Automobilky mají novou hvězdu: amerického výrobce solid-state baterií

Factorial Energy je dosud prakticky neznámá společnost z amerického státu z Massachusetts. Aktuálně získala dvě nové investice od automobilek Mercedes-Benz a Stellantis. Už předtím do ní investovali Hyundai a Kia. Co slibuje tak úžasného?

Společnost Factorial Energy údajně vyvinula přelomové solid-state baterie (baterie s pevným elektrolytem), které elektromobilům umožní ujet o 20-50 % více na jedno nabití. Za vše může jejich vlastní technologie FEST (Factorial Electrolyte System Technology), která umožňuje vyrábět kvalitnější baterie za stejnou cenu, jako současné li-ion.

Partnerství v Hyundai-Kia bylo oznámeno už letos v listopadu, krátce na to se přidávají další dvě světové automobilky v podobě Mercedes-Benz a Stellantis. Stellantis chce první elektromobily se solid-state bateriemi představit v roce 2026. Firma Factorial Energy už představila pilotní 40Ah bateriový článek. Funguje za pokojové teploty a potřebné výrobní procesy prý bude možné snadno implementovat do stávající výroby li-ion baterií.

Nicméně firem, které slibují průlom v technologii solid-state baterií je celá řada. Volkswagen už dříve investoval do společnosti Quantumscape, Ford a BMW zase sázejí na Solid Power. Svou solid-state technologii chce představit také Toyota. Přitom Daimler, mateřská společnost Mercedes-Benz, už dnes solid-state baterie jako první využívá v praxi – ve svých elektrobusech. A o nástupu solid-state se spekuluje také v souvislosti s Teslou.

zdroj: Techcrunch, Electrek.co

31 Comments on “Automobilky mají novou hvězdu: amerického výrobce solid-state baterií”

  1. Uvažujem nad kúpou electric car poraďte mi prosím, nehody sa stávajú niekedy aj tak že auto skončí v jazere – ako je to keď skončí po nehode elektromobil celý vo vode – v rieke, v jazere? je tým elektrické auto nejako zabezpečené aby to nemalo žiadny vplyv na posádku v aute to vysoké napätie a prúd

  2. „Menší“ vada je, že tento článek zřejmě funguje právě jen za pokojové teploty, takže pro použití v běžných EV to zatím není. Solid state baterky, které potřebovaly trvale temperovat, ačkoli na ještě vyšší teplotu, už tady byly. Obecně použitelné pro EV bude, až články budou fungovat aspoň od nula °C výše.

          1. Mate takove mindraky, ze vse co ctete, hned do toho tahate svuj mizerny zivot. Ja jsem na to nekoukal. Uniformy DDR Volksarmee byly jako od Wehrmachtu i ostatni symboly byly z doby 3. Rise. Bundeswehr je demokraticka armada. Nekdy az moc. Napriklad v ustave maji zakaz podilet se na bojovych akcich mimo DE. Smi nabizet pouze podpurne akce v ramci NATO. A vzdy to musi povolit Bundestag. Ale pro vas pablba je skoda toto psat. Vy uznavate jen ruske agresory. Nebo se pletu?

              1. Ano, já mám rád všechny diskutující a uznávám právo na jejich omyl 😉
                Koneckonců, všichni jsme omylní a právě diskuze a možnost srovnání názorů nám dává příležitost si vlastní omyly uvědomit. A že jsem jich za život nasekal nepočítaně, diskuzní skupiny včetně Hybridu nevyjímaje.

                1. ja ctu hlavne prispevky od runnera nebo jirkajiri a koudelkovy odkazy. to je tady nejzajimavejsi.
                  bezec uzna chybu i se omluvi dneska treba s tou turbinou zatimco drvostep hleda porad tu neexistujici zarovku.
                  se pak nediv ze si bezec da elektrofanatika ke snidani a nekteri to tu blbe nesou.

Napsat komentář