Jihokorejský Hyundai nejprve potvrdil a posléze částečně dementoval informaci, že začíná jednat s americkou společností Apple o možné spolupráci v oblasti vývoje a výroby robotických elektromobilů.
foto: AppleCar
Zpráva o tom, že Hyundai jedná s Apple o spolupráci na vývoji robotických elektromobilů, pochopitelně vzbudila obrovský rozruch. Akcie Hyundai na zprávu o jednáních s Apple reagovaly skokem vzhůru o téměř 25 %.
Jenže to nejspíš značně rozezlilo Apple, jak se ostatně dalo čekat. Ten se k věci vůbec nevyjádřil a Hyundai naopak své vyjádření následně dvakrát upravil. Nejprve na to, že obdržel nabídky na potenciální spolupráci od několika společností, včetně Apple.
Posléze vyjádření ještě více upravil a zmínku o Apple zcela vymazal. Jen tím ale přilil olej do ohně. Už koncem minulého roku se totiž opět vynořily spekulace (tak jako několikrát v minulosti) o tom, že Apple stále na vývoji robotických elektromobilů pracuje.
Dokonce se několikrát objevila zmínka o roku 2024, kdy by osobní auta s průlomovou technologií/baterií Apple mohla na trhu objevit. Apple má s bateriemi obrovské zkušenosti v oblasti spotřební elektroniky, zejména smartphonů, notebooků či hodinek.
Zároveň v nejnovější generaci svých zařízení představil vlastní ARM čip (Apple M1 přezdívaný „Apple Silicon“), který do nich přináší výjimečný poměr spotřeby a výkonu. Něco takového by mohl velmi dobře využít právě ve vlastním hardwaru/softwaru pro robotické řízení.
Jestli s tím příjdou 24/25, tak to taky může být hodně
Jestli s tím příjdou 24/25, tak to taky může být hodně po funuse. Tesla má nohu na plynu inovací a už i tradiční automobilky se začaly hýbat. Apple by musel přijít opravdu s něčím revolučním a o tom dost pochybuju. Apple má fakticky neomezené zdroje, ale tohle není jenom o penězích.