1 z 10 prodaných aut ve Švédsku bylo v srpnu do zásuvky

Švédsko zažívá v posledních týdnech zásadní boom prodejů aut do zásuvky. Může za to nově zavedený systém bonusů a malusů na nákup nových aut.

Plug-in hybrid Kia Niro PHEV patří ve Švédsku k nejprodávanějším autům do zásuvky.
foto: Kia

Od 1. července platí ve Švédsku nový daňový systém, který znevýhodňuje nákup fosilních aut a naopak zvýhodňuje auta na baterie. Díky tomu se například prodej dieselů propadl meziročně o více než polovinu.

Elektromobil je tak možné nově ve Švédsku pořídit s bonusem až 6000 eur. Díky tomu se během července prodalo 2340 nových aut do zásuvky, což znamenalo 19% podíl na nově prodaných vozech.

Nejprodávanějšími za červenec byly modely Kia Niro PHEV (437), Volkswagen Passat GTE (430) a Kia Optima PHEV (294). O měsíc později se prodalo celkem 2400 aut do zásuvky, poměrově už je to ale jen 9,7 % z nově prodaných aut.

Podle švédské asociace dovozců automobilů (BIL Sweden) by byly prodeje výrazně vyšší, pokud by nevázly dodávky samotných aut. V srpnu podíl dieselů klesl na 29,9 %.

InsideEVs, BIL Sweden

28 Comments on “1 z 10 prodaných aut ve Švédsku bylo v srpnu do zásuvky”

  1. Tesla v USA válcuje elektrickou i hybridní konkurenci.
    Tesla v USA válcuje elektrickou i hybridní konkurenci. Prodává téměř 10x více elektromobilů než ostatní automobilky

    connect.zive.cz/clanky/tesla-vusa-valcuje-elektrickou-i-hybridni-konkurenci-prodava-temer-desetkrat-vice-elektromobilu-nez-ostatni-automobilky/sc-320-a-194954/default.aspx

  2. Aneb je to jako vždycky.
    Není problém sehnat liberály, co

    Aneb je to jako vždycky.

    Není problém sehnat liberály, co budou za natištěné peníze elektroauta utrácivě nakupovat, ale zůstává nadále hrozně složité sehnat poctivě tvrdě pracující konzervativce, kteří by dostatek elektroaut masově ekonomicky vyrobili.

    1. V článku je jasně napsáno, že se jedná o auta do
      V článku je jasně napsáno, že se jedná o auta do zásuvky, tedy žádný čistě benzínový hybrid.

      To že to auto umožnuje i velice úsporný provoz na benzín, je podle Váš špatně? Majitel nemusí vlastnit nějaký další spalovák na cesty kam EV nedojede.

      A navíc mají plug in hybridy zhruba 25% baterii oproti čistým EV tudíž je zde významná úspora surovin i životního prostředí při výrobě vozidla.

      Myslím že plug in hybridy mají velkou budoucnost, protože dost lidí se nechce vzdát možnosti ničím neomezeného dojezdu,ale zároveň chtějí jezdit za levno.

        1. No myslel jsem to tak že jedna baterka z EV se dá dát do 4
          No myslel jsem to tak že jedna baterka z EV se dá dát do 4 PHEV a tím pádem na elektřinu jezdí 4 auta místo jednoho, životní prostředí ušetříte 2x jednou při výrobě baterky a podruhé při provozu 4 vozů na elektřinu.

          Možná se ušetří ještě potřetí , když na dálku to pojede za poloviční spotřebu jako hybrid.

          A navíc až se sníží ceny- tak se to lidi nebudou bát kupovat , že zůstanou někde stát.

          Jinak s EV se dá dojet prakticky všude, jen si občas připadáte trapně když žádáte o zásuvku a musí se čekat při nabíjení.
          Navíc lidi dost často nemají zásuvky vyvedené z domu prodlužovák z okna to jistí.

          Asi Vám nemusím vykládat výhody a nevýhody obou technologií.

            1. K Atlantiku v pohodě, ale zkus si jet na víkend k Mácháči
              K Atlantiku v pohodě, ale zkus si jet na víkend k Mácháči prodlužovačka z umýváren to jistí.

