V okrese Sonoma County v Kalifornii lze elektromobil Volkswagen e-Golf (starší verzi s 24,2kWh baterií) koupit s cenou pod $10 000! Tedy v přepočtu méně než 250 000 Kč.
foto: Volkswagen
Důvodů obrovské slevy je vícero. Jednak se americká dealerství připravují na příchod nové verze e-Golfu s 35,8kWh baterií. Na stávající verzi s 24,2kWh baterií, jejíž cena je v základu $28 995, proto dávají slevu $7000.
NEPŘEHLÉDNĚTE Nový elektromobil Volkswagenu má být výrazně levnější než Tesla Model 3, dojezd 400 km!
Samotný okres Sonoma nabízí dotaci „Clean Power“ v hodnotě $2000 a stát Kalifornie dotaci $2500. K tomu je nutné připočítat také úlevu na federální dani v hodnotě $7500. Tím se cena nového elektromobilu Volkswagen e-Golf 24,2 kWh dostává na $9995!
A podle magazínu InsideEVs se lze v některých případech dostat (pokud např. spadáte do nízkopříjmové skupiny) ještě výrazně níž, někdy až na polovinu. A to se vyplatí.
off
100 letej děda si Tesličku užil
off
100 letej děda si Tesličku užil :))
https://youtu.be/t6Nw6xp0NfM
Ten pán se narodil v době, kdy začínal nástup sériového
Ten pán se narodil v době, kdy začínal nástup sériového spalovacího automobilismu. V roce 1920. Po celém světě jezdily ještě stále elektromobily.
Aktivní vývoj dopravních prostředků začíná kolem roku 1880, nejvíce se o to zasloužila Francii a Velká Británie. I když první zaznamenaný pokus s malým elektrovozítkem byl v roce 1835 od holandského profesora Stratingha a jeho asistenta.
Francouzský inženýr N. J. Raffard zkonstruoval v roce 1881 první elektrickou tramvaj pro 31 pasažérů. Na jedno nabití byla schopna urazit až 40 km a jela rychlostí 12 km/h. Ale už v roce 1899 dosáhl Belgičan Camille Jenatzy ve svém „raketa-Shaped” , tzv. osobním vozidle, rychlost 105 km/h.
U nás zkonstruoval Ing. František Křižík v roce 1895 elektromobil poháněný stejnosměrným elektromotorem o výkonu 3,6 kW. Jeho druhý elektromobil byl opatřen v každém zadním kole elektromotorem 2,2 kW. Ale už třetí verze byla „hybrid“, čímž se výrazně zvýšil dojezd.
Ve Spojených státech bylo do roku 1915 už vyrobeno více jak 35.000 elektromobilů. Objevovaly se sice konkurenční vozidla na páru a se spalovacími motory, ale na začátku dvacátého století jezdilo po USA více elektromobilů. Produkce elektromobilů dosáhla v USA maxima v roce 1912.
Ale s nalezením ropy v Texasu, prudkým zlevněním benzínu, vynálezem elektrického startéru, zahájením sériové masové výroby (1908-1927) Ford Model T se spalovacím motorem za dostupné ceny 500 – 1.000 dolarů a po zkušenosti z 1.světové války s pohybem techniky na bojištích, se svět přeorientoval na spalování ropy. Pro porovnání – benzinový automobil bylo možné pořídit za 650 dolarů, adekvátní elektrický roadster za 1.750 dolarů. (zdroj)
Až dnes, v roce 2017, se 97letý dědeček svezl v elektromobilu Tesla Model S. Budoucnost byla paradoxně jeho raným dětstvím.
VW Buzík odjíždí z pláže. Zejtra ho snad vokážou na
VW Buzík odjíždí z pláže. Zejtra ho snad vokážou na Pebbles Beach. Pořád je to jen koceptová skořápčička. Možná dorazí už v roce 2022 :)))) VW je 10 let pozadu.
