Apple údajně jedná o továrně na baterie a nabírá zkušená jména

Podle magazínu Autoblog si Apple najal Ulricha Kranze, který pomáhal vyvíjet elektrické vozy BMW i3 a BMW i8. Kromě toho prý jedná s CATL a BYD o baterkárně.

O spolupráci v oblasti elektromobility mezi Apple a BMW se jednu dobu také povídalo, ale BMW nakonec zprávu dementovalo.
foto: Motor1.com

O elektromobilech značky Apple už se mluví několik let. Tesla se u Applu silně inspirovala například s ohledem na své obchody Apple Store, jednu dobu mezi Apple a Teslou zuřila válka mozků a Elon Musk dokonce v jeden moment zvažoval prodej Tesly Applu.

Následně začaly zhruba od roku 2015 prosakovat informace o tom, že Apple připravuje vlastní robotický elektromobil. A pomáhají mu při tom bývalí zaměstnanci Tesly. Spekulovalo se, že Apple auto by mohlo jít na trh už v roce 2020.

Apple elektromobil ale zatím stále na trh neuvedl, ačkoliv nejrůznější indície napovídají, že něco kutí. Nakonec to začalo vypadat, že Apple se chce soustředit především na samotné robotické řízení. Aktuálně Apple zaměstnal Ulricha Kranze, který měl v BMW na starosti vývoj elektromobilu BMW i3 a plug-in hybridu BMW i8. Kranz nedávno opustil start-up Canoo.

Reuters v této souvislosti zase informuje, že Apple navázal předběžná jednání s čínskými společnostmi CATL a BYD o možnosti stavby továrny nebo továren na baterie v . Apple údajně preferuje li-železo-fosfátové baterie, protože jsou levnější na výrobu a neobsahují nikl ani kobalt.

One Comment on “Apple údajně jedná o továrně na baterie a nabírá zkušená jména”

  1. Zajímavý že jste úplně vynechali že Ulricha Kranze, byl
    Zajímavý že jste úplně vynechali že Ulricha Kranze, byl dosavadním šéfem Canoo a že před rokem chtěl Apple Canoo koupit a slupnout ho jak malinu, ale oni nechtěli. :)))
    Chytrý a schopný lidi jsou v elektromobilitě hodně cenná komodita.

Napsat komentář