Akcie Tesly jsou nejníž za poslední dva roky, vytrácí se důvěra investorů?

Zatímco ještě v polovině minulého prosince se akcie společnosti Tesla prodávaly za téměř rekordních $365, za letošek spadly už na $228.

I přes výrazně rostoucí objem výroby a prodejů elektromobilu Tesla Model 3 zažívají akcie Tesla v posledních měsících prudký propad.
foto: Google

Cena akcií Tesla je mezi investory žhavým tématem, protože i samotná akcie je žhavým zbožím. A to jak u těch, kteří sázejí na její růst, tak i u tzv. „shorterů“ sázejících naopak na propad hodnoty akcie.

Právě ti si v posledních čtyřech měsících mohou mnout ruce, zejména pokud nakoupili akcie v době, kdy se pohybovaly blízko svých maxim. Objevují se proto obavy, že důvěra investorů v Teslu pomalu opadá.

To ale tak úplně nejspíš pravda nebude, protože nedávno se Tesle podařilo získat právě prodejem akcií a dluhopisů celkem $2,7 mld. Akciový trh tak může reagovat jak na některé excesy šéfa Tesly Elona Muska, tak i stále sílící konkurenci v segmentu elektromobility.

Zejména mohou být nebezpeční noví hráči typu Rivian s elektromobily R1S a R1T, který si získává obrovské investice od firem jako Amazon a Ford. Zdá se ale, že tím hlavním důvodem poklesu ceny akcií je jednoduše neschopnost Tesly vykázat zisk.

vlastní

83 Comments on “Akcie Tesly jsou nejníž za poslední dva roky, vytrácí se důvěra investorů?”

  1. Já se ani nedivím při takových prodejích bych se taky do
    Já se ani nedivím při takových prodejích bych se taky do akcií nehrnul. Navíc Musk nedokáže udržet rozumné náklady a jeho megalomanské projekty (typu Jobs a továrna na Macintosh, která na každém kusu prodělávala šílené peníze) firmu musí vyčerpávat. Prodeje v USA poklesly se snížením dotací o 50%. Trh na drahá auto je omezený a na drahá EV je ještě omezenější a k saturaci musí dojít během pár let. Tedy EV musí stát stejně jako spalovák. S levnými auty totiž přijdou větší servisní náklady (dražší a povinné prohlídky v servisu o což se Musk připravuje) a ruku na srdce pánové, za pár let vyjde provoz EV stejně jako u spalováku, tedy co zůstane je ten jízdní komfort.

    imgup.cz/image/Lb9Q

    Mimochodem bez dotací jsou obecně prodeje daleko slabší, to se ukázala v několika státech Evropy. Tedy s nástupem rozumnějších cen od VW, Škoda, Seat apod. se situace podstatně zlepší.

      1. Tomu nevěřím. Každý podnikatel, který se podívá na
        Tomu nevěřím. Každý podnikatel, který se podívá na dnešní ceny, půjde podobnou cestou, tedy bude se snažit cenově přizpůsobit trhu. Proč bych najednou měl dělat auto za 420 tis. Kč a dotovat jeho výrobu, když druhé nejlevnější podobné auto s horšími parametry bude stát 600 tisic?

        1. Vira je soukromou veci kazdeho. Pro ty ostatni:
          Christian

          Vira je soukromou veci kazdeho. Pro ty ostatni:

          Christian Dahlheim pro deník Automobilewoche uvedl, že sice „vidí v elektromobilitě další potenciál růstu a zvyšování podílu na trhu, ovšem neobejde se to bez nastolení těžkých témat.“ Například náklady na ekologičtější alternativu motorů už nebude moct nést výrobce, ale zákazníci. Protože ale elektromobily dnes stojí příliš, aby si je mohl dovolit každý, bude muset jejich cena být dotována z jiných zdrojů.

          A ty zdroje budou auta se spalovacím motorem. Podle Dahlheima se postupně budou zdražovat jak benzínové, tak i naftové motory, ty druhé ale výrazně víc. Cena u vznětových motorů by měla vzrůst o 2000 až 2500 eur (51 200 až 64 tisíc korun) u zážehových o 1000 až 1500 eur (25 600 až 38 400 korun). Na takové sazby by spalovací motory měly podražit postupně do roku 2023.

          (novinky.cz 22.3.2019)

    1. „Prodeje v USA poklesly se snížením dotací o 50%“
      Je

      „Prodeje v USA poklesly se snížením dotací o 50%“

      Je pravda že v decembri 2018 v USA mali predaj modelu 3 o niečo viac ako za prvé 3 mesiace 2019. Zníženie daňového kreditu pre kupujúcich tomu určite prispelo. Ale tohoto roku začali predávať už aj v Európe a v Číne. A výroba od konca minulého roka nie je 2x, tak zákonite muselo to číslo klesnúť.

