Elon Musk ohlásil, že tolik očekávaný Battery Day by se orientačně mohl uskutečnit 15. září, společně se setkáním akcionářů.
foto: Tesla
Původně se Tesla Battery Day měl odehrát už někdy v polovině května. Pandemie čínského viru COVID-19 ale pochopitelně pracovala v neprospěch všech zúčastněných.
Musk už několikrát řekl, že by celou akci nerad uspěchal, a že má připravenu velkou nálož skvělých novinek. Dokonce šel tak daleko, že to podle něj má být jeden z „nejdůležitějších dnů historie Tesly“.
Stále však není jasné, o co přesně půjde. Mohlo by jít o představení nového typu baterií s životností 1,6 milionu kilometrů, které Tesla následně s velkou pravděpodobností využije primárně v elektrotahači Tesla Semi. A navíc si je nejspíš bude i sama vyrábět.
Mohli bychom se ale dozvědět i další podobnosti o nově obnoveném tříletém kontraktu se společností Panasonic. Ta v rámci Gigatovárny 1 v Renu vyrábí pro Teslu bateriové články.
Vztahy mezi Teslou a Panasonicem ale nebyly v posledních letech právě nejrůžovější. Nyní je, zdá se, vše urovnáno, a Panasonic tak má umetenou cestu k dalším investicím a rozšiřování výroby v Gigatovárně 1.
Vzhledem k tomu, že Tesla Battery Day dne 15. září 2020 má být spojen také se setkáním investorů, bude připravena mimo jiné prohlídka právě výroby bateriových článků.
off
Tesla už má zase nechtně moc rezervací na Cyber
off
Tesla už má zase nechtně moc rezervací na Cyber truck.
650 000
https://electrek.co/2020/06/22/tesla-cybertruck-pre-orders-rose-over-650000-report/
To je ubohá statistika. Třeba já sem si na falešný
To je ubohá statistika. Třeba já sem si na falešný účty predobjednal 55 kyberu a pak to fšechno zruším.
Ubohý lidi dělaj ubohý věci.
Ubohý lidi dělaj ubohý věci.
A zaplatil za to 5.500 dolarů?
Lidi si to rezervují,
A zaplatil za to 5.500 dolarů?
Lidi si to rezervují, protože o to opravdu mají zájem a ne, protože neví co se sto dolary.
Půlka těch rezervací je mých.
Půlka těch rezervací je mých.
To byla u Modelu 3 taky, ale i když si je zrušil tak se jich
To byla u Modelu 3 taky, ale i když si je zrušil tak se jich stejně prodalo víc. Není nad to bejt za blbečka dvakrát za sebou.
Myslíte, že taslaboys vydrží honit půl roku?
Myslíte, že taslaboys vydrží honit půl roku?
To bys měl vědět ty, ty si honíš ego už vod narození.
To bys měl vědět ty, ty si honíš ego už vod narození.
off
Jak Ghosn prchnul z Japonska. Nakonec to nebyla až
off
Jak Ghosn prchnul z Japonska. Nakonec to nebyla až taková kovbojka. 😀
https://youtu.be/vQ0Ch0-s5Wo
Tak že by slibostroj konečně dodržel slovo?
Tak že by slibostroj konečně dodržel slovo?
Narozdíl vod VW kterej ho nikdy nedodržel.
Narozdíl vod VW kterej ho nikdy nedodržel.
Asi chce oznámit, že ke svým velkým bateriím už nebude
Asi chce oznámit, že ke svým velkým bateriím už nebude dodávat rotu urostlých Afroameričanů s bejsbolkami, aby ji dobili když týden chčije jako právě teď….
Takže až za 3 měsíce. Ale stejně si myslím, že jen
Takže až za 3 měsíce. Ale stejně si myslím, že jen představí baterii LiFePO4, kterou vyvinul společně s čínským CATLem.