http://jalopnik.com/volkswagens-microbus-concept-spotted-in-the-wild-1797948519
https://youtu.be/0KgXeP0jYlQ
fuj ten je ale hnusnej!! je vidět že stále nechtějí
fuj ten je ale hnusnej!! je vidět že stále nechtějí dělat elektromobil, jinak by tyhle odporný koncepty neudělali. Stále to chtějí uondávat a odsouvat stylem ještě to není dokonalé stále na tom pracujeme podívejte se na to jak je to fjůčr. Stéle na tom musíme makat páč nedá se v tom jezdit. Takovouhle výstřednost ti leda na ulici vobjedou klíčkem!! :))) A přitom jak je snadné v dnešní době počítačů vyrobit káru obzvlášť takový mamutu jako konzerva 😉
Novej Buzík mně teda po shlédnutí renovace toho starého
Novej Buzík mně teda po shlédnutí renovace toho starého včetně jeho elektrifikace vůbec nebere. Toho veterána bych bral hned. Dostaly mne ty boční dvoukřídlé dveře, stahovací střecha a přední otvíratelná okna. No a umístění baterek do střední lavice je taky bomba.
e-Golfy jsou v Americe dostupný jen někde, takže zase
e-Golfy jsou v Americe dostupný jen někde, takže zase trapnej výsměch… Po zadání ZIPu (PSČ) z jiného než CARB státu na vw.com se objeví hláška:
„Sorry, the e-Golf will be available only at participating dealers in California,
Connecticut,
Maine,
Maryland,
Massachusetts,
New Jersey,
New York,
Oregon,
Rhode Island,
Vermont, and
Washington, DC.“
Krměj jen CARB státy, aby tam dál mohli prodávat své voňavé spalováky. Pokud není auto prodáváno ve vašem státě pak máte problém ho u dýlera v jiném státě dostat na splátky, čož je způsob nákupu spousty Američanů.
Zase další compliance car, aby se koza nažrala a vlk zůstal celej.
To se vyplati koupit i jako zalohu energie pro rodinny domek.
To se vyplati koupit i jako zalohu energie pro rodinny domek. A nepotrebne veci prodat na ND. Ja bych to bral.
Tak to je pravda. Já měl před rokem nabídku na 5kWh
Tak to je pravda. Já měl před rokem nabídku na 5kWh baterku domu za cca 120000,-
Tady za 250 bych získal 2x víc.
Tak už jen kvůli té baterii by se to vyplatilo.
To je paradox. Jak jsou ty domácí baterky předražený…
To mně povídejte. Celý ekostystém v baráku (druhá FVE,
To mně povídejte. Celý ekostystém v baráku (druhá FVE, baterky, bojler, auta, řídící prvek) mám už rok vyprojektovaný, ale nabídky dodávky díky cenám baterek stále brutální. I s 50% dotací. Alespoň jsem mezitím ze státu vyrazil odpovědi na kombinaci toho všeho doma, když už mám jednu FVE jako OSVČ se Zeleným bonusem a jako občan ohřev vody soláry ze Zelené úsporám. Tedy co je možné a legální, podle jejich pravidel. No a furt váhám s realizací.
Byl byste ten projekt případně ochoten poskytnout k
Byl byste ten projekt případně ochoten poskytnout k nahlédnutí? Nad něčím podobným bádám, BMW dokonce má vyvinutý systém využívání auta jako záložního zdroje pro dům, zatím prototyp, na trh půjde příští rok. A jelikož kupujeme nový dům, je to pro mě docela aktuální.
Rád bych, ale zatím jsem ho nezaplatil. Je to jako součást
Rád bych, ale zatím jsem ho nezaplatil. Je to jako součást celého řešení na klíč. Jen je hodně individualizovaý k tomu všemu, co už domě máme. Takže by byl pro Vás asi jen inspirativní. Popis budoucího stavu je tady na hybridu. Obecné nápovědy taky. Už mám čerstvě podmínky dotací z nové zelené úsporám na míru domu a projektu a čekám co dešťovka. Chtěl bych navrch vodu ze střechy jímat do septiku, dokončují nám totiž centrální splaškovou kanalizaci a nebude ho potřeba. Budu jí samospádem z nádržky na půdě splachovat 3 WC. Nebo zalévat. Ale snažíme se sadit zahradu tak, aby byla jedlá a nemusela se zalévat.
5 kWh jsem z druhé ruky koupil asi za 25000 Kč.
5 kWh jsem z druhé ruky koupil asi za 25000 Kč.
to nasere…….
to nasere…….
OT
Nevíte někdo jak může být stará tato tabulka
OT
Nevíte někdo jak může být stará tato tabulka
Tesláckejch baterek
?
Stáří dat v tabulce?
V pravém dolním rohu je přepínač 60 kWh / 85 kWh
Nemělo by tam ještě být 100 kWh?
Z absence této volby plyne můj dotaz na stáří tabulky.
Tady to
Tady to řešej
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-battery-degradation/
Děkuji.
Děkuji.
tzn. čím častější dobíjení na SC tím nižší
tzn. čím častější dobíjení na SC tím nižší degradace baterie??
Tak to je pekna cena, eGolf za cenu Citiga, proc ne 😀
Tak to je pekna cena, eGolf za cenu Citiga, proc ne 😀
Federalni vlada nedava dotaci, ale danovou ulevu! To je velky
Federalni vlada nedava dotaci, ale danovou ulevu! To je velky rozdil.
Nedřív musíte na daních zaplatit min. 7500,- $ teprve pak
Nedřív musíte na daních zaplatit min. 7500,- $ teprve pak máte nárok na úlevu. Když máte nulové daně dostanete starou belu.
Souhlas, to bylo první, co mě napadlo, když jsem si
Souhlas, to bylo první, co mě napadlo, když jsem si přečetl článek. Několikrát se tu o tom psalo v diskuzi.
Pro pana Horčíka:
Tento server slouží mimo jiné k vyvracení mýtů o elektromobilitě, tak tu prosím nezavádějme sami mýty další. Už jsme si v minulosti například vysvětlili, že je rozdíl mezi jmenovitou a využitelnou kapacitou baterky a v článcích je to tak uváděno, což je určitě dobře. Prosím proto redakci, aby co se týká dotací v USA nepoužívala pojem „federání dotace $7.500“ a aby používala realitě odpovídající termín „sleva na federální dani $7.500“ s případným občasným dovětkem, že pokud někdo tuto daň neplatí, tak žádnou slevu nedostane. Nejde o nás, kteří Hybrid čteme pravidelně, nám je to víceméně jasné, ale pro ty, kteří nejsou zběhlými čtenáři, to může být matoucí a zavádějící. Děkuji.
Jinak v diskuzi pod jiným článkem jsme řešili to, že v ČR se ministři a úředníci všech zainteresovaných ministerstev dušují, že není kde brát peníze na dotace na elektromobily. Sleva na DPH nám neprojde, poplatek za registraci vozidla nemáme, 1500Kč na dálniční známce zadarmo je skoro nic… Ovšem toto by byla cesta – sleva na dani z příjmu.
Sleva na dani je dobrá věc, nikdo nemůže remcat, že
Sleva na dani je dobrá věc, nikdo nemůže remcat, že někdo dostane peníze od ostatních daňových poplatníků.
Ale ani je do společné kasičky nedá, narozdíl od
Ale ani je do společné kasičky nedá, narozdíl od ostatních…
Každá státní pobídka je přesně to co je – přesouvání peněz od většiny k jedincům (někdy abstraktnější než jindy).
Samozřejmě čistě optické přesuny jsou lepší než ty reálné protože do toho nevstupují prostředníci co slíznou 90% pobídky.
No tak to utratí někdy jindy, za něco jiného. DPH se
No tak to utratí někdy jindy, za něco jiného. DPH se nevyhne.
Přesně tak, raději bych poslal všechny daně dětským
Přesně tak, raději bych poslal všechny daně dětským domovům a na charitu než státu, kdyby to šlo.
Každá státní rozumně směrovaná pobídka něco přinese narozdil od řady nesmyslných dotací. Mě to přijde velmi rozumně říci, vydělejte státu peníze a on vám pak část vrátí.
Já bch radši funkční státní správu a lidi v ní než
Já bch radši funkční státní správu a lidi v ní než vytloukat klíkny klínama.
Jenže ta nebude fungovat správně nikdy. Alespoň ne dokud
Jenže ta nebude fungovat správně nikdy. Alespoň ne dokud tam budou sedět lidi bez morálky (sociálně nevychovaní chcete-li).
A aby se někdo nechytal slova sociálně, to není jako socialisticky, ale od slova společnost – tedy společnosti prospěšně.
Státní správa nefunguje dobře až na výjimky nikde na
Státní správa nefunguje dobře až na výjimky nikde na světě, někde to mají ještě násobně horší než u nás.
proč ne, když je v dětském domově na 20 dětí 40
proč ne, když je v dětském domově na 20 dětí 40 zaměstnanců,mohlo by jich tam rovnou pracovat 100 a to se vyplatí :-))pořád lepší než aby samosprávy kupovali do parku lavičky 100000Kč/kus, daně by se měli zrušit kompletně, ponechat pouze DPH a maximálně spotřební daň
Byl jsi někdy v dětském domově? Já tam chodím a
Byl jsi někdy v dětském domově? Já tam chodím a přispívám každý rok a znám ty poměry celkem dobře.
ne tam nechodím, lásku rozdávám hlavně svým bližním a
ne tam nechodím, lásku rozdávám hlavně svým bližním a to mě vytěžuje na 100% k ostatním lidem se chovám slušně a ohleduplně
Take vypomahame jednomu konkretnimu DD. Bohuzel ten trend je
Take vypomahame jednomu konkretnimu DD. Bohuzel ten trend je momentalne spise deti vylifrovat do pestounske pece a DD zrusit, jako to maji treba v Norsku…
Super OT
Proc bohuzel? Laickym pohledem (cloveka, co to
Super OT
Proc bohuzel? Laickym pohledem (cloveka, co to nezazil) mi nahradni rodina prijde lepsi nez nejaky „vychovny ustav“, kde na jednu vystresovanou „dozorkyni“ pripadne kdovi kolik deti (ktere zvlast „v tlupe“ o zadne vychovavani nestoji)?
Teda samozrejme za predpokladu, ze pestounska pece je nastavena jako pestounska pece a ne jako zlaty dul (coz u nas pravdepodobne dneska neni).
Dik
V DD, ktery znam ja „zachranili“ uz ne jedno dite ze socialne
V DD, ktery znam ja „zachranili“ uz ne jedno dite ze socialne slabych rodin, ve kterych je vlastni rodina vedla ke kriminalite. (Jednoho takoveho „odchovance“ zamestnavame.) Atmosfera je tam jako v normalni rodine. Tem „dozorkynim“ rikaji deti teto, casto chodi k tetam domu a vetsinou se stykaji jako rodina i po tom co odejdou jako dospeli do sveta. Teda pokud se nevrati ke „svejm“. To pak behem kratke doby pochyti opet ten svuj typicky styl mluvy atd.
To smutne na konceptu pestounske pece je fakt, ze se to dela opet po Cesku, tedy vyzyvaji/premlouvaji se pribuzni techto deti, casto stejne nebo jen o neco mene socialne slaby aby si ty sve synovce ci netere do te pestounske pece vzali, ze budou dostavat 18tis.mesicne na jedno dite…
Já bych raději donutil stát k takovým činům aby dětské
Já bych raději donutil stát k takovým činům aby dětské domovy nebyly potřeba. Dítě patří k lidem a ne do ústavu.
Díky za upozornění, upravili jsme.
Díky za upozornění, upravili jsme.
No, to upozornění tu bylo už několikrát, např. už před
No, to upozornění tu bylo už několikrát, např. už před rokem, ale chápu, že není v silách redakce pročítat všechny diskuze do posledního písmenka.
Jen mi není jasná jedna věc:
Jak se k té slevě na dani dostanou i „nízkopříjmové skupiny“, u kterých by se dalo předpokládat, že platí minimální daně. Nebo že by v USA byly daně tak vysoké, že i ti s nejnižšími příjmy zaplatí $7.500 (předpokládám za rok)?
v inej diskusii napísali, že kto nemá „daňové priznanie v
v inej diskusii napísali, že kto nemá „daňové priznanie v dostatočnej sume“, utrie ***.
co takhle vy“Kuk“ka přibrat jako onlajn spoluredaktora?? Zdá
co takhle vy“Kuk“ka přibrat jako onlajn spoluredaktora?? Zdá se, že má přehled zdroje znalosti i schopnosti, je schopný, dodal by hybridu další větev šťávy 😉
Tak novy egolf za 250? to bych ho bral klidne zitra, bohuzel
Tak novy egolf za 250? to bych ho bral klidne zitra, bohuzel realne mega za nej ale fakt nedam…
Kdyby byl e-Golf 2014 24kWh v ČR za 250 000 Kč stejně jako
Kdyby byl e-Golf 2014 24kWh v ČR za 250 000 Kč stejně jako bude conevidět LEAF 24kWh 2014 bylo by to supr 🙂 Věk by na to rozhodně už měl ;))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2014-vw-e-golf/
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a1994-vw-golf-citystromer/
mobile.de/cz
Nemyslím, že je dobrý nápad přidávat lidem na nákup
Nemyslím, že je dobrý nápad přidávat lidem na nákup auta z daní ostatních obyvatel.
treba aj povedat, ze aj ropu staty dotuju
treba aj povedat, ze aj ropu staty dotuju
já myslím že je dobrý drbat na dani dízlprasata a
já myslím že je dobrý drbat na dani dízlprasata a kolenovrty co ušetřej korunu na benzínu aby mohli otrávit více spoluobčanů a podpořit za to ty dobrý co si chtějí pořídit elektromobil 😉
Souhlasím s vámi. Lidi se navíc rádi nechají škubat.
Souhlasím s vámi. Lidi se navíc rádi nechají škubat. Stačí říct, že je to po 80% slevě.
Kdo má auto na naftu, je podle Vás prase? Napadlo Vás
Kdo má auto na naftu, je podle Vás prase? Napadlo Vás někdy, že by někdo jezdil dieselovým autem v první řadě kvůli bezpečnosti?
Napadlo,stále to samé bezohledné dieselové čuně,které
Napadlo,stále to samé bezohledné dieselové čuně,které na ostatní kálí kvůli vlastní,stejně jen domnělé bezpečnosti a pohodlíčku,často taky pouze domnělému.
Aha, tak tady to nebude o naftě, ale komplexu a prosté
Aha, tak tady to nebude o naftě, ale komplexu a prosté nevědomosti. Tak to je jiná… 🙂 Přeji pěkný den.
Co to je za blábol, jak souvisí dízlovej rakovinonet s
Co to je za blábol, jak souvisí dízlovej rakovinonet s bezpečností?
Pán měl asi na mysli rozdíl v hořlavosti. Zatímco u
Pán měl asi na mysli rozdíl v hořlavosti. Zatímco u benzínu vybuchují už jen pouhé výpary, naftu musíte dlouho zapalovat otevřeným plamenem, než vůbec chytne. Proto je taky v nafťácích před startem žhavení. Jinak je to ještě horší sračkomet 🙂
Takže jenom proto že pán vzplane pomaleji, otráví svejma
Takže jenom proto že pán vzplane pomaleji, otráví svejma exhalacema půlku republiky? Jó to se vyplatí.
nedávno jsem jel LEAFem za jedním dobytkem s Šáde
nedávno jsem jel LEAFem za jedním dobytkem s Šáde Vochcávkou 4×4 haldexšit dízlbej a táhl se ten smrad za ním jak kometa, musel jsem zavřít okýnka a uzavřít ventilaci. Takže ano. Kdo má auto na naftu, je regulérní dízlprase ikdyby se vymloval že doma živí 15ct harantů. Kdo ho má bez DPF tak to je navíc dobytek, lidský odpad, pakáž, kolenovrt, póvl, dízlprase nadruhou. Je to lepší? :))
Cipis, bud chlap, prestan resit ostatni a napis, kdy TY se
Cipis, bud chlap, prestan resit ostatni a napis, kdy TY se zbavis SVEHO spalovaciho srackometu.
no zatim si LEAFa obcas půjcuju 🙂 takže ve hvezdach az
no zatim si LEAFa obcas půjcuju 🙂 takže ve hvezdach az klesne pod 300 mobile.de. Ale už sem voběhal baráky a prověřil dobíjecí infrastrukturu a zjistil že je to v háji že V jednom bez prodlužovačky za 1500kč která tam dorána nebude to ani nenabiju 220V a vdruhým musím jedině zredukovat zásuvku z 4-kolík 400V/16 na bídnejch 220V/16 😉 je to slabotí já vědět 🙁
Tak to doporučím dívat se po verzi 24 kWh s příplatkovou
Tak to doporučím dívat se po verzi 24 kWh s příplatkovou 6,6 kW palubní nabíječkou, ta 400V 16A zásuvku hezky vycucne a za +-4 hodinky z 0 do 100% není co řešit.
áá no vida, no říkal jsem si jesi to 3fázi zvládne…
áá no vida, no říkal jsem si jesi to 3fázi zvládne… ale vždyť to má jen 1fázovou palubní nabíječku, tzn že s 3fází 400V/16A to snad neumí nebo ano?? Já myslet že LEAF s 1fázovou nabíječkou vezme z 4 nebo 5 ti kolíku stejnak jen 1 fázi tzn 230V krát 16A je 3,7kW max a to je to samí co obyč zásuvka 230V/16A. Jak teda LEAF s 6,6 jednofázovou palubní využije 3fázi 400V/16A/11kW ?????
nissan.cz/vozidla/nova-vozidla/leaf.html
už to vidím, S
nissan.cz/vozidla/nova-vozidla/leaf.html
už to vidím, S domácí dobíjecí jednotkou 32A !! a volitelnou 6,6 kW palubní nabíječkou dobijete z prázdné na plnou 24 kWh baterii za asi 4 hodiny…. tzn s 16A za 8 hodin 😉
Těch osm hodin není úplně přesných, je to spíš 6,5.
Těch osm hodin není úplně přesných, je to spíš 6,5.
ok 6,5 dik
ok 6,5 dik
Zeptal bych se – jak je šetrné k baterii různě rychlé
Zeptal bych se – jak je šetrné k baterii různě rychlé dobíjení ?
Pomalejší je lepší ?
Když budu chtít (a bude mi stačit) na dojíždění dobíjet jen na 80% tak to i s 1*16A bude nabíjet cca od půlnoci do 5 ráno ne ?
Já to upřímně neřeším. Podle zkušeností uživatelů
Já to upřímně neřeším. Podle zkušeností uživatelů ze světa je skoro jedno, jak se kdo k baterii chová, pokud auto nenechává někde dlouho stát vybité nebo ho nenechává stát v horku bez připojení do zásuvky. Na denní dojíždění bude jistič 1×16 A dobíjet elektromobily první generace (kolem 20–22 využitelných kWh) z nuly do plna zpravidla 6,5–7 hodin. Nic strašného.
A kolik činí daně firem a kolik činí daně obyvatel?
A kolik činí daně firem a kolik činí daně obyvatel? Nepřispívá na to taky ještě víc třeba taková Škodovka?
Připadá vám dobré přidávat firmám miliardy na to aby tu postavili fabriku nebo aby si rozšířili podnik?
Připadá vám dobré přidávat peníze zemědělcům? Přidávat jim na naftu, nebo za to že byla neúroda?
Připadá vám dobré dotovat fosilní paliva 10 milionama dolarů každou minutu?
Přesně tak, nikdo se mě jako daňového poplatníka neptá,
Přesně tak, nikdo se mě jako daňového poplatníka neptá, jestli souhlasím s investičními pobídkami a daňovými úlevami pro firmy, často zahraniční, které potom vyvedou své zisky ven. Tak proč by nemělo být stejným nebo podobným metrem měřeno i nám, kteří to ze svých daní financujeme.
Stejne jako s nas nikdo nepta jestli chceme zivit obcany,
Stejne jako s nas nikdo nepta jestli chceme zivit obcany, kteri nepracuji a jen nam a nasim detem ztrpcuji zivot. Jejich vynalezavost jak nas podojit je pritom neuveritelna. Nekde jsem cetl, ze kdyz ceka takova neprizpusobiva osoba dite necha zapsat jako otce do rodneho listu nejstarsiho clena rodiny. Ten, kdyz pak umre ma dite narok na syrotci duchod.
To je jeden z nejstarších triků. Pro nás sice děda
To je jeden z nejstarších triků. Pro nás sice děda souložící s 16 letou vnučkou bude prznitel dětí, ale v Africe jsou etnika, co rodí i v 8 letech. Sestřenice dělal na sociálce, takže může všechny ty triky postupně odříkat. Jediné, co pak člověka zarazí, že při žádosti o onen důchod se nedělá rozbor DNA. Protože k otcovství se dobrovolně přihlásil a hotovo. Přestože jde o jasný podvod – uvedení jiného v omyl za účelem získání prospěchu. Ale tak je to v ČR pomalu se vším, co platíme z daní.
Kiež by také ceny boli dostupné aj u nás v strednej
Kiež by také ceny boli dostupné aj u nás v strednej Európe 🙁
Tak ty dotace a slevy proč ne, mě ale nejvíc přijde
Tak ty dotace a slevy proč ne, mě ale nejvíc přijde smutné že v USA začíná e-Golf s ceníkovou cenou pod Leafem.
A tak by to správně mělo být i v Evropě, když se
A tak by to správně mělo být i v Evropě, když se člověk podívá co má všechno Leaf ve standardu a eGolf až příplatkově. Leč není.