      Nevravím že to bude dobré, ale ani zlé. Ešte by som aspoň štvrťrok počkal a až potom začal panikáriť.
      https://xkcd.com/605/ 🙂

          1. co má tohle být za negramotný vodfrk? s takovejma flusama
            co má tohle být za negramotný vodfrk? s takovejma flusama si táhni zpátky na autokokotforum, tady seš obtěžující. Jesi nemáš co moudrýho dodat tak vypadni je tě tady škoda, tam uplatníš svůj talent víc 🙂

    1. Tesla krachuje non-stop 11 let. Apple je bankrotuje už 30
      Tesla krachuje non-stop 11 let. Apple je bankrotuje už 30 let. 😀

      August 21, 2008
      Tesla Death Watch 17: Fifteen Cars?
      https://www.thetruthaboutcars.com/2008/08/tesla-death-watch-17-fifteen-cars/

      2011
      Elektrické vize šéfa Tesly začínají připomínat pohádku
      http://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektricke-vize-sefa-tesly-zacinaji-pripominat-pohadku/

      2018
      Tesla — Dead For 10 Years
      https://cleantechnica.com/2018/08/29/tesla-bankrupt-for-10-years/

  2. Teda trošku odbytý článek na můj vkus. Důvodem
    Teda trošku odbytý článek na můj vkus. Důvodem aktuálního propadu samozřejmě není neschopnost Tesly vykázat zisk. To byl důvod propadu před měsícem po zveřejnění finančních výsledků za 1Q. Nyní to je opět kvůli Trumpovi a obchodní válce s Čínou zdroj a druhým důvodem je, že největší investor T. Rowe prodal 81 % (7,2 mil.) svých akcií Tesly. zdroj
    Mimochodem dneska bylo dokončené převzetí spolčenosti Maxwell (výroba baterií, superkondenzátorů…) Teslou. zdroj

  3. Smrt Shoterum
    Tesla přichází s větším dojezdem a

    Smrt Shoterum
    Tesla přichází s větším dojezdem a hlupáci vsází proti ni .
    Je to jako by jste vsadily proti budoucnosti vlastních dětí .
    Hurá alergie a ostatní civilazační nemoci . Hlavně že některé bude hřát trocha peněz vydělané na nepřejícnosti. Tak já Tesle přeji a proto jsem si jednu objednal .

      1. Zajímavé, kolik je takových „borců“, kteří jsou nad
        Zajímavé, kolik je takových „borců“, kteří jsou nad věcí.
        Ale nějak jsem zatím neviděl jediného borce, kterému lékař řekl, že umře do 1/2 roku na rakovinu, nebo jeho dítě. Kam se asi podějí? 😉

        Proč už nejsou borci? No tak zdechne, udělám si nové… Nebo ..uj se mnou, stejně po mě ani pes neštěkne.

    1. Bacha abys z toho rozčilování nedostal infarkt 🙂 Koupil
      Bacha abys z toho rozčilování nedostal infarkt 🙂 Koupil sis akcie na vrcholu a teď brečíš, že klesají a ty na tom tratíš? To se stává, no… Shortováné je úplně stejný způsob obchodování s akciemi (spekulace na pokles) jako když spekuluješ na růst. Je to čistý pragmatizmus, obchod.

  4. Vrchol v prosinci byl 376, nikoliv 365. Při 365 jsem
    Vrchol v prosinci byl 376, nikoliv 365. Při 365 jsem otevíral short pozici já. Trochu se štěstím, původně jsem chtěl pozici otevřít o týden později.

    Vsadit na propad Tesly bylo jednoduché. Stačí věnovat chvilku číslům a každému musí být jasné, že Tesla lže, vede kreativní účetnictví a odvrací bankroty dalšími a dalšími půjčkami.

    Elektromobilita je ve své podstatě ekonomický nesmysl a celé je to o tom, kdo se na tom napakuje a jak hodně při tom daňové poplatníky ostříhají.

    Protože jsem ze svého přesvědčení pro férový business, SMRT TESLE!

      1. Debt to equity je 2:1, takže co píšete neplatí.
        Tesla

        Debt to equity je 2:1, takže co píšete neplatí.
        Tesla prohlubuje zadlužení pro úhradu opex nákladů, přičemž stoupají náklady na správu dluhu. Z nového úvěru podstatná část šla na úhradu záruk.
        Spirála se točí stále rychleji. S ohledem na prodeje a marže je to jasné – Tesla je vyřízená.

