Štítek: Johnson Controls
Americký výrobce baterií A123 Systems zbankrotoval
Už začátkem června 2012 americký výrobce pokročilých baterií A123 Systems varoval své investory, že mu zbývají finance na pět měsíců fungování. Ukázalo se to jako víc než přesný odhad: firma aktuálně ohlásila bankrot. Její výrobu v oblasti automotive odkoupí Johnson Controls.
Využití stop-start technologie se do pěti let ztrojnásobí
Společnost Johnson Controls, světový průmyslový gigant působící také v automobilovém průmyslu, odhaduje, že využití technologie Stop&Start se během pěti let minimálně ztrojnásobí. V roce 2016 by ji mohlo obsahovat 52 až 55 % vyrobených automobilů.
Norská pošta kupuje 20 elektromobilů
Norská pošta se stala prvním evropským zákazníkem, který si objednal elektromobily Ford Transit Connect Electric. Celkem má zájem o 20 kusů elektrické dodávky.
Kanadská pošta zkouší elektrické dodávky Ford Transit Connect
Automobilce Ford se nedávno podařil vynikající obchod, když kanadské poště prodala 1175 malých nákladních aut Ford Transit Connect. Jednou z hlavních výhod byla spotřeba – 7,8 l/100 km ve městě, což je ve srovnání s velkými dodávkami poměrně málo. Především ale kanadská pošta využije také deset elektrických modelů Ford Transit Connect Electric.
EV20 – globální aliance na podporu elektromobility
V New Yorku nedávno začal „Klimatický týden“. U příležitosti jeho otevření byla ohlášena nová skupina EV20. Jde o globální alianci firem a zástupců vlád, kteří si kladou za cíl rozvoj elektromobility po celém světě. Má i jasný cíl: během dalších pěti let dostat na silnice o milion elektromobilů víc než kolik plánují automobilky.
Ford Transit Connect Electric
Dodávka Ford Transit Connect Electric bude jedním z prvních elektrických užitkových vozů na trhu. Původní Transit Connect se vyrábí už od roku 2003 a dodnes jde o jeden z nejoblíbenějších modelů pro firemní flotily. Elektrická verze bude skvělým služebníkem do města, kde se obvykle firemní auta pohybují na krátké úseky a často zastavují. Výrazně sníží provozní náklady i znečištění ovzduší.
Ford Transit Connect Electric – elektrická dodávka v Evropě za rok
Ford poodhalil plány uvedení své elektrické dodávky Transit Connect Electric v Evropě. Půjde o předehru k uvedení dalších čtyř elektrických aut do roku 2013. Jedním z nich bude i Ford Focus Electric v roce 2012, dále pak hybridní a plug-in hybridní odvozenina od modelu Ford C-MAX.
Li-ion baterie s výdrží stovek tisíc kilometrů
Životnost současné generace lithium-iontových baterií zatím není příliš obdivuhodná, například v případě Tesly Roadster předpokládá výrobce 70% kapacitu po pěti letech ježdění a 80 000 najetých kilometrů. O to více potěšil všechny zastánce elektromobilů nejnovější test společnosti Southern California Edison (SCE) provedený na baterii od společnosti Johnson Controls-Saft. Firma na li-ion baterii simulovala více než dva a půl roku takové podmínky, které by nejspíš zažila v lehkém komerčním vanu. Dosud baterka „ujela“ 289 682 km s minimálním „opotřebením“. Díky výsledkům testu dostala společnost SCE od amerického Ministerstva energetiky „plnou“ verzi baterie (test probíhal pouze na jedné šestině článku, který obvykle využívají plug-in hybridy nebo elektromobily). SCE má vyzkoušet, jak dobře by se taková baterie hodila pro osobní automobily. SCE tento test bude provádět ve spolupráci s Institutem pro výzkum elektřiny. SCE ve spolupráci s dalšími partnery, jako je např. automobilka Ford, také v současné době testuje lehké, střední i těžké automobily typu plug-in hybrid.
Elektromobily jsou předurčeny k vítězství, říká výrobce baterií
Pravda, od výrobce baterií bychom ani nemohli čekat cokoliv jiného. Společnost Johnson Controls však v tomto oboru patří k nejstraším (viz. Wikipedia) – byla založena už v roce 1885 v USA vynálezcem termostatu. Dnes zaměstnává celosvětově 140 000 lidí a operuje v oblasti automobilového průmyslu, stavebnictví a energetických řešení. Na Globálním summitu o životním prostředí pořádaném agenturou Reuters prohlásil Alex Molinaroli, prezident společnosti, něco v tom smyslu, že dlouhodobé investice do výzkumu a vývoje směřují především k elektromobilům. „Lidé sice mluví o palivových článcích, ale popravdě, není kolem toho vidět tolik snahy a energie jako je dnes vidět kolem elektromobilů,“ dodal. Johnson Controls dnes ve spolupráci s francouzskou společností Saft dodává lithium-iontové baterie pro Daimler a jeho hybridní sedany Mercedes-Benz třídy S, kromě toho spolupracuje také s automobikou Ford. Ve svém výzkumu se společnost zaměřuje především právě na li-ion baterie. Návratnost velkých investic očekává do pěti let. „Být v tomhle byznysu je dnes velmi drahé,“ kometuje současnou situaci. Přesto zde vidí obrovský potenciál a odhaduje, že hybridní automobily či elektromobily budou do roku 2020 mít 6% trhu v USA a západní Evropě. Ještě větší příležitost ale vidí Molinaroli v Číně, kde mají elektromobily šanci obrovského rozvoje – místní lidé totiž budou moct rovnou „přeskočit“ klasické agregáty.