Tu maj jen pro Čínu. Oni potřebují hlavně baterie co
Tu maj jen pro Čínu. Oni potřebují hlavně baterie co vydrží provoz v Semi tahačích a pak levný baterky pro CB, kde po cena za 1 kWh vychází proklatě nízko. Pak potřebují baterku pro Roadstera co dokáže ujet slibovanejch 1000 km (?) a nebude mít dvonásobnou velikost 100 kWh baterky z TMS. :)) Fakt jsem zvědaj jak se jim podaří todle všechno splnit.
btw zrovna uzavřeli další kontrakt na nákup kobaltu.
Kuku, po Tobě jednou pojmenují ulici :-). Je úžasné, jak
Kuku, po Tobě jednou pojmenují ulici :-). Je úžasné, jak do celé té komplexní problematiky vidíš…..A já zase úplně jasně vidím tu červenou ceduli a na ní bílými písmeny vysázeno „Debilova“ 🙂 🙂
Zase ti stará nedala. Smutnej příbeh.
Zase ti stará nedala. Smutnej příbeh.
Vy dva jste se našli.:-)
Vy dva jste se našli.:-)
LFP už vyrovnalo v energetické hustotě
LFP už vyrovnalo v energetické hustotě NCM.
https://pushevs.com/2020/06/21/most-energy-dense-cobalt-free-batteries/
To, že uzavřeli další kontrakt na nákup kobaltu nic neznamená pro budoucí vývoj. Současnou výrobu baterií nezruší ze dne na den a kobalt pro ni potřebují.
Však řikáš to samé co jsem naznačil. Ty čínský Lifepo
Však řikáš to samé co jsem naznačil. Ty čínský Lifepo budou bez kobaltu, ale oni dál budou v Nevadě vyrábět Lionky s kobaltem. 😀
To s tou energetickou hustotou je zajímavé. Je dobré že se vývoj hýbe.
Jenomže ji vyrovnali na úrovni packu a ne článků. A to
Jenomže ji vyrovnali na úrovni packu a ne článků. A to proto, že nepoužívají moduly, což Tesla už taky plánuje.
LiFePO od CATLu mají podle článku energetickou hustotu cca 190Wh/kg. Několik let staré niklové články mají hustotu 250Wh/kg a ty nové které Tesla hodlá představit na Battery day budou mít zřejmě hustotu 300-350Wh/kg s budoucím potenciálem až 500.
LiFePO mají velkou výhodu hlavně v ceně vstupního materiálu.
Tesla nemá nic společného s tou LiFePO baterkou od CATLu,
Tesla nemá nic společného s tou LiFePO baterkou od CATLu, kromě toho, že ji bude nakupovat pro auta vyrobená v Číně.
Ty nové baterie, které Tesla představí jsou high Nikl baterie. Zřejmě Nikl-Aluminium, s 85-90% Niklu v katodě a syntetickým grafitem v anodě. Odpovídá to patentům, které zveřejnila Tesla a Jeff Dahl a akvizice Maxwellu.
Jsou vyvinuty baterie NMC532 (LiNiMnCoO) s umělým grafitem a
Jsou vyvinuty baterie NMC532 (LiNiMnCoO) s umělým grafitem a předpokládaný počet cyklů je až 5000, tedy kdoví, zda to nejsou ty Tesla.
To by bylo super. Bohužel ten pokrok taky bude způsobovat
To by bylo super. Bohužel ten pokrok taky bude způsobovat pokles ceny současných EV. Ale vím že to by člověk mohl čekat věčně. Každej se musí rozhodnout jesi mu koupě za to stojí
Těžko říci, jestli nové baterie hned sníží cenu auta,
Těžko říci, jestli nové baterie hned sníží cenu auta, podle mě do té technologie zase nasypali mraky peněz, takže to snižování cen bude výhledové. Já myslím, že není potřeba dělat baterie s 5000 cykly (pokud by měly být drahé), protože současné baterie 64 kWh umožňují při správném nabíjení nájezdy 500 tis. až 1 mil km. Do BEV se musí člověk „zamilovat“ to se moc nedá řešit matematikou. Vždy když se u nás ve firmě bavím s lidmi, tak vždy to skončí na ceně a na nabíječkách. Podívejte se na Východočeský kraj, je to ostuda. Když nabiju v Boleslavi a pojedu do Krkonoš, tak další nabíječka je Turnov nebo Vrchlabí, to je tragedie. Když pojedu do Nové Paky a budu tam trávit dovolenou, tak nikde nenabiju po cestách. Kolega říká, až si budu moct koupit ojeté auto BEV za 350 tis. s dojezdem 300 km, tak to bude OK, jinak ne.
Přesně. Mě by taky obyčejný Prius stal o 400000 jenů
Přesně. Mě by taky obyčejný Prius stal o 400000 jenů míň. A při mým nájezdu se to celý nevrátí. Ale mě to za ten požitek z jízdy a vědomí že drtivou většinou nesmrdim aspoň po městě stojí.
Tak tomu nerozumím. Když pojedu z Mladé Boleslavi do
Tak tomu nerozumím. Když pojedu z Mladé Boleslavi do Krkonoš, tak proč bych po cestě nabíjel? Podle mě je nabíječek dostatek. Jasně, penetrace by mohla být promyšlenější, ale s autem s dojezdem kolem 250km není problém kamkoliv v ČR dojet. Další problém je v tom, že lidi nechápou, že můžou na dovolené auto nabíjet z běžné zásuvky v hotelu, chatce, kempové zásuvky a pořád tam čekají na nějaké nabíječky 😀
Pokud máte starý elektromobil s dojezdem 150km, tak můžete těžko očekávat, že vám bude někdo stavět rychlonabíječky podle tohoto dojezdu. Ano, jednou to tak bude, budou na každé pumpě, ale to bude tak za 5 let nejdříve. Navíc i s dojezdem 150km tzn. 100km mezi nabíječkami se dá po ČR poměrně pohodlně jezdit, v nouzi s využitím oběda někdy s na TYP2 nebo redukcí na 3 fáze po předchozí dohodě při plánování cesty 😉
A když máte auto s dojezdem 150 km, jako velká část
A když máte auto s dojezdem 150 km, jako velká část naší populace?
Chcete mi tedy říci, že to je úplně normální, že
Chcete mi tedy říci, že to je úplně normální, že města jako Nová Paka, Jičín, Lomnice na Popelkou, Lázně Bělohrad nemají jedinou nabíječku včetně AC 22 kW??? To je přece pitomost, takhle se elektromobilita nepohne. Když pojedu někam na výlet, tak všude ve větších městech musí být možnost nabití jak u restaurací či obchodních center apod. Navíc baterkám nejvíce svědčí nabíjení mezi 25-75% (tedy dojezd řádově 100-150 km), tedy nabíjení 0-100% je to nejhorší, co člověk může dělat.
Vim, ze to bude znit osklive, ale jak velka je ta „velka cast
Vim, ze to bude znit osklive, ale jak velka je ta „velka cast nasi populace“? Par stovek (pravdepodobne ne vic nez 1000) z cca 7 milionu aut, co tu jezdi?
I pokud to zuzime jen na EV, pocitam, ze to bude tak pulka a behem par let malobaterkace prirozene „vymrou“ z hlediska potreb rychlonabijeni – budou jezdit jen „okolo komina“ s nabijenim doma (nebudou uz masochiste, co by je koupili aby mohli jezdit dalkove trasy).
Možná nevidíte trendy, které výrobci nastavili, tedy
Možná nevidíte trendy, které výrobci nastavili, tedy výroba malobaterkáčů naopak roste. Podívejte se na úplné novinky Mazda MX-30, eHonda, Sion, Renault Twingo, eUP, Citigo-e, Seat Mii a mohl bych jmenovat další. Kdo z nás potřebuje baterii 100 kWh když 80% lidí jezdi do 60 km denně? Proč budu platit 600 tis. za baterii, když může stát 200 tis.?
Auta, které uvádím, ujedou za ideálních podmínek 200-250 km, tak je ideální nabíjet každých 100 km, tedy dojedu na místo a připojím k síti to by měl být standard a ne vyjíždět se 100% kapacity a vybít ho do nuly, to pak baterie po 800 cyklech je na 50% kapacity. Z těch 10 tisíc hotelů a restaurací má možnost nabíjení BEV auta sotva procento a to si ještě fandím.
V tomhle jsem skepticky, auto s „idealnim dojezdem 200-250“
V tomhle jsem skepticky, auto s „idealnim dojezdem 200-250“ (takze realne tak tech 100, pokud ho nebudu drtit 0-100% ale doporucovanych 20-80%, v zime jeste min) si krome nadsencu moc lidi ***jako jedine auto*** nekoupi (pripadne ho rychle vrati)…
A kvuli par nadsencum (a ve vetsine pripadu i dost kolenovrtum) nikdo dostatecne hustou sit RYCHLOnabijeni stavet nebude. Alespon ne, dokud budou neustale nekde vyrvavat, ze 10Kc/kWh je nenazranost.
Restaurace jsou jiny pribeh. Ale asi sami vidi, kolik obedu je treba prodat elektromobilistum, aby se zaplatil i relativne levny wallbox za 10-20k. A kolik takovych zakazniku jezdi.
Myslím, že vyrábět a prodávat se budou oboje, malo i
Myslím, že vyrábět a prodávat se budou oboje, malo i velkobaterkáče. Ale to co chtěl podle mne Josef říci je, že při rozdílu ceny 400 000,- Kč si už každej dvakrát a dobře rozmyslí, jestli vůbec kdy jezdí trasy nad 100 km.
Je tu obrovská skupina lidí, kteří o svých přepravních potřebách neuvažuje racionálně, ale pocitově. Když se bavíte s lidmi, většina je na počátku přesvědčena, že najezdí stovky kilometrů a neustále s plným autem. Když je požádáte ať si vedou „deníček / knihu jízd“ tak po pár měsících zjistí, že ve skutečnosti najezdí za den max desítky kilometrů a z poloviny času sami a bez nákladu.
A když už „MUSÍM“ na dovolenou jet autem, tak se mi daleko víc vyplatí si jej na 14 dní půjčit, než si jej pro těch 2 X 14 dní v roce koupit.
Ono než při těch dvou příležitostech ročně projezdíte v půjčeném autě, nebo prolétáte 400k,- Kč no to se nacestujete.
Takže 300 dní v roce jezdím Leafem, iMiEVem, Smartem – a dvakrát za rok si na dovolenou půjčím Konu, Niro, Teslu.
V současné době je malobaterkáč vhodný jako druhé nebo
V současné době je malobaterkáč vhodný jako druhé nebo třetí auto do rodiny. Jako první spalovák nebo plug-in hybrid.
Vidíte, a nám JAC nominálních 40 kWh (použitelných 36,5)
Vidíte, a nám JAC nominálních 40 kWh (použitelných 36,5) stačí úplně na všechno včetně cesty na dovolenou do Chorvatska.
A je to i s rezervou, troufám si říct, že by jsme to dali i s jedničkovým Leafem verze s 30 kWh.
Přesně tak! Vždyť i já dávám během 1 dne na otočku
Přesně tak! Vždyť i já dávám během 1 dne na otočku Žďár – střední Slovensko a zpět (cca 700 km) s e-NV200 24 kWh (reálných 18,5 kWh). A to se moc necourám! Už to dávám poněkolikáté, ale moc to nikoho nezajímá.
To musí být lahůdka 😀
To musí být lahůdka 😀
Jojo v kempu na vás čekají 🙂 mají to na to dimenzované a
Jojo v kempu na vás čekají 🙂 mají to na to dimenzované a jen náhodou se začínají v Alpách objevovat cedulky, nenabíjejte na stanových místech 😀
„Navíc i s dojezdem 150km tzn. 100km mezi nabíječkami se dá po ČR poměrně pohodlně jezdit, v nouzi s využitím oběda někdy s na TYP2 nebo redukcí na 3 fáze po předchozí dohodě při plánování cesty ;-)“
Klucíí jedu za váma na ten pracovní oběd, co jste mě pozvali do té luxusní restaurace, ale sorry, vychází mi nabíjení u elektromobilu támhle k motorestu U přepálenýhu tuku, tak se tam sejdeme jooo a něco si dáme, prej mají epesní klobásky 😀
Sorry, ale to je jak cestování s veteránem :D:D člověk si taky napřed musí domluvit záchytné body, kdyby něco
Jo viděl jsem v kempu zásuvku na 230V, ale s omezením na 3A
Jo viděl jsem v kempu zásuvku na 230V, ale s omezením na 3A 🙂 Teoreticky s tím za 24h nabijete 16 kWh.
ani omylem – BMS kolikrát malé proudy nedovoluje, protože
ani omylem – BMS kolikrát malé proudy nedovoluje, protože jim nedělají dobře po těle.
Před pár lety v Hermagoru jsem měl skvělý zážitek, dojel tam maník v Tesle, běhal důležitě v bundičce Tesla a v plavkách po kempu – bylo 30°C ve stínu – už to bylo vtipné a pobavil půlku kempu. Pak se rozhodl nabíjet a půlka kempu bez elektriky…to už tak veselé nebylo, protože to vyhodil až někde venku a ta studentka, co seděla na recepci, to řešit neuměla a údržba měla po šichtě…takže měli někteří studenou večeři a večer při svíčkách…
I když myslím, že než proudem auta to dokázal vyrazit nějakou svojí samodomo redukcí na camper zásuvku (z hlavy neznám standard)
Ano je to těžko říct (navíc nejsem manager, ani PR
Ano je to těžko říct (navíc nejsem manager, ani PR pracovník, ani ekonom – takže konkrétně v mém případě je to skutečně jen zcela laický nápad), ale klidně by to mohlo cenu EV snížit skokově.
Tesla už několikrát předvedla zcela neortodoxní myšlení – kdyby se najednou objevili Tesly s jejich současnou výkonností, ale zároveň by se staly nejlevnějším autem ve své kategorii (třídě) na světě, tak by se to cááákra projevilo na počtech prodejů.
Oni prostě mohou zvolit strategii, nahnat zisk při minimální marži na kvantitě, a vedlejším efektem bude, že Vám po světě budou jezdit miliony EV Vaší značky.
Podla mna asi nie. Ono ked si zoberiem dnesne EV odcitam
Podla mna asi nie. Ono ked si zoberiem dnesne EV odcitam predpokladanu cenu baterii tak som prekvapeny kolko stale to auto stoji. Bateria nema ani 50% ceny auta. Tie EV bez baterky su drahsie nez spalovaky s kompletnym motorom. Nie uplne rozumiem preco. Pocitam ze su tam vysoke marze a poplatky za technologie premietnute do celeho auta. Zaroven je tam velky priesor na zlacnovanie. Kedze je ale dopyt podstatne vacsi nez ponuka k zlacnovaniu nepride.
5000 cyklů znamená, že i při nešetrném dobíjení
5000 cyklů znamená, že i při nešetrném dobíjení baterie vydrží celou životnost auta. Současných 1500 cyklů je jen při šetrném dobíjení. Při rychlodobíjení je to ještě méně.
Ty nové baterie by měly být i levnější.
Ty nové baterie by měly být i levnější.
Teoreticky je to možné – existuje nějaká studie z 9/2019.
Teoreticky je to možné – existuje nějaká studie z 9/2019. Nicméně o nové baterii se dá jen spekulovat. Nikde to není černé na bílém.
Ono toho je známo docela dost. Vychází se z vydaných
Ono toho je známo docela dost. Vychází se z vydaných patentů, vědeckých publikací, oficiálních prohlášení a spolupráce lidí a firem apod.
Pokud by vás to zajímalo, tak tento kanál má výborné analýzy:
https://www.youtube.com/channel/UCIFn7ONIJHyC-lMnb7Fm_jw
I Teslacek o tom udelal video.
I Teslacek o tom udelal video.
Dobrý den,
může mi prosím někdo vysvětlit, jak se
Dobrý den,
může mi prosím někdo vysvětlit, jak se počítají cykly?
Kdysi se cyklus počítal každé zahájené nabíjení.
U EV rekuperace nabíjí baterii mnohokrát za jízdu, tak bych rád věděl, jak to s těmi cykly opravdu je.
Díky za vysvětlení.
Stanislav
Co vim tak rekuperace se do toho nezapociava. To by tech 2000
Co vim tak rekuperace se do toho nezapociava. To by tech 2000 cyklu dosahla v cuku letu.
No právě, tak kdy se počítá cyklus nabití?
No právě, tak kdy se počítá cyklus nabití?
Nekdy to uvadi jako 20%-80%. Podle me neni nejaka jednotna
Nekdy to uvadi jako 20%-80%. Podle me neni nejaka jednotna norma. Ale nevim.
Cyklus je 0-100%, tedy 4x nabíjení 35-60% je jeden cyklus.
Cyklus je 0-100%, tedy 4x nabíjení 35-60% je jeden cyklus. Určitě se započítává i rekuperace, která je cca 20% celkové spotřeby (je to taky dobíjení). Podle posledních výzkumů je nejlepší nabíjet baterii dokonce mezi 40-60% a vydrží minimálně 4000 plných cyklů, zatímco 0-100% necelých 1000 cyklů, tedy nabíjení 20-80% je naprostý základ (lépe 25-75%).
No ja s tou malou baterkou tenhle problem nemam. V podstate
No ja s tou malou baterkou tenhle problem nemam. V podstate musim nabijet skoro porad do plna. Nastesti Plno snamena asi 82%. Zatim se drzi.
Myslím, že dostatočná rezerva bude aj zo spodu, možno
Myslím, že dostatočná rezerva bude aj zo spodu, možno 15%. Takže vlastne sa využíva 65% a takých cyklov vydrží batéria omnoho viac ako keby ju cyklovali 0-100.
Jo. Neklesne to pod asi 21%
Jo. Neklesne to pod asi 21%
https://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lith
https://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries
Doporučuji obrázek 6 – Figure 6: Capacity loss as a function of charge and discharge bandwidth.*
Uvádí se plné cykly, ale neplných vydrží baterie výrazně více.
jeden cyklus- velmi zjednodušeně nateče a vyteče
jeden cyklus- velmi zjednodušeně nateče a vyteče jmenovitá energie článku BOL- je to jen energetický přepočet na nějaké ekvivalentní číslo – nevím, proč si lidi zrovna vybrali cyklus
Jestli se nepletu, tak cyklus je ekvivalent nabiti od 0 do 100
Jestli se nepletu, tak cyklus je ekvivalent nabiti od 0 do 100 %. Takze pokud 10x nabijete 10 % baterky, je to jeden cyklus. A pak do toho prave vstupuje, v jakem rozmezi toho cyklu dosahnete. Pokud prave v tom rozmezi 10ti % uprostred kapacity, pak mate zivotnost > 10.000 plnych cyklu, naopak pri tom plnem cyklovani < 1000
Díky za vysvětlení.
Takže rekuperace je v tomto ohledu
Díky za vysvětlení.
Takže rekuperace je v tomto ohledu zanedbatelná.
Nemate zac. Pokud nepojedete z Mnt. Everestu k Mrtvemu mori a
Nemate zac. Pokud nepojedete z Mnt. Everestu k Mrtvemu mori a nebudete jen rekuperovat nejakeho malobaterkace, pak tech par desitek Wh az male kWh nemaji v ramci SOC zadny vliv. Teda pokud z nejakeho prudkeho kopce nenabijete do blizkosti 100 % a oak nenechate auto odstavene.
A jak budete rekuperovat, když vyjedete z domu na kopci.
A jak budete rekuperovat, když vyjedete z domu na kopci. baterka bude mít 100 procent a dáte si sjezd do údolí?
Ked býva niekto na kopci, tak logicky nebude doma nabíjať
Ked býva niekto na kopci, tak logicky nebude doma nabíjať do 100% A ak by tak urobil. tak nezostáva nič iné iba tú rekuperovanú energiu páliť v kúrení pustenom na maximum. Aj tak som to už robil.
Tak nějak, když jedu z alpského Breneru do Verony nebo
Tak nějak, když jedu z alpského Breneru do Verony nebo naopak do Mnichova, tak tam nabíjím do 85%.
To je hezké, jak to máte hezky vypočítane a vůbec vás
To je hezké, jak to máte hezky vypočítane a vůbec vás tenhle management neobtěžuje.
Moje auta slouží mě, vy evidentně sloužíte autu.
A za prachy co ušetří, může vzít rodinu na oběd.
A za prachy co ušetří, může vzít rodinu na oběd.
Jakou rodinu? Jestli někdo jezdí leafem, určitě rodinu
Jakou rodinu? Jestli někdo jezdí leafem, určitě rodinu nemá.
Takže rodinu má iba ten, čo jazdí rakovinometom alebo ako?
Takže rodinu má iba ten, čo jazdí rakovinometom alebo ako?
Dobrý den pane Runnere,
auto vždy sloužilo mě a já tomu
Dobrý den pane Runnere,
auto vždy sloužilo mě a já tomu autu vždy vyhověl.
To jenom pro upřesnění.
Stanislav
A víte, o tom, že normální elektropohon má na takové
A víte, o tom, že normální elektropohon má na takové situace „splachovadlo?“
Já se jen zeptal, abych si ověřil, jak místní uživatelé elektromobilů ví, co mají doma…popravdě hned dva kousky nezklamali
Sice neviem presne o čo vám ide ale hlavne, že nie ste
Sice neviem presne o čo vám ide ale hlavne, že nie ste sklamaný.
Pekný zvyšok dňa.
Pokud uz bych nabil na 100 %, tak zalezi na aute, zda ma
Pokud uz bych nabil na 100 %, tak zalezi na aute, zda ma buffer i nahore a dovoli tamukladat rekuperovanou energii. Pokud ne, tak rekuperovat nebudu stejne jako kdyz bude baterka promrzla (loni se mi to jednou stalo a docela me to nezvykem vydesilo).
Ano, Tesla má podle všeho 2 druhy nových baterií. Zřejmě
Ano, Tesla má podle všeho 2 druhy nových baterií. Zřejmě jedny pro powerpacky (NMC532) a jedny pro auta (Nikl-Aluminium). Snad se dozvíme více na Battery Day.
Uz se nekolikrat psalo ze Tesla vyvinula svoji vlastni baterii.
Uz se nekolikrat psalo ze Tesla vyvinula svoji vlastni baterii.
Tesla spolupracuje jak s Panasonicem, tak s CATLem. Tesla
Tesla spolupracuje jak s Panasonicem, tak s CATLem. Tesla plánuje výrobu vlastní baterie, ale to neznamená, že ta baterie nebyla vymyšlena ve spolupráci s Panasonicem nebo CATLem.
off
Ostrava musí kvůli ekologickým limitům vypustit ze
off
Ostrava musí kvůli ekologickým limitům vypustit ze svého názvu písmeno S https://paralelnilisty.cz/2018/07/04/ostrava-musi-kvuli-ekologickym-limitum-vypustit-ze-sveho-nazvu-pismeno-s/