    1. férový byznys? to jako myslíš že ropná mafije a
      férový byznys? to jako myslíš že ropná mafije a autodebilky jsou férový byznys?? :))))

      https://zpravy.aktualne.cz/domaci/mlada-boleslav-mesto-kde-i-delnici-letaji-do-karibiku/r~9d51102a764811e9ad610cc47ab5f122/

      https://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

  5. Né, hlavním důvodem dnešního poklesu cen akcií Tesly
    Né, hlavním důvodem dnešního poklesu cen akcií Tesly samozřejmě je to, že ty ceny byly na svém vrcholu vyhnány spekulanty do naprosto nesmyslných výšek, a za to prodávány naivním elektronadšencům a dalším hejlům, kterým ve škole nikdy moc nešla matematika a počítání úroků či doby návratnosti.

    1. srulujte si to dolů a
      srulujte si to dolů a uvidíte:

      https://finviz.com/quote.ashx?t=tsla

      Musk sice nedávno koupil, ale …
      Straubel prodal
      Gracias prodal a prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali prodali ….. dá se říct celý rok 2019 😉

  6. Jeden z důvodů jsou tarify (cla). Mohlo by se to zlepšit s
    Jeden z důvodů jsou tarify (cla). Mohlo by se to zlepšit s dokončením GF3.

    Ještě poznámka: šorteři podle mne akcie nekupují, ale půjčují si je za danou cenu. Vrací pak zase akcie. A pokud jsou levnější, vydělají na tom. Ale nejsem šorter ani odborník.

    1. Shorter si akcii pujčí v době, kdy je drahá a očekává
      Shorter si akcii pujčí v době, kdy je drahá a očekává pokles. Hned ji prodá. Pak čeká na pokles a akcii koupí a vrátí tomu, od koho si ji půjčil plus nějaký poplatek. A vydělá na rozdílu cen.

      Jednoduché, ale nervy bych na to neměl 🙂

            1. Jde to i jinak. Koupí PUT opcí. Nevýhoda je, že není
              Jde to i jinak. Koupí PUT opcí. Nevýhoda je, že není vytvářen tlak na pokles akcií, ale zase máte omezenou maximální ztrátu výškou prémia, které jste zaplatil za tu PUT opci. PUT opce má datum vypršení a strike cenu. Třeba 200 USD/ ks. Opce na akcie je na 100 Ks akcií. Nevýhodou je, že prémium ( časová hodnota opce ) se časem rozpadá. Tedy růst akcií nebo stagnace vede k vypršení opce bez hodnoty a možné ztrátě celého prémia. Optimisti mohou koupi CALL opci. Je to levnější než nákup akcií. Otázka zní s jakou expirací a strike cenou. Mimochodem krach TESLY by jistě neznamenal konec výroby jejich vozů. Kupec by su jistě našel.

                1. Prý bez jedinečného know-how. Jsi směšný.
                  Prý bez jedinečného know-how. Jsi směšný.

                2. A jaké jedinečné know-how Tesla má? Kromě stavíme auta
                  A jaké jedinečné know-how Tesla má? Kromě stavíme auta ve stanu?

                3. Když nic nemá, tak proč je za těch X let nikdo nedokázal
                  Když nic nemá, tak proč je za těch X let nikdo nedokázal nabídnout lepší EV auto?

                  Nikdo nemá tolik dat o nabíjení a degradaci článků, dat z autonomního módu, dat o chování celosvětové sítě pro nabíjení, …

                4. Protože všichni dokázali nabídnout lepší auto.
                  Baterie

                  Protože všichni dokázali nabídnout lepší auto.

                  Baterie jsou Panasonic, data z autonomního řízení jsou ovlivněna jeho zastaralou koncepcí a má je mnoho konkurentů. Co za úžasná data z nabíjení očekáváš fakt netuším.

                5. Žádné lepší elektroauto neexistuje.
                  Žádné lepší elektroauto neexistuje.

                6. S tím souhlasím.
                  Ovšem jakou reálnou hodnotu má na trhu

                  S tím souhlasím.

                  Ovšem jakou reálnou hodnotu má na trhu nejlepší dřevěný otvírák na konzervy?

                7. Pokud ten kovový uživatele pomalu zabíjí, tak má – velkou.
                  Pokud ten kovový uživatele pomalu zabíjí, tak má – velkou.

                8. hele klid, konzerva je zatím jen jitrnice jakou svět
                  hele klid, konzerva je zatím jen jitrnice jakou svět neviděl :))))))))))))

                9. Když to řekl běžící šašek, tak určitě existuje
                  Když to řekl běžící šašek, tak určitě existuje 🙂
                  Já se z něj asi picnu. Von je tak zábavnej :-)))

                10. „Protože všichni dokázali nabídnout lepší auto.“
                  A proto

                  „Protože všichni dokázali nabídnout lepší auto.“

                  A proto s tím trhaj prodeje. Už si zase za blbečka 😀

Napsat komentář