V pátek uspořádala česká Toyota akci Toyota Eco Drive 2011. Motorističtí novináři dostali do rukou hybridní auto Toyota Auris HSD a předem naplánovanou trasu po Praze. Cílem bylo zajet ji co nejúsporněji. Průměrně dosáhli novináři spotřeby 3,52 l/100 km. foto: TOYOTA MOTOR CZECH spol. s r. o.
Vedle prezentace dosavadních výsledků a budoucích plánů značky Toyota v oblasti plnohodnotné hybridní technologie byla hlavním bodem programu testovací jízda s vozem Toyota Auris HSD s cílem dosažení nejlepší spotřeby paliva na této trase.
Pro hosty byl připraven testovací okruh o délce přibližně 40 km, který celkem v 5 vozech Toyota Auris HSD (ve dvou skupinách) absolvovali přibližně za jednu hodinu. Akce se zúčastnilo 10 motoristických novinářů a průměrná spotřeba paliva u této skupiny dosáhla hodnoty 3,52 litrů na 100 km.
Velmi úsporný styl jízdy za volantem modelu Auris HSD potvrdilo 80% pozvaných novinářů, kteří dosáhli spotřeby menší než 3,8l/100 km (oficiální homologační údaj výrobce).
Toyota Auris Hybrid uspěla na alternativní Rallye Monte Carlo
Toyota v britské továrně na Auris HSD buduje solární elektrárnu
Hosté akce se rovněž mohli seznámit s modelem Prius Plug-in, který nabízí možnost externího dobíjení z běžné el. sítě 220V. Toyota představí tento vůz v sériové verzi už v roce 2012.
„Pevně věřím, že naše plnohodnotná hybridní technologie bude pro česká media stále zajímavějším tématem. Rok 2012 bude totiž z pohledu této šetrné technologie velmi významný, protože představíme v České republice tři zcela nové hybridní modely.“, řekl na akci Tomáš Vaněk, PR manažer společnosti Toyota Motor Czech.
Druhý den se akce zúčastnili kromě našeho zástupce např. také náměstek ministra dopravy. My jsme s hybridním Aurisem zvládli udělat na dané trase opačný rekord – dosáhli jsme zdaleka nejvyšší spotřeby 5,31 l/100 km. Důvod je nasnadě: nechat téměř po celou dobu jízdy zařazeno „B“ pro dobíjení baterie namísto klasického „D“ nebyl vůbec dobrý nápad.