              Lidi ,ale na tebe koukaj přes prsty si myslej že jim tam vytáhneš při nabíti za 1000 Kč proudu jako když tankuješ nádrž.

              Jinak bych se držel tématu a to je že se ve Švédsku začali dost prodávat auta do zásuvky.

                1. S teslou se ti to rozdávají rady.
                  Zkus někdy

                  S teslou se ti to rozdávají rady.

                  Zkus někdy malobaterkáče na Mácháč to mám 80 km když jedu z hor tak vybiju baterku na 55% a zpátky do kopců to domu nedám.

                  A jet dalších 30 Km do Boleslavi nehledě že nemám čip, tam trávit čas
                  při nabíjení a pak zase zajížďkou zpět, to bych musel být nadšenec.

                  Jednou jsem musel pár dní na dovče jezdit denně 160 Km se postarat o psa na otočku, tak umývárna to jistila …

                2. Tak si ten čip pořiď, jako já. Nebudeš platit nic, dokud
                  Tak si ten čip pořiď, jako já. Nebudeš platit nic, dokud budou nabíječky ABB odemčené.

                  Najdi si kemp s karavany a tam nabíjím normálně.

                3. To je otázka principu. Sám jsem čip měl a vrátil jej při
                  To je otázka principu. Sám jsem čip měl a vrátil jej při zdražení, které se mi nemůže vyplatit. Při nájezdu 20kkm/rok a ceně 0,26Kč/km za elektřinu je prostě čip mimo realitu běžného vovčana. Jde o další ČEZ daň.

              1. taky jsem o víkendu požádal v penzioně kde jsem byl
                taky jsem o víkendu požádal v penzioně kde jsem byl ubytován o nabití.(záložní plán o dvě ulice vedle jsem dopředu měl dohodnutý, akorát bych v ulici zavazel) Paní že se musí zeptat majitele a koliže jako spotřebuji. Já že mám akumulátor prázdný a že má kapacitu 16kWh takže přesně tolik. (režii nabíjení smaže pokles kapacity aku na 84%) Tak se zeptala a majitel v mrákotách mávl rukou. 😉 Asi si opravdu spočítal kolik ho to bude stát. Penzion měl tepelné čerpadlo pro představu o tarifu.

  3. EVMapa.cz ma dve nove nabijecky, bylo 108 a ted vidim 110
    EVMapa.cz ma dve nove nabijecky, bylo 108 a ted vidim 110 nabijecek fungujicich s EVMapou na tom webu. Bohuzel neni jasne, kde ty nove jsou. Nevi nekdo, kde byly tyto nabijecky pripojeny, kde se nachazi ? Jde to nekde zjistit ? Kazda dobijecka se pocita a bylo by vhodne se o tom dozvidat.

    1. Mám stejnou záhadu. Asi nezbývá než tak dlouho cestovat
      Mám stejnou záhadu. Asi nezbývá než tak dlouho cestovat po mapě, než najdete novou nabíječku.
      Horší ale je, že na Slovensku bude od 17.9.2018 zpoplatněna síť ZSE, takže když mi před týdnem poslali kartu, za týden mi pošlou novou a už budou chtít za dobíjení 0.39€/1kWh, což není úplně málo, vlastně je to srovnatelné s docela drahou Greenway. A ještě horší je, že když se na mapě zsedrive.sk/mapa podívám na EON v Písku, píšou tam cenu 8 Kč/kWh. Jestli EON opravdu nasadí takovou cenu, asi tu bude dostatek prostoru pro soukromníky, kteří jsou mnohdy i levnější.

        1. Wallbox není rychlonabíječka, umí max. 22 KW a používá
          Wallbox není rychlonabíječka, umí max. 22 KW a používá palubní nabíječku auta, která obvykle umí jen 3,6, 6,6, 7,4 nebo 11 kW, výjimečně 16, 22 či 43. Obvykle koncovka Mennekes na kabelu nebo totéž v zásuvce. V podstatě chytřejší červený pětikolík 400V 32A.

          Eluky má i pomalejší rychlonabíječku 20 kW (běžné mají 50), která se jednoduše na ten pětikolík napojí. I to je velká pomoc, nabíjet Iona 20 kW výkonu místo 3,6. Ta byla donedávna v Rousínově, než dal naproti ČEZ dvě EU dotované 50 kW.

Napsat komentář