

Hyundai Motor Company a společnost Aurora, lídr ve vývoji techniky pro autonomní vozidla, oznámily v lednu uzavření strategického partnerství s cílem uvést vozidla Hyundai s funkcí autonomní jízdy na trh do roku 2021.

V rámci tohoto partnerství budou vozidla Hyundai vybavena technikou pro autonomní jízdu společnosti Aurora. V první fázi spolupráce budou vyvinuty speciální modely pro testy a pilotní projekty ve vybraných městech.

V únoru letošního roku úspěšně absolvovala flotila vozů Hyundai NEXO, elektricky poháněných SUV s palivovými články na vodík, trasu ze Soulu do Pchjongčchangu o délce 190 kilometrů v režimu autonomní jízdy. Vozidla NEXO byla vybavena technikou autonomní jízdy úrovně 4 dle mezinárodní normy SAE a technikou sítí 5G.

Uvedené vozy NEXO disponovaly řadou vyspělých systémů, které jim umožňovaly rozpoznávat okolní vozidla s větší přesností a lépe vyhodnocovat situaci na křižovatkách i odbočkách. Díky preciznímu určování polohy vozidla bez problému projížděla mýtnými branami, vnější senzory vozidel pak monitorovaly lokaci vozidla, pokud došlo k přerušení příjmu signálu GPS, například při jízdě v tunelu.

Technika společnosti Metawave

Metawave vyvíjí novou generaci platforem s bezdrátovou technologií, které řeší největší výzvy, před nimiž stojí odvětví bezdrátového snímání a komunikace.

Použitím umělých metamateriálových struktur a algoritmů umělé inteligence se společnosti Metawave podařilo zjednodušit uspořádání a zvýšit výkonnost systému za současného snížení nákladů jak pro poskytovatele, tak i pro spotřebitele, a to díky technologiím elektronického vytváření a směrování svazku paprsků WARLORD a SABER.

Společnost se v první fázi zaměřuje na dodávání chytrých radarových platforem WARLORD pro vyspělé asistenční systémy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) a autonomní jízdu. Metawave zároveň vyvíjí chytré anténové platformy SABER (Smart Antenna for Beamforming Electromagnetic Radiation) pro stacionární bezdrátovou komunikační infrastrukturu a mobilní sítě 5G k provozu páteřních připojení a přístupových sítí s mnoha účastníky v konfiguracích s přímým spojením, vícebodovým spojením i smíšenou topologií.

Platforma Metawave SABER přinese na trh sítí 5G výhody v podobě nižšího rušení a většího dosahu pokrytí základních stanic. Místo obrovských počtů antén a složitého digitálního zpracování, používaných při současném bezdrátovém přenosu dat v sítích 5G, využívá SABER jednu anténu pro každý port s vysílací a přijímací jednotkou, která dokáže zformovat signál do úzkých svazků paprsků, čímž se prodlouží dosah základních stanic a obslouží vysoký počet uživatelů s minimálním rušením.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Líbí se mi jejich inovace, zachvili to bude jak z těch filmů z budoucnosti, víceméně sednete do vozu a zadáte jen kam chcete

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě se u Hyundai líbí, že se toho nebojí jít dopředu. Auta dělají pěkná a dovoluji si i říct, že dobrá. Já jim dávám palec nahoru.

Akorát elektroaut vyráběj minimální množství.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Radovan

Vždycky mne rozesmějí ty názvy technologií, byť chápu, že se může jednat o zkratky. Třeba warlord (válečník), metawawe (asi kovová vlna), saber (šavle)..... No a pojmenovat po letitých zkušenostech celého světa něco pojmem Aurora, to je koledovat si o křižník Potěmkin :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Aurora je polární záře. To mi nepřijde jako hrozný název :-) A metawave je spíš složená vlna.

Aurora je nazov farby na Ioniq a je do modra. Je modrá aj polarna ziara ?

Ako tu na foto:
https://auto.bazos.sk/inzerat/85456357/Hyundai-Ioniq-Electric.php

Obrázek uživatele Josef

Může být. Je modrozelená.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V mestach budeme "ziarit". Tisice aut s elektromagnetickymi ziaricmi s dosahom na stovky metrov. Emisny smog sa reguluje. A co s elektromagnetickym smogom?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Více září wifi, bt, gsm. Jinak někdo říká, že tyto vlny nemají na člověka žádný vliv a na druhou stranu jsou tyto vlny schválené pro využití v lékařství.

Obrázek uživatele Josef

Přeháníte. Nedávno jsem viděl, že si někdo dal práci na sestavení tabulky intenzity elmag pole v elektromobilech a vyrukoval s tím jako se zaručenou zprávou, že nám to škodí. Vtipné na tom ovšem bylo, že udávané intenzity elmag pole byly zhruba stejné jako intenzita přirozeného elmag pole Země u hladiny moře... ;) Mnohem horší než radary aut (které nemusí být nijak zvlášť výkonné), jsou vysílače Wi-Fi a dalších technologií bezdrátového internetu a zároveň vysílače mobilních signálů, LTE, GSM apod. A do toho si můžete zařadit i vojenské radary a další. A v neposlední řadě také mobilní telefony, které si dobrovolně všichni přikládáme k hlavě a genitáliím. Auta budou to poslední, co nám bude vadit.

Hybrid & Electric Cars: Electromagnetic Radiation Risks
https://www.saferemr.com/2014/07/shouldnt-hybrid-and-electric-cars-be-re.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele spetak

To je ňáká úchylka - přikládat si mobil ke genitáliím ?!??! Nebo jen něco nevím ?!?! ;-)))

Vy jste nikdy neměl mobil v kapse? Nebo myslíte, že 0,1mm tlustá látka je dokonalým odstíněním elektromagnetického pole?

Obrázek uživatele spetak

Jirko, neberte život tak strašně vážně !!!
:-)))

No dobře. Dneska jsem od rána nějak nasranej, tak se omlouvám za předávání negativistické energie. Zítra už to snad bude lepší :).

Obrázek uživatele spetak

Asi den blbec. To se stane. Nemáte se zač omlouvat. Ale něco to o Vás vypovídá. A Josefa čtu rád, Vás koneckonců taky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Horsie su wifi? Standard IEEE 802.11p definuje komunikaciu vehicle-to-vehicle (V2V) v pasme wifi, t.j., okrem radarov budu auta medzi sebou komunikovat na stovky metrov aj pomocou wifi.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter