Po čase se opět vracíme k seriálu o historii elektromobilů BMW. Když společnost BMW Group v roce 2008 poprvé prezentovala MINI E, přišla s flotilou více než 600 čistě elektrických vozů určených pro každodenní použití.
foto: BMW
V roce 2008 tak automobilka BMW odstartovala pilotní projekt, jehož smysl spočíval v tom, že elektromobily byly dodány vybraným soukromým a firemním zákazníkům nejprve v USA, a následně také v Evropě.
Vývoj lithium-iontových akumulátorů v MINI E dosáhl nové úrovně, když výkon, kapacita i samotné rozměry dosáhly velmi dobrých hodnot.
Zákazníci poprvé dostali speciální dobíjecí stanici známou jako „wall box“, jež dovolovala plné nabití v čase dvou a půl hodiny. Výkon, dojezd a každodenní využitelnost MINI E napomohly zvýšit zájem o elektřinou poháněné automobily a jejich přijetí v následujících letech.
Poznatky získané každodenním využíváním byly vyhodnoceny a nasměrovány přímo do procesu vývoje produkčních vozů. V té době již BMW prezentovalo své plány s vývojem sériové verze vozu MCV (BMW Megacity Vehicle), později BMW i3, určeného pro velké světové metropolitní oblasti.
BMW Mini E (2008): Technické údaje | |
---|---|
Motor | asynchronní elektromotor |
Výkon/max. výkon | 150 kW |
Akumulátory | li-ion |
Kapacita | 35 kWh |
Hmotnost | 260 kg |
Jízdní parametry | |
Max. rychlost | 152 km/h |
Zrychlení 0-50 km/h | 8,5 s |
Dojezd v městském provozu | 250 km |
Kazdopadne oproti
Kazdopadne oproti predchadzajucim elektryckym modelom v seriali od BMW, tento model uz ma KONECNE maximalku (152kmh) vhodnu aj na dialnice, a dojazd (250km), ktori vystaci aj na kratky vylet do prirody za mesto a spat.
Pro auto velikosti a
Pro auto velikosti a hmotnosti Mini je zrychlení z 0-50km/h za 8,5sec se 150kW!!! motorem nesmysl.
Těch 8,5s platí pro zrychlení 0-100km/h (resp 0-62mph)